[Chipsety AMD] Tani zestaw do internetu

Data: 2010-08-14 13:51:17
Autor: Maciek - Wally
[Chipsety AMD] Tani zestaw do internetu
Witam,

Dobieram dla znajomego komponenty do taniego komputera który miałby służyć do podstawowych rzeczy (internet, word, excel itp.) i kosztować jak najtaniej (około 1500zł +/- 100zł).

Mam pytanie odnośnie chipsetów AMD - czy warto inwestować w nową serię 8xx? Płyty z chipsetami 785 i 880 są niemal w identycznych cenach - którym warto się zainteresować? Czy nie jest tak że płyty z serią 7xx to leżaki magazynowe? Jakoś nie przypominam sobie żebym słyszał o zakończeniu ich produkcji, więc sądzę ze są ok.

Pozostałe elementy komputera to Athlon II X2, zintegrowany Radeon HD4200, 2GB RAM DDR3, nagrywarka DVD, markowy zasilacz ~350W, obudowa, dysk Samsung F3 i Windows 7 HP OEM (wychodzi mi nieco ponad 1600zł). Generalnie tu nie ma problemu - prosiłbym o poradę w sprawie płyty głównej.

--
Maciek

Data: 2010-08-14 14:36:35
Autor: Skylla
[...]

IMHO w tej chwili największym dylematem jest, czy kupować płytę z USB 3. Co prawda nie ma jeszcze urządzeń, ale za rok dwa będą,. A płyty pod AMD zwykle są łatwe do upgradu procesora więc mogą być uzywane wiele lat.
Dlatego ja albo brałbym najtańszą spełniającą wymagania, albo taką z USB3 patrząc przyszłościowo.

Data: 2010-08-17 14:28:05
Autor: GLide
[Chipsety AMD] Tani zestaw do internetu
Dnia Sat, 14 Aug 2010 14:36:35 +0200, Skylla napisa³(a):

Dobieram dla znajomego komponenty do taniego komputera który mia³by s³u¿yæ do podstawowych rzeczy (internet, word, excel itp.) i kosztowaæ jak najtaniej (oko³o 1500z³ +/- 100z³).

IMHO w tej chwili najwiêkszym dylematem jest, czy kupowaæ p³ytê z USB 3. Co prawda nie ma jeszcze urz±dzeñ, ale za rok dwa bêd±,. A p³yty pod AMD zwykle s± ³atwe do upgradu procesora wiêc mog± byæ uzywane wiele lat.
Dlatego ja albo bra³bym najtañsz± spe³niaj±c± wymagania, albo tak± z USB3 patrz±c przysz³o¶ciowo.

Tylko czy w takim kokmputerze brak USB 3.0 robi ró¿nicê?
Backup dokumentów na zew. no¶nik mo¿na zrobiæ i przez USB 2.0

Pozdrawiam,
GLide

Data: 2010-08-17 14:23:43
Autor: GLide
[Chipsety AMD] Tani zestaw do internetu
Dnia Sat, 14 Aug 2010 13:51:17 +0200, Maciek - Wally napisa³(a):

Mam pytanie odno¶nie chipsetów AMD - czy warto inwestowaæ w now± seriê 8xx? P³yty z chipsetami 785 i 880 s± niemal w identycznych cenach - którym warto siê zainteresowaæ? Czy nie jest tak ¿e p³yty z seri± 7xx to le¿aki magazynowe? Jako¶ nie przypominam sobie ¿ebym s³ysza³ o zakoñczeniu ich produkcji, wiêc s±dzê ze s± ok.

Pozosta³e elementy komputera to Athlon II X2, zintegrowany Radeon HD4200, 2GB RAM DDR3, nagrywarka DVD, markowy zasilacz ~350W, obudowa, dysk Samsung F3 i Windows 7 HP OEM (wychodzi mi nieco ponad 1600z³). Generalnie tu nie ma problemu - prosi³bym o poradê w sprawie p³yty g³ównej.

Generalnie to nie ma sensu porównywaæ do¶æ bliskich sobie chipsetów a
raczej ca³e p³yty.
Osobi¶cie je¶li mam do wyboru dwie p³yty o podobnej cenie i podobnych
parametrach (ilo¶c i rodzaj potrzebnych mi z³±cz itd) to zwykle wybieram tê
nowsz± - zak³adaj±c, ¿e bêdê móg³ liczyæ na d³u¿sze wsparcie (biosy itd).
Oczywi¶cie zawsze te¿ biorê poprawkê na osobiste preferencje dotycz±ce
producenta np.

Pozdrawiam,
GLide
--