Tani i solidny licznik rowerowy

Data: 2011-06-26 09:20:26
Autor: qharz
Tani i solidny licznik rowerowy
Cześć,

Chce sobie sprawić licznik rowerowy, jedyne wymagania to żeby zliczał
łączną
sumę przejechanych kilometrów, wyświetlał godzinę i nie odpadl na
pierwszym krawężniku :)
Wiem że jakiś czas temu był w LIDLU jakiś hicior ale przegapiłem i już
go
nie ma :/
Przeszukałem grupę ale nie widzę żadnego w miarę aktualnego wątku o
tanich
licznikach (jak jest to prośba o link to sobie poczytam).

Cena max do 100 zł ale im taniej tym lepiej.

PS: pytam bo po ostatnim wątku z lampki kupiłem u chińczyka lampeczkę
za 8$
(tak jak radziliście) i świeci aż miło :)

pozdr.
qharz

Data: 2011-06-28 08:54:42
Autor: KiloSierra
W dniu 11/06/26 18:20, qharz pisze:
[...]

kupilem taki wszystkomajacy licznik ze 3 lata temu i jestem mega zadowolony.
znajomi ktorym polecilem rĂłwniez

http://allegro.pl/licznik-podswietlany-30-funkcji-uchwyt-gsm-rower-i1618020374.html

rozwiazanie budĹźetowe bijace jakosciowo i mozliwosciowo niejedna "markowa" maszynke a jednoczesnie NIE tani badziew z lipnych niespasowanych plastikow.

w tej chwili masz pewnie ze 3 aukcje z nim

Data: 2011-06-28 09:51:20
Autor: MichałG
W dniu 2011-06-26 18:20, qharz pisze:
[...]

http://sporti.pl/product-pol-2779-Komputerek-Sigma-500-Bike.html
stara prosta, dobra konstrukcja - jezdzi juz u mnie piaty rok na tej samej baterii.... ;) nie szkodzi mu notoryczna jazda w deszczu (nawet na dachu przy prędkości > 100)

Pozdrawiam
Michał

Data: 2011-06-28 11:12:31
Autor: Titus Atomicus
In article <iuc15o$u21$1@news.onet.pl>, MichalG <grodmich@wp.pl> wrote:

[...]

O, to samo co u mnie (choc na dluzsze wycieczki zabieram dodatkowo drugi licznik, dla backupu).

Tylko wciaz nie rozumiem, czym to sie rozni od tego Speedmastera 5000, za 35zl.

TA

Data: 2011-06-28 11:18:27
Autor: Titus Atomicus
Tani i solidny licznik rowerowy
In article <Titus_Atomicus-798AEB.11123128062011@newsfeed.onet.pl>,

> [...]

> stara prosta, dobra konstrukcja - jezdzi juz u mnie piaty rok na tej > samej baterii.... ;) nie szkodzi mu notoryczna jazda w deszczu (nawet na > dachu przy prędkości > 100)
Hm, nie do konca to samo.
Co to jest ten 'programowalny dystans calkowity'?
U mnie chyba nie ma tej funkji.
I czym poza wygladem rozni sie to od BL400?
Za to od Speedmastera 5000 rozni sie chyba tylko logo.

Tylko wciaz nie rozumiem, czym to sie rozni od tego Speedmastera 5000, za 35zl.
Jakbym teraz kupowal, zamast Sigmy 500 kupilbym raczej Speemastera.
Albo dolozylbym 20zl do 1606L (dla podwietlenia).

TA

Data: 2011-06-28 12:47:30
Autor: de Fresz
On 2011-06-28 11:18:27 +0200, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world said:

Albo dolozylbym 20zl do 1606L (dla podwietlenia).

To podświetlanie (na które sam się napaliłem) jest zaimplementowane tak-se. Po włączeniu działa tylko parę sekund. No i u mnie twistlock dość szybko się wyrobił i teraz wystarczy licznik lekko trącić, aby spadł (w czasie jazdy jednak się trzyma). Na nowiutkiej podstawce.

de Fresz

Data: 2011-06-28 20:40:51
Autor: szewc
Tani i solidny licznik rowerowy
W dniu 2011-06-26 18:20, qharz pisze:
Cześć,

Cena max do 100 zł ale im taniej tym lepiej.

