Takie tam o przednich przerzutkach

Data: 2015-09-21 05:22:45
Autor: Rowerex
Takie tam o przednich przerzutkach
W dniu sobota, 19 września 2015 20:21:38 UTC+2 użytkownik PeJot napisał:

Córka zameldowała mi że w jej rowerze
(...)
Tyle że w rowerze żony

Czym różnią się ramy? Przerzutki przednie jako jeden z parametrów mają podany kąt między rurą podsiodłową i widełkami dolnymi ramy. Dawniej były dwa typy, pod kąty 63-66 i 66-69 stopni (był wybity na wewnętrznej stronie klatki).

Ki czort - czyżby sprężyna w przerzutkach na rurę 28.6 i 31.8 miała inny zakres pracy ? Łańcuchy te same.

Przerzutki top-swing czy down-swing?

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2015-09-21 15:47:39
Autor: PeJot
W dniu 2015-09-21 o 14:22, Rowerex pisze:
[...]

Średnicą rury podsiodłowej, odpowiednio 31.8 i 28.6 mm.

Przerzutki przednie jako jeden z parametrów mają podany
kąt między rurą podsiodłową i widełkami dolnymi ramy. Dawniej były dwa typy,
pod kąty 63-66 i 66-69 stopni (był wybity na wewnętrznej stronie klatki).

Faktycznie jest taki parametr, ale nie mam pojęcia co jest w realu.

Ki czort - czyżby sprężyna w przerzutkach na rurę 28.6 i 31.8 miała inny
zakres pracy ? Łańcuchy te same.

Przerzutki top-swing czy down-swing?

Obie top, ciągnięte z dołu.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2015-09-22 19:44:05
Autor: PeJot
W dniu 2015-09-21 o 15:47, PeJot pisze:
[...]

Dokładnie przerzutki to fd-m571. Nie sprawdziłem parametru chain stay angle, za to grzebiąc po różnych pdf-ach zauważyłem że dla przerzutek na rurę 34.x mm zaleca się linię łańcucha 50 mm, czyli długą oś suportową. Jeżeli tak, to faktycznie sprężyna powrotna  ( przez unifikację pewne także dla przerzutek na rurę 31.8 )  może być zaprojektowana na większe oddalenie klatki od rury podsiodłowej. Przerzutka na takiej grubaśniej rurze podsiodłowej w ogóle nie da się zestroić dla krótszych linii łańcucha. Z racji średnicy rury nie da się do niej dowolnie blisko przysunąć klatki, czyli krótko mówiąc braknie zakresu regulacji.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2015-09-23 14:27:04
Autor: Rowerex
W dniu wtorek, 22 września 2015 18:42:51 UTC+1 użytkownik PeJot napisał:

> Średnicą rury podsiodłowej, odpowiednio 31.8 i 28.6 mm.

Dokładnie przerzutki to fd-m571.

Hmmm... pisałeś wcześniej, że to przerzutki top-swing, a fd-m571 to down-swing, czyli pantograf idzie do dołu. Top-swing to RD-M570. To co w końcu masz? :)

Nie sprawdziłem parametru chain stay angle, za to grzebiąc po różnych pdf-ach zauważyłem że dla przerzutek na rurę 34.x mm zaleca się linię łańcucha 50 mm, czyli długą oś suportową.

Ale masz 31,8 - owszem przy 34,9 może być problem, największy przy top-swingach. Down-swingi pozwalają na zdecydowanie więcej, mają bardzo mocne sprężyny, można nawet wypiłować ogranicznik ruchu i jeszcze bardziej zbliżyć klatkę do ramy.
[...]
 Przerzutka na 31,8 powinna bez problemu dać sobie rady z linią łańcucha 47,5mm czy nawet 45mm, może najpierw zmierz jaką masz linię łańcucha na korbie, czyli zmierz odległość środka środkowej tarczy od środka rury podsiodłowej - tylko taki pomiar trzeba wykonać z głową zachowując przy pomiarze kąty proste w dwóch płaszczyznach, do tego pomiar średnicy rury, bo lakier trochę jej dodaje...

A właściwie to kiedy występuje problem? Piszesz o zbliżaniu przerzutki do ramy, co by sugerowało problem z przerzucaniem ze środkowej zębatki na najmniejszą...

Czy zębatki w korbie są dobrze zamontowanie, tzn nie są przekręcone? Przy zmianach ze środkowej na najmniejszą nie ma to większego wpływu, bo najmniejsza nie ma zwykle żadnych wycięć wspomagających przerzucanie, ale jeśli środkowa jest ułożona źle względem blatu, to mogą być zgrzyty.

Możesz zrobić fotkę obu rowerów, tak by było widać ułożenie przerzutki nad korbą? I co to dokładnie za korby?

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2015-09-24 17:03:30
Autor: PeJot
W dniu 2015-09-23 o 23:27, Rowerex pisze:

Przerzutka na 31,8 powinna bez problemu dać sobie rady z linią łańcucha 47,5mm
czy nawet 45mm,

U córki chodziła z linią łańcucha i ok. 46 mm i jak pisałem były problemy ze zrzucaniem z blatu. Teraz, przy linii łańcucha ok. 49 mm problemów nie ma.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2015-10-23 10:49:50
Autor: TheGhost
[...]

Przepraszam, że tak ni skąd ni z owąd (tym bardziej, że nie prześledziłem wątku w całości), acz objawy w sumie dość charakterystyczne. Czy nie chodzi przypadkiem o zbyt długą ośkę supportową?

Pozdrawiam, M.

P.S. gratuluje inwencji we wczytywaniu się w instrukcje przerzutek jeśliby chodziło własnie o to :-)

Takie tam o przednich przerzutkach