Tania i dobra maszynka do czszczenia lancucha?

Data: 2016-02-29 10:10:17
Autor: ±ćęłń󶼿
Tania i dobra maszynka do czszczenia lancucha?
Podj±łem noworoczne postanowienie, że od czasu do czasu wyczyszczę łańcuch inaczej niż karcherem ;-)
Co najtańszego kupić, żeby jednak nie wtopić?
Bardziej interesuje mnie smarowanie (poprzez wlanie do maszynki nafty/oleju) niż mycie (tu chyba pozostanę przy karcherze).

Data: 2016-02-29 10:31:57
Autor: Ghost
Tania i dobra maszynka do czszczenia lancucha?

Użytkownik " ±ćęłń󶼿"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:nb12on$5er$1@node2.news.atman.pl...

[...]

Kto¶ ci płaci za próbę rewitalizacji usenetu?

Data: 2016-02-29 10:44:12
Autor: bans
W dniu 2016-02-29 o 10:31, Ghost pisze:

Kto¶ ci płaci za próbę rewitalizacji usenetu?

Znajd± się tu tacy którzy podejm± najgłupszy temat ;)

--
bans

Data: 2016-03-07 17:47:55
Autor: ±ćęłń󶼿
Tania i dobra maszynka do czyszczenia lancucha?
Tak wyszło, że muszę jednocze¶nie dwa rowery zrobić, jak wiadomo dobrze i tanio, a że usenet skorzysta, to pozytywny efekt uboczny ;-))

Z angielskojęzycznymi forami rowerowymi jest taki problem, że język 'rowerowy' zawiera masę idiomów (w dodatku innych brytyjskich i innych amerykańskich) oraz jak najbardziej zwykłych słów z przyrostkami, przez co wyszukiwarki wyrzucaj± zupełnie nie to, czego szukasz.
WeĽmy choćby najzwyklejsze wsiadanie/zsiadanie z siodełka po angielsku, bez kontekstu nie do domy¶lenia się.

-- -- -
Kto¶ ci płaci za próbę rewitalizacji usenetu?

Data: 2016-02-29 10:46:05
Autor: borsuk
W dniu 2016-02-29 o 10:10,  ±ćęłń󶼿 pisze:

Bardziej interesuje mnie smarowanie (poprzez wlanie do maszynki nafty/oleju)

Maszynka do czyszczenia służy do mycia i czyszczenia łańcucha (jak sama nazwa wskazuje), a nie do smarowania

Data: 2016-02-29 10:55:08
Autor: ±ćęłń󶼿
Tania i dobra maszynka do czyszczenia lancucha?
A dlaczego by nie nasmarować maszynk±, skoro dopiero co był w±tek o woskowaniu łańcucha w podobnego kształtu samoróbce?
Tak, tak, wiem, że niby cały łańcuch się ubrudzi, tyle że do tej pory używałem sprayu w aerozolu do łańcuchów (chyba z Lidla) z podobnym efektem pokrywania całego łańcucha smarem bez gwarancji, że ten smar (spray, aerozol) wpłynie gdziekolwiek.
Więc my¶lę o wlaniu do maszynki jakiego¶ rzadkiego i niedrogiego oleju lub płynu smarnego ("oleju hydraulicznego"? parafiny?), na koniec można przecież przejechać łańcuchem (zakuwanym, bez spinki) po szmacie czy ręczniku jednorazowym.
Przy czym tłuszcze zwykle Ľle działaj± na niektóre tworzywa sztuczne (jak obudowa maszynki) i gumę (jakie¶ uszczelki czy kółka maszynki).

-- -- -
Maszynka do czyszczenia służy do mycia i czyszczenia łańcucha (jak sama nazwa wskazuje), a nie do smarowania

Data: 2016-02-29 05:22:51
Autor: mmateusz
W dniu poniedziałek, 29 lutego 2016 10:55:32 UTC+1 użytkownik ±ćęłń󶼿 napisał:
A dlaczego by nie nasmarować maszynk±, skoro dopiero co był w±tek o woskowaniu łańcucha w podobnego kształtu samoróbce?