Jeżeli zależy Ci na tanim i działającym długo liczniku, poszukaj na Allegro starej Sigmy BC 700 itp. (sprzed ery marketoidów i mnożenia rodzajów podkładek i popierdułek). Będziesz miał wystarczająco parametrów żeby się bawić guzikami, ale nie poprzewraca Ci w głowie od tego :D
Miałem BC 700, baterie były bardzo długowieczne.

pozdr.
Szewc

Data: 2011-06-29 13:08:03
Autor: #:-) gps
[...]

Sigma 1609, na Allegro przewodowy poniżej 100 zł się znajdzie. Mam i bardzo polecam - ma wszystkie funkcje, które wymieniłeś i masę innych, m.in.:
- bieżąca prędkość
- bieżąca średnia prędkość
- bieżący dystans
- bieżący czas jazdy
- bieżąca max. prędkość

- suma przejechanych km
- suma przejechanego czasu

- zegarek
- temperatura

- stoper
- minutnik
- zadany dystans (np. ustawiasz 5,5 km i licznik odlicza dystans do zera, przydatne np. gdy wiesz ze masz skręcić za jakiś określony dystans w prawo, ta funkcja to jakby drugi licznik kmów)

- podświetlenie (super sprawa w nocy!)

- kadencja (nie używam i bym bardzo chętnie ją wydłubał scyzorykiem, bo mnie wkurza - ktoś wie jak?)

#:-)
gps

Data: 2011-06-29 11:22:29
Autor: Olgierd
Dnia Wed, 29 Jun 2011 13:08:03 +0200, #:-) gps napisał(a):

Sigma 1609, na Allegro przewodowy poniżej 100 zł się znajdzie. Mam i
bardzo polecam - ma wszystkie funkcje, które wymieniłeś i masę innych,

Właśnie wczoraj coś takiego zamówiłem -- mój pierwszy cyklkomputerek w życiu ;-) --
:-) Olgierd
Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl

Data: 2011-06-29 13:23:30
Autor: #:-) gps
Tani i solidny licznik rowerowy - Sigma 1609 vs. Crivit z Lidla

Dodam tylko, że ten z Lidla ma te same funkcje (łącznie z podświetlaniem), a nawet chyba cośtam więcej, a kosztuje +- 4 x mniej. Mam w rodzinie osoby które go posiadają, śmigają z nimi i są bardzo zadowolone.
Jego minusem jest większa topornościowatość i mniej kontrastowy wyświetlacz. Lidlowy ma uchwyt wsuwany, a Sigma wkręcany (to już jak kto lubi - zatrzaski we wsuwanych się czasem łamią, a wkręcane liczniki lubią się wykręcać przy niechcącym zawadzeniu).
Niestety nie wiem, jak z odpornością Lidlowego na deszcz. Moja Sigma - absolutnie bez zarzutu, po wielu już jazdach w ulewach. Acha zimą na dużym mrozie wyświetlacz robi się 'leniwy', a czasem nawet zanika - ożywa w cieple. Lidlowy zimą - brak danych.

http://www.bikeforum.pl/threads/21022-Licznik-z-LIDL-a-za-24-99
Szukaj Lidlowego - uważam, że to gratka. Ja go kopiłem 3 szt. i rozdałem w rodzinie.

#:-)
gps

Data: 2011-06-29 13:34:49
Autor: Korban
Dnia Wed, 29 Jun 2011 13:23:30 +0200, #:-) gps napisał(a):

[...]

Kumpel kupił takowy i miał okazję przetestować go w deszczu (porządna
ulewa). Tu licznik przestał wyświetlać dane. Po wysuszeniu obraz wrócił i
licznik działa dalej. Mirek

Data: 2011-06-29 11:55:28
Autor: Ryszard Mikke
Korban <dzikoludek_borowy@onet.pl> napisał(a):
> [...]

