Tamowanie autostrady

Data: 2016-06-06 16:02:54
Autor: klaus
Tamowanie autostrady
W dniu 06-06-2016 o 15:28, twistedme pisze:
http://www.tvn24.pl/lodz,69/krol-lewego-pasa-oni-chyba-lubia-blokowac-autostrady,650039.html

Kiedy mamy do czynienia z tamowaniem?

Mam wrażenie, że kierowca "przyspawany" jedzie z maksymalną dozwoloną
prędkością i cały czas mija (z mniejszą lub większą częstotliwością, ale
zawsze :)) pojazdy jadące wolniej na prawym pasie.

Ale czy wg definicji (bo nie znalazłem takowej) tamuje się ruch jadąc z
maksymalną dozwoloną prędkością? W teorii, jak gość jechał 140, to nie
może być chyba mowy, o tamowaniu czy utrudnianiu, bo (dalej w teorii) na
tej drodze i tak już szybciej jechać nie można? Tak czy nie?

Nie wiem czy jest definicja "tamowania" natomiast ciągle obowiązuje art. 16 pord.
Kluczowa pewnie będzie ta mniejsza częstotliwość wyprzedzania pojazdów jadących wolniej.

Data: 2016-06-06 07:17:55
Autor: Bolko
Tamowanie autostrady
W dniu poniedziałek, 6 czerwca 2016 16:02:57 UTC+2 użytkownik klaus napisał:
> [...]

Kluczowa pewnie będzie ta mniejsza częstotliwość wyprzedzania pojazdów jadących wolniej.

W Polsce obowiązuje jazda prawym pasem

Data: 2016-06-06 16:36:43
Autor: klaus
Tamowanie autostrady
W dniu 06-06-2016 o 16:17, Bolko pisze:
[...]

Dokładnie tak, prawidłowo zrozumiałeś art.16 pord ;)

Data: 2016-06-08 22:54:05
Autor: Jackow
Tamowanie autostrady
Użytkownik "Bolko" <suryga@gmail.com> napisał w wiadomości news:9c417494-da83-4224-9785-1b5d2eed46d8googlegroups.com...

W Polsce obowiązuje jazda prawym pasem

Prawy pas najczęściej przypomina tor do testowania
zawieszenia pojazdów (jest tak wyboisty).
Po takim prawym pasie niech sobie jadą zap...acze,
oczywiście w miejscach gdzie wolno wyprzedzać po prawej stronie.

Data: 2016-06-09 08:04:49
Autor: Cavallino
Tamowanie autostrady
W dniu 08.06.2016 o 22:54, Jackow pisze:
Użytkownik "Bolko" <suryga@gmail.com> napisał w wiadomości

W Polsce obowiązuje jazda prawym pasem

Prawy pas najczęściej przypomina tor do testowania
zawieszenia pojazdów (jest tak wyboisty).

Kiedy byłeś ostatnio w Polsce?

Data: 2016-06-08 23:38:40
Autor: sczygiel
Tamowanie autostrady
W dniu czwartek, 9 czerwca 2016 08:04:47 UTC+2 użytkownik Cavallino napisał:
> [...]
>
> Prawy pas najczęściej przypomina tor do testowania
> zawieszenia pojazdów (jest tak wyboisty).

Pewnie był i jechał gierkówką z piotrkowa do czestochowy.

Data: 2016-06-13 20:10:22
Autor: Cavallino
Tamowanie autostrady
W dniu 09.06.2016 o 08:38, sczygiel@gmail.com pisze:
[...]

I rozciągnął to na wszystkie drogi z dwoma pasami?

Data: 2016-06-09 09:28:21
Autor: twistedme
Tamowanie autostrady
W dniu 2016-06-09 o 08:04, Cavallino pisze:
[...]

92 z Wrześni do Poznania na bardzo wielu odcinkach. Lewy jak stół, a na prawym koleiny jak cholera...

Data: 2016-06-09 10:00:58
Autor: J.F.
Tamowanie autostrady
Użytkownik "twistedme"  napisał w wiadomości
[...]

Ale teraz mamy 2016. Wiekszosc autostrad jest nowa.
Niektore juz remontowane.

