Tamowanie autostrady

Data: 2016-06-06 15:28:24
Autor: twistedme
Tamowanie autostrady
http://www.tvn24.pl/lodz,69/krol-lewego-pasa-oni-chyba-lubia-blokowac-autostrady,650039.html

Kiedy mamy do czynienia z tamowaniem?

Mam wrażenie, że kierowca "przyspawany" jedzie z maksymalną dozwoloną prędkością i cały czas mija (z mniejszą lub większą częstotliwością, ale zawsze :)) pojazdy jadące wolniej na prawym pasie.

Ale czy wg definicji (bo nie znalazłem takowej) tamuje się ruch jadąc z maksymalną dozwoloną prędkością? W teorii, jak gość jechał 140, to nie może być chyba mowy, o tamowaniu czy utrudnianiu, bo (dalej w teorii) na tej drodze i tak już szybciej jechać nie można? Tak czy nie?

Ja tam zawsze zjeżdżam, jak widzę, że ktoś zapierdala, nawet kosztem tego, że sam zwolnię, mi od tego nie ubędzie, a rozumiem, że komuś śpieszno.

Data: 2016-06-06 16:02:54
Autor: klaus
Tamowanie autostrady
W dniu 06-06-2016 o 15:28, twistedme pisze:
[...]

Nie wiem czy jest definicja "tamowania" natomiast ciągle obowiązuje art. 16 pord.
Kluczowa pewnie będzie ta mniejsza częstotliwość wyprzedzania pojazdów jadących wolniej.

Data: 2016-06-06 07:17:55
Autor: Bolko
Tamowanie autostrady
W dniu poniedziałek, 6 czerwca 2016 16:02:57 UTC+2 użytkownik klaus napisał:
> [...]

Kluczowa pewnie będzie ta mniejsza częstotliwość wyprzedzania pojazdów jadących wolniej.

W Polsce obowiązuje jazda prawym pasem

Data: 2016-06-06 16:36:43
Autor: klaus
Tamowanie autostrady
W dniu 06-06-2016 o 16:17, Bolko pisze:
[...]

Dokładnie tak, prawidłowo zrozumiałeś art.16 pord ;)

Data: 2016-06-08 22:54:05
Autor: Jackow
Tamowanie autostrady
Użytkownik "Bolko" <suryga@gmail.com> napisał w wiadomości news:9c417494-da83-4224-9785-1b5d2eed46d8googlegroups.com...

W Polsce obowiązuje jazda prawym pasem

Prawy pas najczęściej przypomina tor do testowania
zawieszenia pojazdów (jest tak wyboisty).
Po takim prawym pasie niech sobie jadą zap...acze,
oczywiście w miejscach gdzie wolno wyprzedzać po prawej stronie.

Data: 2016-06-09 08:04:49
Autor: Cavallino
Tamowanie autostrady
W dniu 08.06.2016 o 22:54, Jackow pisze:
Użytkownik "Bolko" <suryga@gmail.com> napisał w wiadomości

W Polsce obowiązuje jazda prawym pasem

Prawy pas najczęściej przypomina tor do testowania
zawieszenia pojazdów (jest tak wyboisty).

Kiedy byłeś ostatnio w Polsce?

Data: 2016-06-08 23:38:40
Autor: sczygiel
Tamowanie autostrady
W dniu czwartek, 9 czerwca 2016 08:04:47 UTC+2 użytkownik Cavallino napisał:
> [...]
>
> Prawy pas najczęściej przypomina tor do testowania
> zawieszenia pojazdów (jest tak wyboisty).

Pewnie był i jechał gierkówką z piotrkowa do czestochowy.

Data: 2016-06-13 20:10:22
Autor: Cavallino
Tamowanie autostrady
W dniu 09.06.2016 o 08:38, sczygiel@gmail.com pisze:
[...]

I rozciągnął to na wszystkie drogi z dwoma pasami?

