Tani druk kolorowy A4

Data: 2011-01-31 12:40:05
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Tani druk kolorowy A4
Dostałem zadanie znalezienia urządzenia do taniego druku kolorowego do
firmy kolegi. Wydruków ma być kilkaset (400-600) w miesiącu - czasami
więcej. Format A4 - może A3 czasami ale jak nie będzie to nie będzie
płaczu. Pokrycie kolorami raczej dość duże - to będą ulotki i plakaciki
A6, A5 i A4 dla niedużej firmy. Nie opłaca się drukować w klasycznej
drukarni bo to zwykle po 100-200 stron wiec nakład żaden. Chodzi o to
żeby nie wydać na to majątku - kasa na to to maksymalnie około 1000PLN.
Właściwie widzę dwa rozwiązania: kolorowy laser i atramentówka z
systemem. Jeśli laser to jakiś z tanimi zamiennikami/dosypywaniem
proszku i bez chipów odcinających wydruk. Jeśli chodzi o atrament to z
jakimś systemem zasilania ciągłego w tusz. Tyle że tu się boję że jeśli
pokrycie będzie całej strony to się papier będzie fałdować i za papier
powlekany trzeba będzie dopłacać. Rzucicie jakiś pomysł?

Zdrówko

Data: 2011-01-31 14:46:27
Autor: ikov
Tani druk kolorowy A4
Nie opłaca się drukować w klasycznej
drukarni bo to zwykle po 100-200 stron wiec nakład żaden.

Trochę OT: ja drukuję co prawda dużo mniej, ale często są to plakaty, zaproszenia i ulotki. Skończyło się na tym, że znaleźliśmy tanią drukarnię cyfrową kilka minut spacerkiem od pracy i teraz jest lepiej. Można dawać pełny kolor, np. czarne tło co w przypadku atramentówki lub lasera było co najmniej ekonomicznie mało rozsądne, na dowolnym papierze (do rozm. A3 za 1,50 brutto jednostronnie full kolor) wraz z przycięciem i łamaniem jeśli trzeba. Drukarka służy do rzeczy drukowanych w pojedynczych sztukach, wersji próbnych, dyplomów itd. Sam koszt tuszu (ok 250 zł) nie licząc papieru wystarcza na wydrukowanie ok 150 pełnokolorowych kartek A3 w dobrej jakości na kredzie, czego za Chiny ludowe nie da się osiągnąć na zwykłej drukarce (przynajmniej ja się z tym nie spotkałem).

Data: 2011-01-31 14:59:46
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Tani druk kolorowy A4
Dnia 2011-01-31, o godz. 14:46:27
ikov <ikov1@t-l-e-n.pl> napisał(a):

> [...]
kredzie, czego za Chiny ludowe nie da się osiągnąć na zwykłej
drukarce (przynajmniej ja się z tym nie spotkałem).

Tyle że drukarnia to 70-80gr za A4 przy nakładzie o jakim pisałem.
Druk wychodzi dobrze ale jak zleca się parę tysięcy sztuk tego samego a
tu repertuar będzie zmienny. Czasami nawet po 2-3 sztuki czegoś na
jakąś wystawę/targi etc. Jakoś nie musi być typu papier powlekany i
kreda - raczej druk zwykłym papierze typu np. katalog pomp pod
konkretną grupę klientów. Często druk wieczorami czy w weekend bo taka
jest potrzeba. Skłaniam się ku drukarce atramentowej (sam mam kilka
laserów kolor) z systemem ciągłego zasilania tuszem ale ponieważ nie
mam doświadczenia z atramentami poza warunkami domowymi/małe biuro
potrzebuję opinii od kogoś ciut bardziej doświadczonego. W zamian mogę
pomóc ze sprzętem sieciowym czy serwerowym. ;-)

Zdrówko

Data: 2011-01-31 14:05:13
Autor: januszek
Tani druk kolorowy A4
Maciek Babcia Dobosz napisa?(a):

[...]

