Tanie auto w eksploatacji cd... duże Daewoo :)

Data: 2010-12-04 08:07:08
Autor: PiteR
Tanie auto w eksploatacji cd... duże Daewoo :)
na  ** p.m.s **   Michał pisze tak:

Tak mi chodziło po głowie bardzo tanie auto w eksploatacji

Passat B4 kombi diesel

Daewoo Leganza 2.0+gaz automat - czy to tanie w naprawie jest ?

chyba żartujesz, to skarbonka bez dna, najgorsza możliwa kombinacja,
automat i jeszcze ten gaz na dokładkę, może części nowe są tanie ale liczba napraw będzie taka że wydatki szybko przekroczą wartość auta.

--
    Piter
    vw golf mk2  1.3 '87

Data: 2010-12-04 08:21:15
Autor: Plumpi
Użytkownik "PiteR" <email@zaolejony.pl> napisał w wiadomości news:Xns9E445296F7419elektroniklocalhost.net...

[...]

Miałeś kiedykolwiek styczność z samochodami Daewoo i z tym modelem ?

Data: 2010-12-04 09:13:11
Autor: PiteR
na  ** p.m.s **  Plumpi pisze tak:

Miałeś kiedykolwiek styczność z samochodami Daewoo i z tym modelem ?

Mam styczność codziennie z Nubira 2.0 kombi + gaz i Nexia
Niedaleko pada jablko od jabłoni.

--
    Piter
    vw golf mk2  1.3 '87

Data: 2010-12-04 09:16:23
Autor: Plumpi
Użytkownik "PiteR" <email@zaolejony.pl> napisał w wiadomości news:Xns9E445DCA2D40Felektroniklocalhost.net...

Miałeś kiedykolwiek styczność z samochodami Daewoo i z tym modelem ?

Mam styczność codziennie z Nubira 2.0 kombi + gaz i Nexia
Niedaleko pada jablko od jabłoni.

Jak duża jest to styczność ? Posiadasz ? Użytkujesz codziennie ?

Data: 2010-12-04 09:19:45
Autor: PiteR
na  ** p.m.s **  Plumpi pisze tak:

Jak duża jest to styczność ? Posiadasz ? Użytkujesz codziennie ?

Kolega z pracy mnie molestuje żeby ten syf mu naprawiać a mi trudno odmówić ze względów dobrych układów w pracy.

--
    Piter
    vw golf mk2  1.3 '87

Data: 2010-12-04 10:27:42
Autor: Plumpi
Użytkownik "PiteR" <email@zaolejony.pl> napisał w wiadomości news:Xns9E445EE6E2ACAelektroniklocalhost.net...

Jak duża jest to styczność ? Posiadasz ? Użytkujesz codziennie ?

Kolega z pracy mnie molestuje żeby ten syf mu naprawiać a mi trudno
odmówić ze względów dobrych układów w pracy.

Ha ha ha .... dobre sobie.
Kolego, ja zjeździłem Nexią z LPG ponad 230 tys. km.
Gdyby nie fakt, że zaczęła rdzewieć, gdyż nie zrobiłem ani jednej konserwacji to bym się nie pozbywał tego auta i nadal by była kolejnym autem w domu, bo byłem z niego naprawdę zadowolony. Chciałbym, żeby wszystkie moje auta, które miałem, mam i będę miał miały takie problemy jak ta Nexia.
Oddałem to auto do uzytku w rodzinie. Po zrobieniu blacharki, teraz jeździ nią młody chłopak po budowach. Jedyne co musiał zrobić to wymienić progi i połatać błotniki. Auto nigdy nie było oszczędzane i przewiozło masę narzedzi i materiałów na budowy. Oczywiście każda zużyta część była wymieniana w porę i nigdy nie czekałem, żeby za sprawą jednej zużytej części uszkadazły się inne.
Auto nadal jeździ i ma się dobrze. Nie ma problemów z odpalaniem nawet w największe mrozy.
Kupiłem to auto za namową znajomych, którzy także używali Nexii, Lanosów i Espero. Większość z nich jeszcze do dnia dzisiejszego jeździ tymi samochodami i poza typowymi sprawami eksploatacyjnymi (klocki, tarcze, szczęki, amortyzatory, sworznie, poduszki) , które kosztują dosłownie grosze nie mają żadnych poważnych problemów.
W zakładzie, w którym pracowałem, Daewoo jeździły jako samochody służbowe. Były to głównie Nubiry i Leganzy kilkanaście sztuk. Tutaj także przez ok. 8 lat użytkowania tych samochodów. Ponieważ znam niektórych kierowców osobiście, którzy wozili dyrekcję to także znam problemy jakie występowały w tych samochodach, a były one naprawdę bardzo sporadyczne. Zawsze się interesowałem jak się sprawują samochody Daewoo, ponieważ podejmując decyzję o zakupie Daewoo także miałem głowę pełną złych opinii osób, które nigdy nie miały do czyniania z samochodami tej marki.