Data: 2016-06-09 09:28:21
Autor: twistedme
Tamowanie autostrady
W dniu 2016-06-09 o 08:04, Cavallino pisze:
[...]

92 z Wrześni do Poznania na bardzo wielu odcinkach. Lewy jak stół, a na prawym koleiny jak cholera...

Data: 2016-06-09 10:00:58
Autor: J.F.
Tamowanie autostrady
Użytkownik "twistedme"  napisał w wiadomości
[...]

Ale teraz mamy 2016. Wiekszosc autostrad jest nowa.
Niektore juz remontowane.

Ostanie schody Europy na odcinku Olszyna-Krzywa tez juz chyba rozebrane.

Za to na innych drogach sie zdarza ...

J.

Data: 2016-06-09 02:02:43
Autor: przemek.jedrzejczak
Tamowanie autostrady
-- Ostanie schody Europy na odcinku Olszyna-Krzywa tez juz chyba rozebrane.

moze ktos potwierdzic ? sezon wakacyjny sie zbliza

P.

Data: 2016-06-09 19:13:38
Autor: J.F.
Tamowanie autostrady
Użytkownik Przemek napisał w wiadomości grup
-- Ostanie schody Europy na odcinku Olszyna-Krzywa tez juz chyba rozebrane.
moze ktos potwierdzic ? sezon wakacyjny sie zbliza

Spij spokojnie - zbudowac na pewno nie zdazyli.

Ale wychodzi mi na to, ze rozebrac to jednak nawet nie zaczeli.
GD ostrzega tylko przed robotami na trzech mostach, z terminem zakonczenia 30.06.

No to nie wiem - jechac na zachod spokojnie, sie zobaczy co na poludniowej nitce i najwyzej wroci inna droga, czy jechac niespokojnie - bo jak rozkopia, to korki beda duze ...
ale cos nie moge znalezc zadnej informacji o przetargu - to chyba jednak spokonie jechac.

A rok temu wydawalo mi sie, ze cos zaczeli juz kopac.

J.

Data: 2016-06-15 21:00:59
Autor: RoMan Mandziejewicz
Tamowanie autostrady
Hello przemek,

Thursday, June 9, 2016, 11:02:43 AM, you wrote:

-- Ostanie schody Europy na odcinku Olszyna-Krzywa tez juz chyba rozebrane.

Z tego, co mi wiadomo, poludniowa nitka nadal na długości 30 km od
Iłowy jest dziurostradą.

moze ktos potwierdzic ? sezon wakacyjny sie zbliza

Jak wracam z Iłowy, to jadę lokalnymi drogami do A4. Nie są w
rewelacyjnym stanie ale wszystko lepsze od dziurostrady. Tracę 18km w
ten sposób.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2016-06-10 11:34:14
Autor: t-1
Tamowanie autostrady
W dniu 08.06.2016 o 22:54, Jackow pisze:

Po takim prawym pasie niech sobie jadą zap...acze,
oczywiście w miejscach gdzie wolno wyprzedzać po prawej stronie.

Zapierdalacz to stan umysłu.
Jedziesz lewym pasem autostradą z duszą na ramieniu 100 a obok zapierdalacz 140.
A przecież wiadomo, że ruszać ze świateł trzeba pomalutku, rozpędzać się ostrożnie do setki a później czy to obszar zabudowany czy autostrada jechać równym rytmem.

Data: 2016-06-10 13:28:54
Autor: Marek
Tamowanie autostrady
On Fri, 10 Jun 2016 11:34:14 +0200, t-1 <t-1@todlaspamu.pl> wrote:
[...]

A po co ruszać ostro? Ruszać należy tak aby pasażer nie odczuwał zmiany biegów.
Co złego w jeździe równym rytmem tempomatu?

--
Marek

Data: 2016-06-10 14:06:34
Autor: Shrek
Tamowanie autostrady
On 10.06.2016 13:28, Marek wrote:
On Fri, 10 Jun 2016 11:34:14 +0200, t-1 <t-1@todlaspamu.pl> wrote:
A przecież wiadomo, że ruszać ze świateł trzeba pomalutku,

A po co ruszać ostro?

