Takie cos do kompresora

Data: 2011-06-21 17:31:43
Autor: piotrpo
Takie cos do kompresora
Ryszard Mikke <rmikke.SKASUJ@gazeta.pl> napisał(a):
Nawet jak sie trafi kompresor, co napompuje te 5 atmosfer, to zwykle ciezko
koncowke porzadnie na zawor zalozyc. Spada, albo przynajmniej puszcza
powietrze bokiem.

Marzy mi sie taki kawałek wezyka, ktorego jeden koniec wsadzaloby sie w
koncowke kompresora, a drugi na zawor - i on by zapewnial szczelnosc.

Istnieje cos takiego?

Nie lepiej kupić przyzwoitą pompkę?

Data: 2011-06-21 19:54:18
Autor: Wojtek Sobociński
Takie cos do kompresora
W dniu 2011-06-21 19:31, piotrpo pisze:
[...]

Że też nie wpadłem na to pytanie :D
Wystarczy pozioma accenta za 65 detal :) Acha, pompka speca za 149 jest słaba, gnie się przy pompowaniu, nie warto...

--
Wojtek Sobociński
XTZ '91, stara ale jara

Data: 2011-06-21 22:20:09
Autor: Saurus
Takie cos do kompresora
W dniu 2011-06-21 19:54, Wojtek Sobociński pisze:
Wystarczy pozioma accenta za 65 detal :) Acha, pompka speca za 149 jest
słaba, gnie się przy pompowaniu, nie warto...

Bardzo fajna jest Sigma Lambda Jet czy jakoś tak. Ma końcówkę z manometrem wyciąganą na wężyku i rozkładaną z boku część z której robi się jakby podstawkę - staje się butem na tym i chwyta obróconą rękojeść czyli pompuje się "do ziemi" i można użyć dużej siły, napompować wysokie ciśnienie. Tutaj to widać:
http://ujeb.pl?oO8gqdGogx
A mocuje się na gumkę do ramy i to całkiem solidnie - niestety ta guma po roku mi pękła.

Data: 2011-06-22 16:19:51
Autor: piotrpo
Takie cos do kompresora
Saurus <jakub.salataUSUN_TO@o2.pl> napisał(a):
W dniu 2011-06-21 19:54, Wojtek Soboci=F1ski pisze:
> Wystarczy pozioma accenta za 65 detal :) Acha, pompka speca za 149 jest=

> s=B3aba, gnie si=EA przy pompowaniu, nie warto...

Bardzo fajna jest Sigma Lambda Jet czy jako=B6 tak. Ma ko=F1c=F3wk=EA z=20
manometrem wyci=B1gan=B1 na w=EA=BFyku i rozk=B3adan=B1 z boku cz=EA=B6=E6=
 z kt=F3rej robi=20
si=EA jakby podstawk=EA - staje si=EA butem na tym i chwyta obr=F3con=B1 =
r=EAkoje=B6=E6=20
czyli pompuje si=EA "do ziemi" i mo=BFna u=BFy=E6 du=BFej si=B3y, napompo=
wa=E6 wysokie=20
ci=B6nienie. Tutaj to wida=E6:
http://ujeb.pl?oO8gqdGogx
A mocuje si=EA na gumk=EA do ramy i to ca=B3kiem solidnie - niestety ta g=
uma=20
po roku mi p=EAk=B3a.
Jako "mała" pompka jest fajna (jedyna ręczna pompka, która faktycznie jest w stanie osiągnąć te potrzebne mi 6+ atmosfery)
Stacjonarnej jednak nie zastąpi - zmiana opon z użyciem sigmy, to jednak kupa czasu + sporo wysiłku. Lepiej dokupić za kilkadziesiąt złotych zwykłą stacjonarną pompkę "podłogową", tylko bez żadnych samochodowych, nożnych wynalazków.

Data: 2011-06-22 00:00:44
Autor: Ryszard Mikke
Takie cos do kompresora
Wojtek Sobociński <sobos6@gazeta.pl> napisał(a):

> Nie lepiej kupić przyzwoitą pompkę?

Że też nie wpadłem na to pytanie :D
Wystarczy pozioma accenta za 65 detal :) Acha, pompka speca za 149 jest słaba, gnie się przy pompowaniu, nie warto...

W zeszlym roku Real sprzedawal pompki stacjonarne pod marka Profex po 20 zl, aluminiowe, z manometrem, sluza mi do dzis. Ostatnio widzialem je w Tesco, ale juz po 50zl...

Jak zmieniam detke, to juz ta pompka pompuje do konca, a nie jak kiedys do 2atm i jazda na kompresor. Fajnie dziala.

Ale jak chce dobic cisnienie, to jednak znacznie wygodniej mi podjechac po drodze na kompresor, niz zlazic z pompka do garazu.

Oraz, ja wiem, ze troche marudze i cuduje, ale dzieki temu juz mam jakas koncepcje, jak to zrobic z posiadanych kawalkow (wezyk i reduktory jakies mam, tylko to uszczelnienie od strony koncowki kompresora jeszcze wymyslam).

rmikke

Data: 2011-06-22 16:26:53
Autor: piotrpo
Takie cos do kompresora
Ryszard Mikke <rmikke.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał(a):
[...]

Ja tez trochę pomarudzę - jakie masz podstawy sądzić, że rozwalona końcówka kompresora będzie się uszczelniać na twoim super hiper wężyku, skoro na wentylu w kole nie chce? Przecież to nie jest problem wentyla, tylko zrąbanego uszczelnienia w końcówce.

Data: 2011-06-24 07:17:58
Autor: Ryszard Mikke
Takie cos do kompresora
piotrpo  <piotrpo-groups.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał(a):
Ryszard Mikke <rmikke.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał(a): > Oraz, ja wiem, ze troche marudze i cuduje, ale dzieki temu juz mam jakas > koncepcje, jak to zrobic z posiadanych kawalkow (wezyk i reduktory jakies mam
[...]

I tu wlasnie jest pies pogrzebany. :D

Zwykle problemmpolega na tym, ze ta blaszka, co ma zablowac koncowke na
zaworze, slabo trzyma. Jakby na wezyku dolozyc jakis kawalek gumy na gwincie,
jest szansa, ze te blaszke bede miec w glebokim powazaniu.

Albo wylot wezyka troche wezszy i cos, co by sie rozpychalo wewnatrz koncowki
kompresora pod cisnieniem (taka byla pierwotna koncepcja i dlatego pytalem,
czy cos takiego juz istnieje, bo to raczej ciezko domowym sposobem skonstruowac).

Ogolnie, wezyk ma miec na wylocie (czy raczej na wlocie, bo to od strony
zaworu) cos, co by kompensowalo chalowosc koncowki kompresora. rmikke

Data: 2011-07-05 16:20:15
Autor: Coaster
Takie cos do kompresora

,
[...]

[...]