Ostanie schody Europy na odcinku Olszyna-Krzywa tez juz chyba rozebrane.

Za to na innych drogach sie zdarza ...

J.

Data: 2016-06-09 02:02:43
Autor: przemek.jedrzejczak
Tamowanie autostrady
-- Ostanie schody Europy na odcinku Olszyna-Krzywa tez juz chyba rozebrane.

moze ktos potwierdzic ? sezon wakacyjny sie zbliza

P.

Data: 2016-06-09 19:13:38
Autor: J.F.
Tamowanie autostrady
Użytkownik Przemek napisał w wiadomości grup
-- Ostanie schody Europy na odcinku Olszyna-Krzywa tez juz chyba rozebrane.
moze ktos potwierdzic ? sezon wakacyjny sie zbliza

Spij spokojnie - zbudowac na pewno nie zdazyli.

Ale wychodzi mi na to, ze rozebrac to jednak nawet nie zaczeli.
GD ostrzega tylko przed robotami na trzech mostach, z terminem zakonczenia 30.06.

No to nie wiem - jechac na zachod spokojnie, sie zobaczy co na poludniowej nitce i najwyzej wroci inna droga, czy jechac niespokojnie - bo jak rozkopia, to korki beda duze ...
ale cos nie moge znalezc zadnej informacji o przetargu - to chyba jednak spokonie jechac.

A rok temu wydawalo mi sie, ze cos zaczeli juz kopac.

J.

Data: 2016-06-15 21:00:59
Autor: RoMan Mandziejewicz
Tamowanie autostrady
Hello przemek,

Thursday, June 9, 2016, 11:02:43 AM, you wrote:

-- Ostanie schody Europy na odcinku Olszyna-Krzywa tez juz chyba rozebrane.

Z tego, co mi wiadomo, poludniowa nitka nadal na długości 30 km od
Iłowy jest dziurostradą.

moze ktos potwierdzic ? sezon wakacyjny sie zbliza

Jak wracam z Iłowy, to jadę lokalnymi drogami do A4. Nie są w
rewelacyjnym stanie ale wszystko lepsze od dziurostrady. Tracę 18km w
ten sposób.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2016-06-10 11:34:14
Autor: t-1
Tamowanie autostrady
W dniu 08.06.2016 o 22:54, Jackow pisze:

Po takim prawym pasie niech sobie jadą zap...acze,
oczywiście w miejscach gdzie wolno wyprzedzać po prawej stronie.

Zapierdalacz to stan umysłu.
Jedziesz lewym pasem autostradą z duszą na ramieniu 100 a obok zapierdalacz 140.
A przecież wiadomo, że ruszać ze świateł trzeba pomalutku, rozpędzać się ostrożnie do setki a później czy to obszar zabudowany czy autostrada jechać równym rytmem.

Data: 2016-06-10 13:28:54
Autor: Marek
Tamowanie autostrady
On Fri, 10 Jun 2016 11:34:14 +0200, t-1 <t-1@todlaspamu.pl> wrote:
[...]

A po co ruszać ostro? Ruszać należy tak aby pasażer nie odczuwał zmiany biegów.
Co złego w jeździe równym rytmem tempomatu?

--
Marek

Data: 2016-06-10 14:06:34
Autor: Shrek
Tamowanie autostrady
On 10.06.2016 13:28, Marek wrote:
On Fri, 10 Jun 2016 11:34:14 +0200, t-1 <t-1@todlaspamu.pl> wrote:
A przecież wiadomo, że ruszać ze świateł trzeba pomalutku,

A po co ruszać ostro?

Ty na poważnie, czy jak ci odpowiem, to dobrze skrywana ironia wyskoczy zza krzaka?

Shrek

Data: 2016-06-11 22:53:30
Autor: Marek
Tamowanie autostrady
On Fri, 10 Jun 2016 14:06:34 +0200, Shrek <1@wp.pl> wrote:
Ty na poważnie, czy jak ci odpowiem, to dobrze skrywana ironia
wyskoczy
zza krzaka?

Jak najbardziej poważnie.