Ty na poważnie, czy jak ci odpowiem, to dobrze skrywana ironia wyskoczy zza krzaka?

Shrek

Data: 2016-06-11 22:53:30
Autor: Marek
Tamowanie autostrady
On Fri, 10 Jun 2016 14:06:34 +0200, Shrek <1@wp.pl> wrote:
Ty na poważnie, czy jak ci odpowiem, to dobrze skrywana ironia
wyskoczy
zza krzaka?

Jak najbardziej poważnie.

--
Marek

Data: 2016-06-11 23:50:46
Autor: Shrek
Tamowanie autostrady
On 11.06.2016 22:53, Marek wrote:
[...]

Czyli nie widzisz problemu w tym, że ruszasz ze świateł jak ostania dupa?

Shrek

Data: 2016-06-10 23:45:17
Autor: re
Tamowanie autostrady

Użytkownik "Marek"

[...]

-- -
Po co w ogóle ruszać ?

Data: 2016-06-14 12:54:15
Autor: robot
Tamowanie autostrady
W dniu 2016-06-10 o 23:45, re pisze:

Użytkownik "Marek"

[...]

Dobrze to ująłeś.

Data: 2016-06-16 01:02:31
Autor: PlaMa
Tamowanie autostrady

A po co ruszać ostro? Ruszać należy tak aby pasażer nie odczuwał
zmiany biegów.
Co złego w jeździe równym rytmem tempomatu?
Po co w ogóle ruszać ?
Dobrze to ująłeś.

Kupa a nie dobrze.

Dzisiaj jechałem za takim. Czerwone światło, ledwo żółte się zdążyło zapalić a typ już z piskiem opon wystartował, naparzał jakby go Pawłowicz z aktem małżeństwa goniła. Tyle z tego było bo go doganiałem na każdym następnym skrzyżowaniu gdzie mieliśmy powtórkę z rozrywki. 4x się historia powtarzała, raz było widać śladu po jego hamowaniu. Debil i tyle.

Ja rozumiem, że zamulacze wkurzają, ale serio w mieście nie musisz w 3 sekundy do setki się rozpędzać. Naprawdę można inaczej.

Data: 2016-06-13 20:11:51
Autor: Cavallino
Tamowanie autostrady
W dniu 10.06.2016 o 13:28, Marek pisze:
[...]

Bo melepety się tępi....

Data: 2016-06-24 11:41:42
Autor: Uzytkownik
Tamowanie autostrady
W dniu 2016-06-06 o 16:17, Bolko pisze:
[...]

Nie ma czegoś takiego jak obowiązek jazdy prawym pasem.

Zapis brzmi: "Kierujący pojazdem jest obowiązany jechać/możliwie/blisko/prawej/krawędzi jezdni".

Kluczowym słowem jest "możliwie".

Z drugiej strony jadący lewym pasem nie ma prawa usprawiedliwiać swojego zachowania tym, że jedzie z maksymalną prędkością i więcej nie można, dlatego on nie tamuje ruchu. Powód jest banalny. Każdy przyrząd pomiarowy w tym i prędkościomierz nie mierzy dokładnie. Dlatego też jadący, który widzi wskazanie 140km/h może w rzeczywistości poruszać się z prędkością 130km/h, bo jego prędkościomierz może zawyżać wskazanie.  Zaś kierowca jadący za nim może mieć wskazanie 120km/h, bo jego prędkościomierz może zaniżać wskazanie.

Kolejną sprawą to są jeszcze "debile lewego pasa", którzy zapierdalając z dużą prędkością, nierzadko 2 krotnie większą niż jest dozwolona, utrudniają jazdę innym kierowcom, a do dodatkowo poganiający innych światłami i klaksonem. Nie dają możliwości na bezpieczne wykonywanie manewru wyprzedzania i stwarzają niebezpieczne sytuacje na drodze. Bawią się w porządkowych, nierzadko wymierzając kary zajeżdżając drogę i hamując przed tymi, którzy natychmiast im nie zjadą z drogi.

Dla mnie to są najwięksi debile na drodze, które nie dość, że prezentują swoje buractwo to jeszcze kompletną nieznajomość PoRD. Po pierwsze nie wiedzą, że mogą wyprzedzać z prawej, po drugie nie wiedzą, że ich zachowanie utrudnia normalną jazdę innym kierowcom i stwarza ogromne niebezpieczeństwo na drodze.

Data: 2016-06-24 17:36:41
Autor: Cavallino
Tamowanie autostrady
napisał:
[...]

Fizycznie możliwie, a nie po "uważaniu" delikwenta.

Data: 2016-06-06 16:23:38
Autor: T.
Tamowanie autostrady
W dniu 2016-06-06 o 15:28, twistedme pisze:
[...]

A czy istnieje coś takiego, jak niegdysiejsze "R"-ki? Dawało to uprawnienia przekraczania dozwolonej prędkości poza terenem zabudowanym w miejscach nieoznaczonych znakami. Mój kuzyn takowym się posługiwał. Pracował w FSO i mógł na weekend pożyczyć Poloneza "do zajeżdżenia". Potem po jakimś tam przebiegu takie auta dokładnie badano i diagnozowano, co by tu jeszcze poprawić...
Generalnie popylaliśmy po gierkówce ile fabryka dała...
T.

Data: 2016-06-06 18:30:08
Autor: neoniusz
Tamowanie autostrady
W dniu 06.06.2016 o 16:23, T. pisze:
A czy istnieje coś takiego, jak niegdysiejsze "R"-ki? Dawało to
uprawnienia przekraczania dozwolonej prędkości poza terenem zabudowanym
w miejscach nieoznaczonych znakami.

Popatrz lepiej w kalendarz ktory mamy rok.

Data: 2016-06-06 16:30:51
Autor: t-1
Tamowanie autostrady
[...]

Nie ma tu znaczenia szybkość.
Jak na prawym pasie robi się pusto na odcinku który umożliwia taki manewr  powinien zjechać na ten pas.
A on, nawet gdy puścił siedzącego mu na ogonie, natychmiast powrócił na lewo mimo, że na prawym do horyzontu nikogo nie było a przeszkodził w jeździe następnym.

Data: 2016-06-06 17:07:52
Autor: twistedme
Tamowanie autostrady
W dniu 2016-06-06 o 16:30, t-1 pisze:
[...]

Wcześniej mógł go puścić, bo wtedy faktycznie było pusto, ale jak go puszczał, to potem za chwile miał znacznie wolniej jadącą ciężarówkę, to mnie nie dziwi, że zjechał, też tak robię jak widzę, ze lewym nic nie jedzie, nie zjeżdżam na ostatnią chwilę.

Data: 2016-06-07 08:04:14
Autor: ww
Tamowanie autostrady
W dniu 2016-06-06 o 17:07, twistedme pisze:
[...]

Najlepsi są ci co potrafią się wjebać przed samą maskę 2 kilometry przed przeszkodą. I potem jadą te swoje 110.

Data: 2016-06-06 18:36:11
Autor: Akarm
Tamowanie autostrady
[...]

Nie. Zawsze można jechać szybciej, mimo że to jest zabronione.

Powinien jechać prawym pasem, nie ma znaczenia prędkość. Na lewy ewentualnie wjechać tylko na chwilkę, tylko na czas wyprzedzania i z powrotem na prawy.
Ale sporo takich tępych kutasów, co to kupiły prawo jazdy, i jest im wszystko jedno, którym pasem jadą, byle to był lewy...
Trudno mi pojąć, dlaczego tak? Ale te kutasy tak mają, na prawy pas zjeżdżają tylko wyjątkowo w myśl przez siebie wyznawanej zasady: no bo skoro lewy mam pusty, to dlaczego miałbym jechać prawym?

