Takie tam pytanie o HD...

Data: 2010-01-15 16:41:38
Autor: Cezar
Takie tam pytanie o HD...

"Shimeck" <shimeck@o2.pl> wrote in message news:hiq4kh$nem$1achot.icm.edu.pl...
Własciwie nawet dwa...

1. Czemu w HD nie nadają wszystkie telewizje? To chyba nie jest jakis niebotyczny koszt...? Chodzi mi przynajmniej o tych ludziach którzy mają dekodery, przeciez mieli by taką mozliwosc zeby odbierac wszystkie programy w HD...a ci co nie mają dekoderów i stare telewizory najwyzej by nie kozystali z najwyzszej rozdzielczosci.

nadawanie kanalu HD to spory koszt. Dobry kanal HD na satelicie zajmuje tyle pasma co 5 kanałów SD
Kanały HD da się oglądać tylko na dekoderach HD.

2.Nie wiem jak jest na innych platformach, ale w N-ce powtarzają sie kanały TVN i TVN HD, Eurosport i EurosportHD oraz Eurosport2 i Eurosport 2 HD, program na tych kanałach jest identyczny, wiec jaki jest sens dawac to podwójnie, przeciez tylko ktos nienormalny by oglądał te programy w nieHD...

Ja wiem ze N-ka ma tylko dekodery HD i w jej przypadku mozliwe by bylo udostepnienie tych kanałów tylko w wersjach HD. Zauwaz jednak ze kanały które wymieniłeś są dostępne także w innych platformach i są to dokładnie te same kanały - nadawane w wielu kodowaniach na raz dla wszystkich plaform.
Gdyby tak każda platforma dublowała kanały na swoich transponderach to już dawno by zabrakło miejsca na satelitach.

c.

Takie tam pytanie o HD...