Takie tam pytanie o HD...

Data: 2010-01-15 17:21:00
Autor: Shimeck
Takie tam pytanie o HD...
Własciwie nawet dwa...

1. Czemu w HD nie nadają wszystkie telewizje? To chyba nie jest jakis niebotyczny koszt...? Chodzi mi przynajmniej o tych ludziach którzy mają dekodery, przeciez mieli by taką mozliwosc zeby odbierac wszystkie programy w HD...a ci co nie mają dekoderów i stare telewizory najwyzej by nie kozystali z najwyzszej rozdzielczosci.

2.Nie wiem jak jest na innych platformach, ale w N-ce powtarzają sie kanały TVN i TVN HD, Eurosport i EurosportHD oraz Eurosport2 i Eurosport 2 HD, program na tych kanałach jest identyczny, wiec jaki jest sens dawac to podwójnie, przeciez tylko ktos nienormalny by oglądał te programy w nieHD...
                                                                                                                                    Pozdro...

Data: 2010-01-15 08:50:34
Autor: Mamut
Takie tam pytanie o HD...

1. Czemu w HD nie nadają wszystkie telewizje? To chyba nie jest jakis
niebotyczny koszt...?

to jest niebotyczny koszt, gdyby TV nadawały wyłącznie w HD i to takim
prawdziwym to zamiast np 50 programów w ofercie miałyby 7-10 kanałow,
wiecej by się nie zmieściło. Dlatego te kilka kanałów ktore obecnie
nadaje każda z platform to i tak niezłe nadszarpniecie możliwosci,
głownie miejsca na satelicie. A nawet te kilka kanałów ma bardzo zle
parametry nadawania, dalekie od HD. Bryluje w tym CPolsat puszczająć
jakaś kpine i nazywając to HighDefinition.

Data: 2010-01-15 16:41:38
Autor: Cezar
Takie tam pytanie o HD...

"Shimeck" <shimeck@o2.pl> wrote in message news:hiq4kh$nem$1achot.icm.edu.pl...
[...]

nadawanie kanalu HD to spory koszt. Dobry kanal HD na satelicie zajmuje tyle pasma co 5 kanałów SD
Kanały HD da się oglądać tylko na dekoderach HD.

[...]

Ja wiem ze N-ka ma tylko dekodery HD i w jej przypadku mozliwe by bylo udostepnienie tych kanałów tylko w wersjach HD. Zauwaz jednak ze kanały które wymieniłeś są dostępne także w innych platformach i są to dokładnie te same kanały - nadawane w wielu kodowaniach na raz dla wszystkich plaform.
Gdyby tak każda platforma dublowała kanały na swoich transponderach to już dawno by zabrakło miejsca na satelitach.

c.

Data: 2010-01-15 19:16:08
Autor: Cavallino
Takie tam pytanie o HD...
Użytkownik "Shimeck" <shimeck@o2.pl> napisał w wiadomości news:hiq4kh$nem$1achot.icm.edu.pl...
Własciwie nawet dwa...

1. Czemu w HD nie nadają wszystkie telewizje?

A co by miały nadawać?
Materiały SD?

[...]

Bo kupa ludzi ma sprzęt SD i też chce na nim coś obejrzeć.
A jak już oferują to i we własnej platformie dodali do listy kanałów, niektórzy lubią mieć dużo kanałów, nie ważne po co. ;-)

Data: 2010-01-15 20:17:29
Autor: Tomy M.
Takie tam pytanie o HD...
[...]

PO CO?

 Skoro te kanały HD to i tak gówno, a nie HD tylko
SD z reskalowaną rozdzielczością.
Mam dekoder HD ... ale byłbym skłonny nawet
trochę więcej zapłacić aby oglądać NORMALNE SD
z porządnym bitrate i w NORMALNEJ ROZDZIELCZOŚCI.

Nie ma żadnego POLSKIEGO kanału HD ... to są kanały
któe chciałby być HD.

--

Tomy M. www.ansibl.com

Data: 2010-01-15 19:19:22
Autor: Waldek Godel
Takie tam pytanie o HD...
Dnia Fri, 15 Jan 2010 20:17:29 +0100, Tomy M. napisał(a):

Nie ma żadnego POLSKIEGO kanału HD ... to są kanały
któe chciałby być HD.

I po co kłamiesz? TVP HD jest emitowana z doskonałą jakością.
TVN HD, co prawda nie zawsze, ale puszcza wiele programów w bardzo ładnym
HD, choć nie aż tak dobrym jak TVP

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-01-15 21:46:18
Autor: Jerzy Pastusiak
Takie tam pytanie o HD...
On Fri, 15 Jan 2010, Waldek Godel wrote:

| I po co kłamiesz? TVP HD jest emitowana z doskonałą jakością.
| TVN HD, co prawda nie zawsze, ale puszcza wiele programów w bardzo ładnym
| HD, choć nie aż tak dobrym jak TVP.