--
           Akarm
http://www.bykomstop.avx.pl

Data: 2016-06-06 19:16:00
Autor: Marcin N
Tamowanie autostrady

[...]

Skoro już tak wszystkich wyzywasz, to przypomnę, że prawym pasem MOŻNA WYPRZEDZAĆ zawalidrogę jadącego lewym.
To na wypadek, gdybyś nie wiedział o tym, bo prawko kupiłeś na bazarze.

--
MN

Data: 2016-06-06 19:45:24
Autor: re
Tamowanie autostrady

Użytkownik "Marcin N"

[...]

To dodatkowe ryzyko.

Data: 2016-06-06 19:46:11
Autor: Akarm
Tamowanie autostrady
W dniu 2016-06-06 o 19:16, Marcin N pisze:
Skoro już tak wszystkich wyzywasz,

Byłbyś uprzejmy wskazać kiedy i gdzie wszystkich wyzywałem?
Ja sobie takiego faktu nie przypominam...

to przypomnę, że prawym pasem MOŻNA
WYPRZEDZAĆ zawalidrogę jadącego lewym.

Dobrze by było, gdybyś tutaj również wskazał, gdzie napisałem, że nie można wyprzedzać prawym pasem.
A odnosząc się do tematu dyskusji: pokaż mi w którym miejscu na pokazanej drodze wolno wyprzedzać prawym pasem.
To na wypadek...

Data: 2016-06-07 08:30:04
Autor: Mirek Ptak
Tamowanie autostrady
W dniu 2016-06-06 o 19:46, Akarm pisze:
[...]

Na całym pokazanym odcinku.

Pozdrawiam - Mirek
President Teddy on board :)
kolczan( a t )outlook(kropek) c om

Data: 2016-06-07 08:39:53
Autor: Shrek
Tamowanie autostrady
On 06.06.2016 19:46, Akarm wrote:

A odnosząc się do tematu dyskusji: pokaż mi w którym miejscu na
pokazanej drodze wolno wyprzedzać prawym pasem.

Praktycznie wszędzie, gdzie są wyznaczone pasy po dwa pasy i nie ma jakiegoś oznakowania zabraniającego. Jedyny wyjątek jaki mi przychodzi do głowy to po dwa pasy w niezabudowanym bez pasa zieleni czy barierek. Z tym że przychodzi mi do głowy, ale nie pamietam, żebym taki odcinek widział na zywo;)

Czyli w praktyce zawsze tam gdzie są dwa pasy.

Shrek

Data: 2016-06-07 09:01:10
Autor: Akarm
Tamowanie autostrady
W dniu 2016-06-07 o 08:39, Shrek pisze:

[...]

Fakt. Mea culpa.
To nie jest dwukierunkowa, tylko dwie jednie jednokierunkowe.

Data: 2016-06-08 07:53:45
Autor: Mirek Ptak
Tamowanie autostrady
[...]

Na przykład DK88 na odcinku od Gliwic do Bytomia :)
https://goo.gl/maps/hF1x7q2VmcK2

Data: 2016-06-08 09:24:47
Autor: Shrek
Tamowanie autostrady
On 08.06.2016 07:53, Mirek Ptak wrote:
[...]

Nie mówię, że nie ma, tylko że ja sobie nie przypominam. Dzięki;) Czyli jednak przepis jakiś tam sens ma;)

Shrek

Data: 2016-06-08 14:31:26
Autor: cyklista
Tamowanie autostrady
Shrek pisze:
[...]

Cały odcinek Rzeszów - Przemyśl to właśnie  to czego nie widziałeś na żywo. 4 pasy na jezdni oddzielone tylko liniami. To normalne we wszystkich miejscach gdzie droga istnieje od 100 LAT  a tylko się ją poszerzało o kolejne pasy bez gruntownej przebudowy.

Data: 2016-06-06 21:20:48
Autor: twistedme
Tamowanie autostrady
W dniu 2016-06-06 o 18:36, Akarm pisze:
[...]

