Tani PC do emulacji Andro

Data: 2020-02-21 07:20:20
Autor: pioruns
Tani PC do emulacji Andro
Witajcie,

Znajomy chce, abym mu zbudował tani PC, z używanych cześci, głównie do
grania w gry z Androida używając emulatora, pewnie jakiś Memu czy coś.

Myślałem nad AMD APU poprzedniej generacji, np. AMD A10-5700 APU, jego
parametry:

CPU: https://www.cpubenchmark.net/cpu.php?cpu=AMD+A10-5700+APU&id=12
GPU: https://www.videocardbenchmark.net/gpu.php?gpu=Radeon+HD+7660D&id=315

Do tego dorzucić 4GB DDR3, jakaś płyta i do budy go. Jak myślicie, nada
się to?
--
pozdrawiam,   pioruns
_,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

Data: 2020-02-21 10:18:31
Autor: Roman Tyczka
Tani PC do emulacji Andro
On Fri, 21 Feb 2020 07:20:20 +0000, pioruns wrote:

[...]

Emulacja jest bardzo wymagająca jeśli chodzi o CPU i ram, zatem słabo to
widzę. Chyba, że będzie grał w gry typu 2048.
Nie lepiej tableta za 3 stefki?

Roman Tyczka

Data: 2020-02-21 09:23:07
Autor: pioruns
Tani PC do emulacji Andro
On 21/02/2020 09:18, Roman Tyczka wrote:
[...]

No chce on PC, bo czasami będzie na tym praca biurowa w MS Office podobno.

Jakieś inne CPU/APU masz na celowniku do tych zastosowań?

--
pozdrawiam,   pioruns
_,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

Data: 2020-02-21 10:32:40
Autor: Jacek Maciejewski
Tani PC do emulacji Andro
Dnia Fri, 21 Feb 2020 09:23:07 +0000, pioruns napisał(a):

No chce on PC, bo czasami będzie na tym praca biurowa w MS Office podobno.

Jest podobno Android na PC-ta. Można zainstalować dwa systemy na tym
kompie, do grania i do pracy. --
Jacek
I hate haters.

Data: 2020-02-21 11:31:14
Autor: Adam
Tani PC do emulacji Andro
[...]

Np. AndEX.
Próbowałem kilkanaście gir. Poszła tylko jedna, po ekranie startowym też wypadła z błędem.
Dużo lepiej już chodzą gry na MEmu albo BlueStacks. Jednak wymagania na "podstawkę" są wysokie.
To jest emulacja, nie wirtualizacja.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2020-02-21 13:03:13
Autor: Roman Tyczka
Tani PC do emulacji Andro
On Fri, 21 Feb 2020 11:31:14 +0100, Adam wrote:

[...]

Bo 95% programów jest na ARM, a ten Andek na PC to jest x86 - brak
zgodności binarnej.

Dużo lepiej już chodzą gry na MEmu albo BlueStacks. Jednak wymagania na "podstawkę" są wysokie.
To jest emulacja, nie wirtualizacja.

I to działa, ale ...wymaga mocy.

Roman Tyczka

Data: 2020-02-21 22:14:24
Autor: ToMasz
Tani PC do emulacji Andro
wypadła z błędem.

Bo 95% programów jest na ARM, a ten Andek na PC to jest x86 - brak
zgodności binarnej.
raczej nie z tego powodu. ja mam tablet x86 i na 3 lata uzywania, również przez dzieci, jeden program nie zadziałał bo wymaga ARM. natomiast chętnie bym widział na PC program do obsułgi kamer z androida - nie działa. gry - nie działają. pierdylion innych programów - też nie działa. w zasadzie działają programy które są "wbudowane"  w system. kalendarz, kalkulator itp.
ToMasz
Na bluestack - wszystko co sprawdzałem działa. ale to na marnym procku nie pójdzie. i wymaga windowsa

Data: 2020-02-21 22:19:13
Autor: heby
Tani PC do emulacji Andro
On 21/02/2020 13:03, Roman Tyczka wrote:
Bo 95% programów jest na ARM

Nie, zdecydowana, przytłaczająca większośc jest w języku neutralnym względem platformy, takim jak bytecode javy/dalvika czy co tam ostatnio modne. Nie ma znaczenia czy klient ma ARMa czy x86, zdecydowana większosc programów nawet nie wie jaki jest pod spodem procesor.