Osobiście uważam, że problemy to mogą mieć osoby, które po prostu nie dbają o samochód, które jeżdżą ze zużytymi elementami, aż coś się nie urwie lub całkiem nie rozsypie. Dla przykładu żużyty jeden przegub drążka kierowniczego może spowodować uszkodzenie wielu innych elementów m.in. sworznia, pozostałych przegubów, amortyzatora czy łożyska Mc Persona.
Zawsze jak tylko odczuwałem najmniejszy luz czy stukanie auto wędrowało do mechanika i element był natychmiast wymieniany. Mechanik dostawał ode mnie polecenie, że ma wymienić wszystkie elementy, które choćby rzucają najmniejszy cień podejrzenia, że są zużyte.
Wszelkie zużyte elementy zawieszenia, które w samochodzie są symetryczne (tzn. są po jednej i drugie stronie auta), zawsze kazałem mechanikowi wymieniać po obydwu stronach nawet jak zużyciu uległa część tylko po jednej stronie.
Niestety większość Polaków jeździ dotąd, aż coś się nie urwie lub nie rozsypie. Wielokrotnie wsiadając z kimś do czyjegoś samochodu zwracałem ich włąścicielom uwagę, że mają auto okropnie wytłuczone.
Ot cała prawda na temat awaryjności samochodów.

Data: 2010-12-04 13:31:38
Autor: PiteR
na  ** p.m.s **  Plumpi pisze tak:

Ot cała prawda na temat awaryjności samochodów.

Mechanik kolegi postawił nowe ogrodzenie za serwis jego auta ;)

Mamy porównanie, ten od Passata B4 nie dba o niego ale passat wciąż jeździ a ten od Nubiry wymienia części na czas i ciągle wymienia. Gość jest uparty i z niewiadomych powodów nie chce zmienić samochodu na jakieś inne kombi np Ford Escort No ale nie obgadujmy ludzi ;)

Po za tym mamy już dość wysłuchiwania problemów związanych z
użytkowaniem gazu. Jeśli ktoś zyskuje na cenie zakupu gazu to
powinien w zamian mieć ustawowy zakaz płakania po kątach. --
    Piter
    vw golf mk2  1.3 '87
    vw passat B5 1.6 '98

Data: 2010-12-04 22:56:39
Autor: Plumpi
Użytkownik "PiteR" <email@zaolejony.pl> napisał w wiadomości news:Xns9E44899B67097elektroniklocalhost.net...

Mamy porównanie, ten od Passata B4 nie dba o niego ale passat wciąż
jeździ

No, no ....
Ja dla odmiany mam sąsiada, który przy Passacie spędzał całe popołudnia non-stop coś naprawiając. Po 3 latach męczarni w końcu udało mu się pozbyć strupa.

Gość
jest uparty i z niewiadomych powodów nie chce zmienić samochodu na
jakieś inne kombi np Ford Escort No ale nie obgadujmy ludzi ;)

Widocznie wie, że opowiadasz pierdoły :)
Kolego polecając mu Forda Escorta chcesz aby "wlazł z deszczu pod rynnę" :D

Po za tym mamy już dość wysłuchiwania problemów związanych z
użytkowaniem gazu. Jeśli ktoś zyskuje na cenie zakupu gazu to
powinien w zamian mieć ustawowy zakaz płakania po kątach.

