Takie cos do kompresora

Data: 2011-06-21 10:45:20
Autor: Ryszard Mikke
Takie cos do kompresora
Nawet jak sie trafi kompresor, co napompuje te 5 atmosfer, to zwykle ciezko
koncowke porzadnie na zawor zalozyc. Spada, albo przynajmniej puszcza
powietrze bokiem.

Marzy mi sie taki kawałek wezyka, ktorego jeden koniec wsadzaloby sie w
koncowke kompresora, a drugi na zawor - i on by zapewnial szczelnosc.

Istnieje cos takiego?

Data: 2011-06-21 14:09:23
Autor: Wojtek Sobociński
Takie cos do kompresora
W dniu 2011-06-21 12:45, Ryszard Mikke pisze:
[...]

Tak, koncowka do pompki beto, z obydwoma zaworami. 7pln, zdaje sie. Ja mam starsza wersje takiej koncowki, kompresor daje 10atm, pistolet do pompowania 8atm (tani, slaby ale nie chce inwestowac w wulkanizatorski) - szosowki pompuje bez bolu :)

--
Wojtek Sobociński
XTZ '91, stara ale jara

Data: 2011-06-21 14:12:36
Autor: Wojtek Sobociński
Takie cos do kompresora
W dniu 2011-06-21 14:09, Wojtek Sobociński pisze:
[...]

Acha, dopiero zalapalem ze Tobie chodzi o takie cos do kompr na stacji benzynowej. To tylko mosiezna przejsciowka z presty na samochodowy, nakrecana.

--
Wojtek Sobociński
XTZ '91, stara ale jara

Data: 2011-06-21 12:26:22
Autor: Ryszard Mikke
Takie cos do kompresora
Wojtek Sobociński <sobos6@gazeta.pl> napisał(a):

> [...]

Acha, dopiero zalapalem ze Tobie chodzi o takie cos do kompr na stacji benzynowej. To tylko mosiezna przejsciowka z presty na samochodowy, nakrecana.

Ale ja mam zawor samochodowy. Chodzi mi o to, ze koncowki kompresorow na
stacjach ujowe sa i ciezko nimi zlapac ten zawor, zeby to sie w sumie dobrze
trzymalo i szczelne bylo. Rzeczony wezyk mialby kompensowac ujowosc tuch koncowek.

Jeszcze dwa lata temu problemu nie bylo, bo jak cale sterowanie bylo przy
koncowce, to latwo bylo reka przytrzymac. A teraz wiekszosc kompresorow ma
sterowanie w pudle...

rmikke

Data: 2011-06-21 05:49:04
Autor: WS
Takie cos do kompresora
On 21 Cze, 14:26, "Ryszard Mikke" <rmikke.WYT...@gazeta.pl> wrote:

[...]

wezyk do pompki + jakas koncowka, zeby do kompresora pasowalo ;)

np. http://allegro.pl/wezyk-do-pompki-koncowka-pompka-nowy-okazja-i1676400754.html

WS

Data: 2011-06-21 13:29:59
Autor: Ryszard Mikke
Takie cos do kompresora
WS <LipnyAdresDlaSpamerow@chello.pl> napisał(a):
> [...]

owek.

wezyk do pompki + jakas koncowka, zeby do kompresora pasowalo ;)

Nie jestem pewien. Taki wezyk sie na zawor nakreca i w tym momencie zawor sie
otwiera. Nie problem, jak na drugim koncu juz jest podlaczona pompka, ale nie
bardzo sobie wyobrazam nakrecanie wezyka podlaczonego do kompresora.

A niepodlaczony wezyk spusci mi powietrze, chyba zeby miał wbudowany wlasny
zaworek. Niby nie jest to jakis wielki problem, w koncu - mam w tym momencie
kompresor pod reka, ale tak naprawde to dopiero po podlaczeniu kompresora
wiem, czy on mi nabije do pieciu atmosfer, czy tez zdechnie przy 2,5atm. Czyli
ryzykuje, ze zamiast dobic z 4atm do 5atm, spuszcze z 4atm do 2,5atm.

Dlatego marzy mi sie taki wezyk, ktory zaloze na zawor i nie ucieknie mi
powietrze. A najlepiej, zeby na drugim koncu mial cos (odpowiedni kawalek
gumy?), co zapewni dobra szczelnosc nawet przy kiepskiej koncowce kompresora.

