Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   Tani tuning Krossa V3 2010.

Tani tuning Krossa V3 2010.

Data: 2010-10-18 15:34:23
Autor: Wojtek Sobociński
Tani tuning Krossa V3 2010.
Jako że finansowo nie najlepiej chce kupić coś dobrego ale taniego.
Wiem że teoretcznie te dwa wymagania się wykluczają ale mus to mus.
W oko wpadł mi taki oto amor:
http://allegro.pl/sr-suntour-xcm-hlo-1-1-8-ahead-sk100mm-bialy-i1274834347.html


Zamienił stryjek siekierkę na kijek. Ten czy tamten suntour (z odpowiedzi Bartosza) i tak złapie luzy jak się porządnie rozkręcisz. Na pewno się gromy posypią na moją głowę za to ale powiem Ci tak: tani tuning nie istnieje, to mit... Chcesz coś poprawić to dozbieraj do Bombera. Ja kumplowi zakładałem za 7 stów powietrzne 44rki z lockuotem i regulacją tłumienia (przecena posezonowa) do speca i nie_ma_porównania z suntourem, który był fabrycznie. W airbike'u jeszcze powinni mieć te amory.


--
Wojtek Sobociński
Full szosa 2 sztywniaki
XTZ 750 '91
Podkowa Leśna

Data: 2010-10-18 22:15:46
Autor: Bartosz
Tani tuning Krossa V3 2010.



Zamienił stryjek siekierkę na kijek. Ten czy tamten suntour (z odpowiedzi Bartosza) i tak złapie luzy jak się porządnie rozkręcisz. Na pewno się gromy posypią na moją głowę za to ale powiem Ci tak: tani tuning nie istnieje, to mit... Chcesz coś poprawić to dozbieraj do Bombera. Ja kumplowi zakładałem za 7 stów powietrzne 44rki z lockuotem i regulacją tłumienia (przecena posezonowa) do speca i nie_ma_porównania z suntourem, który był fabrycznie. W airbike'u jeszcze powinni mieć te amory.



Wiesz ja akurat mam ten amortyzator w dwóch rowerach (swój i żonki). Tylko w sezonie letnim robimy ~6000 km i nie mamy żadnych luzów. Co więcej (teraz się na mnie posypią gromy, ale sam testowałem) ale nie ma różnicy pomiędzy tym amorkiem a Dart 2 (poza ceną oczywiście). Poza tym podajesz koledze rozwiązanie, które trzykrotnie przekracza jego budżet. To tak jakbyś mówił klientowi np. Skody, że Lexus to jest samochód....

Data: 2010-10-19 00:38:35
Autor: Wojtek Sobociński
Tani tuning Krossa V3 2010.
Wiesz ja akurat mam ten amortyzator w dwóch rowerach (swój i żonki).
Tylko w sezonie letnim robimy ~6000 km i nie mamy żadnych luzów.

Jak jesteś zadowolony :). A z ciekawości, jeździcie na jakieś maratony mtb typu Mazovia?

podajesz koledze rozwiązanie, które trzykrotnie przekracza jego budżet.
To tak jakbyś mówił klientowi np. Skody, że Lexus to jest samochód....

Niestety taka jest prawda w temacie amorów, albo są dobre albo są tanie .. RST i Suntour to erzac i tyle. Jak kolega założy i polata trochę ostrzej po terenie to ja proszę o info jak się sprawuje ;)


--
Wojtek Sobociński
Full szosa 2 sztywniaki
XTZ 750 '91
Podkowa Leśna

Data: 2010-10-19 01:25:59
Autor: Norbert
Tani tuning Krossa V3 2010.
Wojtek Sobociński napisał(a):

Niestety taka jest prawda w temacie amorów, albo są dobre albo są tanie . RST i Suntour to erzac i tyle. Jak kolega założy i polata trochę ostrzej po terenie to ja proszę o info jak się sprawuje ;)



Ja z kolei nie jezdze na zadne maratony, czysto amatorsko-wycieczkowo.
Czasem asfalt ( stad chcialbym blokade w amorze ) , czasem leśne dróżki , a tak z 3 razy w miesiącu ostrzejsze zjazdy z kolegami ale nie po kamieniach itd tylko leśne dróżki, żwir itp.
Na moim aktualnym Zoom Bravo po prostu mam wrazenie ze slabo wybiera. Jest sztywny i ma krotki skok bo chyba 80 albo i mniej.
I nowy amor potrzebny mi tylko do takiej jazdy jak wyzej opisalem.
Jesli to ma znaczenie to ważę 87kg.

Data: 2010-10-19 09:54:40
Autor: Wojtek Sobociński
Tani tuning Krossa V3 2010.
Ja z kolei nie jezdze na zadne maratony, czysto amatorsko-wycieczkowo.
Czasem asfalt ( stad chcialbym blokade w amorze ) , czasem leśne dróżki
, a tak z 3 razy w miesiącu ostrzejsze zjazdy z kolegami ale nie po
kamieniach itd tylko leśne dróżki, żwir itp.
Na moim aktualnym Zoom Bravo po prostu mam wrazenie ze slabo wybiera.
Jest sztywny i ma krotki skok bo chyba 80 albo i mniej.

Nie licz na to, że Suntour to istotnie zmieni. I pamiętaj, że jak włożysz 100mm w miejsce 80mm to rower się podniesie.