> Kumpel kupił takowy i miał okazję przetestować go w deszczu (porządna
ulewa). Tu licznik przestał wyświetlać dane. Po wysuszeniu obraz wrócił i

To jednak jest spory argument za Sigma - jej deszcz nie robi. Mam lub miałem:
300
506
1106
1606
i wszystkie znosily spory deszcz ze stoickim spokojem.

rmikke

Data: 2011-06-29 14:31:56
Autor: Fabian
On 29.06.2011 13:34, Korban wrote:
Kumpel kupił takowy i miał okazję przetestować go w deszczu (porządna
ulewa). Tu licznik przestał wyświetlać dane. Po wysuszeniu obraz wrócił i
licznik działa dalej.

Potwierdzam, w czasie deszczu nie działa. Poza tym wystaje kilka cm ponad kierownicę - wygląda słabo, no i zawsze łatwiej zahaczyć. Podstawka niestabilna, obok zapinam pulsometr i jak się opiera o licznik to ten przestaje działać, muszę na to uważać.

Tak do niedzielnego używania to spoko, ale mnie niedziałanie w deszczu wkurzyło.

Fabian.

Data: 2011-06-29 19:28:54
Autor: Krzysztof Naworyta
Tani i solidny licznik rowerowy - Sigma 1609 vs. Crivit z Lidla
Użytkownik "Fabian" <fabian1234567890@gazeta.pl> napisał

[...]

Co do deszczu: nie potwierdzam. Przeżył kilka burz, wszystko działało i działa.
Co do niestabilności, to najwyraźniej zależy to od egzemplarza (czyt. pecha/szczęścia).
Pierwszy, który kupiłem, źle "siedział" w podstawce i ciągle przerywał.
Zamiast coś tam dzióbać ze stykami, poszedłem do Lidla, wymieniłem i jest ok!
Być może właśnie niewłaściwe osadzenie daje o sobie znać po zawilgoceniu?

Dodatkowo, zgodnie z sugestią któregoś z Grupowiczów, obróciłem podstawkę i zamontowałem go na mostku. Popracowałem trochę z podkładkami, aby był prawie poziomo, bo paradoksalnie (?) wtedy dopiero jest właściwy kontrast (patrzenie pod ostrym kątem, a nie "z góry").
Oczywiście czasami pokaże idiotyczną prędkość, ale zdarza mu się to wiele rzadziej niż Polarowi.

Reasumując: za te pieniądze (25zł) całkiem porządny licznik.
Można oczywiście trafić na niedoróbę, ale wtedy w te pędy wymieniać lub zwracać!

--
KN

Data: 2011-06-29 13:42:33
Autor: Krzysztof Naworyta
#:-) gps wrote:
> [...]
|
| http://www.bikeforum.pl/threads/21022-Licznik-z-LIDL-a-za-24-99
| Szukaj Lidlowego - uważam, że to gratka. Ja go kopiłem 3 szt. i

Tylko nie ma licznika kadencji :)
Chętnie wymienię na Sigmę ;)

--
KN

Data: 2011-06-29 14:06:47
Autor: BoDro
Tani i solidny licznik rowerowy - Sigma 1609 vs. Crivit z Lidla
#:-) gps pisze:

Lidlowy zimą - brak danych.

Zimę zniósł bez problemu.

http://img843.imageshack.us/img843/2365/112ky.jpg

W końcu wiem, dlaczego jest mi zimno lub gorąco :-)

--
Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2011-06-30 10:35:09
Autor: Grzegorz
Tani i solidny licznik rowerowy - Sigma 1609 vs. Crivit z Lidla
Hello BoDro !:
#:-) gps pisze:

Lidlowy zimą - brak danych.

