Talerz TV-Sat pod balkonem

Data: 2010-10-23 08:06:42
Autor: Kaska&Mark
Talerz TV-Sat pod balkonem
Czy i ew. jak blisko można zamontować talerz TV-Sat w bloku(piętro 4) pod balkonem na piętrze 5, o szerokości ok. 1,5m?
Tarnów, ściana południowa, chcielibyśmy talerz podniść jak najwyżej, ale obawiamy się zakłóceń od poziomego,wystającego na 1,5m u góry balkonu.
Doradzcie -jaką odległość zachować?

Data: 2010-10-23 09:57:03
Autor: adresss
Talerz TV-Sat pod balkonem
On Sat, 23 Oct 2010 08:06:42 +0200, "Kaska&Mark"
<Kaska&Mark_TNIJ@TNIJ.pl> wrote:

[...]

chwile po 13 wez talerz i ustaw w tym miejscu, gdzie chcesz ogladac.
Jak nie bedzie cenia od slonca to bedzie dzialac. Slonce wskazuje
azymut i elewacj (+/- pare stopni).

--
ThinkXtra

Data: 2010-10-23 11:14:24
Autor: Big Jack
Talerz TV-Sat pod balkonem
W wiadomości

A ten kalkulator powinien pomóc określić to precyzyjniej http://sci.pam.edu.pl/~pastupam/satel/az/czasaz.html

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2010-10-23 16:59:40
Autor: Kaska&Mark
Talerz TV-Sat pod balkonem
Dzięki! Gdzieś znalazłem, że kąt od poziomu to ok. 30 st., czyli na 10 m podniesienie o ok. 6 m, czyli na szerokości balkonu ok. 1.5m obniżenie będzie wynosić ok. 0.9m.
Czyli ok. 1 m poniżej sufitu balkonu powinno być ok, czy dobrze uważam?

Data: 2010-10-24 00:51:06
Autor: Jerzy Pastusiak
Talerz TV-Sat pod balkonem
On Sat, 23 Oct 2010, Kaska&Mark wrote:
czy dobrze uważam?

Nie najlepiej.

Zobacz, a najlepiej sfotografuj swoj balkon jutro
o godzinie 12:58.
Tam gdzie bedzie oswietlony, mozesz stawiac antene.
Uwzglednij wysuniecie anteny.

Wiesz, nigdy nie wiadomo co jest jeszcze po drodze
i gdzie jest satelita HB. Poludnie jest pojeciem
bardzo rozleglym.

Nastepna okazja bedzie dopiero w marcu.

Poczytaj:
[Dwa razy rocznie - czyli talerz w trudnych warunkach]
http://sci.pam.edu.pl/~pastupam/satel/2x_rocznie/wstep.html

[Kiedy Słońce wskazuje satelitę]
http://sci.pam.edu.pl/~pastupam/satel/az/czasaz.html

Pzdr.J.P.

Data: 2010-10-24 17:25:59
Autor: Kaska&Mark
Talerz TV-Sat pod balkonem
Zobacz, a najlepiej sfotografuj swoj balkon jutro
o godzinie 12:58.
Tam gdzie bedzie oswietlony, mozesz stawiac antene.
Uwzglednij wysuniecie anteny.

Zrobiłem foto ale o 14:00,  wcześniej nie mogłem.
Wygląda na to, że cień dochodzi do 80cm, więc załamka,
bo antenę tzreba będzie przymocować dużo niżej niż chciałem.
Link:  http://img6.imageshack.us/img6/5655/antena1z.jpg

Dziś o 14:00 linia cienia przechodziła dokładnie przez wyjście kabli ze ściany :)
Ściana jest skierowana na południe., a ja chciałem umocować antenę wyżej, klęska! Jest jakaś rada, żeby antena nie była przy mnie na balkonie, tylko wyżej?

Data: 2010-10-24 19:11:23
Autor: Jerzy Pastusiak
Talerz TV-Sat pod balkonem
Witaj.
On Sun, 24 Oct 2010, Kaska&Mark wrote:

| Zrobiłem foto ale o 14:00,  wcześniej nie mogłem.

