Tani telefon z dobrym aparatem foto

Data: 2016-06-17 16:04:46
Autor: maripoza
Tani telefon z dobrym aparatem foto
Wymagania mam proste - ma to być najtańszy (czyli dla mnie w granicach 500-600 zł +/- 200 zł) telefon/smartfon, który w tej cenie robi najlepsze jakościowo zdjęcia (nie selfie! ;) )

Może być chińczyk z Aliexpres - ściągnę sobie ;) Może być za 1 zł w jakimś tanim abonamencie z internetem.

Ma służyć do focenia i wrzucania na fejsika ;)

Może być plasticzak straszny, byleby beteria trochę wytrzymywała.

Co? :) Polećcie - całkiem się na tym nie znam...

--
Maripoza

Data: 2016-06-17 16:13:53
Autor: radekp@konto.pl
Tani telefon z dobrym aparatem foto
Fri, 17 Jun 2016 16:04:46 +0200, w <nk101u$dng$1@node1.news.atman.pl>, maripoza
<maripoza@denied.com> napisał(-a):

[...]

Aparat foto za 300zł + dowolny smartfon (np. za 200zł).
Jakościowo nic tego nie przebije.

Data: 2016-06-17 17:33:32
Autor: maripoza
radekp@konto.pl wrote:
[...]

Chodzi o to, by mieć 2 w jednym (jedno diwajs) a do tego aparat z połaczeniem internetowym to chyba troszku więcej kosztuje niż 300 pln...

--
Maripoza

Data: 2016-06-17 17:57:46
Autor: radekp@konto.pl
Tani telefon z dobrym aparatem foto
Fri, 17 Jun 2016 17:33:32 +0200, w <nk158b$ium$4@node1.news.atman.pl>, maripoza
> [...]

Chodzi o to, by mieć 2 w jednym (jedno diwajs) a do tego aparat z połaczeniem internetowym to chyba troszku więcej kosztuje niż 300 pln...

Przekładka karty do telefonu i wrzucasz.
Kablem też powinno się dać pod pewnymi warunkami.

Data: 2016-06-17 18:48:23
Autor: z
W dniu 2016-06-17 o 16:13, radekp@konto.pl pisze:
Aparat foto za 300zł + dowolny smartfon (np. za 200zł).
Jakościowo nic tego nie przebije.

Śmiem twierdzić że przebije :-)
Lumia 1020.

Niedawno zastanawiałem się czy kupić sobie w końcu aparat fotograficzny do domowego użytku. Żeby zobaczyć jakąś różnicę trzeba wydać 1500 zł
Żeby znowu zobaczyć różnicę w jakości, szybkości, możliwościach trzeba nosić dwa obiektywy i dźwigać plecak za 3 tys.
Podejrzewam że wątkotwórca nie chce mnożyć bytów i chce mieć go zawsze pod ręką :-)

Wady/cechy: używany, WP (dla mnie to zaleta), bateria nie trzyma dłużej niż konkurencja.

PS. Jest jeszcze do tego dedykowany powerbank:
https://www.google.pl/search?q=lumia+1020+camera+grip&client=firefox-b&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiknpGbrq_NAhXDPZoKHfVRCNAQ_AUICCgB&biw=1269&bih=681
http://tiny.pl/grv8q

Data: 2016-06-17 18:55:30
Autor: z
Tani telefon z dobrym aparatem foto
Data: 2016-06-17 19:07:31
Autor: z
Tani telefon z dobrym aparatem foto
A może Samsung Galaxy K Zoom?

Data: 2016-06-19 01:54:35
Autor: radekp@konto.pl
Tani telefon z dobrym aparatem foto
Fri, 17 Jun 2016 18:48:23 +0200, w
<576429d8$0$22835$65785112@news.neostrada.pl>, z <z@z.pl> napisał(-a):

[...]

Taaa....
http://fotoblogia.pl/1339,nokia-lumia-1020-test-aparatu,all

"Jakość obrazu JPG

Po wgłębieniu się w specyfikację fotograficznej Lumii nie spodziewałem się
rewelacji?-- ?tu zdziwienia nie było. Zdjęcia wyglądają, jak bardzo duże pliki
JPEG z  niedrogiego   aparatu z matrycą napakowaną po brzegi pikselami.

Krawędzie obiektów na zdjęciu wyglądają na poszarpane, a na jednolitych
fakturach wyraźnie widać artefakty. Co ważne, jakość obrazów w rozdzielczości 5
megapikseli nie jest znacząco wyższa.

Oddanie barw

Zdjęcia z Lumii są mocno kontrastowe. Dobrze wyglądają na wyświetlaczu, ale tak
duży kontrast ogranicza możliwości jakiejkolwiek postprodukcji takich zdjęć.
Balans bieli ma tendencje do delikatnego zażółcania zdjęć, a odcień skóry jest
mało przyjemy dla oka. Skóra wygląda na ziemistą i niezdrową?-- ?za to minus.
Przy zdjęciach w świetle żarowym i użytym fleszem kolorystyka jest bardzo
nienaturalna i pełna różnego rodzaju zafarbów.

Praca pod światło

Nie bez powodu stworzyłem kolejny punkt tego testu, bo praca pod światło w
Lumii 1020 to prawdziwy fenomen. Jeśli zrobimy zdjęcie ze słońcem w kadrze,
połowę zdjęcia zajmą różowe bliki układające się, jak płatki stokrotki.
Dodatkowo, wokół każdego źródła światła kontrast na zdjęciu wyraźnie spada.
Jeśli w kadrze pojawią się np. latarnie, ich bliki zobaczymy w innej części
zdjęcia."

Data: 2016-06-18 08:10:55
Autor: Trybun
W dniu 2016-06-17 o 16:04, maripoza pisze:
[...]

Z moich doświadczeń wynika że najlepsze fotki robi sprzęt produkowany przez firmę Sony. Z nich bym wybrał coś tańszego.

Data: 2016-06-18 11:39:18
Autor: Czarek

W dniu 18.06.2016 o 08:10, Trybun pisze:
Z moich doświadczeń wynika że najlepsze fotki robi sprzęt produkowany
przez firmę Sony. Z nich bym wybrał coś tańszego.

W większości "firmowych" telefonów obecnie są stosowane aparaty Sony ;-)

--
Czarek

Data: 2016-06-19 08:25:48
Autor: Trybun
W dniu 2016-06-18 o 11:39, Czarek pisze:

[...]

I moim zdaniem jest to słuszna koncepcja..

Data: 2016-06-19 11:52:03
Autor: atm
On 19.06.2016 08:25, Trybun wrote:
[...]

Przed zakupem sugerowalbym jednak przejrzec przykladowe fotki z
wybranego modelu. Niby aparat robi Sony ale obecnie soft ma baaardzo duzo do powiedzenia w kwestii efektu koncowego. Dobrze to widac w serii Sony Z. Aparat od poczatku byl slabym punktem tego urzadzenia.
Tu mozna sobie porownac wiekszosc dostepnych obecnie telefonow:
http://www.gsmarena.com/piccmp.php3?idType=3&idPhone1=6144&idPhone2=3598&idPhone3=3619

Tani telefon z dobrym aparatem foto