Tandemy - jakie wady?

Data: 2011-05-19 12:29:19
Autor: cytawa
Tandemy - jakie wady?
W dniu 2011-05-18 16:03, Slawek Kotynski pisze:
Czy ma ktoś praktykę z tandemami?

Czy jazda na tandemie różni się bardzo od normalnej? Czym?
Czy długo się trzeba przyzwyczajać?
Co może zaskoczyć?

Chodzi o codzienne wykorzystanie roweru w dojazdach
po mieście i trochę po leśnych drogach.

Mam i to duza.
Jesli TZ jest osoba pelnosprawna to jesli nie musisz to nie kupuj. Ja mam i z zona jezdze raz na 2 lata. Poza tym stoi w garazu.
Jeszcze jezdze duzo z osobami niewidomymi. Tu nie ma wyboru.

Ma sporo wad.
1.Niewatpliwie jest dlugi i ciezki.
2. Ma kilka nietypowych czesci. Korby z innym gwintem, mimosrod, dlugie linki.
3. Kola musza byc wyjatkowo mocne. Obciazenia sa sporo wieksze i czesto pekaja szprychy.
4.W razie czego wieksze trudnosci z transportem i garazowaniem.
5. Jesli tandem ma prawidlowa geometrie, to jezdzi sie, zwlaszcza szybko, bez problemu. Ale wolna jazda czasem jest trudna. W terenie rowniez. Promien skretu zdecydowanie wiekszy. Na miasto przy ruchu samochodowym trzeba miec silniejsze nerwy.
6. Z gory naprawde maspora bezwladnosc i wyhamowanie nie jest takie latwe.
7. Moja zona nie nadazala z kreceniem. Musialem jej kupic SPD, w ktorych na singlu nigdy nie bedzie uzywala.

Jan Cytawa

Data: 2011-05-19 10:38:39
Autor: Ryszard Mikke
Tandemy - jakie wady?
cytawa <cytawa@hektor.umcs.lublin.pl> napisał(a):
7. Moja zona nie nadazala z kreceniem. Musialem jej kupic SPD, w ktorych na singlu nigdy nie bedzie uzywala.

A nie lepiej byloby u Ciebie mniejsza tarcze wstawic?

rmikke

Data: 2011-05-19 14:57:32
Autor: cytawa
Tandemy - jakie wady?
  Ryszard Mikke pisze:
7. Moja zona nie nadazala z kreceniem. Musialem jej kupic SPD, w ktorych
na singlu nigdy nie bedzie uzywala.

A nie lepiej byloby u Ciebie mniejsza tarcze wstawic?

?????
Rozwin dalej bo nie rozumiem.

Jan Cytawa

Data: 2011-05-19 06:30:35
Autor: Piotrpo
Tandemy - jakie wady?
On 19 Maj, 14:57, cytawa <cyt...@hektor.umcs.lublin.pl> wrote:
  Ryszard Mikke pisze:

> A nie lepiej byloby u Ciebie mniejsza tarcze wstawic?

?????
Rozwin dalej bo nie rozumiem.

Jan Cytawa

Koledze pewnie chodziło i zmianę tarczy w korbie na mniejszą - wtedy
kadencja dla poszczególnych "jeźdźców" była by inna.
Chociaż coś mi się kojarzy, że w tandemach (nie wiem czy wszystkich)
montuje się korby z przesunięciem o 90 stopni.

Data: 2011-05-19 15:59:19
Autor: Leszek 'QSi' Pasoń
Tandemy - jakie wady?
Dnia 19-05-2011 o 15:30:35 Piotrpo <piotrpo@gmail.com> napisał(a):

Chociaż coś mi się kojarzy, że w tandemach (nie wiem czy wszystkich)
montuje się korby z przesunięciem o 90 stopni.

nie montuje się. korby "zawsze" są w takim samym położeniu.
choć owszem przesunięcie przedniej względem tylnej o 90st wpłynęło by  raczej korzystnie na równomierność pracy napędu.

--
Z krainy sadow w dolinie Dunajca.
Zapraszam do Łącka http://www.lacko.pl/

Data: 2011-05-19 15:30:43
Autor: Leszek 'QSi' Pasoń
Tandemy - jakie wady?
Dnia 19-05-2011 o 14:57:32 cytawa <cytawa@hektor.umcs.lublin.pl>  napisał(a):

  Ryszard Mikke pisze:
[...]

pewnikiem chodzi o to zeby w przednich korbach była mniejsza zębatka, co  by dawało wyższą kadencje z przodua niższą z tyłu.

ale obawiam sie ze skutkowało by to niestabilnością przez nierównomierne  korbowanie.

Data: 2011-05-21 00:38:19
Autor: Dariusz K. Ładziak
Tandemy - jakie wady?
Użytkownik cytawa napisał:
Ryszard Mikke pisze:
[...]

Różne tarcze łańcucha międzykorbowego. Nie chciałbym na takim czymś jechać - jak dwie osoby różnym tempem zaczną kręcić to dopiero wtedy trudno będzie tor jazdy utrzymać...

--
Darek

Tandemy - jakie wady?