Tym niemniej - cos w tym jest, co piszesz: wezyk posiadam, wiec wystarczylby
mi taki zaworek, ktory by zabezpieczal przed uciekaniem powietrza po
nakreceniu go na zawor detki.

rmikke

Data: 2011-06-21 07:16:35
Autor: WS
Takie cos do kompresora
On 21 Cze, 15:29, "Ryszard Mikke" <rmikke.WYT...@gazeta.pl> wrote:

[...]

ale w nim powinna obracac sie sama nakretka na koncu - czyli da sie
przykrecic podpiety do kompresora

A niepodlaczony wezyk spusci mi powietrze, chyba zeby mia wbudowany wlasny
[...]

e... komplikujesz ;)
na drugim koncu przykrecasz na stale np.
 http://www.roweroteka.pl/REDUKCJA_zaworu_rowerowego_na_samochodowy_DVAV-812.html

+ dodatkowo jesli chcesz byc pewien, ze nie "zniknie" powietrze z
kola, to wozisz kawalek went. samochodowego zaslepionego na koncu,
wkrecony do wezyka...

1. podpinasz calosc pod kompresor
2. wlaczasz pompowanie - dzieki zaslepionemu koncowi sprawdzasz
szczelnosc polaczenia + max cisninie kompresora ;) (ale wystarczy
palcem przytkac lub wezyk zalamac zamiast az tak wydziwiac)
3. jesli OK, to wykrecasz zaslepke i przykrecasz do kola...

WS

Data: 2011-06-27 07:33:47
Autor: Ryszard Mikke
Takie cos do kompresora
> [...]

palcem przytkac lub wezyk zalamac zamiast az tak wydziwiac)
3. jesli OK, to wykrecasz zaslepke i przykrecasz do kola...

Obejrzalem posiadane czesci i zasadniczo da sie z nich sklecic cos takiego,
mam nawet pomysl, jak usprawnic ten koniec od strony kompresora
(termoskurczem). Natomiast nie wiem, jak sobie poradzic z koncem od strony
zaworu, bo wezyk ma waska koncowke (do dunlopa), a przelotka nie ma tego
kawalka w srodku, ktory by otwieral zawor samochodowy. Czyli albo musze
znalezc wezyk do zaworu samochodowego, albo przelotke z tym szpicpindlem do
otwierania zaworu - sa takie?

Bo bez otwierania zaworu, to owszem, pompuje sie, ale doswiadczenie uczy, ze
wskazania manometru to ja sobie moge w... pampersa wsadzic.

rmikke

Data: 2011-07-06 15:24:29
Autor: Coaster
Takie cos do kompresora
On 6/27/11 9:33 AM, Ryszard Mikke wrote:
[...]

Po co koniecznie manometr? Zawsze mozesz sprawdzic 'palcyma' (naciskajac) i 'oczyma' (obserwujac ugiecie opony w kolach jak juz jestes w siodle). Tyle czasu pompujesz kola, to chyba juz wiesz ile jest 'w sam raz'?

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-07-06 14:01:46
Autor: Ryszard Mikke
Takie cos do kompresora
Coaster <manypeny@mac.com> napisał(a):

> [...]

Po co koniecznie manometr? Zawsze mozesz sprawdzic 'palcyma' (naciskajac) i 'oczyma' (obserwujac ugiecie opony w kolach jak juz jestes w siodle). Tyle czasu pompujesz kola, to chyba juz wiesz ile jest 'w sam raz'?

To nie takie proste, akurat.

Roznice miedzy 3.5 a 5 atm. to owszem, wyczuje palcami, ale miedzy 4 a 5 - nie
bardzo. A roznica w jezdzie miedzy 4 a 5 jest wyczuwalna.

Z drugiej stronym jak mi sie ciezej jedzie, to nie zawsze wiem, czy to przez
opony, czy akurat wiatr rowno w morde wieje.

Z trzeciej strony - wole za bardzo tych 5atm nie przekroczyc, bo opona tyle ma
wytrzymywac maksymalnie i nie chce tez za malo napompowac, bo roznica w
jezdzie jest, jako sie rzeklo, wyczuwalna.

I jest jeszcze czwarta strona - airzound, ktory jest twardy juz przy 3atm, a
nabic mozna i 6.

Zatem manometr to fajna sprawa jednak jest...
Da sie zyc bez, ale fajniej z.

--
rmikke

Data: 2011-06-22 16:53:20
Autor: Coaster
Takie cos do kompresora
On 6/21/11 3:29 PM, Ryszard Mikke wrote:
cos w tym jest, co piszesz: wezyk posiadam, wiec wystarczylby
mi taki zaworek, ktory by zabezpieczal przed uciekaniem powietrza po
nakreceniu go na zawor detki.

IMHO wystarczy ci zwykla pompka ;-)

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-06-24 07:21:27
Autor: Ryszard Mikke
Takie cos do kompresora
> [...]
> cos w tym jest, co piszesz: wezyk posiadam, wiec wystarczylby
> mi taki zaworek, ktory by zabezpieczal przed uciekaniem powietrza po

Ale pompke juz mam...

rmikke

Data: 2011-07-05 16:24:43
Autor: Coaster
Takie cos do kompresora
On 6/24/11 9:21 AM, Ryszard Mikke wrote:
[...]

