Tani, nowy komputer dla rodziców

Data: 2018-12-24 22:54:12
Autor: mkgk999
Tani, nowy komputer dla rodziców
Cześć! 10 lat temu dzieki pomocy Grupy złożyłem rodzicom komputer stacjonarny. Wszystko super, ale latka lecą ;)
Proszę o pomoc w doborze podzespołów lub gotowego firmowego komputera. Zależy na niskiej cenie i jakosci, wydajność na drugim miejscu - mama nie gra w gry, nie montuje wideo oto ;)
Sam pracuję na sprzęcie obgryzionej konkurencji, stąd nie bardzo mam pojęcie co się w ostatnim czasie wydarzyło w świecie pecetów.

Data: 2018-12-25 09:54:41
Autor: Jacek Maciejewski
Tani, nowy komputer dla rodziców
Dnia Mon, 24 Dec 2018 22:54:12 -0800 (PST), mkgk999@gmail.com
napisał(a):

[...]

Sam latem złożyłem sobie nowy komp więc mogę coś polecić. Płyta micro
Asus H97M-PLUS w skrzynce micro, proc 4-rdzeniowy i5-4590S, 4GB RAM i
dysk M.2 SAMSUNG MZHPU512HCGL-000H1. Grafika tylko prockowa.
IMO zrobiłem ciekawe rozwiązanie chłodzenia:
https://tinypic.pl/1qzk945d9s37. Jak widać, na procku jest bierny
radiator z kominkem z kawałka tektury uszczelniającym przestrzeń
pomiędzy radiatorem a wiatrakiem w dnie zasilacza. Zasilacz ma
wymieniony wiatrak na BE QUIET! Pure Wings 2 140mm ponieważ oryginalny
był za głośny i z nieregulowanymi obrotami. Wiatrak ma wyprowadzony na
zewnątrz kabelek i jest zasilany z gniazda przeznaczonego dla chłodzenia
procka. W efekcie komp jest praktycznie bezgłośny. Skuteczność
chłodzenia jest wystarczająca - komp chodził tydzień non stop w upały
przy pełnym obciążeniu procka. Temp. w pokoju bywała 28 st a temp.
procka nie przekraczała 75 st. Lepiej jednak kupić płytę z chipsetem Z97 bo można do niej zaaplikować
dysk M.2 NVMe (do mojej tylko AHCI). Tyle że są one znacznie droższe.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2018-12-25 05:31:29
Autor: szykcech
Tani, nowy komputer dla rodziców
proc 4-rdzeniowy i5-4590S, 4GB RAM i

Nie ma to sensu! Od Amd dostaniesz tyle rdzeni ile od Intela wątków (czyli od Amd dostajesz 2 razy więcej wątków)... I do tego jeszcze taniej...

Data: 2018-12-26 08:59:26
Autor: Marcin Debowski
On 2018-12-25, szykcech@gmail.com <szykcech@gmail.com> wrote:
proc 4-rdzeniowy i5-4590S, 4GB RAM i

Nie ma to sensu! Od Amd dostaniesz tyle rdzeni ile od Intela wątków (czyli od Amd dostajesz 2 razy więcej wątków)... I do tego jeszcze taniej...

Jest sens bo to nie konkurs na najbardziej optymalne cenowo cpu, a całość pakietu. Delle sff/usff są bardzo przyzwoite w szerokim tego słowa znaczeniu.

Sam kupiłbym własnie takiego, ewentualnie rozważyłbym jakieś minipc na niskiej mocy celeronie/pentium, wyłącznie z pasywnym chłodzeniem.
Np. https://www.aliexpress.com/item/Barebones-Mini-PC-Intel-Celeron-N3160-Quad-Core-Windows-10-Thin-Client-Mini-Desktop-PC-Gaming/32836867426.html

--
Marcin

Data: 2018-12-25 20:21:32
Autor: Sebastian Biały

https://allegro.pl/oferta/dell-optiplex-990-sff-core-i5-250gb-4gb-7735644457

Data: 2018-12-25 20:52:49
Autor: z
[...]

Do tego dokupiłbym dysk SSD za 200 zł
(jak ktoś już w SSD wdepnie to ma wszędzie dookoła ;-) )

Ale NIE... Ale NIE. Moja szefowa musiała sobie kupić coś białego i ładnego z japkiem  :-)

PS. W kwestii ładności zakupiłem sobie prywatnie używaną obudowę
  Modecom Alfa M2 za 150 zł. Szefowa powiedziała że ładna :-)

Data: 2018-12-25 21:07:13
Autor: Sebastian Biały
On 25/12/2018 20:52, z wrote:
https://allegro.pl/oferta/dell-optiplex-990-sff-core-i5-250gb-4gb-7735644457
Do tego dokupiłbym dysk SSD za 200 zł

Win10 miesci się na dysku ssd 32GB. Więc można taki dostać za 3 dychy.

