Tandetne kursy - przyczyny...

Data: 2010-04-16 13:06:25
Autor: SHARMDIVER.PL
Tandetne kursy - przyczyny...
What exactly does PADI stand for?

Recently we at Dive The World have been considering upgrading our PADI Dive Centre rating to a PADI 5 Star Center. So I took the time to take stock of the situation and weigh up the pros and cons of the PADI system and to decide if there is any benefit in us being members and of us upgrading our membership. PADI is the global leader in dive certifications and the most widely recognised dive agency name in the world. More than 70% of divers worldwide are taught through the PADI system. However, the PADI system is open to wide-scale abuse and membership has its serious drawbacks.

Believe it or not PADI, unlike other similar professional regulatory bodies, is a limited company registered in USA, not an association. Although PADI stands for Professional Association of Diving Instructors, it is a company limited by shares, not a registered association. This means that its directors must act in the interests of its shareholders to make profits and pay dividends, not in the interests of its subscribers (instructors, divemasters and dive centres).

Ingo Seimert with gorgonian seafan, photo coutesy of Marcel Widmer, www.seasidepix.com

Shareholders want profit so the company can satisfy them by certifying as many divemasters, instructors, divers and dive centres as possible. Diving professionals (subscribers) want standards maintained and their incomes maximised. This can be achieved through limiting the number of professionals and offering them protection. It seems clear whose wishes PADI, the limited company, is more keen to satisfy. PADI - Put Another Dollar In.

PADI does not control the number of dive centres that it licenses. As long as you pay up your money, send in some photos and sign an agreement stating that you comply with certain regulations, then you become a PADI Dive Center. This leads to the ludicrous situation in popular tourist spots where seemingly every second shop is a dive centre: Phi Phi Island has 30 dive centres. Phuket has over 70, and Bali 110! How can this be in the interests of the members? PADI - Pseudo Association of Divided Interests.

With the large amount of dive centres comes cut-throat competition with price under-cutting, each dive centre bidding to survive in the dog-eat-dog industry. Consequently, dive centres must find ways to cut costs to maintain profitability, and here lies the rub. Teaching standards are cut, by-passed or ignored.

There are breaches of standards everywhere. Open Water course skills are often abbreviated, sidelined, missed, and certainly not mastered. No surprise then that we often hear from customers that some Australian dive centres have even stopped recognising PADI Open Water licenses earned in Koh Tao, Thailand - notorious for processing vast numbers of students in very short time frames. That's quite some indictment of the level of course training and proof that PADI has lost the confidence of its conscientious members. PADI - Pathetic Apathy to Dodgy Instruction.

PADI 5 Star Centers using ropy dive boats, having no oxygen on board and using regular under-qualified divers as 'Divemasters'. What is 5 Star about that? The legal implications are horrific. Apart from that, customers are paying for a professional level of service implied by the PADI name, but being given something quite different.

PADIs Open Water course only requires 4 dives before telling students, "That's it. You are now a diver!" Does this show responsibility towards protecting the reefs? PADI - Pass Another Dumb Idiot. The Red Sea has numerous rubble sites that look more like an Afghan wedding party after a US air strike, than the healthy dive sites that they were less than 10 years ago. That's a crying shame and something that PADI must take responsibility for. After all, they set the training standards.

Clark's anemonefish in bulb-tentacled anemone, photo courtesy of Massimo Boyer, Celebes Divers

PADI do argue that they merely follow the guidelines set by the Recreational Scuba Training Council. But taking a look at the state of the world's reefs and the general diving standards out there, these guidelines are clearly inadequate. I think even making 5 open water dives (a 25% increase on current requirements) would allow students more time to master and repeat techniques and skills and better prepare them for diving independently. Coral reef conservation, fishing practices, and Project Aware should form a much greater and more important role in the most popular diving course, rather than as a separate specialty course that hardly anyone bothers to take.

Divemasters and Instructors are asked to work for a pittance because they are ten-a-penny and their professional value is degraded by PADI's objective to certify as many of them as possible. This means making a living in the industry is very difficult, and PADI is lowering professional standards and acting against the interests of its professionals. PADI - Playing Around when Danger's Imminent.