             [Min-Avg-Max kBit/s]

-=-=-=-
Eutelsat HotBird 13.0°East
TVN HD - 6541-7043-7826
TVP HD - 4458-6783-9372

-=-=-=-
Astra2A,2B,2D 28.2°East

Sky Sports HD1 - 14537-16650-17865 MTVN HD - 11446-16645-19907
Sky Drama HD - 10935-11835-14406

-=-=-=-
Thor1,2, IS10-02 1.0°West
12.188 GHz, Vertical

Nat Geo HD - 16047-16056-16066
TVNorge HD - 15331-15333-15336

-=-=-=-
http://www.linowsat.co.uk/hdtv/hdtv/hdtv.shtml

Data: 2010-01-16 09:11:58
Autor: Pete
Takie tam pytanie o HD...
W dniu 15.01.10 21:46, Jerzy Pastusiak pisze:
> [...]

| I po co kłamiesz? TVP HD jest emitowana z doskonałą jakością.
| TVN HD, co prawda nie zawsze, ale puszcza wiele programów w bardzo ładnym

A bitrate TVP HD z Astry? :P

--
Pete

Data: 2010-01-16 11:50:34
Autor: Jerzy Pastusiak
Takie tam pytanie o HD...
On Sat, 16 Jan 2010, Pete wrote:

A bitrate TVP HD z Astry? :P

Podobny.
Z tego co mierzylem, to max. okolo 10 - 11 mbps,
przewaznie ~8 mbps.

Jest to obraz dobry, ale bardzo daleko mu (tez wizualnie),
np. do (FTA - swietne programy muzyczne):
Servus TV HD: 10756-10941-11048

http://www.linowsat.co.uk/
transpondera TVP HD nie widzi, bo jeden geniusz
zawezil wiazke.

Jest to bardzo duzo jezeli sie popatrzy na:

Astra 19.2°East
10.773 GHz, Horizontal
-=-=-=-=-=-

TVP Kultura: 2136-2663-3468
TVP 1: 2180-2686-3022

..lolitki biegaja lepiej na Astra 2.

Za to mozna sobie obejrzec lepiej, z tego samego
transpondera:
Belsat TV: 3822-3906-3965

Naprawde dobre strumienie, sa na transponderze:
Astra 19.2°East
11.915 GHz, Horizontal
Sky Sport HD: 4302-11678-20112
Discovery HD: 3758-11777-20006

jp

Data: 2010-01-16 11:25:19
Autor: pawell32
Takie tam pytanie o HD...
W dniu 15.01.2010 20:17, Tomy M. pisze:
[...]

no tak, ale rozmawiamy o polskich warunkach, a my jesteśmy trochę w tyle...
a co do obrazu zmień tv i dekoder.
ja nie mam powodu narzekać, pewnie inni mają lepiej, ale co to zmieni?
czy ktoś przeczyta to i zacznie nadawać z wikszym bitrate?

--
pozdrawiam. pawell32
fedora 11, gnom, compiz-fusion

Data: 2010-01-16 17:05:07
Autor: Tomy M.
Takie tam pytanie o HD...
Użytkownik "pawell32" <pawell@net-sat.pl> napisał w wiadomości news:4b519447$1news.home.net.pl...

[...]

Jestem grafikiem ... taka jakoś mnie nie zadowala.
Nie mogę ją nazwać dobrą gdy widzę artefakty kompresji.
Dobra jakość jest w kinie. DOBRA bo bardzo dobrą to
widzę gdy sam patrzę :-)

--

Tomy M. www.ansibl.com

Data: 2010-01-16 21:32:29
Autor: pawell32
Takie tam pytanie o HD...
W dniu 16.01.2010 17:05, Tomy M. pisze:
[...]

dlatego na filmy od lat chodzę do kina, divx-ów nigdy nie uznawałem.
grafiki nie ma co porównywać, poza tym sam ją tworzysz więc wiesz
na co patrzysz ;-)

Data: 2010-01-16 22:29:20
Autor: Virck
Takie tam pytanie o HD...
Tomy M. wrote:
[...]

Dobra jakos jest w kinie....a to ci checa.....Normalnie sie usmialem...w kinie jest duzy ekran, to pewnie dlatego jest dobra jakosc...a jak sie nosi okulary to im wiekszy ekran tym lepsza jakosc.....

Data: 2010-01-17 09:07:32
Autor: Mamut
Takie tam pytanie o HD...

Jestem grafikiem ... taka jakoś mnie nie zadowala.
Nie mogę ją nazwać dobrą gdy widzę artefakty kompresji.
Dobra jakość jest w kinie. DOBRA bo bardzo dobrą to
widzę gdy sam patrzę :-)

dobra jakosc ale czego jest w kinie? Piksel ma wielkosc pięści :)
Do tego obraz jest rozmyty, czesto klatkuje, nie wspomne o innych
brakach (nawet w cyfrowych kinach).
Dobra jakosc to jest z BR na odpowiednio fajnym odbiorniku TV.