Data: 2018-12-25 22:26:14
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Tue, 25 Dec 2018 20:21:32 +0100, Sebastian Biały napisał(a):

On 25/12/2018 07:54, mkgk999@gmail.com wrote:
Zależy na niskiej cenie i jakosci, wydajność na drugim miejscu

https://allegro.pl/oferta/dell-optiplex-990-sff-core-i5-250gb-4gb-7735644457

Jak ktoś lubi hałas na biurku, to proszę bardzo. Niedawno miałem Della w
rękach. Maszyna o wielkich osiągach w swoim czasie - 2 4-rdzeniowe Xeony
:) I na dzisiejsze czasy też sobie radzi ale huczy jak odkurzacz i nikłe
szanse by coś w tym względzie zmienić bo konstrukcja i bios nie pozwolą.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2018-12-25 23:23:32
Autor: Sebastian Biały
On 25/12/2018 22:26, Jacek Maciejewski wrote:
https://allegro.pl/oferta/dell-optiplex-990-sff-core-i5-250gb-4gb-7735644457
Jak ktoś lubi hałas na biurku, to proszę bardzo.

Mam takie 4. W każdym aby stwierdzić czy właczony muszę sprawdzić czy świeci dioda. Nie słychać. Masz coś popsutego.

Data: 2018-12-26 10:08:11
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Tue, 25 Dec 2018 23:23:32 +0100, Sebastian Biały napisał(a):

[...]

Nie wierzę. Musisz mieszkać w hałaśliwej okolicy. Albo nie wiesz co to
cisza :)
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2018-12-26 20:58:34
Autor: PiteR
Jacek Maciejewski pisze tak:

https://allegro.pl/oferta/dell-optiplex-990-sff-core-i5-250gb-4g
b-7735644457 Jak ktoś lubi hałas na biurku, to proszę bardzo.

Mam takie 4. W każdym aby stwierdzić czy właczony muszę sprawdzić
czy  świeci dioda. Nie słychać. Masz coś popsutego.

Nie wierzę. Musisz mieszkać w hałaśliwej okolicy. Albo nie wiesz
co to cisza :)

Mam podobnie. Gdyby odłączyć dysk mechaniczny to nie słychać i przytykam ręke do wentylatora.

W pracy wyrzucali Core 2 Duo i radiatory miały ogromne.

--
Piotrek

Let me see your war face.

Data: 2018-12-26 19:00:41
Autor: knrdz
[...]

Innymi słowy: "miałeś w rękach" serwer/workstation na dwóch Xeonach i zakładasz że cywilny desktop z jednym i5 musi być równie głośny, bo też Dell? Mam często kontakt z takimi Dellami, od wersji z C2D po i5 trzeciej generacji i żaden nie jest głośny. Niektóre słychać, co nie dziwi skoro mają dziesięcioletnie wiatraki, jeśli komuś wybitnie zależy na ciszy to może je sobie wymienić na jakieś Noctua czy inne znane z cichej pracy. Też polecam takiego poleasingowego Della z i5 Sandy Bridge albo Ivy Bridge, tyle że raczej wersję w obudowie minitower, dużo więcej miejsca nie zajmują a mają normalne chłodzenie CPU (prawie, wentylator ma inną wtyczkę, ale z tymi samymi sygnałami) i normalny zasilacz ATX. I nie trzeba do nich szukać niskoprofilowych kart rozszerzeń.

Data: 2018-12-26 19:33:09
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Wed, 26 Dec 2018 19:00:41 +0100, knrdz napisał(a):

[...]

Delle nie poddają się modyfikacji. Zechcesz wymienić wiatrak? Jak
znajdziesz pasujący. No i spróbuj zrezygnować z jakiegoś - nie da się z
uwagi na konstrukcję biosu nie pozwalającą na wyłączenie alarmu o braku
obrotów. I nie powiesz że komp z conajmniej dwoma wiatrakami pracującymi
powyżej 1000rpm a często i powyżej 2000 są cichsze od takiego w którym
wiatrak jest jeden, pracuje w idle 450rpm a w stress 800.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2018-12-26 19:56:50
Autor: knrdz
Tani, nowy komputer dla rodziców

Delle nie poddają się modyfikacji. Zechcesz wymienić wiatrak? Jak

Jasne.

[...]

Na CPU w tych Dellach w obudowach Tower jest cooler przypominający intelowski box, różniący się od niego mocowaniem wentylatora - różniący się pod względem modyfikacji na plus, bo zamiast autorskiego systemu montażu są cztery otwory do których przykręcić da się każdy wentylator 80mm. Różnica jest tylko we wtyczce, jest inna niż tradycyjna 4-pin PWM, choć sygnały ma te same. Trzeba sobie tylko przelutować kabelek/wtyczkę.
http://pinoutguide.com/Motherboard/dell_5pin_4pin_pinout.shtml

1000 RPM, a nawet 2000 RPM przy wentylatorze 80mm to zdecydowanie nie
"huczy jak odkurzacz".

Data: 2018-12-26 21:12:28
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Wed, 26 Dec 2018 19:56:50 +0100, knrdz napisał(a):

1000 RPM, a nawet 2000 RPM przy wentylatorze 80mm to zdecydowanie nie
"huczy jak odkurzacz".

Każdemu według zasług :) ja tam wolę jeden 500rpm fi 140mm.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2018-12-27 02:26:43
Autor: Marcin Debowski
On 2018-12-26, Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl> wrote:
[...]

Ale jakich modyfikacji? To ma być komp dla rodziców bez ambicji naparzania grami czy wyśrubowanych projektów multimedialnych. Ma chodzić niezawodnie przez lata i te Delle właśnie to robią. Okresowo się je czyści. To też nie jest składak na gównianych elementach, gdzie się wentylatory wymienia co pół roku, ale jeśli już cos padnie, to części jest pełno, majątku nie kosztują i czesto są dostępne nowe. Zarzuć sff wentylator na Allegro.

Natomiast te rzeczy, które się zwykle wymienia/dokłada, RAM, dysk twardy, są standardowe.

--
Marcin

Data: 2018-12-27 08:47:51
Autor: Marcin Debowski
On 2018-12-27, Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl> wrote:
Dnia Thu, 27 Dec 2018 02:26:43 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

Ale jakich modyfikacji?

No toć mówię: Wymienić głosne wiatraki. Albo je wyłączyć. Albo
udoskonalić odprowadzanie ciepła.

Po co skoro ci co mają takie Delle (sam mam 4 u/sff) mówią, że nie ma problemu. Owszem, jak dociążysz cpu to słychac szum, jak w każdym jednym tego typu urządzeniu z wiatrakiem na cpu. Dell czy nie dell. A jak nie dociązysz to nic nie słychać.

--
Marcin

Data: 2018-12-27 10:44:27
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Thu, 27 Dec 2018 08:47:51 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

 A jak nie dociązysz to nic nie słychać.

Ja nie słyszę nawet jak dociążę :) IMO jest to warte nieco zachodu. No,
ale jak komu nie przeszkadza to jego wola.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2018-12-27 09:37:53
Autor: Jacek Maciejewski
Tani, nowy komputer dla rodziców
Dnia Thu, 27 Dec 2018 02:26:43 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

Ale jakich modyfikacji?

No toć mówię: Wymienić głośne wiatraki. Albo je wyłączyć. Albo
udoskonalić odprowadzanie ciepła, np. zmienić zasilacz na taki z
wiatrakiem w dnie.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2018-12-27 17:33:13
Autor: knrdz
Tani, nowy komputer dla rodziców

No toć mówię: Wymienić głośne wiatraki. Albo je wyłączyć. Albo
udoskonalić odprowadzanie ciepła, np. zmienić zasilacz na taki z
wiatrakiem w dnie.

Jak już wcześniej odpisałem, to same nieprawdy (może poza wyłączaniem wiatraków, nie próbowałem). Zmienić wiatrak można, kwestia przerobienia wtyczki. Zmienić chłodzenie na jakiś tower z ogromnym wentylatorem - to samo, otwory montażowe na płycie są standardowe, oczywiście nie zmieści się w SFF, ale niewiele droższe są poleasingowce w obudowach minitower, do których bez problemu wsadzi się też dowolny zasilacz ATX, także pasywny/półpasywny. Takie komputery to nie tylko idealny tani zestaw do domu, ale i w dobie absurdalnie wywindowanych cen DDR4 także do gier, po zmianie zasilacza wystarczy dołożyć jakiegoś GTX1060 czy RX570. Takie "nie poddające się modyfikacji" te Delle.

Data: 2018-12-27 17:40:35
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Thu, 27 Dec 2018 17:33:13 +0100, knrdz napisał(a):

Zmienić chłodzenie na jakiś tower z ogromnym wentylatorem - to samo, otwory montażowe na płycie są standardowe,

Oczywiście, jeśli przewidujesz wymianę skrzynki oraz zasilacza to też
popieram Della :)
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2018-12-27 17:51:44
Autor: knrdz
Tani, nowy komputer dla rodziców

Oczywiście, jeśli przewidujesz wymianę skrzynki oraz zasilacza to też
popieram Della :)

Jakiej znowu skrzynki? Zasilacz sam chciałeś wymieniać na takich z wentylatorem 120mm, napisałem że się da, oczywiście w Dellach które mają zasilacz o takich rozmiarach, czyli nie w SFFach (dodatkowo wcześniej pisałem że bezproblemowa wymiana zasilacza na standardowy ATX kończy się na Dellach z procesorami intel core trzeciej generacji, z Haswellami wprowadzili własną wtyczkę i konieczne jest dokupienie adaptera). Wymieniać niczego, a w szczególności zasilacza nie musisz, zawsze montowali markowe (w przeciwieństwie do "nowych" komputerów marki Składax), w tych z i5 albo i7 często nawet z certyfikatem 80plus gold.

Data: 2018-12-27 18:05:59
Autor: Jacek Maciejewski
Tani, nowy komputer dla rodziców
Dnia Thu, 27 Dec 2018 17:51:44 +0100, knrdz napisał(a):

Jakiej znowu skrzynki?

Napisałeś "Zmienić chłodzenie na jakiś tower" co odebrałem jako
propozycję zmiany skrzynki.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2018-12-26 12:28:48
Autor: ń
Tani, nowy komputer dla rodziców
Jeśli miałbym być obdarowanym rodzicem to wybrałbym All-in-One.
Ale dlaczego nie laptop?

-- -- -
Zależy na niskiej cenie i jakosci

Data: 2018-12-26 04:29:28
Autor: mkgk999
W dniu środa, 26 grudnia 2018 12:28:51 UTC+1 użytkownik ń napisał:
Jeśli miałbym być obdarowanym rodzicem to wybrałbym All-in-One.
Ale dlaczego nie laptop?
Mama ma duży monitor LED ponad 20", przenośny próbowała ale ekran był zbyt mały.