I believe the DM role is just as, if not even more, important than the instructor role. DMs lead qualified divers and act as guides for the majority of the diving that takes place. However there is no independent assessment or verification of skills. Do you think that is reasonable? Satisfactory training and achievement levels are left totally in the hands of instructors to assess for this important job. Often dive centres run DM courses simply because they need more staff, so they have an extra incentive to get candidates through the course. We've seen candidates cramming dives in by walking in and out of the sea off a sheltered beach and diving for 20 minutes at 5 metres just to log dives. They do this for 20 or 30 dives over a few days, and hey presto, now they are experienced enough to become DMs!

So DMs can qualify in as little as 2 weeks, and may well have never even dived in even remotely hazardous conditions, never mind evaluated difficult diving conditions or dealt with inexperienced divers. I fully believe the only way to improve the DM skill level is to make the course subject to independent examination, just like the instructor course. It will make the rating more expensive to achieve but I think it's a price that the industry must pay to get this fundamental job performed correctly.

Each member of PADI has an obligation to inform PADI if they witness first-hand a breach of standards, but mostly this is ignored, as it is seen as snitching on or gossiping about a fellow member. Apart from this, there is no self-regulation or audit of its members, and so standards are not controlled. How can PADI expect its members to regulate themselves? Self-regulation fails across all industries when there is no financial incentive offered. Why doesn't PADI employ staff to travel the world, acting as customers, and checking on its members? At Dive The World we do that very job all the time when assessing potential new dive operators for us to sell. What we see far too frequently is often frightening. Why can we see this but yet PADI, the largest dive agency in the world, can't?

Despite all of the above, we, like the rest of the industry, must stick with PADI, a name recognised throughout the world, at least beyond the world of dive professionals, as the industry leader, and a name that operators can't afford to not be associated with.

PADI must do more to act in the best interests of its members, rather than it shareholders. It must restrict the number of dive centres, and professionals in the industry, by raising the bar. Conduct a field study and calculate some industry carrying levels for memberships. Make the examinations more difficult and varied, make the crucial DM course externally assessed, start regulating and auditing its members at all levels - dive centres, DMs and instructors. Make sure standards are being adhered to. Kick out the crap that is giving PADI a bad name. Raise subscriptions to existing members to cover the shortfall in lost earnings. Start advertising diving to the mainstream media. Members will be better able to afford the higher fees because they will be getting more business.

Make the PADI entry level course more rigorous, in so doing, helping to preserve the long term sustainability of the reefs and the diving industry. Start to act as the guiding light in working for reef conservation worldwide with a department for helping members in setting up marine parks, working with and petitioning authorities to act to protect underwater environments. Help members that are looking at or working overseas by providing balanced advice and support.

If PADI can get these issues right then I am convinced that it will recover its reputation among diving professionals as the industry flagship, and will go from strength to strength, ultimately benefiting its shareholders, its working professional members, marine environments and foreign tourist economies alike.

PADI - Please Alter Direction Immediately!

Written by Sheldon Hey

http://www.dive-the-world.com/newsletter-200411-padi.php

Data: 2010-04-16 14:04:54
Autor: Wiesiek
Tandetne kursy - przyczyny...
Ot i cała prawda o PADI ! Ale przecież my członkowie innych nie_tak_całkiem jeszcze_ komercyjnych organizacji dawno o tym mówiliśmy.

Ja musze sobie ten tekst oprawić i zabrać ze soba do Grecji bo tam uważają że PADI uber alles.

Wiesiek

Data: 2010-04-16 09:56:52
Autor: Pszemol
Tandetne kursy - przyczyny...
"Wiesiek" <wlopataWYTNIJTO@poczta.onet.pl> wrote in message news:3461.00001981.4bc85266newsgate.onet.pl...
Ot i cała prawda o PADI ! Ale przecież my członkowie innych nie_tak_całkiem
jeszcze_ komercyjnych organizacji dawno o tym mówiliśmy.

Ja musze sobie ten tekst oprawić i zabrać ze soba do Grecji bo tam
uważają że PADI uber alles.

Szkoda tylko że powaga i rzeczowość tego tekstu jest skompromitowana
dziecinnymi zabawami z wymyślaniem "dowcipnych" znaczeń skrótu PADI.
To jest moim zdaniem trochę infantylne...

