Takie tam o pewnym wkładzie suportowym

Data: 2017-08-24 06:03:35
Autor: Rowerex
Takie tam o pewnym wkładzie suportowym
W dniu środa, 23 sierpnia 2017 20:18:18 UTC+2 użytkownik PeJot napisał:
Po dobiciu łożysk na prasie było OK. I tu jest *ciekawostka*: dlaczego owa oś z lewej strony jest ok. 3 mm dłuższa niż z prawej, licząc od łożyska do końca ?  Przeglądnąłem kilka innych osi podobnej konstrukcji innych firm i pod tym względem były one symetryczne.

Nie ciekawostka, tylko standard. Nie wszystkie suporty na kwadrat są symetryczne, wszystko zależy od długości i czasem od producenta.

Patrz katalog Neco:

https://www.necoparts.com/Templates/att/08-BB-Sets.pdf

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2017-08-25 21:28:31
Autor: PeJot
W dniu 2017-08-24 o 15:03, Rowerex pisze:

Nie ciekawostka, tylko standard. Nie wszystkie suporty na kwadrat są
symetryczne, wszystko zależy od długości i czasem od producenta.

A czemu taka różnica miała by służyć ?

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2017-08-25 14:00:45
Autor: Rowerex
W dniu piątek, 25 sierpnia 2017 21:28:19 UTC+2 użytkownik PeJot napisał:
W dniu 2017-08-24 o 15:03, Rowerex pisze:

> Nie ciekawostka, tylko standard. Nie wszystkie suporty na kwadrat są
> symetryczne, wszystko zależy od długości i czasem od producenta.

A czemu taka różnica miała by służyć ?

Tego najstarsi górale nie wiedzą - tak było od zawsze, czyli odkąd wprowadzono suporty na kwadrat.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2017-08-26 07:33:59
Autor: PeJot
W dniu 2017-08-25 o 23:00, Rowerex pisze:

A czemu taka różnica miała by służyć ?

Tego najstarsi górale nie wiedzą - tak było od zawsze, czyli odkąd wprowadzono
suporty na kwadrat.

Właśnie że udało mi się znaleźć kilka wkładów totalnie symetrycznych.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2017-08-26 07:44:52
Autor: PeJot
Takie tam o pewnym wkładzie suportowym
W dniu 2017-08-24 o 15:03, Rowerex pisze:

Patrz katalog Neco:

https://www.necoparts.com/Templates/att/08-BB-Sets.pdf

Swoją drogą Neco robi wkłady B940CT z tytanu i karbonu, ale jakoś nie chwalą się niską masą. Widział ktoś toto w realu ?

Znalazłem gdzie indziej: 198 g, nie wiadomo przy jakiej długości osi.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2017-08-26 01:48:15
Autor: Rowerex
W dniu sobota, 26 sierpnia 2017 07:44:39 UTC+2 użytkownik PeJot napisał:
> [...]

Znalazłem gdzie indziej: 198 g, nie wiadomo przy jakiej długości osi.

Używam od siedmiu lat suportu Neco B920HAL, czyli z miskami, które mają dodatkowe pierścienie uszczelniające - i to naprawdę dużo daje. Pierwszy wkład na kwadrat to był Kinex - po roku dostał takich luzów, że musiałem go wywalić, a ów Neco dopiero w tym roku ma objawy lekkiego trzeszczenia na łożyskach.

Problem z Neco jest taki, że dają niestandardowe łożyska - oznaczenie typu łożyska jest niby standardowe, ale wymiary już nie (dawno temu ktoś o tym pisał na preclu)

Natomiast wersje wylajtowane jak B940CT titanium-carbonium-dziuriumm, to raczej nie w Polsce, gdzieś na ebayu z Chin nie powinno być problemu. Co ciekawe, google pokazują, że w są dostępne w rosyjskich sklepach internetowych, no chyba że dla googla Polska to w zasadzie Rosja ;-)

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2017-08-26 20:26:54
Autor: PeJot
W dniu 2017-08-26 o 10:48, Rowerex pisze:

Natomiast wersje wylajtowane jak B940CT titanium-carbonium-dziuriumm, to raczej
nie w Polsce,

Nawet nie zamierzam szukać, chodziło mi bardziej o uwagi eksploatacyjne.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2017-08-27 10:13:43
Autor: PeJot
W dniu 2017-08-26 o 20:26, PeJot pisze:
[...]

Szczególnie interesuje mnie jak jest z wrażliwością wkładu na moment dokręcenia adapterów. Wychudzone wkłady Shimano, np. BB-UN90 nie bardzo lubiły duży moment dokręcenia za sprawą odkształcania się korpusu ściskanego adapterami. W B940CT za korpus robi kawałek "carbonitu".

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Takie tam o pewnym wkładzie suportowym