> Zależy na niskiej cenie i jakosci
Niezręcznie napisałem ;)
Niskiej cenie i wysokiej jakości!

Data: 2018-12-26 19:09:18
Autor: ToMasz
W dniu 26.12.2018 o 13:29, mkgk999@gmail.com pisze:
[...]

porad dostałeś dużo, ale nie napisałeś ile chcesz na to wydać. Czy sprzęt musi być nowy, czy gwarancja 3mce sprzedawcy wystarczy? Pełno dobrych sprzętów jest poleasingowych.
ToMasz

Data: 2018-12-26 11:15:36
Autor: mkgk999
Tani, nowy komputer dla rodziców
porad dostałeś dużo, ale nie napisałeś ile chcesz na to wydać. Czy sprzęt musi być nowy, czy gwarancja 3mce sprzedawcy wystarczy? Pełno dobrych sprzętów jest poleasingowych.

Dzięki za trafną sugestię, bo uleciało mi oczywiste :)

Skłaniałem się ku nowemu, chciałbym, żeby komputer posłużył tak jak poprzedni 10 lat (o ile jest to dzisiaj realne). Jeśli jednak sprzęt używany będzie rokował na taki czas - czemu nie.

Chodzi mi głównie o model lub "rodzinę" procesorów, producenta i chipset płyty głównej (lub polecany model/modele), jaki RAM i ile (NTG ale czy 4GiB wystarczą za kilka lat przy Win10 lub następcy), jaki zasilacz. Chętnie zostawiłbym stary dysk lub ewentualnie - jeśli ma to sens - dołożył mały SSD na system.

Obecny komputer dokładnie nie pamietam, ale jest to C2D, płyta Asrock, grafika zewnętrzna GF9600?, zasilacz Modecom chyba 400W, dysk SATA, napęd PATA.

Data: 2018-12-26 20:23:50
Autor: knrdz
W dniu 26.12.2018 o 20:15, mkgk999@gmail.com pisze:

Obecny komputer dokładnie nie pamietam, ale jest to C2D, płyta Asrock, grafika zewnętrzna GF9600?, zasilacz Modecom chyba 400W, dysk SATA, napęd PATA.

Zmień CPU na C2Q, dołóż RAMu pod korek, czyli pewnie 4x2GB DDR2 i ewentualnie zmień grafikę na coś ze sprzętowym dekoderem HEVC (np. GT1030).

Data: 2018-12-26 21:13:32
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Wed, 26 Dec 2018 20:23:50 +0100, knrdz napisał(a):

[...]

No i niech ten SATA bedzie SSD :)
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2018-12-26 23:42:54
Autor: Irokez
[...]

hmm... nie wiem czy podobnie cenowo nie wyjdzie ten Dell z linka plus SSD a będzie zdecydowanie lepiej i mniej miejsca buda zajmie.

--
Irokez

Data: 2018-12-27 10:44:35
Autor: ToMasz
Tani, nowy komputer dla rodziców
Obecny komputer dokładnie nie pamietam, ale jest to C2D, płyta Asrock, grafika zewnętrzna GF9600?, zasilacz Modecom chyba 400W, dysk SATA, napęd PATA.
za trochę ponad 1000zł możesz kupić della hp czy coś podobnego na i7 2600 (bardzo dobry stosunek szybkości do ceny), poleasingowego. dasz do niego dysk sata i będzie cicho śmigał jak burza. Ja mam dwa podobne komputery - nic się z nimi nie dzieje nieprzewidzianego, poprostu działają i to bardzo cicho.

Jeśli chcesz komputer bez wentylatorów w mikroskopijnej obudowie, to wiedz ze to będzie cholernie wolne. jasne ze to może wystarczyć, ale ja bym się nie pakował w takie coś, bo to drogi interes. tym bardziej, że można ww maleństwo zastąpić używanym laptopem, (z rozbitym ekranem)
podłączonym do monitora. za 5 stów spokojnie kupisz coś na i5, ale nie wykorzystasz posiadanych podzespołów. musiałbyś to co masz - sprzedać
ToMasz

Data: 2018-12-27 10:21:37
Autor: ń
Tani, nowy komputer dla rodziców
Ile lat ma ten monitor?
Człowiek ma do czynienia z trzema elementami komputera: ekranem, klawiaturą i urządzeniem wskazującym *np. myszą), do tego z wentylatorem (uszy - hałas).
Może po latach warto zmienić ekran na przykładowo oszczędny i dla oczu (bezstopniowe ściemnianie) i dla środowiska/portfela?

-- -- -
Mama ma duży monitor LED ponad 20"

Data: 2018-12-27 10:22:06
Autor: Chris
W dniu 2018-12-26 o 13:29, mkgk999@gmail.com pisze:
[...]

To jak inni pisali AiO

https://remedial.sklep.pl/pl/p/Komputer-AiO-HP-20-C023-19%2C5-FHD-J3060-4GB-500GB-iHD-DVD-Win10Home/103

Zobacz coś w tym stylu.

--
Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej - Albert Einstein

Data: 2018-12-27 11:18:29
Autor: miab
W dniu 27-12-2018 o 10:22, Chris pisze:
[...]