Z drugiej strony, ciekawe czy jak by przyjrzeć się uważnie innym
organizacjom nurkowym to czy nie byłoby podobnie...
Powiedzmy sobie szczerze, nie jest to lukratywna profesja, kokosów
nikt na tym biznesie wielkich nie robi w ośrodkach szkoleniowych
więc pokusa do robienia skrótów kosztem edukacji jest wszędzie
taka sama.

Data: 2010-04-16 18:28:08
Autor: WiesiekUMPC
Tandetne kursy - przyczyny...

Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości
"Wiesiek" <wlopataWYTNIJTO@poczta.onet.pl> wrote in message
Ot i cała prawda o PADI ! Ale przecież my członkowie innych
nie_tak_całkiem
jeszcze_ komercyjnych organizacji dawno o tym mówiliśmy.

Ja musze sobie ten tekst oprawić i zabrać ze soba do Grecji bo tam
uważają że PADI uber alles.

Szkoda tylko że powaga i rzeczowość tego tekstu jest skompromitowana
dziecinnymi zabawami z wymyślaniem "dowcipnych" znaczeń skrótu PADI.
To jest moim zdaniem trochę infantylne...

Z drugiej strony, ciekawe czy jak by przyjrzeć się uważnie innym
organizacjom nurkowym to czy nie byłoby podobnie...
Powiedzmy sobie szczerze, nie jest to lukratywna profesja, kokosów
nikt na tym biznesie wielkich nie robi w ośrodkach szkoleniowych
więc pokusa do robienia skrótów kosztem edukacji jest wszędzie
taka sama.

Masz rację sam jestem wychowankiem standardow które by dzisiaj nie
przeszły - szkolenie, kurs trwał rok.
Teraz dwa wykendy.
Ale moja oranizacja nie trąbi na cały Świat że wyznacza jedynie właściwe,
bezpieczne itd standardy.
Tak sie składa że trochę po świecie sie szwendam i trochę widzę i odbieram
organoleptycznie. I mogę potwierdzić tezy tego wystąpienia.

Może kadra mało zarabia ale bazy PADI "łoją" aż miło... bo muszą odpalić
haracz do centrali - spółka akcyjna czy coś tam.

A tak tak przy okazji! Jak kiedyś w pewnej bazie PADI na antypodach
pokazałem certyfikat CMAS to zobaczyłem szacunek i inne podejście do mnie
.... ale qrva ... w ramach zaufania przydzelili mnie do grupy niedouczonych
OWD amerikanos gringos.

Wiesiek

Data: 2010-04-16 18:31:11
Autor: WiesiekUMPC
Tandetne kursy - przyczyny...

A tak tak przy okazji! Jak kiedyś w pewnej bazie PADI na antypodach
pokazałem certyfikat CMAS to zobaczyłem szacunek i inne podejście do mnie
... ale qrva ... w ramach zaufania przydzelili mnie do grupy niedouczonych
OWD amerikanos gringos.

Wiesiek

Dlatego potem zrobiłem RD PADI aby sie nie wyróżniać.

Wiesiek

On 2010-04-16 14:19, Zakrzówek Kraken wrote:
> Powinienem dodać, że może ściągnąć ze strony za darmo każdy instruktor czy
> divemaster PADI, przepraszam.
> Jest dostępny w 8 wersjach językowych w tym po Polsku.
> Manual Instruktorski w wersji papierowej (polskiej) można kupić np. w
> Krakenie za 250 zł.

I tylko przez KUPIENIE za zaporową ceną dla przeciętnego studenta manuala można zdobyć standardy nauczania PADI aby się dowiedzieć czy przypadkiem Instruktor nie "nagina" kursu aby go np. szybciej, mniejszym wysiłkiem skończyć, czy też ma/oni wymagany sprzęt do kursu itp.

A jaki cel ma PADI w takim utrudnianiu dostępu do tych jakże ważnych informacji?
Otóż dobrze wiedzą jak duża część kursów się odbywa a nie chcą mieć zbyt dużo protestów, wykluczonych instruktorów bo to strata pieniędzy.

Przecież licencja PADI ze względu na fatalny poziom nauczania (a nie zły system nauki jako taki) jet symbolem obciachu i braku umiejętności nurkowych.

