Taktowanie GPU.

Data: 2010-08-31 08:26:08
Autor: Jacek
Taktowanie GPU.
Witajcie. Wyslalem laptopa HP do serwisu, gdyz grzal sie do 90st. Po powrocie uruchomilem GPU-Z.0.4.0 i okazalo sie, ze zegar procesora i
pamieci jest o polowe mniejszy niz ustawienia standardowe, czyli zamiast
500MHz jest 250. W linku zrzut ekranu. Czy mozecie poradzic, jak ustawic wartosci biezace do wartosci
satndardowych? Pozdrawiam, Jacek. http://kosz.moj.pl/GPU.gif

Data: 2010-08-31 07:58:20
Autor: Leszek K.
Taktowanie GPU.
Dnia Tue, 31 Aug 2010 08:26:08 +0200, Jacek napisał(a):

[...]

A przypadkiem ta karta nie zmienia dynamicznie zegara w zależności od
obciążenia? Otwórz w coś w 3d w okienku i wtedy sprawdzaj.

Data: 2010-08-31 09:00:28
Autor: boxfish
Taktowanie GPU.
W dniu 2010-08-31 08:26, Jacek pisze:
[...]
Kupiłes bubla który tak ma że się grzeje a potem padają elementy, najczęściej GPU. Sposób naprawy opisywany juz przez wiele osób, jeśli zmienisz paramtry bedzie się grzał a potem padnie grafika, wybór należy do Ciebie.

Ja osobiscie uznał bym że towar nie jest zgodny z warunkami zakupu, kupiłeś sprzęt o konkretnych parametrach ...

Data: 2010-08-31 11:08:42
Autor: Tomek Głowacki
Taktowanie GPU.
[...]

A może działa oszczędzanie energii/prądu? W chipach mobilnych to raczej nie powinna być wielka nowość.

Obciąż sobie GPU np. FurMarkiem i zobacz wtedy co pokazuje GPU-Z.

Pozdr,
Tomek

Data: 2010-08-31 11:26:29
Autor: qwerty
Taktowanie GPU.
Użytkownik "Tomek Głowacki" <t_gl_nospam_wyalto@wytnijto_o2.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:i5igqv$ual$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
A może działa oszczędzanie energii/prądu? W chipach mobilnych to raczej nie powinna być wielka nowość.

Obciąż sobie GPU np. FurMarkiem i zobacz wtedy co pokazuje GPU-Z.

Jakiś czas temu czytałem, że HP naprawia przegrzewanie się GPU poprzez zmniejszenie taktowania. Jaki producent taki serwis.

Data: 2010-08-31 12:02:33
Autor: Jacek
Taktowanie GPU.
Dnia Tue, 31 Aug 2010 11:08:42 +0200, Tomek Głowacki napisał(a):

[...]

Mam ustawiona wysoka wydajnosc, uruchomionego FureMark i wyniki sa tekie
same - polowa maksymalnego taktowania.
Dodam, ze kolezanka ma ten sam model i u niej jest maks.

Data: 2010-08-31 11:22:51
Autor: G Nowak
Taktowanie GPU.
Mam ustawiona wysoka wydajnosc, uruchomionego FureMark i wyniki sa tekie
same - polowa maksymalnego taktowania.
Dodam, ze kolezanka ma ten sam model i u niej jest maks.

Mozesz podac konkretna serie tej chinszczyzny aby ludzi moogli unikac?

--
pozdr

Data: 2010-08-31 12:34:23
Autor: Jacek
Taktowanie GPU.
Dnia Tue, 31 Aug 2010 11:22:51 +0100, G Nowak napisał(a):

[...]

HP Pavilion DV5-1100ew.

Data: 2010-08-31 15:54:34
Autor: Jacek
Taktowanie GPU.
Dnia Tue, 31 Aug 2010 12:34:23 +0200, Jacek napisał(a):

[...]

Technik z serwisu dzisiaj mi powiedzial tak:
'Bo ja sie znam na komputerach i wiem, ze producenci kart graficznych
UPOSLEDZAJA karty':)
Mialem zaktualizowac bios, ale nie bylo czego, bo mam najnowszy.
Mialem zainstalowac najnowsze sterowniki grafiki - zrobilem.
I zadnych zmian.

Data: 2010-08-31 17:05:16
Autor: G Nowak
Taktowanie GPU.
[...]

Uposledzony to jest tandem NV i HP, kiedys w DV2000 czujnik wskazywal 128'C, dziwic sie, ze sie chipy po jakims czasie odlutowuja od plyty ;)

--
pozdr

Data: 2010-08-31 15:41:20
Autor: MAR
Taktowanie GPU.
On Tue, 31 Aug 2010 08:26:08 +0200, Jacek wrote:

Czy mozecie poradzic, jak ustawic wartosci biezace do wartosci
satndardowych?

A programy do zmiany zegara używałeś ?

--
Mar.

Data: 2010-08-31 15:51:28
Autor: Jacek
Taktowanie GPU.
Dnia Tue, 31 Aug 2010 15:41:20 +0200, MAR napisał(a):

On Tue, 31 Aug 2010 08:26:08 +0200, Jacek wrote:

Czy mozecie poradzic, jak ustawic wartosci biezace do wartosci
satndardowych?

A programy do zmiany zegara używałeś ?

Moze GPU-Z cos nie ten teges, bo:

www.laptop.moj.pl

Chociaz odpalalem go na kilku laptopach i wartsci biezace sa takie same,
jak DAFULT.

Data: 2010-08-31 18:14:01
Autor: qwerty
Taktowanie GPU.
Użytkownik "Jacek" <ala@ola.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:tkxv0s0xdmne.1k8c6x8eoukt2.dlg@40tude.net...
Moze GPU-Z cos nie ten teges, bo:

www.laptop.moj.pl

Chociaz odpalalem go na kilku laptopach i wartsci biezace sa takie same,
jak DAFULT.

Czyli przeflashowali na niższe zegary. Oddawaj z powrotem do serwisu.

Data: 2010-09-01 10:14:56
Autor: Jacek
Taktowanie GPU.
Dnia Tue, 31 Aug 2010 18:14:01 +0200, qwerty napisał(a):

[...]

Znasz jakies narzedzie, ktorym moge przywrocic wlasciwe wartosci?

Data: 2010-09-01 11:54:38
Autor: kamil
Taktowanie GPU.

"Jacek" <ala@ola.pl> wrote in message news:15e5i6kfm4caj$.vftq4iflf1h5.dlg40tude.net...
[...]

Nie kombinuj, bo jeszcze wypra sie gwarancji bo grzebales. Poza tym wrocisz do poprzedniego problemu przegrzewania sie - maja to naprawic a nie pudrowac syfa..

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-09-01 21:46:28
Autor: z
Taktowanie GPU.
kamil pisze:

Czyli przeflashowali na niższe zegary. Oddawaj z powrotem do serwisu.

A ja chciałbym z pełną świadomością obniżyć taktowanie GPU.
Podchodziłem do tego 2 razy ale były jakieś problemy z rozpoznawaniem sprzętu i dałem sobie spokój. Udało się może komuś takie "podkręcanie"?
Dell Studio 1555 T6600 2,2 GHz Radeon HD 4570

Taktowanie GPU.