Aptekarzem nie jestes, a slonce traktujesz jak dziewczyne:
kocha, to poczeka.

EXIF mowi o 13:54. Czyli slonce jest gdzies w okolicy Thora
i jest ~5 stopni ponizej linii satelitow stacjonarnych.
O 14 bylo na wysokosci ~24 st. zamiast 32 st. dla HB.

| Wygląda na to, że cień dochodzi do 80cm, więc załamka,
| bo antenę tzreba będzie przymocować dużo niżej niż chciałem.
| Link:  http://img6.imageshack.us/img6/5655/antena1z.jpg

Najwazniejsze, ze masz czyste przedpole, wiec mozesz liczyc
prosta metoda trygonometryczna (jak liczyles poprzednio):
[Czy przeszkoda przesłania satelitę ?]
http://sci.pam.edu.pl/~pastupam/satel/test/

Rzeczywiscie dla HB -> 32st, balkon 1,5 m mamy
94 cm od sufitu, plus ~40 cm polowka wysokosci anteny,
czyli mocowanie ~120 - 130 od sufitu.

Musisz tez uwzglednic to, ze kierunek satelity bedzie nieprostopadly do plaszczyzny sciany wiec droga od przeszkody
moze byc dluzsza.

Niestety bedziesz chyba musial umiescic antene sporo ponizej
linii cienia. | Dziś o 14:00 linia cienia przechodziła dokładnie przez wyjście kabli ze ściany | :) Ściana jest skierowana na południe., a ja chciałem umocować antenę wyżej, | klęska! Jest jakaś rada, żeby antena nie była przy mnie na balkonie, tylko | wyżej?

Tylko jedna - przyblizyc.

Pzdr.J.P.

Data: 2010-10-25 11:36:20
Autor: yabba
Talerz TV-Sat pod balkonem
Użytkownik "Kaska&Mark" <Kaska&Mark_TNIJ@TNIJ.pl> napisał w wiadomości news:ia1j67$kej$1news.onet.pl...
[...]

Nie możesz zamontować anteny na balustradzie poniżej górnej poręczy?

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2010-10-25 13:43:50
Autor: adresss
Talerz TV-Sat pod balkonem
On Sun, 24 Oct 2010 17:25:59 +0200, "Kaska&Mark"
<Kaska&Mark_TNIJ@TNIJ.pl> wrote:

Dziś o 14:00 linia cienia przechodziła dokładnie przez wyjście kabli ze

godzina to duzo.

Jezeli to jest nowy dom, to jestes przykladem na to, ze inwestorzy nie
mysla na etapie projektu/budowy a dopiero po, ja przywoza swoje graty.

--
ThinkXtra

Data: 2010-10-26 21:22:18
Autor: Jerzy Pastusiak
Talerz TV-Sat pod balkonem
Witaj ThinkXtra ;)

On Mon, 25 Oct 2010, adresss@poczta.pl wrote:
godzina to duzo.

Bardzo duzo.

0,23 stopni na minute w bok i 0,34 stopnia na dzien, aktualnie
w dół.

Czyli, na godzine ~14 stopni, a przeliczajac to na azymut satelitow,
mamy zamiast HB 13 E -- > Thora 1 W.

Wiesz, u mnie to po dwoch tygodniach cien na kierunku HB, zawedrowal
z mojego okna chyba 5 pieter wyzej.
Wiec niemalze kazdy dzien sie liczy, bo jest to sprawa 20 cm w pionie.

przykladem na to, ze inwestorzy nie mysla

E tam!
Ja sadze, ze Kolega jak kazdy Prawdziwy Mężczyzna, najpierw
wyborował dziure na intuicję, a potem szukal miejsca na antenę.

Pzdr.J.P.

Data: 2010-10-24 23:15:34
Autor: pawell32
Talerz TV-Sat pod balkonem
W dniu 23.10.2010 08:06, Kaska&Mark pisze:
[...]

jaka jest Twoja lokalizacja?

--
pozdrawiam.  pawell32
Slackware 13 - power of linux