Data: 2010-01-17 19:46:29
Autor: agent73
Takie tam pytanie o HD...
On Sun, 17 Jan 2010 09:07:32 -0800 (PST), Mamut <cactusek@gmail.com>
wrote:

[...]

No właśnie... Jak to teraz jest, z tymi kinami? Przecież kiedyś obraz
(z taśmy 35mm) był ostry, oglądało się to z przyjemnością! A teraz
jest dokładnie tak, jak piszesz... Obraz rozmyty, brak płynności przy
szybko zmieniających się scenach... Za to głośność o takim natężeniu,
że aż uszy puchną! Ja po prostu nie jestem w stanie tego oglądać i
dlatego do kina chodzić przestałem.
Szkoda, że w pogoni za pieniędzmi, serwowana jest tandeta "pierwszej
klasy"! Aż dziwię się, że te wszystkie multipleksy jeszcze nie
plajtują, zważywszy że na tych paru seansach które miałem
nie-przyjemność oglądać, frekwencja była na poziomie kilkunastu
osób...

--
A.

Data: 2010-01-17 22:07:27
Autor: Cavallino
Takie tam pytanie o HD...
Użytkownik "agent73" <agent73_no_spam@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:

No właśnie... Jak to teraz jest, z tymi kinami? Przecież kiedyś obraz
(z taśmy 35mm) był ostry, oglądało się to z przyjemnością! A teraz
jest dokładnie tak, jak piszesz...

LOL.
Autosugetia - nie miałeś porównania do niczego lepszego.

Obejrzyj sobie telewizję z początku lat 90-tych, o 80-tych nawet nie mówiąc.
Najlepiej jakiś mecz.
Teraz się patrzeć na to nie da, a przecież gorzej nie nadają.

Data: 2010-01-18 20:13:46
Autor: agent73
Takie tam pytanie o HD...
On Sun, 17 Jan 2010 22:07:27 +0100, "Cavallino"
<cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:

LOL.
Autosugetia - nie miałeś porównania do niczego lepszego.

Autosugestia? Ciekawe, że takie same zdanie ma wielu moich znajomych z
którymi rozmawiałem... Ale być może, nie wykluczam tego :-)

Obejrzyj sobie telewizję z początku lat 90-tych, o 80-tych nawet nie mówiąc.
Najlepiej jakiś mecz.
Teraz się patrzeć na to nie da, a przecież gorzej nie nadają.

Z porównaniem do telewizji to trzeba ostrożnie, takie coś jak
magnetowid w tamtych czasach też było używane, nie zawsze była taśma!

--
A.

Data: 2010-01-28 15:54:25
Autor: Cavallino
Takie tam pytanie o HD...
Użytkownik "agent73" <agent73_no_spam@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:

Z porównaniem do telewizji to trzeba ostrożnie, takie coś jak
magnetowid w tamtych czasach też było używane, nie zawsze była taśma!

I co, na antenie odtwarzają nagrania z magnetowidu?

No to wtedy też odtwarzali, a nikt się nie czepiał.

Data: 2010-01-19 00:03:27
Autor: Tomy M.
Takie tam pytanie o HD...
Użytkownik "Mamut" <cactusek@gmail.com> napisał w wiadomości news:8b73ef21-d66a-42cf-a004-e0dcabfdcc90k17g2000yqh.googlegroups.com...

[...]

Zmień kino...

cyt (z którym się w pełni zgadzam)

Taśma kinowa- filmy emitowane w kinie z taśm o szerokości 35 mm charakteryzują się szybkością 24 klatek na sekundę (25 w przypadku Europy). Osoby zajmujące się efektami specjalnymi do filmów uważają, że obraz na taśmie filmowej można porównać do obrazu cyfrowego o rozdzielczośći 5000x5000 pikseli.<<<

Dobra jakość jest z BR z projektora DLP.Do tego musi być
czarne pomieszczenie, i ekran siatkowy.

--

Tomy M. www.ansibl.com

Data: 2010-01-16 17:07:03
Autor: Tomy M.
Takie tam pytanie o HD...
Wiem już dlaczego stacje TV nadają tak szajsowato.
Bo takim jak Ty to wystarcza...

--

Tomy M. www.ansibl.com

Data: 2010-01-16 21:27:32
Autor: pawell32
Takie tam pytanie o HD...
W dniu 16.01.2010 17:07, Tomy M. pisze:
Wiem już dlaczego stacje TV nadają tak szajsowato.
Bo takim jak Ty to wystarcza...

--

Tomy M. www.ansibl.com

ja mam porządny sprzęt i jest ok.