Zimę zniósł bez problemu.

http://img843.imageshack.us/img843/2365/112ky.jpg

W końcu wiem, dlaczego jest mi zimno lub gorąco :-)

Dobry ten termometr, ale jak widać na Twoim zdjęciu, czytelnością wyświetlacza Sigmie do pięt nie dorasta ... No i ma podświetlenie.

pzdrw.
--
Grzegorz

Data: 2011-06-30 11:17:07
Autor: BoDro
Grzegorz pisze:

Dobry ten termometr, ale jak widać na Twoim zdjęciu, czytelnością wyświetlacza Sigmie do pięt nie dorasta ... No i ma podświetlenie.

To prawda, wyświetlacz jest marny - ciemny, mało kontrastowy. Pół biedy górna część, gdzie wyświetlana jest prędkość grubymi segmentami. W dolnej części segmenty są zbyt cienkie, złożone z kropek, przez co osoby ze słabszym wzrokiem mogą mieć kłopot z odczytem, zwłaszcza podczas jazdy. Podświetlenie jest słabe, trwa chyba 3s. Tu by się przydała możliwość programowego wyboru nieco dłuższych czasów.

--
Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2011-07-01 10:26:42
Autor: dżepe
Tani i solidny licznik rowerowy - Sigma 1609 vs. Crivit z Lidla
Wyświetlacz jest słaby a przy podświetleniu ekranu prawie wogóle nie czytelny. Za duz bezsensownych funkcji utrudnia znalezienie tej porządanej. Termometr to fajna funkcja. Największa dla mnie wada to że po przekroczeniu 9999km nie nalicza dalej trasy ogólnej.

Data: 2011-06-29 14:14:25
Autor: Adam Jurzyk
Tani i solidny licznik rowerowy
- kadencja (nie używam i bym bardzo chętnie ją wydłubał scyzorykiem, bo
mnie wkurza - ktoś wie jak?)

W 1606 można wyłączyć w menu 'Settings'. Być może w Twoim też się da.

Pozdrawiam,
Adam

Data: 2011-06-30 13:38:00
Autor: alteriks
On 26 Cze, 12:20, qharz <tkuch...@gmail.com> wrote:
[...]

Jeśli mogę nie polecić, to nie polecam Trelock FC 530 ;) Licznik mam
właściwie 2 lata. A właściwie to wymieniałem raz na podstawie
gwarancji. W ciągu miesiąca łapie drift +10minut ;) Zdarza mu się nie
wyświetlać niczego, pomimo że zlicza kilometry. W obu licznikach
występowały obie przypadłości. In plus bardzo dobre mocowanie w
Trelocku. Niestety coś mnie pokusiło pomimo tego, że sprzedawca
uprzedzał, że mają zwroty z powodu wadliwej elektroniki. Wcześniej
miałem Sigmę 706(?) Jedyną wadą, tego konkretnego egzemplarza było złe
spasowanie z mocowaniem. Było zbyt mało plastiku na 'gwincie'. Parę
razy spadł przy machnięciu ręką. Gdyby sąsiedzi oddali mi go od razu,
po tym jak strąciłem go na klatce schodowej to nie kupiłbym Trelocka.
Choć tej sigmie było pisane się zgubić. Ostatecznie strącił go ręką
mój znajomy ;)

Data: 2011-07-01 01:38:54
Autor: Titus Atomicus
Tani i solidny licznik rowerowy
In article <e296d43d-dca9-4735-9b78-0985e7d36ca7@u19g2000vbi.googlegroups.com>,
 alteriks <alteriks@gmail.com> wrote:

Jeśli mogę nie polecić, to nie polecam Trelock FC 530 ;) Licznik mam
właściwie 2 lata. A właściwie to wymieniałem raz na podstawie
gwarancji.
[...]
Mam podobny, Trelock FC535, z podswietleniem. Mimo negatywnych opinii kupilem go ze wzgledu na czytelny interface/wyswietlacz, podswietlenie i 'dwubateryjnosc' (jedna bateria jest od podswietlania, druga od reszty).
W sumie bylbym zadowolony, ale... co pewien czas pokazywal absurdalna predkosc maksymalna 102 km/h, no i po 3000 km elektronika odmowila posluszenstwa - wymieniony w ramach gwarancji.

TA

Tani i solidny licznik rowerowy