Ostatnimi czasy do biura kupilismy Minolte BIZ-HUB. Sprzet poleasingowy, cena ok 6 tys netto. Do tego pakiet serwisowy w ramach ktorego placimy za 1 kolorowa str A4 ok 40 gr netto. Rewelka.

j.

--
http://www.predkosczabija.pl/
"Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

Data: 2011-01-31 16:18:17
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Tani druk kolorowy A4
Dnia 2011-01-31, o godz. 15:05:13
januszek <januszek@polska.irc.pl> napisał(a):

[...]

<cytata>
Chodzi o to żeby nie wydać na to majątku - kasa na to to maksymalnie
około 1000PLN.
</cytata>

40gr netto to 49,5 brutto za stronę. Za drogo - pomijając koszt samego
sprzętu.

Zdrówko

Data: 2011-01-31 15:40:02
Autor: januszek
Tani druk kolorowy A4
Maciek Babcia Dobosz napisa?(a):

Chodzi o to żeby nie wydać na to majątku - kasa na to to maksymalnie
około 1000PLN.

Moim zdaniem za 1000 zl to kupisz dozownik plynow eksloataycjnych na ktorych w okresie uzytkownia tego dozownika ich producent zarobi na Tobie wielokrotnosc tego tysiaka... ;)

40gr netto to 49,5 brutto za stronę. Za drogo - pomijając koszt samego
sprzętu.

40/50 gr za A4 kolorowego wydruku cyfrowego to drogo? Czy mozesz podac jak Ty liczycz cene wydruku w takich drukarkach za tysiaka?

j.

Data: 2011-01-31 21:53:10
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Tani druk kolorowy A4
Dnia 2011-01-31, o godz. 16:40:02
> [...]

Moim zdaniem za 1000 zl to kupisz dozownik plynow eksloataycjnych na ktorych w okresie uzytkownia tego dozownika ich producent zarobi na Tobie wielokrotnosc tego tysiaka... ;)

Zerknij na "wiodący polski portal aukcyjny" i wpisz w wyszukiwarkę CISS.

> [...]

40/50 gr za A4 kolorowego wydruku cyfrowego to drogo? Czy mozesz
podac jak Ty liczycz cene wydruku w takich drukarkach za tysiaka?

Widzisz - np. za ~600-700PLN można kupić poleasingowe drukarki OKI z
serii 5400 czy 7300. Komplet proszków do uzupełniania kaset na 5000
stron to ~200-250. Nawet mój Samsung CLP-510 na zamiennych tonerach
to koszt ~720PLN za 5000 stron wychodzi ~15 groszy za stronę przy
średnim zadrukowaniu strony.

Szukam właśnie rozwiązania typu drukarka i samodzielne uzupełnianie
kaset z tonerem bez elektronicznej blokady ilości wydruków z kasety.
Inżynier mechanik sobie z tym poradzi.

Zdrówko

Data: 2011-01-31 21:09:44
Autor: januszek
Tani druk kolorowy A4
Maciek Babcia Dobosz napisa?(a):

Nawet mĂłj Samsung CLP-510 na zamiennych tonerach
to koszt ~720PLN za 5000 stron wychodzi ~15 groszy za stronę przy
średnim zadrukowaniu strony.

Ale sam organoleptycznie te ilosci stron zweryfikowales? I zdefiniuj "sredni" stopien zadrukowania strony ;)

j.

Data: 2011-02-01 08:52:16
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Tani druk kolorowy A4
Dnia 2011-01-31, o godz. 22:09:44
> [...]

> średnim zadrukowaniu strony.