1. Jeżeli jajka na miękko gotujesz w garnku, a dodatkowo chcesz żeby mycie łańcucha było: szybkie, dokładne, bez brudzenia całego mieszkania, to:
- wpisz w gogle "szejkowanie łańcucha". Potrzebna jest butelka typu big-łyk (np. Nestea), pół litra oleju napędowego i jakies 5-7 minut.

2. Jeżeli lubisz miec do wszystkiego oddzielne urz±dzenie, a jajka gotujesz w 'jajkownicy" ze szczotkowanego aluminium z wyswietlaczem dotykowym, a dodatkowo:
- chcesz, żeby zajęło to trochę więcej czasu, było trochę niedokładnie i żeby sie pół pokoju uj@#$@o w oleju to polecam maszynki do czyszczenia łańcucha.
Jest dużo modeli/producentów - wszystkie wygl±daja mniej wiecej tak samo.  tyle.

Data: 2016-02-29 07:15:24
Autor: Ignac
W dniu poniedziałek, 29 lutego 2016 14:22:54 UTC+1 użytkownik mmateusz napisał:

[...]

Dodałbym, że po tym można rozróżnić chłopców od mężczyzn, bo ci pierwsi lubi± fun.

tyle.

Data: 2016-03-02 08:03:48
Autor: ±ćęłń󶼿
Tania i dobra maszynka do czyszczenia lancucha?
Masz racje, poszedłem więc za rad± Sheldona Browna.
www.sheldonbrown.com/chainclean/images/chain-apart.jpg

-- -- -

Data: 2016-02-29 14:43:52
Autor: ±ćęłń󶼿
Tania i dobra maszynka do czyszczenia lancucha?
Nie ma możliwo¶ci szejkowania z uwagi na niezdejmowany ocynkowany zakuty jak łeb rycerza łańcuch, no chyba że znacie ocynkowane ł±czniki (ogniwa lub piny) do łańcuchów KMC RB 8 rz. (i na pewno będ± tanie, w sam raz na codzienne szejkowanie).

Do szejkowania całego roweru w wannie z hydromasażem lub w kabinie z hydrodyszami jeszcze dojdziemy, ale w innym w±tku ;-)

-- -- -
- wpisz w gogle "szejkowanie łańcucha".

Data: 2016-02-29 22:03:16
Autor: JDX
On 2016-02-29 14:43,  ±ćęłń󶼿 wrote:
[...]
no chyba że znacie ocynkowane
ł±czniki (ogniwa lub piny) do łańcuchów KMC RB 8 rz. (i na pewno będ±
tanie, w sam raz na codzienne szejkowanie).
Np.
http://allegro.pl/spinka-wippermann-connex-link-do-lancuchow-6-7-8-r-i5304497369.html.

Data: 2016-03-01 09:13:09
Autor: bans
W dniu 2016-02-29 o 14:43,  ±ćęłń󶼿 pisze:
 KMC RB 8 rz. (i na pewno będ± tanie, w sam raz na codzienne szejkowanie).

Jajcarz z ciebie.

--
bans

Data: 2016-02-29 14:10:37
Autor: JDX
On 2016-02-29 10:10,  ±ćęłń󶼿 wrote:
[...]
Co najtańszego kupić, żeby jednak nie wtopić?
Np. http://www.kolegaberlin.pl/pol_pl_Opel-GM-10W40-5L-1146_1.jpg. Olej
wlać do samochodu, a pojemnika używać do szejkowania łańcucha.

Data: 2016-02-29 10:31:19
Autor: rmikke
On 2016-02-29 10:10,  ±ćęłń󶼿 wrote:
[...]
> Co najtańszego kupić, żeby jednak nie wtopić?
Np. http://www.kolegaberlin.pl/pol_pl_Opel-GM-10W40-5L-1146_1.jpg. Olej
wlać do samochodu, a pojemnika używać do szejkowania łańcucha.