Niedawno PADI wprowadziła obowiązek dla NOWYCH instruktorów zostania instruktorem Pierwszej Pomocy. Co te kursy są warte i ich instruktorzy pokazuje to iż jednego dnia kończy się jednodniowy kursik pomocy a drugiego dnia zostaje się tego instruktorem.
PADI nie zdecydowała się zmusić do tego "jakże wartościowego" kursu już osób będących instruktorami słusznie przewidując iż skończyłoby się wystąpieniem (nie płaceniem składek - a więc KASA) z PADI>
Ci ludzie już są instruktorami i jak nowym członkom można sprzedawać kit o "rajskiej" pracy to ci wiedzą jak to naprawdę wygląda i ile się zarabia.
A ponieważ chcą zarabiać to dlaczego sami tego nie robią i sami nie zapisują się na te kursy (Pierwsza Pomoc)?
Przecież wg. reklamy to bardzo cenny kurs i "żyła złota" dla instruktora.. Prawda?

> Dla mnie sprawa jest prosta. Jestem zawodowym instruktorem, prowadzę centrum
> nurkowe.
> Jestem instruktorem PADI, TDI, IANTD bo pewne programy tych organizacji
> uznałem, za najlepsze na rynku dla nurków (czyli moich klientów) a
> jednocześnie dostępne dla mnie. To moja, a właściwie ICH ocena. Jak pewnego
> dnia moi klienci zdecydują, że woleliby abym ich szkolił w SSI to zacznę
> szkolić w SSI. Na razie nic na to nie wskazuje ale zobaczymy.

Jesteś Course Directorem PADI.
Przypomnę iż osoba z tym stopniem nie może (zakaz PADI) uczyć rekreacyjnych programów innych organizacji.
Czy zmieniło się coś ostatnio?

> PADI
> wypracowała sobie taką renomę,

Oj to prawda :-)
Ale jak pisałem. Nie oceniam materiałów PADI źle. To fatalnie opłacani instruktorzy przemęczeni pracą miesiącami bez wypoczynku prowadzą nędzne kursy. Część osób które uczą po prostu nie nadaje się na instruktorów.

Pytałem ostatnio Course Directora PADI o ceny i warunki kursów instruktorskich.
Najpierw zdziwiła się dlaczego chcę przejść z moim stopniem do PADI i oczywiście powiedziała iż będę musiał wszystko płacić od początku. A sama powiedziała iż tam gdzie głównie uczy (Tajlandia) wszyscy "krosują się" ale w drugą stronę bo instruktorów PADI jest zatrzęsienie i zarobki nawet na jedzenie nie starczają więc na gwałt (jeśli jeszcze mają pieniądze) szukają alternatyw.

(tak jak to jest napisane w temacie z wczoraj "Tandetne kursy przyczyny)

Grunt, że aktualna cena x-overu to 500 euro (kurs w Sharm) + opłaty do PADI i oczywiście podręczniki (tak jak to standardy wymagają).
Oczywiście za PEŁNY kurs - czyli dla osoby która uczy się z DM na instruktora.. No i oczywiście obowiązkowy Instruktor MFA :-) dodatkowo.

> Może decyduje to,
> że z instruktora PADI można się scrossować w dwa dni na instruktora SSI a z
> instruktora SSI nie uda się scrossować w dwa dni na instruktora PADI.

PADI jest od wyciągania pieniędzy. Dlatego ŻADEN instruktor nie może przejść na równoważny stopień w PADI a musi wszystko robić od początku (tzn. płacić od nowa za wszystko).
Aby zostać "zaawansowanym" instruktorem PADI trzeba wypełnić oświadczenie, że ma się doświadczenie w danej specjalności, zapłacić słono za "rejestrację" i to wszystko... ( to jedna z opcji..)

Inne organizacje mniej łase na pieniążki podchodzą do tego inaczej.
Np te w której też jesteś IANTD, TDI Prawda?
A może uważasz , że  z powodu możliwego stosunkowo szybkiego przejścia to "sprzedawcy plastików" ?
Masz taki stopień - zademonstruj co potrafisz zgodnie ze swoim stopniem - jeśli spełnisz nasze wymagania dostajesz nasze papiery.

Dlatego u nas (w bazie SSI) tak chętnie nurkują i uczą się Amerykańscy żołnierze z MFO. Przenoszą swoje wojskowe uprawnienia na równoważne SSI "cywilne" aby mieć lepszy start po wojsku.

> Najbliższy kurs instruktorski jaki prowadzę to pierwsze dwa tygodnie
> sierpnia.
>
> Pozdrawiam
>
> Maciek "Szczęściarz" Curzydło

Miłego zarabiania. Dopóki się ludzie nie nauczą angielskiego (a to raczej długo potrwa :-) )i zaczną mieć dużo szerszy wybór niż kursy w pięknej mowie ojczystej..

Pozdrawiam

Janek

Data: 2010-04-17 18:54:33
Autor: jacekplacek
Tandetne kursy - przyczyny...
SHARMDIVER.PL <diveinstructor@usuntoop.pl> napisał(a):

PADI jest od wyciągania pieniędzy. Dlatego ŻADEN instruktor nie może przejść na równoważny stopień w PADI a musi wszystko robić od początku (tzn. płacić od nowa za wszystko).
Aby zostać "zaawansowanym" instruktorem PADI trzeba wypełnić oświadczenie, że ma się doświadczenie w danej specjalności, zapłacić słono za "rejestrację" i to wszystko... ( to jedna z opcji..)

Są organizacje, gdzie nie uznaje się żadnych stopni innych niż własne i całą drogę musisz odbyć od podstaw. I są ludzie, którzy się na to decydują
(osobiście znam kilku), bo mają na to czas, pieniądze a nurkowanie jest ich pasją. Jeżeli chcesz zostać instruktorem PADI, wylewanie żalu na sekcie niewiele ci pomoże. Myślę, że skuteczniej będzie wziąć się do roboty - nadrobić teorię(w wątku o komputerach pokazałeś, że umiesz jedynie cytować ulotki) a przede wszystkim ćwiczyć, dużo ćwiczyć. Co do kasy, to myślę, że jak którego CD poprosisz, będzie w stanie pomóc... Ps. Skąd ten żal? Nie masz klientów?

Data: 2010-04-17 19:21:16
Autor:
Tandetne kursy - przyczyny...
 jacekplacek <jacekiala.SKASUJ@gazeta.pl> napisał(a):
SHARMDIVER.PL <diveinstructor@usuntoop.pl> napisał(a):
> Aby zostać "zaawansowanym" instruktorem PADI trzeba wypełnić > oświadczenie, że ma się doświadczenie w danej specjalności, zapłacić > słono za "rejestrację" i to wszystko... ( to jedna z opcji..)

Jeżeli chcesz zostać instruktorem PADI, wylewanie żalu na sekcie niewiele ci pomoże. Myślę, że skuteczniej będzie wziąć się do roboty - nadrobić teorię(w wątku o komputerach pokazałeś, że umiesz jedynie cytować ulotki) a przede wszystkim ćwiczyć, dużo ćwiczyć. Co do kasy, to myślę, że jak którego CD poprosisz, będzie w stanie pomóc... Ps. Skąd ten żal? Nie masz klientów?

Odpowiem na te fragmenty jednocześnie, Jest organizacja która się szczyci że
jest najlepsza. Jedzie instruktor do centrali w Czechach i mówi że może
szkolić na mCCR, nie dodaje że widział sprzęt jedynie u kolegi. Zostaje
instruktorem, później kupuje sprzęt który oglądał. Potem dokonuje napraw i
nurkuje. Co nie zmienia faktu łamania reguł których wymaga od innych.
"jacekplacek" jaka to organizacja ? jaki to instruktor ? czy ten sam co
szkolił Twojego instruktora ? Różni się to czymś od PADI w metodach postępowania ?
Sprawa była opisana na FN trochę ponad rok temu, potem został temat
ocenzurowany, to taka tradycja na FN włazić bez wazeliny w ... wielbionych person.

pozdrawiam rc

Data: 2010-04-17 19:29:50
Autor:
Tandetne kursy - przyczyny...
  <demolant.SKASUJ@gazeta.pl> napisał(a): To kolejne jaja szkoleniowe.

pozdrawiam rc

http://groups.google.com/group/pl.rec.nurkowanie/browse_thread/thread/3df04f5e298b569e/ab4ed1176cfcc8bd?q=Adam+Wysocza%C5%84ski&lnk=ol&

"Kilka lat temu byłem świadkiem kursu rebreatherowego Drager Dolphin w
Jaworznie-kilku Panów instruktorów w sobotę uzyskało uprawnienia nurka
rebreatherowego a w niedzielę zostali instruktorami rebreatherowymi. Niestety,
w takim wydaniu nurkowania rebreatherowe sa niebezpieczne. Kto był na tym
kursie? Uczestnicy wraz prowadzącym pamiętają.

