Data: 2011-11-06 06:52:25 | |
Autor: Rowerex | |
Takie tam o linii łańcucha | |
On 5 Lis, 18:44, PeJot <Pe...@o2.pl> wrote:
Czy zatem Linia 50mm nie ma żadnego logicznego uzasadnienia. Zazwyczaj w każdej ramie da się ją zmniejszyć do 47,5mm, ale nie każda rama łyknie 45mm i nie chodzi tu wcale o grubość rury podsiodłowej, a o dolne widełki. Jeśli do ramy spokojnie wchodzą opony 2,40, to szanse upchnięcia blatu bliżej ramy mogą być marne... Sprawdź jak blisko dolnych widełek znajdują się zębatki Twojej korby. Ja mam linię łańcucha ok 45mm, przy napędzie 2x9, oznacza to, że mam dużą tarcze zamontowaną w miejsce średniej w korbie z linią 50mm. Z tym że duża tarcza jest jajowata i maksymalna średnica odpowiada zębatce 46z - mimo, że rurki mam specjalnie spłaszczone (rama stalowa), to odległość między koronką a widełkami to może ze 2mm... Pozdr- -Rowerex |
|
Data: 2011-11-06 17:23:42 | |
Autor: PeJot | |
Takie tam o linii łańcucha | |
W dniu 2011-11-06 15:52, Rowerex pisze:
On 5 Lis, 18:44, PeJot<Pe...@o2.pl> wrote: No to skąd się wzięła akurat 50 mm, a nie np. 49 ani 51.5 mm ? Zazwyczaj w każdej /.../ No jasne, w dobie ram aluminiowych i amortyzowanych z rurami średnicy garnuszka to także ma znaczenie. BTW: w katalogach Shimano z lat '90 dogrzebałem się że np. w XTR producent dopuszczał 2 linie łańcucha. Optymalizacja sprawności napędu ? -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2011-11-06 23:32:10 | |
Autor: Rowerex | |
Takie tam o linii łańcucha | |
On 6 Lis, 17:23, PeJot <Pe...@o2.pl> wrote:
W dniu 2011-11-06 15:52, Rowerex pisze: W szosówkach od dawna jest 43,5mm dla korb dwurzędowych i 45,5mm dla korb 3-rzędowych (pewnie tak było najoptymalniej). Piasty mtb są szersze, wchodzą szersze opony więc odsunięto zębatki od ramy o kolejne milimetry i wyszła linia 47,5mm, przynajmniej u Shimano, bo inni producenci stosowali np. 48mm. Zresztą przy kwadracie to było pewnie +/-0,5-1mm. Potem przy coraz szerszych oponach, coraz grubszych widełkach dolnych i po wprowadzeniu zewnętrznych łożysk stanęło na 50mm... > Zazwyczaj w każdej Producent stwierdził, że wypuszczenie kilku długości osi będzie mu na rękę i tak zrobił... Pozdr- -Rowerex |
|
Data: 2011-11-07 09:40:58 | |
Autor: PeJot | |
Takie tam o linii łańcucha | |
W dniu 2011-11-07 08:32, Rowerex pisze:
BTW: w katalogach Shimano z lat '90 dogrzebałem się że np. w XTR Na przykład kompatybilność wkładów sup. z korbami szosowymi i MTB. Reszta to marketing :) -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|