1. Chyba wolałbym co¶ w miarę przezroczystego.
2. Jak potem z takiego wyławiasz ten łańcuch?

Data: 2016-02-29 21:49:55
Autor: JDX
On 2016-02-29 19:31, rmikke wrote:
[...]
1. Chyba wolałbym coś w miarę przezroczystego.
ProszÄ™ bardzo:
http://www.borygo.pl/userfiles/image/plyny/borygo-nowy.jpg. Zawartość
rĂłwnieĹĽ wlewa siÄ™ do samochodu, z tym, ĹĽe w innÄ… dziurÄ™. :-)

2. Jak potem z takiego wyławiasz ten łańcuch?
Kawałkiem stalowego drutu fi 3 na końcach którego wygiąłem haczyki. Drut
służy mi również jako wieszak do suszenia łańcucha po szejkowaniu –
jednym końcem zaczepiam go o balustradę, a na drugim wieszam łańcuch.

Data: 2016-02-29 14:27:19
Autor: ±ćęłń󶼿
Tania i dobra maszynka do czyszczenia lancucha?
Generalnie nie chcę spinki (jak± spinkę dać do łańcucha KMC Rust Buster??), no chyba, że się zerwie gdzie¶ w drodze, a będę zakuwał "raz na zawsze", za dużo zamieszania (i kosztów) z rozkuwaniem i ponownym zakuwaniem.
Raz wyszejkowałem (ostatnio, gdy mróz złapał i cały napęd zacz±ł nawalać) i nie chce mi się więcej, za dużo zamieszania, rower jest do jeżdżenia.

Czy kto¶ z Was używa(-ł) może tego (ok. 40 zł) Bike Hand:
www.google.pl/search?q=BIKE+HAND+YC+791&tbm=isch

-- -- -
pojemnika używać do szejkowania łańcucha.

Data: 2016-02-29 07:07:45
Autor: Ignac
W dniu poniedziałek, 29 lutego 2016 14:45:04 UTC+1 użytkownik ±ćęłń󶼿 napisał:
Generalnie nie chcę spinki (jak± spinkę dać do łańcucha KMC Rust Buster??)

To się zdecyduj czego chcesz!
A gdyby¶ jednak generalnie chciał spinkę, to musi mieć szeroko¶ć na sworzniach jak łańcuch.

Data: 2016-03-01 11:44:41
Autor: AL
On 2016-02-29 14:27,  ±ćęłń󶼿 wrote:

Czy kto¶ z Was używa(-ł) może tego (ok. 40 zł) Bike Hand:
www.google.pl/search?q=BIKE+HAND+YC+791&tbm=isch

ja używam podobnej maszynki (kiedy¶ zakupiona w Lidlu) - zawsze na wiosnę we wszystkich rowerach czyszczę łańcuchy (do pojemniczka wlewam ropę (oryginalnie były 2 buteleczki z jakim¶ ¶rodkiem myj±cym i smaruj±cym).  Łańcucha nie zdejmuję go z roweru.
Ponieważ podczas czyszczenia z maszynki wydostaj± się kropelki brudnej ropy - dobrze podłożyć sobie pod rower jak±¶ tekturę celem niezaplamienia np. kostki na podwórku.
Szczoteczki maszynki IMHO w miarę skutecznie wyruszaj± brudy z pomiędzy ogniw i ropka dobrze wszystko przemyje (natłu¶ci).
Następnie łańcuch wycieram szmat± do sucha i implikuję na łańcuch suchy wosk w sprayu (z powtórkami tej ostatniej czynno¶ci po parę razy w sezonie).
Łańcuch nie rdzeiweje, nie piszczy i nie brudzi nogawek.

Data: 2016-03-01 05:51:30
Autor: mmateusz
W dniu wtorek, 1 marca 2016 11:44:43 UTC+1 użytkownik AL napisał:
On 2016-02-29 14:27,  ±ćęłń󶼿 wrote:
> [...]
ja używam podobnej maszynki (kiedy¶ zakupiona w Lidlu) - zawsze na wiosnę we wszystkich rowerach czyszczę łańcuchy

A ile to trwa na 1 rower? I w jakim stanie wej¶ciowo s± łańcuchy: lekko przykurzone po jeĽdzie w mie¶cie, czy pełen syf po jeĽdzie w błocie?