Pozdrawiam i zapewniam nurkowanie z Buddy Inspiration Vision jest bezpieczne
Adam Wysoczański
Instructor Trainer TDI/SDI

Centrum Nurkowe
DIVING EXTREME
ul. Suchy Las 23,
02-495 Warszawa,
tel. kom. +48 501 622 545
Fax.+48 22 6621469
e-mail:  i...@divingextreme.pl,
 www.divingextreme.pl

--

http://usenet.gazeta.pl/usenet/0,48205.html?group=pl.rec.nurkowanie&tid=1092948&pid=&strona=0

Data: 2010-04-18 06:09:11
Autor: jacekplacek
Tandetne kursy - przyczyny...
 jacekplacek <jacekiala.SKASUJ@gazeta.pl> napisał(a): > SHARMDIVER.PL <diveinstructor@usuntoop.pl> napisał(a): ...
> > Aby zostać "zaawansowanym" instruktorem PADI trzeba wypełnić > > oświadczenie, że ma się doświadczenie w danej specjalności, zapłacić > > słono za "rejestrację" i to wszystko... ( to jedna z opcji..)

> Jeżeli chcesz zostać instruktorem PADI, wylewanie żalu na sekcie > niewiele ci pomoże. Myślę, że skuteczniej będzie wziąć się do roboty - > nadrobić teorię(w wątku o komputerach pokazałeś, że umiesz jedynie
cytować
> ulotki) a przede wszystkim ćwiczyć, dużo ćwiczyć. Co do kasy, to myślę,
że
> jak którego CD poprosisz, będzie w stanie pomóc... > Ps. Skąd ten żal? Nie masz klientów?

Odpowiem na te fragmenty jednocześnie, Jest organizacja która się szczyci że
jest najlepsza. Jedzie instruktor do centrali w Czechach i mówi że może
szkolić na mCCR, nie dodaje że widział sprzęt jedynie u kolegi. Zostaje
instruktorem, później kupuje sprzęt który oglądał. Potem dokonuje napraw i
nurkuje. Co nie zmienia faktu łamania reguł których wymaga od innych.
"jacekplacek" jaka to organizacja ? jaki to instruktor ? czy ten sam co
szkolił Twojego instruktora ? Różni się to czymś od PADI w metodach postępowania ?
Sprawa była opisana na FN trochę ponad rok temu, potem został temat
ocenzurowany, to taka tradycja na FN włazić bez wazeliny w ... wielbionych
pers
on.

No widzisz... Jak tak się wszystkiemu dokładnie przyjrzeć, same przekręty wokół. Aż cud, że ludzie wogóle do wody wchodzą, skoro wszędzie przychodzi się do IT/CD, robi przekręt i zostaje instruktorem. Toż nawet OWD nie trzeba, tylko konto odpowiednie.
Smoku, dla mnie, masz mocno zaawansowaną fobię, opisujesz miejsca i fakty których nie byłeś świadkiem a to co widziałeś i tak zostaje przetrawione przez twój chory, zarozumiały umysł. Nie wiem, czy ten stan jest uleczalny, ale, uwierz mi, bez dania szansy lekarzom, też tego się nie dowiesz.

