Tanie a drogie przerzutki, czym oprócz ceny się różnią?

Data: 2009-04-22 18:31:45
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Tanie a drogie przerzutki, czym oprócz ceny się różnią?
Panie Tomek, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
przy ul....

A może po prostu przerzutka Acera niewiele różni się od Deore XT, ale
jak już ma się cały osprzęt tej klasy to pasuje już i te Deorki do
kompletu mieć dla samego napisu?

Być może to też kwestia manetek, ale moja poprzednia przerzutka (Deore) z
manetką Acera miała problemy z przerzucaniem łańcucha pod obciążeniem.
Obecny LX (przerzutka i manetka) takich problemów (być może: jeszcze) nie
ma. Idzie tak w dół jak i w górę bez problemów.

Data: 2009-04-23 21:33:20
Autor: amrac
Marek 'marcus075' Karweta pisze:

Być może to też kwestia manetek, ale moja poprzednia przerzutka (Deore) z
manetką Acera miała problemy z przerzucaniem łańcucha pod obciążeniem.

Jak dla mnie kwestia zmiany biegów pod obciążeniem to sprawa dla koronek/łańcucha. W ogóle zawsze mi się wydawało, że przerzutki "nie odczuwają" deptania po pedałach, mam rację?

Data: 2009-04-23 12:45:30
Autor: Rowerex
On 23 Kwi, 20:33, amrac <szyme...@o2.pl> wrote:
> [...]

koronek/łańcucha. W ogóle zawsze mi się wydawało, że przerzutki "nie
odczuwają" deptania po pedałach, mam rację?

Tylne tak, choć była tu ostatnio polemika na ten temat i zdania były
różne. Tylna przerzutka inicjuje zmianę biegu w miejscu w którym
obciązenie łancucha jest jeszcze znikome, czyli pod kasetą. Jeśli owa
"inicjacja" się powiedzie (a to zależy bardziej od czynników innych
niż obciążenie), to bieg zostanie zmieniony - conajwyżej na obciążeniu
głośniej "brzdęknię" kaseta.

Pozdr-
-Rowerex

Tanie a drogie przerzutki, czym oprócz ceny się różnią?