Data: 2020-02-22 09:38:46
Autor: Roman Tyczka
Tani PC do emulacji Andro
On Fri, 21 Feb 2020 22:19:13 +0100, heby wrote:

[...]

Ok, masz rację, niejasno się wyraziłem. Wątek dotyczy emulacji Andka w celu
grania, więc chodziło mi nie o programy w ogóle tylko gry konkretnie. One
są kompilowane do kodu natywnego i nie zadziałają w większości.

Roman Tyczka

Data: 2020-02-21 21:18:27
Autor: heby
Tani PC do emulacji Andro
On 21/02/2020 08:20, pioruns wrote:
Myślałem nad AMD APU poprzedniej generacji, np. AMD A10-5700 APU

Mała uwaga. Niektóre emulatory wymagały i chyba dalej wymagają do sensownej emulacji trybów wirtualizacji procesora dostepnych tylko na Intelu i to tylko do jakiejśctam wersji. AMD też ma taką technologie, ale nie jest używana, przynajmniej w części emulatorów.

Ogólnie Android studio do pracy w emulacji bez Intela nie ma sensu, same zaś wbudowane emulatory bez android studio są nieużytecznie powolne bez wirtualizacji.

Zamiast emulacji zainteresują się projektem odpalania Andorida natywnie:

https://www.android-x86.org/

Data: 2020-02-21 21:50:19
Autor: pioruns
Tani PC do emulacji Andro
On 21/02/2020 20:18, heby wrote:
[...]

Dzięki,

Używałem wielokrotnie Memu na Ryzenie i na AMD A10 (dlatego też
wspomniałem o podobnym procku, bo takiego używałem kiedyś do emulacji
Andro) i wszystko śmiga super na tych prockach jeśli chodzi o normalne
gry Andro (nie jakieś tam strasznie wymagające 3D tylko normalne
popularne towery i strategie).

PC jest budowany dla kogoś, nie dla mnie, będzie tam Windows 10 i
emulator, najprawdopodobniej właśnie Memu, żadne inne systemy czy bajery
nie wchodzą w grę.

Dlatego teraz muszę tylko znaleźć odpowiednią platformę, procek z
wbudowaną grafiką albo osobna grafa, całość może być stara i powolna,
ale żeby była w miarę kompatybilna do gierek z Andro.

--
pozdrawiam,   pioruns
_,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

Data: 2020-02-21 23:17:57
Autor: heby
Tani PC do emulacji Andro
On 21/02/2020 22:50, pioruns wrote:
ale żeby była w miarę kompatybilna do gierek z Andro.

Dowolny Android TV za 200zł zrobi to milion razy lepiej niż Pecet. I będzie najtańszą opcją vs jakośc grania.

Data: 2020-02-21 21:54:29
Autor: pioruns
Tani PC do emulacji Andro
On 21/02/2020 20:18, heby wrote:
Zamiast emulacji zainteresują się projektem odpalania Andorida natywnie:

https://www.android-x86.org/

Generalnie, gdybym robił to dla siebie, to bym się zainteresował, ale
tutaj mój czas (koszt) instalowania i robienia dwóch systemów na dysku
stanowiłby zbyt dużą kwotę dla mego klienta w stosunku do ceny
budowanego kompa, a to ma być budżetowy, więc też odpada, musi zostać
Windows 10 z emulatorem.

--
pozdrawiam,   pioruns
_,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

Data: 2020-02-21 23:13:55
Autor: heby
Tani PC do emulacji Andro
On 21/02/2020 22:54, pioruns wrote:
[...]

A kto broni zrobic to w maszynie wirtualnej?

https://www.android-x86.org/documentation/virtualbox.html

Data: 2020-02-21 23:06:17
Autor: Adam
Tani PC do emulacji Andro
W dniu 2020-02-21 o 21:18, heby pisze:
[...]

Gry na tym nie pójdą.

W zeszłym tygodniu zainstalowałem na Asusie T300CHI i żadna z testowanych kilkunastu gier nie uruchomiła się.

Przy okazji:

Szukałem coś na tegoż Asusa zamiast Win10 i wygląda, że nic lepszego nie znajdę.
Pasowało by coś podobnego w obsłudze do adroidów (przesuwanie zawartości okien, duże klawisze, duże pola aktywne), ale linuxy (głównie Mint Cinnamon 19, Ubunru z XFCE, Antix z jego środowiskiem) mają pola aktywne wielkości trzech milimetrów. Do macania nie nadają się.

Przy pracy z klawiaturą nie ma problemu, ale chodi mi o pracę w trybie tabletowym.

W tymże laptoku jest o tyle dobrze, że można uruchomić instalki z gwizdka zarówno w trybie UEFI, jak i w trybie CSM. Dysk SSD fabrycznie w GPT, ale chwilka i jest w MBR, jeśli ktoś tak woli.
Dobry poligon do zabaw.

Natomiast sprzętowo wszystko działa - nie spotkałem się z problemami opisywanymi w internetach,  że nie działa WiFi, dotyk czy dźwięk. Działa i w Win10/x64, i w portowanym natywnym Androidzie, i w linuxach.

Może ma ktoś pomysł na coś innego tabletowego zamiast Win10?
A może są jakieś nakładki na Win10?

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2020-02-21 23:15:15
Autor: heby
Tani PC do emulacji Andro
On 21/02/2020 23:06, Adam wrote:
Może ma ktoś pomysł na coś innego tabletowego zamiast Win10?

Win8.

A może są jakieś nakładki na Win10?

Jest "tryb tabletu". Znacząco pomaga na *prawdziwych* tabletach.

Data: 2020-02-22 13:13:47
Autor: Adam
Tani PC do emulacji Andro
W dniu 2020-02-21 o 23:15, heby pisze:
On 21/02/2020 23:06, Adam wrote:
Może ma ktoś pomysł na coś innego tabletowego zamiast Win10?

Win8.

A może są jakieś nakładki na Win10?

Jest "tryb tabletu". Znacząco pomaga na *prawdziwych* tabletach.

Asus T300 to transformer. Ma podpinaną klawiaturę, która jest tylko klawiaturą łączącą się przez BT.
Po jej odpięciu mamy pełnoprawny tablet, tyle, że nie ARM, lecz Intel 64.

Natomiast po przełączeniu Win10 w tryb tabletu w zasadzie nic istotnego się nie dzieje.
Wyskakują kafelki (to dobrze), jest dostęp do wirtualnej klawiatury, posiadającej kilka predefiniowanych ustawień.

Ale np. przeglądarki internetowe działają, jak w trybie PC: wąska belka, maleńkie pola aktywne. Zamiast ekranu Full-HD musiał by być coś około 1366x768, aby pola aktywne były większe. Tutaj androidy (subiektywnie) mają przewagę.

W innym aspekcie: windowsy i linuksy IMO mają przewagę przy pracy "w terenie" - np. łatwiej jest coś wydrukować u klienta na jego drukarce.
Androidy od początku nie miały tak podstawowej funkcjonalności jak drukowanie. Dopiero bodajże od 4.3 miały protezy i zewnętrzne programy, które mogły drukować z wybranych aplikacji na wybranych typach drukarek. Przykładowo dopiero na Androidzie 9 udało mi się w pełni opanować wydruk etykiet w języku ZPL na drukarce Zebra.
Podobnie z niektórymi typami dostępów ftp/sftp, iSCSI, smb - tutaj widzę wyraźną przewagę linuksów i windowsów. W androidach trzeba się posiłkować programami firm trzecich. Brak też w androidach wygodnych menadżerów plików.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2020-02-22 14:27:00
Autor: heby
Tani PC do emulacji Andro
On 22/02/2020 13:13, Adam wrote:
Ale np. przeglądarki internetowe działają, jak w trybie PC:

Nikt ich nie projetuje pod tablety w wersji PC. W zasadzie grubo ponad połowa natywnych narzedzi w windowsie wyświetla się źle. Przypuszczam że pustaki z MS zgubiły kod źródłowy bo one źle działaja nawet na normalnym PC w "za dużej" rozdzielczości i nikt od lat tego nie naprawił.

[...]

Dlatego należy uderzać w "convertible" takie jak miix albo transformer. Potrzebujesz tabletu - masz, potrzebujesz laptopa - masz. Oba do dupy, ale oba działają znośnie.

Androida używa głównie suweren. A on nie potrzebuje funkcjonalnych managerów plików z dostepem do SMB tylko śmiesznych dekoracji do fotek. Rynek inny. Bez dwóch urządzeń nie będzie komfortu.

Data: 2020-02-23 00:47:31
Autor: Marcin Debowski
Tani PC do emulacji Andro
On 2020-02-22, heby <heby@poczta.onet.pl> wrote:
Dlatego należy uderzać w "convertible" takie jak miix albo transformer. Potrzebujesz tabletu - masz, potrzebujesz laptopa - masz. Oba do dupy, ale oba działają znośnie.

Jestem właśnie na etapie tego uderzania i znależć coś małego, lekkiego, z wbudowanym 4G/LTE i w nie zabijającej cenie to spory problem. Ale pewnie skończy się właśnie jakimś Miix'em.

--
Marcin

Data: 2020-02-23 11:24:44
Autor: heby
Tani PC do emulacji Andro
On 23/02/2020 01:47, Marcin Debowski wrote:
[...]

Dla mnie znalezienie małego laptopa "turystycznego" rozbija się o kilka zabawnych problemów:

a) wymienny dysk ssd
b) dostateczna iloscią złącz USB3 A (czyli >0, najlepiej =2 )
c) ładowaniem przez USB-C na napięciu <= 12V (powerbank jako drugi akku)
d) BIOSem pisanym przez ludzi z mózgiem, nawet kawałkiem

Ani jeden nie jest inzyniersko nieosiągalny, ale jakoś producenci mają w dupie moje potrzeby i produkują nieuzyteczne zabawki bez portów, bez dysków (32GB to dzisiaj zamało na czystego windowsa), bez sensu. Myslałem że może rzucę więcej kasy i Surface czy Yoga. Ale nie. Tam też pustaki projektowały. Pustaki wszędzie. Target suwerenowy.

Od dobrych 3 lat szukam czegoś na wyjazdy i cała nadzieja w chińczykach. A wożę ciągle EeePC na dziadowskim Atomie i się nie chce popsuć :D

Czy ja duzo wymagam?

Najlepiej to bym wypatroszył mojego EeePC, wsadził do środka Pi4 i był wreszcie zadowolony ... tylko że to miesiące pracy: adaptery do matrycy, klawiatury, baterii ...

PS. Prawie wszystkie tablety z windowsem 8 jakie otwierałem mają *trzy* porty USB na płytce, ale dwa nie wlutowane, bez otworów w obudowie i mają w h.. miejsca na dysk m.2 a nawet msata. Qrwa. Banda tępaków.

Data: 2020-02-22 13:18:07
Autor: Adam
Tani PC do emulacji Andro
W dniu 2020-02-21 o 08:20, pioruns pisze:
[...]

Przypomniałem sobie o jeszcze jednym projekcie: Bliss OS.

Próbował ktoś tego wynalazka?

--
Pozdrawiam.

Adam