No to masz wszystko, co Ci trzeba. Po co sie meczyc z kompresorem?

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-07-05 16:37:23
Autor: Ryszard Mikke
Takie cos do kompresora
Coaster <manypeny@mac.com> napisał(a):

> Ale pompke juz mam...

No to masz wszystko, co Ci trzeba. Po co sie meczyc z kompresorem?

Gdzies tam wczesniej pisalem, ze musze ganiac z pompka do roweru, albo z
rowerem do pompki. A kompresor, zdolny w trymiga napompowac mi kola i
airzounda, jest po drodze.

A ja lubie tak zrobic, zeby raz zakombinowac i zorganizowac, a potem tylko
guzik nacisnac...

rmikke

Data: 2011-06-21 17:00:24
Autor: Coaster
Takie cos do kompresora
On 6/21/11 2:26 PM, Ryszard Mikke wrote:
[...]

Rozwiazesz pieknie problem wentyl -> koniec Twojej koncowki ale problem polaczenia drugi koniec Twojej koncowki -> zrypana koncowka weza kompresora pozostanie ;-)

Jeszcze dwa lata temu problemu nie bylo, bo jak cale sterowanie bylo przy
koncowce, to latwo bylo reka przytrzymac. A teraz wiekszosc kompresorow ma
sterowanie w pudle...

IMHO problem jest przy pompowaniu kola w aucie, gdzie musisz zacisnac/trzymac koncowke a w kompresorze wciskac guzik. Z rowerem mozesz wszak podejsc 'na centymetry' do samego kompresora ;-)

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-06-21 14:57:15
Autor: kamil/Endurorider.pl
Takie cos do kompresora

Użytkownik "Ryszard Mikke" <rmikke.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:itpso0$6os$1inews.gazeta.pl..

Istnieje cos takiego?

Tak i nazywa się własny manometr :) Niestety nie wszędzie się wepniesz ponieważ bardzo często podłączenie na "szybkozłaczkę" jest owinięte izolacją na stałe bo inaczej kompresor w ogóle by nie dmuchał w opony tylko w kosmos. W nowszych kompresorach jest taka końcówka zapinana na końcu przewodu i to jest w ogóle nie do ruszenia.

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-06-21 17:31:43
Autor: piotrpo
Takie cos do kompresora
Ryszard Mikke <rmikke.SKASUJ@gazeta.pl> napisał(a):
[...]

Nie lepiej kupić przyzwoitą pompkę?

Data: 2011-06-21 19:54:18
Autor: Wojtek Sobociński
Takie cos do kompresora
W dniu 2011-06-21 19:31, piotrpo pisze:
[...]

Że też nie wpadłem na to pytanie :D
Wystarczy pozioma accenta za 65 detal :) Acha, pompka speca za 149 jest słaba, gnie się przy pompowaniu, nie warto...

--
Wojtek Sobociński
XTZ '91, stara ale jara

Data: 2011-06-21 22:20:09
Autor: Saurus
Takie cos do kompresora
W dniu 2011-06-21 19:54, Wojtek Sobociński pisze:
Wystarczy pozioma accenta za 65 detal :) Acha, pompka speca za 149 jest
słaba, gnie się przy pompowaniu, nie warto...

Bardzo fajna jest Sigma Lambda Jet czy jakoś tak. Ma końcówkę z manometrem wyciąganą na wężyku i rozkładaną z boku część z której robi się jakby podstawkę - staje się butem na tym i chwyta obróconą rękojeść czyli pompuje się "do ziemi" i można użyć dużej siły, napompować wysokie ciśnienie. Tutaj to widać:
http://ujeb.pl?oO8gqdGogx
A mocuje się na gumkę do ramy i to całkiem solidnie - niestety ta guma po roku mi pękła.

Data: 2011-06-22 16:19:51
Autor: piotrpo
Takie cos do kompresora
Saurus <jakub.salataUSUN_TO@o2.pl> napisał(a):
W dniu 2011-06-21 19:54, Wojtek Soboci=F1ski pisze:
> Wystarczy pozioma accenta za 65 detal :) Acha, pompka speca za 149 jest=

> s=B3aba, gnie si=EA przy pompowaniu, nie warto...

Bardzo fajna jest Sigma Lambda Jet czy jako=B6 tak. Ma ko=F1c=F3wk=EA z=20
manometrem wyci=B1gan=B1 na w=EA=BFyku i rozk=B3adan=B1 z boku cz=EA=B6=E6=
 z kt=F3rej robi=20
si=EA jakby podstawk=EA - staje si=EA butem na tym i chwyta obr=F3con=B1 =
r=EAkoje=B6=E6=20
czyli pompuje si=EA "do ziemi" i mo=BFna u=BFy=E6 du=BFej si=B3y, napompo=
wa=E6 wysokie=20
ci=B6nienie. Tutaj to wida=E6:
http://ujeb.pl?oO8gqdGogx
A mocuje si=EA na gumk=EA do ramy i to ca=B3kiem solidnie - niestety ta g=
uma=20
po roku mi p=EAk=B3a.
Jako "mała" pompka jest fajna (jedyna ręczna pompka, która faktycznie jest w stanie osiągnąć te potrzebne mi 6+ atmosfery)
Stacjonarnej jednak nie zastąpi - zmiana opon z użyciem sigmy, to jednak kupa czasu + sporo wysiłku. Lepiej dokupić za kilkadziesiąt złotych zwykłą stacjonarną pompkę "podłogową", tylko bez żadnych samochodowych, nożnych wynalazków.

Data: 2011-06-22 00:00:44
Autor: Ryszard Mikke
Takie cos do kompresora
> [...]
Wystarczy pozioma accenta za 65 detal :) Acha, pompka speca za 149 jest słaba, gnie się przy pompowaniu, nie warto...

W zeszlym roku Real sprzedawal pompki stacjonarne pod marka Profex po 20 zl, aluminiowe, z manometrem, sluza mi do dzis. Ostatnio widzialem je w Tesco, ale juz po 50zl...

Jak zmieniam detke, to juz ta pompka pompuje do konca, a nie jak kiedys do 2atm i jazda na kompresor. Fajnie dziala.

Ale jak chce dobic cisnienie, to jednak znacznie wygodniej mi podjechac po drodze na kompresor, niz zlazic z pompka do garazu.

Oraz, ja wiem, ze troche marudze i cuduje, ale dzieki temu juz mam jakas koncepcje, jak to zrobic z posiadanych kawalkow (wezyk i reduktory jakies mam, tylko to uszczelnienie od strony koncowki kompresora jeszcze wymyslam).

rmikke

Data: 2011-06-22 16:26:53
Autor: piotrpo
Takie cos do kompresora
Ryszard Mikke <rmikke.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał(a):
[...]

Ja tez trochę pomarudzę - jakie masz podstawy sądzić, że rozwalona końcówka kompresora będzie się uszczelniać na twoim super hiper wężyku, skoro na wentylu w kole nie chce? Przecież to nie jest problem wentyla, tylko zrąbanego uszczelnienia w końcówce.

Data: 2011-06-24 07:17:58
Autor: Ryszard Mikke
Takie cos do kompresora
piotrpo  <piotrpo-groups.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał(a):
Ryszard Mikke <rmikke.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał(a): > Oraz, ja wiem, ze troche marudze i cuduje, ale dzieki temu juz mam jakas > koncepcje, jak to zrobic z posiadanych kawalkow (wezyk i reduktory jakies mam
[...]

I tu wlasnie jest pies pogrzebany. :D

Zwykle problemmpolega na tym, ze ta blaszka, co ma zablowac koncowke na
zaworze, slabo trzyma. Jakby na wezyku dolozyc jakis kawalek gumy na gwincie,
jest szansa, ze te blaszke bede miec w glebokim powazaniu.

Albo wylot wezyka troche wezszy i cos, co by sie rozpychalo wewnatrz koncowki
kompresora pod cisnieniem (taka byla pierwotna koncepcja i dlatego pytalem,
czy cos takiego juz istnieje, bo to raczej ciezko domowym sposobem skonstruowac).

Ogolnie, wezyk ma miec na wylocie (czy raczej na wlocie, bo to od strony
zaworu) cos, co by kompensowalo chalowosc koncowki kompresora. rmikke

Data: 2011-07-05 16:20:15
Autor: Coaster
Takie cos do kompresora

,
[...]

Zmien na presty. Dolozysz redukcje. ;-)

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-06-27 14:22:28
Autor: Coaster
Takie cos do kompresora
On 6/21/11 7:31 PM, piotrpo wrote:
[...]

Zbyt proste? ;-)

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-06-21 22:24:36
Autor: Saurus
Takie cos do kompresora
W dniu 2011-06-21 12:45, Ryszard Mikke pisze:
Istnieje cos takiego?

To może słabo działać. W Schraderze zawór otwierany jest siłą, przez wypustkę w końcówce pompki. Gdy tego nie będzie przy pompowaniu masz do pokonania ciśnienie powietrza które już jest w oponie (podobnie jak przy Presta) i opór sprężyny która dodatkowo dociska zawór. Trzeba będzie dodatkowego ciśnienia żeby dopompować oponę a kompresory na stacjach bywają lipne i niektóre już normalnie dają maksymalnie ze 4 bar.

Takie cos do kompresora