Data: 2016-03-01 20:15:55
Autor: AL
On 2016-02-29 14:27,  ±ćęłń󶼿 wrote:
[...]

ile? - ok. 10-15 minut/rower (cało¶ć operacji: mycie, suszenie, woskowanie)
W sumie do obrobienia 4 rowery: mam dwa swoje, jeden syna i jeden żony.

Moj i syna (r.górskie) s± najbardziej zapaskudzone (syf straszny z racji jeĽdzenia w różnym terenie i w różnych warunkach pogodowych - czasami rónież zim± w ¶niegu)
Rower żony i mój drugi - to trekingi, z racji nie jeĽdzenia zim± i po błocku - znacznie mniej upaskudzone.

Po jeĽdzie w błocku staram się nie używać karszera (choć stoi w garażu) a jedynie zwykły w±ż podł±czony do kurka w ogrodzie.

Data: 2016-03-01 21:10:54
Autor: 2late
On 03/01/2016 10:44 AM, AL wrote:

[...]

Mam cos podobnego tylko parktool'a. Jak skonczyl mi sie ten plyn to, zgodnie z sugestia, zaczalem uzywac plyny do mycia naczyn.
Pomijajac zabezpieczenie terenu zamoczyszczenie zajmuje kilka minut. Po tym zakraplam lancuch jakims smarowidlem w plynie, ponoc specjalne do lancuchow na deszczowa pogode (Finish Line - sie nazywa).

2

Data: 2016-03-02 10:59:42
Autor: twistedme
W dniu 2016-03-01 o 22:10, 2late pisze:
On 03/01/2016 10:44 AM, AL wrote:

[...]

Pozdrawiam
Rozmawiałem ostatnio ze znajomym, który kupił motor i mówił, że zarówno na forach motorowych, jak i w instrukcji motoru jest napisane, żeby łańcuch czy¶cić w nafcie i smarować potem olejem przekładniowym.

Kosztuje grosze w porównaniu do specjalnych kosmetyków rowerowych.

Data: 2016-03-02 15:09:52
Autor: cytawa
twistedme pisze:

Rozmawiałem ostatnio ze znajomym, który kupił motor i mówił, że zarówno
na forach motorowych, jak i w instrukcji motoru jest napisane, żeby
łańcuch czy¶cić w nafcie i smarować potem olejem przekładniowym.

Zauwaz, ze lancuch motocyklowy pracuje w innych warunkach. Po pierwsze lancuch jest duzo szerszy i ma grubsze piny, przez co podejrzewam, ze sily dzialajace na mm2 moga byc mniejsze niz w rowerze. Ponadto najczesciej lancuch jast osloniety i nie podatny na zabrudzenia.

Lancuch rowerowy powinien byc smarowany smarami, ktore nie brudza a takim zdecydowanie nie jest olej.

Co do samego smarowania to pewno masz racje, ze oleje silnikowe czy przekladniowe smaruja tak samo dobrze a moze i lepiej.

Jan Cytawa

Data: 2016-03-02 17:29:12
Autor: twistedme
W dniu 2016-03-02 o 15:09, cytawa pisze:
twistedme pisze:

[...]

Nie jestem specjalist±, więc nie będę się spierał. Polecił mi t± metodę, jak rozmawiali¶my o tym, jak to nie lubię smarować łańcucha, gdyż zawsze potem brud się do niego lepi jeszcze bardziej. Twierdził, że wtedy się nie lepi.

Sprawdzę sam przy najbliższej okazji, bo akurat się okazało, że mam w garażu pół opakowania takiego oleju.