W artykule jest napisane
"Za tamowanie autostrady taryfikator przewiduje 200-złotowy mandat i dwa punkty karne."

Mi bardziej chodzi o to tamowanie właśnie, bo rozumiem mandat za jazdę lewym bez potrzeby, ale skoro jedzie 140, to chyba o blokowanie/tamowanie ruchu nie może być mowy.

Data: 2016-06-06 22:41:39
Autor: J.F.
Tamowanie autostrady
Dnia Mon, 6 Jun 2016 21:20:48 +0200, twistedme napisał(a):
W artykule jest napisane
"Za tamowanie autostrady taryfikator przewiduje 200-złotowy mandat i dwa punkty karne."

Pismak to pismak - napisze co uslyszy, a slyszy czesto zle.

"za tamowanie" to w taryfikatorze nie widze. Za jazde lewym pasem ... tez nie widze.

50 do 200 zl przewiduje sie za jazde z predkoscia utrudniajaca ruch
innym.

Mi bardziej chodzi o to tamowanie właśnie, bo rozumiem mandat za jazdę lewym bez potrzeby, ale skoro jedzie 140, to chyba o blokowanie/tamowanie ruchu nie może być mowy.

Ani o utrudnianiu :-)

J.

Data: 2016-06-07 08:36:29
Autor: twistedme
Tamowanie autostrady
W dniu 2016-06-06 o 22:41, J.F. pisze:
[...]

No to za co miałby dostać mandat ten "przyspawany"? Zakładając, że jechał z maksymalną dopuszczalną prędkością?

Data: 2016-06-07 09:31:18
Autor: cef
Tamowanie autostrady
W dniu 2016-06-07 o 08:36, twistedme pisze:
[...]

A to naprawdę jest zgodnie z literą prawa, że jak nie możecie znaleźć
wykroczenia w taryfikatorze, to nie można ukarać mandatem?
Przecież pomysłowość narodu jest tak duża, że żaden stały zestaw tego nie obejmie.
Normalnie można gościowi (temu z filmu) przyłożyć z art 16 -
powinien zająć prawy pas i miał do tego miejsce a tego nie zrobił.
Ale co? Jak nie ma w taryfikatorze, to nie można ukarać?
Niech ktoś mnie uszczypnie.

Data: 2016-06-07 10:49:42
Autor: J.F.
Tamowanie autostrady
Użytkownik "cef"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:57567846$0$657$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Mandatem nie mozna, bo ten taryfikator to rozporzadzenie okreslajace do nakladania jakich mandatow funkcjonariusze sa uprawnieni.
(sprawdzic, teraz to jakos inaczej brzmi

Mozna:
-ukarac pouczeniem,
-skierowac wniosek o ukaranie do sadu.

Przecież pomysłowość narodu jest tak duża, że żaden stały zestaw tego nie obejmie.

Ukarac mozna wylacznie za to, co jest zabronione w ustawie.
KW i PoRD szerokie, ale widac jeszcze minister musi przeczytac kodeks ze zrozumieniem i wypisac :-)

J.

Data: 2016-06-07 12:37:11
Autor: cef
Tamowanie autostrady
W dniu 2016-06-07 o 10:49, J.F. pisze:
[...]

No to przyznam (też przejrzałem przepisy), że jestem zaskoczony,
bo jakoś nigdy tego płacąc średnio jeden mandat na dwa lata
nie analizowałem, ale myślałem, że
pozostawiono jakąś furtkę dla władzy typu "wykroczenia inne"
i tam się będą mieściły te wymysły, które nie załapią się na definicję urzędową.

Data: 2016-06-08 11:02:00
Autor: J.F.
Tamowanie autostrady
Użytkownik "cef"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5756a3d6$0$650$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Tez jestem troche zdziwiony ... ale chyba nie ma.

Musisz przeczytac

A ciezko sie czyta, bo aktualnego tekstu jednolitego nie ma.

Taka furtka jest w KW, ale jak widac to dla sadow tylko.