--
Marek

Data: 2016-06-11 23:50:46
Autor: Shrek
Tamowanie autostrady
On 11.06.2016 22:53, Marek wrote:
[...]

Czyli nie widzisz problemu w tym, że ruszasz ze świateł jak ostania dupa?

Shrek

Data: 2016-06-10 23:45:17
Autor: re
Tamowanie autostrady

Użytkownik "Marek"

[...]

-- -
Po co w ogóle ruszać ?

Data: 2016-06-14 12:54:15
Autor: robot
Tamowanie autostrady
W dniu 2016-06-10 o 23:45, re pisze:

Użytkownik "Marek"

[...]

Dobrze to ująłeś.

Data: 2016-06-16 01:02:31
Autor: PlaMa
Tamowanie autostrady

A po co ruszać ostro? Ruszać należy tak aby pasażer nie odczuwał
zmiany biegów.
Co złego w jeździe równym rytmem tempomatu?
Po co w ogóle ruszać ?
Dobrze to ująłeś.

Kupa a nie dobrze.

Dzisiaj jechałem za takim. Czerwone światło, ledwo żółte się zdążyło zapalić a typ już z piskiem opon wystartował, naparzał jakby go Pawłowicz z aktem małżeństwa goniła. Tyle z tego było bo go doganiałem na każdym następnym skrzyżowaniu gdzie mieliśmy powtórkę z rozrywki. 4x się historia powtarzała, raz było widać śladu po jego hamowaniu. Debil i tyle.

Ja rozumiem, że zamulacze wkurzają, ale serio w mieście nie musisz w 3 sekundy do setki się rozpędzać. Naprawdę można inaczej.

Data: 2016-06-13 20:11:51
Autor: Cavallino
Tamowanie autostrady
W dniu 10.06.2016 o 13:28, Marek pisze:
[...]

Bo melepety się tępi....

Data: 2016-06-24 11:41:42
Autor: Uzytkownik
Tamowanie autostrady
W dniu 2016-06-06 o 16:17, Bolko pisze:
[...]

Nie ma czegoś takiego jak obowiązek jazdy prawym pasem.

Zapis brzmi: "Kierujący pojazdem jest obowiązany jechać/możliwie/blisko/prawej/krawędzi jezdni".

Kluczowym słowem jest "możliwie".

Z drugiej strony jadący lewym pasem nie ma prawa usprawiedliwiać swojego zachowania tym, że jedzie z maksymalną prędkością i więcej nie można, dlatego on nie tamuje ruchu. Powód jest banalny. Każdy przyrząd pomiarowy w tym i prędkościomierz nie mierzy dokładnie. Dlatego też jadący, który widzi wskazanie 140km/h może w rzeczywistości poruszać się z prędkością 130km/h, bo jego prędkościomierz może zawyżać wskazanie.  Zaś kierowca jadący za nim może mieć wskazanie 120km/h, bo jego prędkościomierz może zaniżać wskazanie.

Kolejną sprawą to są jeszcze "debile lewego pasa", którzy zapierdalając z dużą prędkością, nierzadko 2 krotnie większą niż jest dozwolona, utrudniają jazdę innym kierowcom, a do dodatkowo poganiający innych światłami i klaksonem. Nie dają możliwości na bezpieczne wykonywanie manewru wyprzedzania i stwarzają niebezpieczne sytuacje na drodze. Bawią się w porządkowych, nierzadko wymierzając kary zajeżdżając drogę i hamując przed tymi, którzy natychmiast im nie zjadą z drogi.

Dla mnie to są najwięksi debile na drodze, które nie dość, że prezentują swoje buractwo to jeszcze kompletną nieznajomość PoRD. Po pierwsze nie wiedzą, że mogą wyprzedzać z prawej, po drugie nie wiedzą, że ich zachowanie utrudnia normalną jazdę innym kierowcom i stwarza ogromne niebezpieczeństwo na drodze.

Data: 2016-06-24 17:36:41
Autor: Cavallino
Tamowanie autostrady
napisał:
[...]

Fizycznie możliwie, a nie po "uważaniu" delikwenta.

Tamowanie autostrady