Intel Celeron J3060 - wyjątkowe ścierwo.

miab

Data: 2018-12-27 11:22:36
Autor: Chris
W dniu 2018-12-27 o 11:18, miab pisze:
[...]

Do neta starczy, na kiego komu do przeglądarki procesory i7 ???

Data: 2018-12-27 11:34:41
Autor: miab
W dniu 27-12-2018 o 11:22, Chris pisze:
[...]

Nawet do neta nie starczy
https://www.cpubenchmark.net/cpu.php?cpu=Intel+Celeron+J3060+%40+1.60GHz&id=2852

miab

Data: 2018-12-27 11:52:37
Autor: Chris
W dniu 2018-12-27 o 11:34, miab pisze:
[...]

No i znowu porównanie do i7 ... wiem że i7 jest szybsze ale jakie ma to znaczenie w przeglądarkach i prostych programach?

Data: 2018-12-27 12:55:24
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
Tani, nowy komputer dla rodziców
Wcale nie przypadkiem, dnia Thu, 27 Dec 2018 11:52:37 +0100  doszła do mnie wiadomość  <q02ata$tjn$1@node2.news.atman.pl>  od Chris <xxx@xxx.com>  :
[...]

Javascript go zje na śniadanie.

Data: 2018-12-27 12:43:43
Autor: Marcin Debowski
On 2018-12-27, Olaf Frikiov Skiorvensen <Belzebub@invalid.invalid> wrote:
[...]

E tam. J3060 nawet się nie spoci. Od lat uzywam do podstawowych prac biurowych/www systemów z cpu o passmarkach poniżej 1000 i prędkośc cpu nigdy nie była problemem. Pamięć, to jest wąskie gardło dla współczesnych stron www. A jak strona jest napisana dodupnie to i i7 nie da rady js.

--
Marcin

Data: 2018-12-28 17:14:56
Autor: ń
Tani, nowy komputer dla rodziców
Win 10 jakoś o tym nie wie, zresztą w ogóle nie bardzo lubi używać pamięci.

-- -- -
Pamięć, to jest wąskie gardło dla współczesnych stron www.

Data: 2018-12-27 14:05:06
Autor: Chris
W dniu 2018-12-27 o 12:55, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:
[...]

Na śniadanie to polecam jajecznicę a nie bzdury które tu płodzicie.

Od lat używam Celerona G3220 i nie widzę z nim problemów do pracy biurowej.

Data: 2018-12-27 15:30:14
Autor: Adam
W dniu 2018-12-27 o 14:05, Chris pisze:
[...]

Jesteś pewien?

J3060 CPU Mark: 968
G3220 CPU MArk: 3132

Twój jest ponad trzykrotnie szybszy.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2018-12-27 15:58:45
Autor: Chris
W dniu 2018-12-27 o 15:30, Adam pisze:
[...]

Magia cyferek, zupełnie jak w telefonach. Dawno w to nie wierzę ...

Data: 2018-12-27 17:50:18
Autor: ToMasz
Tani, nowy komputer dla rodziców
J3060 CPU Mark: 968
G3220 CPU MArk: 3132

Twój jest ponad trzykrotnie szybszy.

Magia cyferek, zupełnie jak w telefonach. Dawno w to nie wierzę ...

Dobrze napisałeś. Ty nie wierzysz. Natomiast jeśli cokolwiek polecasz, postaraj się napisać jakie są plusy i minusy. Ja, procka który ma mniej niż 1000 punktów w passmarku, nie poleciłbym nawet wrogowi.
A teraz najlepsze. gość pisze że ma C2D. pomińmy te najwolniesze modele i wylosujmy że ma (chyba ze napisał jaki - nie znalazłem) e8200
który ma..... tam tara tam 1800 punktów.
https://www.cpubenchmark.net/cpu.php?cpu=Intel+Core2+Duo+E8200+%40+2.66GHz&id=950

ToMasz

Data: 2018-12-27 23:32:42
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
Tani, nowy komputer dla rodziców
Wcale nie przypadkiem, dnia Thu, 27 Dec 2018 17:50:18 +0100  doszła do mnie wiadomość  <q02vsa$ja6$1@dont-email.me>  od ToMasz <tomasz@poczta.fm.com.pl>  :
[...]

Jeśli chodzi o test przeglądarkowy, tu mamy(sortowane po Jetstream):
https://dev1.notebook-check.com/index.php?id=2436&sort=b_338_919&deskornote=2&archive=1&id=2436&perfrating=1&or=0&showBars=1&3dmark06cpu=1&sunspider=1&octane2=1&jetstream=1&cpu_fullname=1&l2cache=1&l3cache=1&tdp=1&mhz=1&turbo_mhz=1&cores=1&threads=1
https://tiny.pl/tq595
Można sobie wyrobić zdanie na ten temat.

Co do konkretnych www, to do niedawna przodował morele.net, ale coś
poprawili i jest znacznie lepiej.
Mam gdzieś link do dziada, który ładuje się tak z 10x wolniej niż
wp.pl ale teraz go nie znalazłem(jakiś portal technologiczny, jak
sobie przypomnę, to może zapodam).
Można podać też tomshardware.com, ale widziałem gorsze padaczki.

Oczywiście jak się ma I7 nowej generacji uświrdlony na stałe na 5GHz,
to kłopoty mijają.

