Tani, dobry materac - jaki?

Data: 2015-05-23 16:59:22
Autor: Antek
Tani, dobry materac - jaki?
Coraz bardziej dają mi się we znaki kłopoty z kręgosłupem,
a ponieważ pojawiają się głównie rano, jestem przekonany,
że przyczyną jest materac, na którym śpię. Zresztą jego stan
jest ewidentnie marny.
Szukając w Google otrzymuję ogromną ilość różnych materaców,
przeważnie drogich, których cechy, często wzajemnie wykluczające
się, mają gwarantować 100% zdrowie.
Nie mam zbyt wiele kasy w tej chwili, więc chciałbym kupić
coś taniego, ale równocześnie dobrego. Wiem, że cena nie zawsze
jest związana z jakością, często płaci się za firmę.

Byłbym bardzo wdzięczny gdyby ktoś na podstawie własnego
doświadczenia mógł mi polecić materac dobry, ale tani.
Tapczan jest jeszcze w dobrym stanie, więc chcę zmienić tylko
materac. Musiałby mieć wymiary 200*120 cm.

Pozdrawiam
Antek

Data: 2015-05-23 23:45:50
Autor: cef
Tani, dobry materac - jaki?
W dniu 2015-05-23 o 16:59, Antek pisze:

Byłbym bardzo wdzięczny gdyby ktoś na podstawie własnego
doświadczenia mógł mi polecić materac dobry, ale tani.

W³asne do¶wiadczenie mo¿e byæ nieakceptowalne przez innych.
Mnie siê znakomicie ¶pi na twardej desce.

Data: 2015-05-24 11:21:00
Autor: ZbyszekZ
Tani, dobry materac - jaki?
W dniu sobota, 23 maja 2015 16:59:23 UTC+2 u¿ytkownik Antek napisa³:
Coraz bardziej daj± mi siê we znaki k³opoty z krêgos³upem,
a poniewa¿ pojawiaj± siê g³ównie rano, jestem przekonany,
¿e przyczyn± jest materac, na którym ¶piê. Zreszt± jego stan
jest ewidentnie marny.
Szukaj±c w Google otrzymujê ogromn± ilo¶æ ró¿nych materaców,
przewa¿nie drogich, których cechy, czêsto wzajemnie wykluczaj±ce
siê, maj± gwarantowaæ 100% zdrowie.
Nie mam zbyt wiele kasy w tej chwili, wiêc chcia³bym kupiæ
co¶ taniego, ale równocze¶nie dobrego. Wiem, ¿e cena nie zawsze
jest zwi±zana z jako¶ci±, czêsto p³aci siê za firmê.

By³bym bardzo wdziêczny gdyby kto¶ na podstawie w³asnego
do¶wiadczenia móg³ mi poleciæ materac dobry, ale tani.
Tapczan jest jeszcze w dobrym stanie, wiêc chcê zmieniæ tylko
materac. Musia³by mieæ wymiary 200*120 cm.

Pozdrawiam
Antek

Mnie siê ¶pi znakomicie na materacu piankowym i moje dolegliwo¶ci s± znacz±co ³agodzone, ale moja ³adniejsza po³owa za¿±da³a wymiany na sprê¿ynowy bo jej by³o ¼le w komforcie.
Znaczy jednemu pasuje to, innemu tamto a trzeci wygodnie ¶pi na go³ej ziemi.
W necie pe³no jest poradników jak dobraæ materac, poczytaj, wybierz siê do sklepu gdzie mo¿esz popróbowaæ jak siê le¿y (np. Ikea, Jysk) i jak bêdzie wiedzia³ jaki typ materaca lubi Twój w³asny krêgos³up zapytaj kto mo¿e zaproponowaæ co¶ dla Ciebie.

--
ZZ@private

Data: 2015-05-25 13:50:33
Autor: Antek
Tani, dobry materac - jaki?
[...]