Ale sam organoleptycznie te ilosci stron zweryfikowales? I zdefiniuj "sredni" stopien zadrukowania strony ;)

Tak - zweryfikowałem w ciągu kilku lat. W tej chwili w jednej którą mam
pod ręką 4096 stron na każdej kasecie kolorowej i dalej drukuje
prawidłowo. Kaseta starcza nawet na więcej (zwykle około 1000-1500
stron) ale ma wbudowany licznik. Pomaga wymiana chipa za 7-8 PLN na
kasetę i ciut zabawy z lutownicą. Średni stopień pokrycia jaki używam
to głównie różnego rodzaju instrukcje i plakaciki. Tam gdzie potrzebny
jest druk pokrycie będzie większe niż moje choć też nie do końca bo
duża część to kary katalogowe produktów a to głównie tekst i schematy.

Zdrówko

Data: 2011-02-01 08:26:53
Autor: januszek
Tani druk kolorowy A4
[...]

O jakiej konkretnie drukarce piszesz?

j.

Data: 2011-02-01 09:56:12
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Tani druk kolorowy A4
Dnia 2011-02-01, o godz. 09:26:53
> [...]

> potrzebny jest druk pokrycie będzie większe niż moje choć też nie
> do końca bo duża część to kary katalogowe produktów a to głównie

Samsung CLP-510. Kasety kolor na 5k wydruków a czarny na 7k. Niestety
jeśli nie stosuje się zamienników kaset to eksploatacja wychodzi ~2x
drożej. Zdrówko

Data: 2011-02-01 09:07:56
Autor: januszek
Tani druk kolorowy A4
[...]

Samsung CLP-510. Kasety kolor na 5k wydrukĂłw a czarny na 7k. Niestety
jeśli nie stosuje się zamienników kaset to eksploatacja wychodzi ~2x
droĹźej.

To wyjasnij jeszcze precyzyjniej te cyfry na gorze (4096, 1000-1500) i o co chodzi z tym chipem, skoro i tak uzywa sie zamiennikow?

j.

Data: 2011-02-01 10:43:42
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Tani druk kolorowy A4
Dnia 2011-02-01, o godz. 10:07:56
januszek <januszek@polska.irc.pl> napisał(a):

To wyjasnij jeszcze precyzyjniej te cyfry na gorze (4096, 1000-1500)
i o co chodzi z tym chipem, skoro i tak uzywa sie zamiennikow?

4096 (teraz 4112) to liczba stron od momentu oststniej wymiany tonerów.
W tej chwili siedzą zamienniki. 1000-1500 strona da radę wydrukować na
oryginałach po wymianie chipa gdy drukarka odmawia drukowania mimo że
proszek w kasecie jeszcze jest. Istnieje też metoda resetowania stanu
licznika kasety ale zawodna i IMHO bardziej upierdliwa niż wymiana
chipa.

Zdrówko

Data: 2011-01-31 16:58:11
Autor: Jakub Jewuła
Tani druk kolorowy A4
40gr netto to 49,5 brutto za stronę. Za drogo - pomijając koszt samego
sprzętu.

Jesli dla kolegi to za drogo to niech zacznie od zmiany biznesu.

Czas poswiecony na analizowanie takiego "strategicznego zakupu"
jest duzo wiecej wart niz ew. "oszczednosi". Przynajmniej normalnie.

Ps. O atramencie w takim zastosowaniu zapomnij.

J.

Data: 2011-01-31 17:31:56
Autor: MC
Tani druk kolorowy A4
Użytkownik "Maciek Babcia Dobosz" <babcia@jewish.org.pl> napisał w wiadomości news:20110131124005.6974a4bcbabcia-workstation...
[...]
->
W drukarkach takich jak Epson Stylus Office BX625 (to kombajn, ale pewnie jest i podobna drukarka) możesz zejść z kosztem strony do 20 gr, ale uwaga, przy pokryciu 5%. Jesteś uzależniony od polityki producenta, która akurat teraz sprzedaje atramenty tanio, ale może się jej odwidzić. Tanie atramenty są także do niektórych modeli HP.

Tani druk kolorowy A4