Generalnie trend jest taki, że więcej GHz(3.7 minimum) i 4 rdzenie
fizyczne jakoś jeszcze działa, ale za dwa-trzy lata to też będzie
trup.

ToMasz

Data: 2019-04-27 17:59:46
Autor: Budzik
Tani, nowy komputer dla rodziców
Użytkownik ToMasz tomasz@poczta.fm.com.pl ...

[...]

Pracuje od lat na athlonie x2 250 - ma około 1700 punktów.
Do tego ssd i przyznam ze absolutnie nie widze potrzeby wymiany.

Ale jak probowałem uzywac bluestacks (android na pc) to niestety nie dawał rady.

--
Pozdrawia... Budzik
"Ten, kto walczy z potworami musi baczyć, by nie zapomniał,

Data: 2019-04-27 23:38:16
Autor: zhbick
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsAA3EC20B43EC2budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...

[...]

No właśnie: każdemu według potrzeb :) Mi w stacjonarce (mocniejszy i5) brakuje mocy do tych zastosowań, do których jej używam (mocy, rdzeni) - z drugiej strony w starym laptopie mam mobilne C2D 2,8 GHz i wystarcza ze sporym zapasem.

Data: 2019-04-28 02:38:46
Autor: Filip454
W dniu 2019-04-27 o 23:38, zhbick pisze:
[...]

Ja bym się zastanowił na miejscu autora, czy nie wystarczy rodzicom laptop za maksymalnie 1500-1800 zł.

Wygodny, YouTube pooglądają, zedytują dokument, czy co tam potrzebują i ogólnie gitarka.

Rozejrzałbym się za nowym laptopem lub którymś ze stajni IBM ThinkPad (może X220?).

--
Filip454
[filip454.newsgroups@gmail.com]

Data: 2019-04-28 11:59:44
Autor: Budzik
Tani, nowy komputer dla rodziców
Użytkownik Filip454 filip454.newsgroups@gmail.com ...

[...]

Wiesz, z tymi laptopami to jest tak ze trzeba sie przyzwyczaic.
Ja mam a nie uzywam poza wyjazdami - w domu zdecydowanie wole stacjonarke.
A gdybym miał uzywac w domu lapka to tylko ze stacją dokującą.
Uzywanie klawiatury laptopowej, nawet z klawiatura numeryczna jest dla mnie po prostu meczace - byc moze to kwestia przyzwyczajenia ale zwykła, prosta tradycyjna klawiatura HP i takaz myszka jest dla mnie jak przedłuzenie reki :)))

I jeszcze a propos wydajnosci procków - pracowałem chwile na lapku IBM z procesorem i3... Nie wiem co to jest za gówno ale pracowac na tym sie nie da... Nieporównywalnie wolniejszy od c2d czy mojego athlona.
Nawet go wyczyscilismy do zera i postawilismy system od nowa - tragedia.

--
Pozdrawia... Budzik
"Jeżeli wydaje się, że wszystko działa dobrze,

Data: 2019-04-28 15:22:17
Autor: Filip454
W dniu 2019-04-28 o 13:59, Budzik pisze:
[...]

Mowa o pełnoprawnym, mobilnym i3, czy niskonapięciowej wersji?

Swego czasu miałem straszne problemy z lagami na Windows 10, na jeszcze słabszym lapku niż C2D (Pentium N3700, no proszę Cię ^^). Kiedy stawiałeś system na nowo? Zainstalowałem Windows 10 na świeżo, po którymś tam updacie w grudniu i wniosek mam jeden - coś było ewidentnie skopane w którymś buildzie Windowsa 10, bo dokładnie 2-3 miesiące temu zainstalowałem od nowa cały system i śmiga aż miło. Tylko tam jest SSD. Przed reinstalacją działał jak by miał w środku co najmniej wolnoobrotowy HDD z lat 90-tych ^^ Teraz aż się dziwię, że z tym Pentiumem tak wszystko śmiga (HP G4).

C2D z kolei dość wiekowy procesor i ja bym się raczej w nic takiego już nie pchał.

Plusem tego Pentium M jest kompletny brak chłodzenia, tzn. jest ale w 100% pasywne bo ten procek się prawie nie grzeje.

Co do tematu, to jest jeszcze opcja jakiegoś poleasingowego lapka, np. Dell: https://scrascom.pl/laptop-dell-latitude-e6230-i5-4gb-120gb-ssd-intel-hd-windows-10

Data: 2019-04-28 15:23:57
Autor: Budzik
Tani, nowy komputer dla rodziców
Użytkownik Filip454 filip454.newsgroups@gmail.com ...

Mowa o pełnoprawnym, mobilnym i3, czy niskonapięciowej wersji?

Niestety nie wiem.
Jak to sprawdzic?
To jest Lenovo ThinkPad x220
Przepraszam, to i5...

i5 - 2520M 2,5GHz
Do tego 6GB Ram

Nie wiem dlaczego ale to jest masakrycznie wolne...

C2D z kolei dość wiekowy procesor i ja bym się raczej w nic takiego
już nie pchał.

Dzis juz pewnie nie ale jak masz c2d i do tego dysk ssd to nic mu do zwykłej pracy biurowej nie brakuje.
Złozyłem taki pare lat temu mojej mamie i do przegladania netu, ogladania filmów i ogolnej pracy biurowo-podobnej nic wiecej nie potrzeba.

--
Pozdrawia... Budzik
Wątroba była cały dzień śledziona

Data: 2019-04-28 15:30:30
Autor: Mateusz Viste
On Sun, 28 Apr 2019 15:23:57 +0000, Budzik wrote:
Użytkownik Filip454 filip454.newsgroups@gmail.com ...
To jest Lenovo ThinkPad x220 Przepraszam, to i5...
i5 - 2520M 2,5GHz Do tego 6GB Ram

Do zeszłego miesiąca miałem T520 z tym właśnie CPU - coś musisz mieć nie tak, bo ten CPU śmiga aż miło. No chyba że w tle non-stop transkodujesz filmy do x265...

A może w BIOSie masz wyłączoną obsługę multi-core?
Albo zatkany wentylator i CPU schodzi do minimalnych obrotów by uniknąć przegrzania?

Mateusz

Data: 2019-04-28 17:59:44
Autor: Budzik
Tani, nowy komputer dla rodziców
Użytkownik Mateusz Viste mateusz@nie.pamietam ...

[...]

Ogolnie to ja nic na tym nie robię bo to laptop drugiej polówki.
Ale pare razy probowałem coś zrobić i lagi sa takie ze odpusciłem sobie...

On miał tak od poczutku wiec to nie kwestia zabrudzen.

Przykładowo klikam otworz panel sterowania i czekam 10s...
Przejscie do kzdej kolejnej opcji to 2-3 sek.

Na stacjonarce opoznienia sa praktycznie nie zauwazalne.

Ciore multi  w bios - enabled
hyper threading w bios - enabled

Co jeszcze mozna sprawdzic i gdzie?

--
Pozdrawia... Budzik
 ("""""""""")

Data: 2019-04-28 19:28:56
Autor: Mateusz Viste
On Sun, 28 Apr 2019 17:59:44 +0000, Budzik wrote:
Ciore multi  w bios - enabled hyper threading w bios - enabled

Co jeszcze mozna sprawdzic i gdzie?

No to może sprawdzić jak się zachowuje na jakimś liveCD typu Knoppix? To wykluczy (lub potwierdzi) ew. przyczynę programową (zawirusowanie, zaśmiecony rejestr itp itd).

Sprawdziłbym też, na wszelki wypadek, co mówi smartctl. Ostre lagowanie to jeden z typowych objawów dogorywającego dysku magnetycznego.

Mateusz

Data: 2019-04-29 03:44:42
Autor: Marcin Debowski
On 2019-04-28, Mateusz Viste <mateusz@nie.pamietam> wrote:
Sprawdziłbym też, na wszelki wypadek, co mówi smartctl. Ostre lagowanie to jeden z typowych objawów dogorywającego dysku magnetycznego.

Przy mechanicznym zwykle też słychać. A ja właśnie przerabiam taki przypadek z tanim dyskiem ssd typu noname, kupionym chyba 5 lat temu. Problem wyszedł na jaw jak zabrałem się za backup całego urządzenia blokowego i postanowiłem najpierw dopełnić wolne miejsce zerami. Nagle okazało sie, że zamiast 200MB/s mam 5MB/s :)

--
Marcin

Data: 2019-04-29 06:37:39
Autor: Mateusz Viste
On Mon, 29 Apr 2019 03:44:42 +0000, Marcin Debowski wrote:
On 2019-04-28, Mateusz Viste <mateusz@nie.pamietam> wrote:
[...]

Może potrzebuje TRIM do ozdrowienia? Dopełnienie zerami tego nie załatwia. Te obecne SSD ponoć już nie potrzebują, ale kilka lat temu SSD mocno zwalniało z czasem jeśli się go nie traktowało TRIMem.

Mateusz

Data: 2019-04-29 07:04:13
Autor: Marcin Debowski
On 2019-04-28, Mateusz Viste <mateusz@nie.pamietam> wrote:
[...]

Sprawdzę, choć wydaje mi się, że miałem tam ostatnio jakies ubuntu 18.04 a ZCW od tej wersji cron miał zdefiniowany trim raz na tydzień.

--
Marcin

Data: 2019-04-29 17:51:30
Autor: Filip454
On 2019-04-28, Mateusz Viste <mateusz@nie.pamietam> wrote:
[...]

Wstaw odczyt z CrystalDisk. Zobaczymy, czy dysk jest rzeczywiście zdrowy. Tylko nie zapomnij zamazać numeru seryjnego.

Data: 2019-04-28 23:42:57
Autor: Filip454
W dniu 2019-04-28 o 19:59, Budzik pisze:
[...]

Może dysk pada. Jak wygląda SMART? Wszystko w porządku? Może zrób deep scan w HD Tune? Jeśli to wina dysku, to często od razu wyjdzie.

Data: 2019-04-29 09:19:38
Autor: ń
Tani, nowy komputer dla rodziców
Rodzicom kupiłbym AiO (All in One) czyli monitor z całą reszta w środku monitora, do tego oczywiście klawiatura i mysz (najlepiej bezprzewodowe jeżeli umieją zmienić baterie).

Data: 2019-04-29 17:50:18
Autor: Filip454
W dniu 2019-04-29 o 09:19, ń pisze:
Rodzicom kupiłbym AiO (All in One) czyli monitor z całą reszta w środku monitora, do tego oczywiście klawiatura i mysz (najlepiej bezprzewodowe jeżeli umieją zmienić baterie).

Też dobra opcja. Swego czasu Lenovo miało interesujące komputerki AiO.

Data: 2019-04-28 16:30:51
Autor: 2late
On 28/04/2019 01:38 AM, Filip454 wrote:
[...]

A ja swoim rodzicom kupilem Intel NUC. Male pudelko za telewizorem i do tegoz telewizora podlaczone po HDMI. Klawiatura i myszka beprzewodowe, mozna sobie multimedia poprzelaczac z daleka.
Intel celeron  rdzenie, 2cos tam GHz, 4 GB RAM, SSD na Ubuntu.  Ostatnio tania kamerke dokupilem i jakos sie dogadujemy. :)

Data: 2018-12-27 13:32:36
Autor: ń
Tani, nowy komputer dla rodziców
Gdybym miał być obdarowany zwracałbym także uwagę na zapotrzebowanie mocy (w watach) przez całość (lub elementy całości jak CPU czy GPU).
"Ze wszystkim" starałbym się zmieścić poniżej 100 wat (wliczając w to monitor!).
Dla porównania Smart TV 48-55 cali pobiera 65-90 wat (zależnie od ustawionej jasności).
No chyba, że rodzice włączają komp od wielkiego dzwonu i głównie zimą ;-))

-- -- -
i7 jest szybsze

Data: 2018-12-27 13:12:01
Autor: Marcin Debowski
On 2018-12-27, miab <miwa14@wp.pl> wrote:
[...]

Dwa miesiące temu poszedł w odstawkę mój Optiplex gx620 z Pentium D / 2.8GHz. To miało passmark ~580 i służyło mi bez problemu do Libreoffice i jak najbardziej współczesnych stron www. Odstawiłem wyłącznie dlatego, że nie mogłem rozszerzyć pamięci ponad 4GB. --
Marcin

Data: 2018-12-27 13:44:21
Autor: ń
Tani, nowy komputer dla rodziców
Przypomnijcie adresy jakichś najbardziej zamulających stron.

-- -- -
Nawet do neta nie starczy

Data: 2018-12-26 20:18:24
Autor: Irokez
W dniu 2018-12-25 o 07:54, mkgk999@gmail.com pisze:
[...]

A co tam masz?
Bo może wystarczy wsadzić dysk SSD i trochę RAM'u?
Po takim zabiegu mojemu tacie dalej wystarcza Laptop 17" Dell'a z Intel Core 2 Duo P8700 i 4 a może i 8GB RAM (nie pamiętam).

Z drugiej strony postawiłem obok dla dzieciaków PC'ta z Core i5 4'tej generacji (na takim samym teraz pracuję) i wielkie zdziwko jak to się zamula z zwykłym dyskiem 500GB. SSD mają już śmieszne ceny to wstawię zaniedługo jakiegokolwiek 240GB

zdrówko

--
Irokez

Data: 2018-12-27 17:39:01
Autor: 2late
On 26/12/2018 8:18 pm, Irokez wrote:
[...]

A ja wlasnie kupilem Intel NUC z Celeronem, SSD i podlaczylem do TV.
Do tego oddalem swoja bezprzewodowa klawiature i myszke i hula Ubuntu.

Data: 2018-12-31 00:36:53
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Tani, nowy komputer dla rodziców

"Irokez" 5c23d400$0$479$65785112@news.neostrada.pl

Bo może wystarczy wsadzić dysk SSD i trochę RAM'u?

Zwykle nie -- bo stare CPU nie łykały zbyt wielkich RAMek.
Takoż z systemami 32bitowymi.

Po takim zabiegu mojemu tacie dalej wystarcza Laptop 17" Dell'a z Intel Core 2 Duo P8700 i 4 a może i 8GB RAM (nie pamiętam).

Dla 64W10 to (4 vs 8) makabryczna diferencja -- 64W10
zabiera w całości 4 GiB dla siebie. ;)

Natomiast dla 32W10 -- żadna, bo 32bitowy nie widzi zbyt wiele.
(chyba, że postawisz SWAP na RAMdysku opartym o tę RAMkę, którą
CPU widzi, lecz której 32Win nie widzi)

[...]

Dla WXP szybki HDD nie stanowi ŻADENGO problemu!
WXP z HDD 7200 rpm szybciej reaguje niż 64W10
z Evo w roli głównej, choć nie jedynej.

Dla słabego CPU SSD nic nie da -- Atom (chyba 350 -- nie jestem pewny)
w netbooku nie radzi sobie z 32W10 na 2 GiB RAMce. Może jeszcze powywalam
zbędne ;) usługi, ale IMO to reanimacja trupa. W7S i kino HD (nie FHD) to
kresy ;) możliwości tego CPU.

Wiem, bo mam i czasami porównuję 32W10 z W7S -- na tym samym netbooku.
Coraz życzliwiej zerkam na Minta -- może warto...

-=-

64W10 IMO żąda szybkich procesorów -- co najmniej typu i5!!!
(i5 do oglądania pornoli z jutuby ;) -- do poważniejszych
zadań to raczej więcej niż i7...)

--

Tani, nowy komputer dla rodziców