Tani i cichy komp

Data: 2013-04-16 23:25:43
Autor: 3d
Tani i cichy komp
Witam,

proszę o doradzenie, chcę złożyć kompa z takimi cechami:
- tani
- cichy
- powtórzę się: cichy, czyli ostatecznie w stresie może coś wirowac cicho
- energooszczedny
- pod dlna - spdif, 1920x1200 to za mało, najlepiej z 3d, ale też remote desktop
- esata
- intel
- może być duży fizycznie
- pilot
- 2x gb lan, mogę dokupić kartę

Nastawiam się na celerona 3gen, duży radiator. Te modele z niskim doborem
mocy nie powinny potrzebować wiatraka. Dysku niet, zasilacz z zapasem.

A teraz wątpliwości: czy potrzebuję nvidie w wersji silent, czy grafa w procesorze?

Które płyty mają programową kontrolę wiatrakow, jak to sprawdzić? Bo skryptem
co już przećwiczyłem mogę lepiej wyregulować wiatraki niż dowolny bios z jakim miałem styczność. Czyli mogą jeżeli muszą chodzić powoli, gdy naprawdę się
robi gorąco.

W jakiej kwocie się zmieszcze? Czy taki składak ma sens? Mimo wszystko
nie chcę mieć tych mini z atomem, nawet w wersji silent, że względu na cpu.

Czy pilot musi być wbudowany w płytę, czy da się coś dołożyć?

Z góry dzięki za dowolne rady

--
3d

Data: 2013-04-16 16:26:20
Autor: Szymon von Ulezalka
Tani i cichy komp
osobiscie wzialbym raczej cos na APU od amd. niby tdp 65, ale po
dodaniu dobrego radiatora + 12 cm wiatraczka chodzacego na minimum nie
bedzie toto slyszalne.
Oczywiscie mozna poczekac az wyjda Kaveri :)
Do tego zasilacz pasywnie chlodzony i mozna jechac :)

zreszta:
http://www.tomshardware.com/reviews/silent-pc-gaming-performance,3435.html

Data: 2013-04-18 08:16:11
Autor: 3d
Tani i cichy komp
W ciemnym zaułku dnia Tue, 16 Apr 2013 16:26:20 -0700 (PDT), Szymon von Ulezalka <sz.gruszczynski@gmail.com> wymamrotal:
osobiscie wzialbym raczej cos na APU od amd. niby tdp 65, ale po
dodaniu dobrego radiatora + 12 cm wiatraczka chodzacego na minimum
nie
bedzie toto slyszalne.

Mam cichy 160mm i jest zbyt głośny na 250rpm...

Do tego zasilacz pasywnie chlodzony i mozna jechac :)

Sprawdze, co wyjdzie taniej: chodzący na 30% czy pasywnie
chlodzony... Nie chce też ryzykować "zmien zasilacz" potem )

http://www.tomshardware.com/reviews/silent-pc-gaming-performance,3435.h
tml

Niezle. Jeden olbrzymi radiator juz posiadam, ale mogłem się postarać o taką krepawa obudowę

ps. sorry za czcionki

--
3d

Tani i cichy komp