J.

Data: 2016-06-07 20:02:23
Autor: Tom N
Tamowanie autostrady
J.F. w <news:57568aaa$0$650$65785112news.neostrada.pl>:

[...]

To ma ujednolicić sposób a nie ograniczyc Policję

(sprawdzic, teraz to jakos inaczej brzmi

Mozna:
-ukarac pouczeniem,

Ba

-skierowac wniosek o ukaranie do sadu.

A jak pacjent przyjmie mandat to sie sprawa kończy z reguły...

[...]

To jest Twoje niczym nieuzasadnione zdanie, zwłaszcza, że w tytule "mandatów karnych za wybrane rodzaje wykroczeń". Zwróć uwagę na "wybrane"

J.

--
'Tom N'

Data: 2016-06-07 18:42:25
Autor: Cavallino
Tamowanie autostrady
W dniu 07.06.2016 o 08:36, twistedme pisze:

No to za co miałby dostać mandat ten "przyspawany"? Zakładając, że
jechał z maksymalną dopuszczalną prędkością?

Za niestosowanie się nakazu jazdy prawą stroną jezdni.

Data: 2016-06-07 17:43:35
Autor: t-1
Tamowanie autostrady
W dniu 06.06.2016 o 21:20, twistedme pisze:

Mi bardziej chodzi o to tamowanie właśnie, bo rozumiem mandat za jazdę
lewym bez potrzeby, ale skoro jedzie 140, to chyba o
blokowanie/tamowanie ruchu nie może być mowy.

Jednak tamuje, bo uniemożliwia innym jechać szybciej niż on sam.
A nie ma do tego żadnego prawa.

Data: 2016-06-06 18:40:59
Autor: J.F.
Tamowanie autostrady
Użytkownik "twistedme"  napisał w wiadomości grup
[...]

No, po prawdzie, to na prawym odstepy dosc duze i zjechac by mogl ... a nawet ma obowiazek.

J.

Data: 2016-06-06 18:57:35
Autor: Cavallino
Tamowanie autostrady
[...]

Zależy czy wyprzedzał czy nie...

Data: 2016-06-06 19:08:11
Autor: Shrek
Tamowanie autostrady
On 06.06.2016 18:57, Cavallino wrote:

[...]

Przecież widać na filmie. Ja nawet jak jest zupełnie pusto, to po każdym wyprzedzaniu wracam na prawy - choćby żeby aż tak bardzo się nie nudzić. W przypadku takich jak ten wyprzedzam prawym (ręka na klaksonie i tylko wtedy gdy widzę, że awaryjny "czysty), po czym robię slalom na lewy i z powrotem na prawy (oczywiście normalnie, a nie wjeżdzając mu przed maskę). Mniej więcej 50% przyspawanych reflektuje się wtedy, że skoro ja mogę i to szybciej od niego to on też. A na resztę nic nie poradzisz...

Shrek

Data: 2016-06-06 21:11:39
Autor: Poldek
Tamowanie autostrady
W dniu 2016-06-06 o 15:28, twistedme pisze:
http://www.tvn24.pl/lodz,69/krol-lewego-pasa-oni-chyba-lubia-blokowac-autostrady,650039.html

Kiedy mamy do czynienia z tamowaniem?

Ja tam wolę takich co siadają na środkowy pas na ekspresówce z trzema pasami i spokojniutko toczą się 90 km/godz. Oczywiście nikogo w tym czasie nie wyprzedzają. Z lewej i prawej strony wyprzedzają ich samochody a oni albo piszą SMSy, albo rozmawiają, albo nawet nic nie robią, tylko delektują się spokojną jazdą środkiem szerokiej drogi.

Data: 2016-06-06 23:06:20
Autor: cef
Tamowanie autostrady
W dniu 2016-06-06 o 21:11, Poldek pisze:
[...]

Najlepiej jeszcze jakaś duża fura, kilka litrów, V8.... i ekodrajwing.

Tamowanie autostrady