Pozdro
Miłego rowerowania :)

--
Wojtek Sobociński
Full szosa 2 sztywniaki
XTZ 750 '91
Podkowa Leśna

Data: 2010-10-19 09:59:33
Autor: bans
Tani tuning Krossa V3 2010.
W dniu 2010-10-19 09:54, Wojtek Sobociński pisze:

Nie licz na to, że Suntour to istotnie zmieni. I pamiętaj, że jak
włożysz 100mm w miejsce 80mm to rower się podniesie.

Nie demonizujmy. Wywaliłem niedawno jakiś zdechły amorek z roweru crossowego, miał z 40mm i wstawiłem sztywniaka - żadnej odczuwalnej różnicy nie zauważyłem. Nawet mostka nie regulowałem.


--
bans

Data: 2010-10-19 15:35:29
Autor: Norbert
Tani tuning Krossa V3 2010.
Wojtek Sobociński napisał(a):

Nie licz na to, że Suntour to istotnie zmieni. I pamiętaj, że jak włożysz 100mm w miejsce 80mm to rower się podniesie.

A czy w czymś przeszkadza że się podniesie?
I tak mostek regulowany kupowalem bo mialem niewygodnie za kierą i ja podnosilem.

Data: 2010-10-19 14:45:22
Autor: cynamoon
Tani tuning Krossa V3 2010.
Ja z kolei nie jezdze na zadne maratony, czysto amatorsko-wycieczkowo.
Czasem asfalt ( stad chcialbym blokade w amorze )

naprawdę potrzebna Ci blokada? Pytam, bo kilku moich znajomych, jeżdżących nieco agresywniej, po początkowej fascynacji tym urzadzeniem przestało go używać a niektórzy wręcz pozdejmowali manetki z kierownicy. Mi sie wydaje, że blokada to może i na wyścigach zdaje egzamin ale w jeździe turystycznej? gra niewarta świeczki mz i kolejny element, który w kiepskim amorze pewnie szybko się popsuje... miałem kiedyś coś takiego.   Marek

--


Data: 2010-10-19 14:49:49
Autor: Wojtek Sobociński
Tani tuning Krossa V3 2010.
naprawdę potrzebna Ci blokada? Pytam, bo kilku moich znajomych, jeżdżących
nieco agresywniej, po początkowej fascynacji tym urzadzeniem przestało go
używać a niektórzy wręcz pozdejmowali manetki z kierownicy.
Mi sie wydaje, że blokada to może i na wyścigach zdaje egzamin ale w jeździe
turystycznej? gra niewarta świeczki mz i kolejny element, który w kiepskim
amorze pewnie szybko się popsuje... miałem kiedyś coś takiego.

Ja dokładnie to samo myślę ale już nie chciałem nic pisać...

--
Wojtek Sobociński
Full szosa 2 sztywniaki
XTZ 750 '91
Podkowa Leśna

Data: 2010-10-19 15:37:04
Autor: Norbert
Tani tuning Krossa V3 2010.
cynamoon napisał(a):

naprawdę potrzebna Ci blokada?

No wolalbym by byla bo mialem okazje zrobic 10km bez  lokady i potem z blokada tyle samo.
I jakos na zablokowanym widelcu trase pokonalem sprawniej.

Data: 2010-10-19 16:01:22
Autor: cynamoon
Tani tuning Krossa V3 2010.
No wolalbym by byla bo mialem okazje zrobic 10km bez  lokady i potem z blokada tyle samo.
I jakos na zablokowanym widelcu trase pokonalem sprawniej.

ja z blokadą i bez zrobiłem nieco więcej i czy było z blokadą sprawniej czy nie to trudno mi powiedzieć bo nawet nie wiem jak to ocenić - szybszy byłem? o ile? o 1 promil? Było natomiast zdecydowanie mniej komfortowo ( mimo że widelec -
delikatnie mówiąc - był taki sobie)  a to przecież rzecz najważniejsza w jeździe amatorsko - wycieczkowej.
Marek    --


Data: 2010-10-19 17:29:23
Autor: Norbert
Tani tuning Krossa V3 2010.
cynamoon napisał(a):

ja z blokadą i bez zrobiłem nieco więcej i czy było z blokadą sprawniej czy nie to trudno mi powiedzieć bo nawet nie wiem jak to ocenić - szybszy byłem? o ile? o 1 promil? Było natomiast zdecydowanie mniej komfortowo ( mimo że widelec -
delikatnie mówiąc - był taki sobie)  a to przecież rzecz najważniejsza w jeździe amatorsko - wycieczkowej.
Marek   

Na moje odczucia z zablokowanym amorem jedzie sie po asfalcie ciut "sprawniej"

Data: 2010-10-19 08:15:04
Autor: Bartosz
Tani tuning Krossa V3 2010.


Jak jesteś zadowolony :). A z ciekawości, jeździcie na jakieś maratony mtb typu Mazovia?

 Raczej coś typu Gorce, Beskid Sądecki ew. Jura Krakowsko-Częstochowska.

Ostatni nasz wypad w góry to trasa: Tylicz->Krynica->Jaworzyna Krynickia -> Schronisko nad Wierchomlą -> Muszyna -> Tylicz.

aaa.... Dojazd do Tylicza z Krakowa: Pekapem do Grybowa i dalej już rowerem


Pozdrawiam.

Tani tuning Krossa V3 2010.

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona