Taktowanie procesora

Data: 2012-02-18 18:56:58
Autor: Remek
Taktowanie procesora
Witam

Płyta Intel D845GEBV2, procesor Pentium IV 2,6 GHz / 400 MHz zgłasza się
jako 1300 z FSB 100 MHz. W Biosie nie widze opcji do ustawiania
częstotliwości procesora. W manualu jest tylko wzmianka o współpracy z
pamięcią. Jeśli 333 to FSB tylko 533, a jeśli 256 to obie możliwości. Co
jest grane? Na liście procesorów jest ten 2,6. Jakieś zworki do ustawienia?

Pozdrawiam  Remek

Data: 2012-02-18 19:20:10
Autor: qwerty
Taktowanie procesora
Użytkownik "Remek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jhoopn$eqd$1@inews.gazeta.pl...
[...]

2,6 GHz ma FSB = 200 MHz. Zwiększ FSB i będzie działać.

Data: 2012-02-18 19:23:45
Autor: Remek
Taktowanie procesora
Użytkownik "qwerty" napisał:

2,6 GHz ma FSB = 200 MHz. Zwiększ FSB i będzie działać.

W Biosie jest no option. Nie ma takiej możliwości w setupie. Może zworki? W
manualu tego nie widzę.

Remek

Data: 2012-02-19 16:07:55
Autor: PL(N)umber_One
Taktowanie procesora
Witam
Nawet starsze płyty, (moja to D865) są na stronie Intela bardzo dobrze udokumentowane. Sprawdź listę dostępnych procesorów dla płyty - przy każdym jest zazwyczaj informacja o wymaganej "minimalnej" wersji BIOSa, może tu jest problem.
PP  --

Data: 2012-02-19 20:38:15
Autor: Remek
Taktowanie procesora
Użytkownik "PL(N)umber_One " napisał:

[...]

Mam kilka stron dokumentacji. Wydaje się aktualna dla czasu produkcji płyty.
Na liście procesorów nie ma rozróżnienia Northwood, czy Prescot. Mój jest
Northwood HyperThreading 2,6 GHz/400 MHz. Na liście procesorów obsługiwanych
przez płytę wydaje się, że jest. W dokumentacji płyty też jest wymieniony
(bez Northwood, czy Prescot). Pentium IV 2,4 GHz/400 MHz jest rozpoznawany
prawidłowo. Płytę kupiłem z Celeronem 3,2 GHz/533. I na nim nie wstaje.
Zasilacz za słaby?

Remek

Data: 2012-02-19 23:08:55
Autor: PL(N)umber_One
Taktowanie procesora
W dokumentacji Twojej płyty odnośnie procesorów, nie ma informacji, że obsługuje procesory z HT, w dokumentacji do mojej (D865 -nieco nowsza) jest to wyraźnie napisane. Może tu jest rozwiązanie.
PP --

Data: 2012-02-21 09:17:54
Autor: Chris
Taktowanie procesora
Remek nabazgrał(a):

[...]

Płyty intela nie są do modingu :) one mają działać stabilnie na ustawieniach firmowch i w tym się sprawdzają. Jak chcesz coś zmieniać to kup płytę innego producenta.

Taktowanie procesora