Data: 2016-03-03 11:37:53
Autor: charwel(Oo)==:::
twistedme pisze:

Rozmawiałem ostatnio ze znajomym, który kupił motor i mówił, że zarówno
na forach motorowych, jak i w instrukcji motoru jest napisane, żeby
łańcuch czy¶cić w nafcie i smarować potem olejem przekładniowym.

Tak jest napisane na instrukcji użytkowania i konserwacji łańcucha. Jednak do smarowania używam smaru w sprayu (np.S100).

[...]

Łańcuch jest odkryty i bardzo nie lubi jazdy w deszczu. Po każdej takiej jeĽdzie czyszczenie i smarowanie ( a przynajmniej smarowanie) jest konieczne.
A co do samej czynno¶ci, to można i czy¶cic i smarować jednym urz±dzeniem:

https://www.youtube.com/watch?v=2eZsBUWt_9U

Po skończeniu tego ich oryginalnego odtłuszczacza używam nafty. Tanio i skutecznie.

charwel

Data: 2016-03-04 12:54:19
Autor: zbrochaty
Tania i dobra maszynka do czyszczenia lancucha?
Łańcuch jest odkryty i bardzo nie lubi jazdy w deszczu. Po każdej takiej jeĽdzie czyszczenie i smarowanie ( a przynajmniej smarowanie) jest konieczne.

Żartujesz chyba. Staram sie nie jezdzic w deszczu, bo nie lubie, ale jazda po mokrym zwlaszcza w sezonie zimowym jest raczej reguł±. I Ty sugerujesz, ze mam codziennie czyscic i smarowac lancuch? Czyszcze i smaruję łancuch jak zaczyna hałasować i wystarczy....
Rower słuzy do jazdy, a nie do dlubania przy nim

Data: 2016-02-29 19:20:20
Autor: ToMasz
W dniu 29.02.2016 o 10:10,  ±ćęłń󶼿 pisze:
[...]

pomieszanie z popl±taniem. kercherem raczej słabo umyjesz łańcuch. zrzucisz z niego większo¶ć błota i smaru, ale czę¶ć wepchniesz z gęstym smarem w tulejki co spowoduje jego gło¶n± pracę. (czasami ten smar z łańcucha upaprze obręcze) Tak czy inaczej, tanio nasmarujesz bloodem z expanda. Natomiast do samego mycia łańcucha to szejkowanie jest najlepsze i najtańsze.

ToMasz

PS maszynki do czyszczenia pokazywane w innych postach, s± dobre przy 2 założeniach. łańcuch ma parę dni przebiegu, jest regularnie czyszczony i przed czyszczeniem w maszynce nigdy nie był "zabity" brudem i smarem.
dwa, maszynka jest nowa, lub prawie nowa

Data: 2016-03-01 07:51:33
Autor: tadeklodz
W dniu poniedziałek, 29 lutego 2016 10:24:40 UTC+1 użytkownik ±ćęłń󶼿 napisał:
Podj±łem noworoczne postanowienie, że od czasu do czasu wyczyszczę łańcuch inaczej niż karcherem ;-)
Co najtańszego kupić, żeby jednak nie wtopić?
 szczoteczka do zębów będzie dobra?

Data: 2016-03-03 16:35:03
Autor: TheGhost
" ±ćęłń󶼿" <nie@dla.spamerow> wrote in message news:nb12on$5er$1node2.news.atman.pl...
Podj±łem noworoczne postanowienie, że od czasu do czasu wyczyszczę łańcuch inaczej niż karcherem ;-)
Co najtańszego kupić, żeby jednak nie wtopić?

Miałem to kiedy¶. Jak zobaczyłem jaki syf się wylał po wyczyszczeniu łańcucha i jak zasyfiale s± szczotki, do dałem maszynkę znajomemu i wróciłem do tradycyjnych metod mycia łańcucha :-)

Bardziej interesuje mnie smarowanie (poprzez wlanie do maszynki nafty/oleju) niż mycie (tu chyba pozostanę przy karcherze).

W tej kwestii s±siad bans ma rację :-)

Pozdrawiam, M.

Tania i dobra maszynka do czszczenia lancucha?