Bardzo Ci dziêkujê za odpowied¼. Rozwa¿ê materac piankowy,
bo sprê¿ynowy mam i nie jestem z niego zadowolony. Inna rzecz,
¿e jest ju¿ stary i sfatygowany.
Wiem, ¿e s± poradniki, w telewizji te¿ s± reklamy, ale dotycz±
przewa¿nie materacy "profesjonalnych", czyli drogich. :-(

Pozdrawiam
Antek

Data: 2015-05-25 05:02:18
Autor: ZbyszekZ
Tani, dobry materac - jaki?
W dniu poniedzia³ek, 25 maja 2015 13:50:32 UTC+2 u¿ytkownik Antek napisa³:

> [...]

Wiem, ¿e s± poradniki, w telewizji te¿ s± reklamy, ale dotycz±
przewa¿nie materacy "profesjonalnych", czyli drogich. :-(

Tylko ¿eby nie by³o na mnie.
Przyzwoite piankowe s± dro¿sze ni¿ bardzo dobre sprê¿ynowe, bo ¿eby pianka by³a pomocna to musi byæ mocna chemia. Tanie pianki to z³o dla krêgos³upa (chocia¿ moga byæ przez kilka tygodni bardzo wygodne).

--
ZZ@private

Data: 2015-05-25 14:12:28
Autor: Antek
Tani, dobry materac - jaki?
[...]

OK. Wezmê to pod uwagê. A decyzje s± zawsze moje. :-)

Pozdrawiam
Antek

Data: 2015-05-25 14:32:55
Autor: Jarosław Sokołowski
Tani, dobry materac - jaki?
Pan Antek napisa³:

Wiem, ¿e s± poradniki, w telewizji te¿ s± reklamy, ale dotycz±
przewa¿nie materacy "profesjonalnych", czyli drogich. :-(

Telewizji nie ogl±dam, wiêc nawet nie wiem do kogo adresowane s±
tamtejsze reklamy. Ale choæ to modne s³owo, to ja bym by³ ostro¿ny
z u¿yciem okre¶lenia "profesjonalny" w odniesieniu do materaca.

Jarek

--
Kraj piêkny, naród wspania³y, tylko ludzie...

Data: 2015-05-25 15:34:13
Autor: FEniks
Tani, dobry materac - jaki?
[...]

Hm, drogi czy niedrogi to kwestia względna. W końcu materac to rzecz, która służy codziennie i przez lata, więc warto na nią wydać trochę więcej.
Ja od ponad roku mam taki z Ikei, z tzw. sprężynami kieszeniowymi:
http://www.ikea.com/pl/pl/catalog/products/90257717/

I odkąd go mam, śpię jak dziecko. Chociaż wcześniej nie miałam z tym większych problemów, to nawet nie przypuszczałam, że materac może mieć aż taki wpływ na jakość snu.
Kiedy go kupowałam, to była możliwość testowania tego materaca przez 30 dni i ewentualnego zwrotu, ale nie wiem, czy to stała oferta w Ikei. Spróbuj. Tego modelu chyba nie ma w tym rozmiarze, ale może znajdziesz jakiś podobny.

Ewa

Data: 2015-05-25 16:39:22
Autor: Antek
Tani, dobry materac - jaki?
[...]

Bardzo dziÄ™kujÄ™. WÅ‚aÅ›nie taki materac widziaÅ‚em w TV,  jest on jednak,
jak dla mnie, drogi. Warto jednak wiedzieć od użytkownika, że jest dobry.
MuszÄ™ siÄ™ zastanowić.  Wymiaru 120*200, przynajmniej na stronie, nie ma.

Jestem raczej ciężki i żaden materac długo u mnie nie będzie taki, jak nowy. :-(

Pozdrawiam
Antek

Data: 2015-05-25 22:02:29
Autor: Borys Pogoreło
Tani, dobry materac - jaki?
Dnia Mon, 25 May 2015 16:39:22 +0200, Antek napisał(a):

[...]

Tym bardziej wybierz się spróbować. Ja np. nie lubię charakterystyki
materacy sprężynowych, a "twarde" z Ikea są dla mnie co najwyżej średnie.
Od paru lat śpię na piankowym za ~800zł właśnie z Ikea i jest OK, ale przy
zmianie na pewno zrobię większe rozpoznanie. Kokosowe wyglądają ciekawie.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2015-05-25 22:49:45
Autor: FEniks
Tani, dobry materac - jaki?
W dniu 2015-05-25 o 16:39, Antek pisze:

Jestem raczej ciężki i żaden materac długo u mnie nie będzie taki, jak nowy. :-(

Ciężar użytkownika to parametr istotny przy wyborze materaca. Osoby ciężkie powinny spać na twardszych materacach, żeby się nie zapadać, wtedy kręgosłup jest odciążony, a przy okazji materac dłużej utrzymuje formę. W Ikei mają materace oznakowane pod tym kątem.

Ewa

Data: 2015-05-26 21:30:38
Autor: wowa
Tani, dobry materac - jaki?

Użytkownik "FEniks"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:55638ae9$0$27524$65785112@news.neostrada.pl...

[...]

formÄ™. W Ikei majÄ… materace oznakowane pod tym kÄ…tem.

Taka jest teoria. W praktyce, rano czujesz wszystkie kości :( Kiedyś spałem na bardzo miękkim materacu na którym była jeszcze taka mata. Najlepsze spanie jakie pamiętam :) Też się przymierzam do zakupu.
Wojtek

Data: 2015-05-27 03:46:34
Autor: ZbyszekZ
Tani, dobry materac - jaki?
W dniu wtorek, 26 maja 2015 21:30:40 UTC+2 u¿ytkownik wowa napisa³:

Taka jest teoria. W praktyce, rano czujesz wszystkie ko¶ci :( Kiedy¶ spa³em na bardzo miêkkim materacu na którym by³a jeszcze taka mata. Najlepsze spanie jakie pamiêtam :) Te¿ siê przymierzam do zakupu.

Zasadniczo masz racjê, tylko ¿e spanie na zbyt miêkkim materacu koñczy siê (po d³u¿szym czasie) ciêzkimi problemami z krêgos³upem.
To tak jak z ciastkami, lepsze od tranu.

--
ZZ@private

Data: 2015-05-27 06:01:33
Autor: Antek
Tani, dobry materac - jaki?
 ... Osoby ciężkie powinny spać na twardszych materacach,
 Å¼eby siÄ™ nie zapadać, wtedy krÄ™gosÅ‚up jest odciążony. ...
Taka jest teoria. W praktyce, rano czujesz wszystkie kości :(
Też sę tego boję w przypadku zbyt twardego materaca.

Kiedyś spałem > na bardzo miękkim materacu na którym
była jeszcze taka mata. Najlepsze spanie jakie pamiętam :)
O macie także myślę. Może pamiętasz jaka to była mata?
Nawet rozważam taki wariant by do czasu gdy będzie mnie
stać na wybór materaca nie licząc się z kasą, na obecnie
używany położyć właśnie taką matę. Ale nie mam pojęcia
jaka musiałaby być.
Może ktoś ma doświadczenie w tym temacie?

Pozdrawiam
Antek

Data: 2015-05-29 21:32:23
Autor: wowa
Tani, dobry materac - jaki?

Użytkownik "Antek"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:55654196$0$8386$65785112@news.neostrada.pl...

[...]

To było w hotelu. Nie wiem co ta mata ma w sobie, była grubości 3-5cm i nieco sztywniejsza od kołdry. Ale faktycznie, dłuższe spanie na takich "puchach" może nie wyjść na zdrowie :( Wydaje się że lepsza powinna być pianka. Bardziej poddaje się w miejscach punktowego nacisku.
Wojtek

Data: 2015-05-27 09:30:54
Autor: FEniks
Tani, dobry materac - jaki?
W dniu 2015-05-26 o 21:30, wowa pisze:

Kiedyś spałem na bardzo miękkim materacu na którym była jeszcze taka mata. Najlepsze spanie jakie pamiętam :) Też się przymierzam do zakupu.

Mata ma znaczenie przede wszystkim higieniczne - łatwo ją od czasu do czasu wyprać, czego z materacem nie zrobisz (też mam taką matę, głównie z tego powodu). Ewentualnie wyrównuje powierzchnię, na której śpisz, tak że nie odczuwasz szwów na materacu, jeśli takowe są.

Ewa

Tani, dobry materac - jaki?