Data: 2010-04-18 06:20:55
Autor: jacekplacek
Tandetne kursy - przyczyny...
  <demolant.SKASUJ@gazeta.pl> napisał(a): >  jacekplacek <jacekiala.SKASUJ@gazeta.pl> napisał(a): > > > SHARMDIVER.PL <diveinstructor@usuntoop.pl> napisał(a): > ...
> > > Aby zostać "zaawansowanym" instruktorem PADI trzeba wypełnić > > > oświadczenie, że ma się doświadczenie w danej specjalności, zapłacić > > > słono za "rejestrację" i to wszystko... ( to jedna z opcji..)
> > > Jeżeli chcesz zostać instruktorem PADI, wylewanie żalu na sekcie > > niewiele ci pomoże. Myślę, że skuteczniej będzie wziąć się do roboty - > > nadrobić teorię(w wątku o komputerach pokazałeś, że umiesz jedynie cytować > > ulotki) a przede wszystkim ćwiczyć, dużo ćwiczyć. Co do kasy, to myślę, że > > jak którego CD poprosisz, będzie w stanie pomóc... > > Ps. Skąd ten żal? Nie masz klientów?
> > Odpowiem na te fragmenty jednocześnie, Jest organizacja która się szczyci
że
> jest najlepsza. Jedzie instruktor do centrali w Czechach i mówi że może
> szkolić na mCCR, nie dodaje że widział sprzęt jedynie u kolegi. Zostaje
> instruktorem, później kupuje sprzęt który oglądał. Potem dokonuje napraw i
> nurkuje. Co nie zmienia faktu łamania reguł których wymaga od innych.
> "jacekplacek" jaka to organizacja ? jaki to instruktor ? czy ten sam co
> szkolił Twojego instruktora ? > Różni się to czymś od PADI w metodach postępowania ?
> Sprawa była opisana na FN trochę ponad rok temu, potem został temat
> ocenzurowany, to taka tradycja na FN włazić bez wazeliny w ...
wielbionych
pers
> on.

No widzisz... Jak tak się wszystkiemu dokładnie przyjrzeć, same przekręty wokół. Aż cud, że ludzie wogóle do wody wchodzą, skoro wszędzie przychodzi się do IT/CD, robi przekręt i zostaje instruktorem. Toż nawet OWD nie
trzeba,
tylko konto odpowiednie.
Smoku, dla mnie, masz mocno zaawansowaną fobię, opisujesz miejsca i fakty których nie byłeś świadkiem a to co widziałeś i tak zostaje przetrawione przez twój chory, zarozumiały umysł. Nie wiem, czy ten stan jest uleczalny, ale, uwierz mi, bez dania szansy lekarzom, też tego się nie dowiesz.

Z resztą Rysiowe fobie są widoczne dla wszystkich, prócz Rysia:
http://tinyurl.com/y5hhree

Data: 2010-04-18 06:37:29
Autor:
Tandetne kursy - przyczyny...
 jacekplacek <jacekiala.SKASUJ@gazeta.pl> napisał(a):
Z resztą Rysiowe fobie są widoczne dla wszystkich, prócz Rysia:
http://tinyurl.com/y5hhree

Dedykuję to:
http://usenet.gazeta.pl/usenet/0,47943.html?group=pl.rec.nurkowanie&tid=1106572&pid=1106667&MID=%3Chq9pgj%24jrm%241%40inews.gazeta.pl%3E

Umieszczenie Ciebie i "Przemola" w jednej klasie abstrakcji relacji
równoważności prymityw-oszczerca było słuszne.

pozdrawiam rc

Data: 2010-04-18 06:33:16
Autor:
Tandetne kursy - przyczyny...
 jacekplacek <jacekiala.SKASUJ@gazeta.pl> napisał(a):
Smoku, dla mnie, masz mocno zaawansowaną fobię, opisujesz miejsca i fakty których nie byłeś świadkiem a to co widziałeś i tak zostaje przetrawione przez twój chory, zarozumiały umysł. Nie wiem, czy ten stan jest uleczalny, ale, uwierz mi, bez dania szansy lekarzom, też tego się nie dowiesz.

http://usenet.gazeta.pl/usenet/0,47943.html?group=pl.rec.nurkowanie&tid=1106572&pid=1106724&MID=%3Chqe8pf%24rqn%241%40inews.gazeta.pl%3E

"jacekplacek" zawsze jak nie masz merytorycznego argumentu to zachowujesz się
jak prymityw, czyli prawie zawsze.

pozdrawiam rc --

Data: 2010-04-18 07:16:49
Autor: jacekplacek
Tandetne kursy - przyczyny...
  <demolant.SKASUJ@gazeta.pl> napisał(a):
 jacekplacek <jacekiala.SKASUJ@gazeta.pl> napisał(a): > Smoku, dla mnie, masz mocno zaawansowaną fobię, opisujesz miejsca i fakty > których nie byłeś świadkiem a to co widziałeś i tak zostaje przetrawione > przez twój chory, zarozumiały umysł. Nie wiem, czy ten stan jest
uleczalny,
> ale, uwierz mi, bez dania szansy lekarzom, też tego się nie dowiesz.

http://usenet.gazeta.pl/usenet/0,47943.html?
group=pl.rec.nurkowanie&tid=1106572
&pid=1106724&MID=%3Chqe8pf%24rqn%241%40inews.gazeta.pl%3E

"jacekplacek" zawsze jak nie masz merytorycznego argumentu to zachowujesz
się
jak prymityw, czyli prawie zawsze.

"Zawsze, czyli prawie zawsze" - dobre :)
Tytuł wątku "Tandetne kursy - przyczyny"... Widzisz, KDP też się nad tym zastanawiało, analizowało i ostatnie wybory poprowadziło pod hasłem "Czas na zmiany". Wszystko odbyło się po myśli inicjatorów ruchu, wygrali, jest świeża krew, nowa miotła... I ta miotła nie ma zamiaru zamieść śmieci pod tapczan, udawać że jest ok. Nie, ma zamiar wymieść do czysta.

Data: 2010-04-18 10:22:35
Autor:
Tandetne kursy - przyczyny...
 jacekplacek <jacekiala.SKASUJ@gazeta.pl> napisał(a):
> "jacekplacek" zawsze jak nie masz merytorycznego argumentu to zachowujesz się
> jak prymityw, czyli prawie zawsze.

"Zawsze, czyli prawie zawsze" - dobre :)

W prostej wersji to znaczy jesteś prymitywem.

Tytuł wątku "Tandetne kursy - przyczyny"... Widzisz, KDP też się nad tym zastanawiało, analizowało i ostatnie wybory poprowadziło pod hasłem "Czas na zmiany". Wszystko odbyło się po myśli inicjatorów ruchu, wygrali, jest świeża krew, nowa miotła... I ta miotła nie ma zamiaru zamieść śmieci pod tapczan, udawać że jest ok. Nie, ma zamiar wymieść do czysta.

Zakładasz że mnie to martwi ? Nie martwi mnie to wcale.

pozdrawiam rc

Data: 2010-04-18 13:55:39
Autor: WiesiekUMPC
Tandetne kursy - przyczyny...
Śledząc merytoryczność dyskusji odnoszę wrażenie że jej poziom odpowiada poziomowi Waszego szkolenia i wyszkolenia.

A inaczej .... jak zwykle dajecie dupy.

Wiesiek

Data: 2010-04-18 14:24:42
Autor: jacekzachara
Tandetne kursy - przyczyny...
What exactly does PADI stand for?

Ja przyczyn tandety nie ograniczałbym tylko do PADI.
Odpowiedzialny za taki stan jest niewątpliwie masowy rozwój tandetnej turystyki, na której łatwo można zarobić. Szczególnie jeśli założymy że wiekszość instruktorów działa w tzw. szarej strefie nie wykazując żadnych dochodów z tej działalnosci
Akurat znane mi są realia działania baz w Egipce gdzie setki i tysiace instruktorow dziala przez nikogo nie kontrolowana.
To chęć szybkiego zarobku napedza tandetną obsługe klijenta.
Akurat PADI stanowi 70% rynku wiec trudno, znaczek tandety głównie ich dotyczy.
Tysiące instruktorow bez odpowiedniej praktyki i doświadczenia klepie tandete w stylu "made in china"
To sprawia że aby coś zarobić trzeba ciąć koszty i olewać standardy szkoleniowe i tak nikt tego nie skontroluje a ogłupiali turysci kupią każdą bajeczkę o bezpieczeństwie i profesjonaliźmie.
Jesli takie są tendencje w światowej turystyce nurkowej to trudno.
Prawdziwi profesjonalisci nie przetrwaja bo zaleje ich fala tandety.
Tandety, która potem niszczy rafy i wypacza pozycje instruktora sprowadzając go do tandetnego rzemieslika klepiącego kolejne kursy.
Jeśli nie zmieni się podejście PADI w sprawie doswiadczenia instruktorskiego to fala tandety bedzie się rozwijac bez ograniczen zalewając oceany "nurkowymi śmieciami"

Jacek

--

Tandetne kursy - przyczyny...