Od których użytkowników ?
Ja Ci napisałem przecież, że nie miałem problemów z gazem choć przejeździłem na gazie sporo kilometrów.
Mówią, że po 80 tys. km należy bezwarunkowo wymienić parownik. Ostatnio użytkowanym samochodem z LPG zrobiłem prawie 200 i nie wymieniłem. Wśród znajomych i rodziny większość także jeździ na gazie. Znam conajmniej kilkadziesiąt osób, które mają samochody na gaz. Oni także nie mają problemów.
Skąd zatem masz takie wspaniałe rewelacje na temat gazu i to tak odmienne od doświadczeń większości ?
Ja Ci powiem skąd je masz: z własnej fantazji, kolego z fantazji.
Ja bynajmniej wiem jedno, że każde moje auto benzynowe będzie jeździło na LPG i tacy fantaści jak Ty nie zmienią mojego przekonania, bo je zdobyłem użytkując samochody z gazem, a nie tak jak Ty z zasłyszanych i ubarwionych opowiastek, że ktoś tam, gdzieś tam.

Data: 2010-12-04 23:08:38
Autor: PiteR
na  ** p.m.s **  Plumpi pisze tak:

Kolego polecając mu Forda Escorta chcesz aby "wlazł z deszczu pod
rynnę" :D

a skąd wiesz że ja mu cokolwiek polecam? :) jak zaczyna się jazda o niedomaganiach to wychodzę z pokoju ;)

Od których użytkowników ?

no właśnie nie wiesz o których mi chodzi :)
jesteś przewrażliwiony chyba i bierzesz wszystko do siebie

[...]

a nie doczytałem że jeździłeś na gazie i nawet mnie nie interesuje co kiedy trzeba wymienić, no i nie pracujesz ze mną w jednym biurze więc nie mogłem Ciebie usłyszeć jak płaczesz po kątach więc już odczep się :)
 --
    Piter
    vw golf mk2  1.3 '87

Data: 2010-12-06 13:14:06
Autor: Przembo
Tanie auto w eksploatacji cd... duże Daewoo :)
*PiteR* w wiadomości news:Xns9E44EB6F0D27Delektroniklocalhost.net
napisał(a):
a nie doczytałem że jeździłeś na gazie i nawet mnie nie interesuje co
kiedy trzeba wymienić, no i nie pracujesz ze mną w jednym biurze więc
nie mogłem Ciebie usłyszeć jak płaczesz po kątach więc już odczep się
:)

Akurat instalacja LPG to nie powód do płaczu Twojego kolegi, prawdopodobnie on sam jest problemem. Sprawna instalacja jest praktycznie bezobsługowa, niesprawną można naprawić. Ja jeżdze na LPG lub ON ze względów oczywistych, rzadko mam auto wyłącznie na benzyne, sądze że mam jakieś porównanie i najwięcej o gazie zawsze wiedzą osoby które go nie miały lub tacy co nie zadali sobie trudu by mieć sprawną instalacje (założona byle jak nie podziała na dłuższą metę).

Pozdr

Data: 2010-12-04 08:35:23
Autor: MarcinJM
W dniu 2010-12-04 08:07, PiteR pisze:
na  ** p.m.s **   Michał pisze tak:

[...]

Ja MIALEM Daewoo (co prawda Lanos). Kupilem jak mial 140 tys. Ja dojezdzilem BEZAWARYJNIE do 280tys (LPG).
Znam ludzi, ktorzy jezdza/jezdzili daewoo i nie mieli jakis sensacyjnych przygod.
Wiec z ta wielka awaryjnoscia to urban legend.
Jedynie zuzycie benzyny bylo nieco wysokie, aczkolwiek w niemczech udalo mi sie zejsc ponizej 7 litrow (lepsza waha?).

MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

Data: 2010-12-04 09:53:28
Autor: kml

na  ** p.m.s **   Michał pisze tak:

Tak mi chodziło po głowie bardzo tanie auto w eksploatacji

Passat B4 kombi diesel

ROTFL. Znam dwie osoby, które dały sie ponieść magii naziwagena i kupiły używki po "dokładnym" oglądaniu etc. Pod względem awaryjności i ciągłych napraw jedynym gorszym samochodem jaki znam był ford escort 1.8 TD Błyskawicznie wymeldowali się tych wynalazków wydając naprawde dużo tylko po to żeby te złomy jako tako jeździły. Kupno _używanego_ passata to proszenie się o kłopoty. W tym kraju może 1 na 100 nadaje się do czegokolwiek a reszta to trupy.

kml

Data: 2010-12-04 13:43:54
Autor: PiteR
na  ** p.m.s **  kml pisze tak:

[...]

Autor wątku chce auto tanie w eksploatacji a np Passat B4 ma wiele części dostępnych tanio na szrotach. Które inne auto jest tak popularne? Nie musi kupować diesla który jest droższy w zakupie i naprawach.

--
    Piter
    vw golf mk2  1.3 '87

Data: 2010-12-04 14:30:33
Autor: kml

Użytkownik "PiteR" <email@zaolejony.pl> napisał w wiadomości news:Xns9E448BAF9558Aelektroniklocalhost.net...
[...]

Bardzo wątpie żeby zamienniki części były tańsze niż orygianały koreańskie.

kml

Data: 2010-12-04 14:35:31
Autor: J.F.
On Sat, 4 Dec 2010 14:30:33 +0100,  kml wrote:
[...]

Byl czas gdy bylo odwrotnie i koreanskie oryginaly byly drozsze niz
niemieckie oryginaly.

Te tanie koreanskie czesci do Daewoo tez sie kiedys skoncza i sie
nagle zrobi problem. Na kazde auto przychodzi taki czas ze sie nagle
czesci robia tanie. Tylko musi byc 10 lat na rynku .. i nie wsystkich
czesci to dotyczy.

J.

Data: 2010-12-04 14:57:37
Autor: kml

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:engkf61874t2vq0g78r27ai1f5evudjgsk4ax.com...

[...]

Kiedy te części się skończą to Lanosy będą "kolekcjonerskie" :)

kml

Data: 2010-12-04 16:07:05
Autor: J.F.
On Sat, 4 Dec 2010 14:57:37 +0100,  kml wrote:
[...]

Lanosy byc moze, ale juz z Nubira nie bylbym taki pewien.

J.

Data: 2010-12-04 23:16:41
Autor: Plumpi
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:k7mkf65h84ulqlr9tu3n8qog7gvtic1l5a4ax.com...

Kiedy te części się skończą to Lanosy będą "kolekcjonerskie" :)

Lanosy byc moze, ale juz z Nubira nie bylbym taki pewien.

Panowie, ale o co Wy się tu kłucicie ?
Przecież Nexia, Lanos, Nubira, Leganza to są samochody oparte na technologii Opla. Jak nie masz oryginalnej części Daewoo to kupujesz od Opla i zakładasz. Sam kupowłem niektóre części oplowskie do Nexii np. tylne sprężyny od Kadeta kombii, bo były sztywniejsze, a ja w bagażniku stale woziłem zestaw narzędzi ważący ze 150-200kg. Ale obecnie jest masa zamienników i oryginałów, które kosztują grosze. Dla przykładu sworzeń do Nexii kosztuje ok. 40zł oryginał, a zamiennik ok. 20zł. Wymiana trwa pół godziny. To co najczęściej ulega awarii w Daewoo to właśnie sworznie, łączniki stabilizatora oraz przeguby drążka kierowniczego. Jednak są to bardzo tanie części, a wymiany dokona każdy kowal w każdej kuźni nawet na "zabitej dechami wsi" :)

Data: 2010-12-05 13:38:20
Autor: J.F.
On Sat, 4 Dec 2010 23:16:41 +0100,  Plumpi wrote:
[...]

Jedne czesci pasuja, inne pewnie nie.

O ile tych lanosow troche w kraju jednak produkowalismy i pewnie
producenci czesci byli [nie wszystkich], to z nubirami obecnie nie byl
bym juz tak pewien.

J.

Data: 2010-12-05 20:17:52
Autor: Plumpi
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hp1nf6lbs1ndapakri2f757q4u5nn3lqma4ax.com...

[...]

He he he, zwłaszcza, że Nubira nadal jest produkowana w wielu krajach, ale pod różnymi nazwami:

W Korei - Daewoo Lacetti
W Europie - Chevrolet Lacetti
W Ameryce Łacińskiej, Azji, Japonii, Kanadzie oraz w wielu innych krajach - Chevrolet Optra oraz Chevrolet SRV
W Chinach i na Tajwanie - Buick Excelle
W Australii i Nowej Zelandii - Holden Viva ,
W USA i na Portoryko - Suzuki Reno i Suzuki Forenza
Spokojnie, części są i jeszcze długo będą, a niektóre z tych części do Nubiry są tańsze od części do Nexii czy Lanosa :D

Poza tym pamiętaj o jednej rzeczy - koncerny samochodowe szukają możliwości obniżania kosztów produkcji, które polegają na tym, że stosuje się do budowy samochodów standardowych elementów, które możesz spotkać w wielu markach, które wręcz wydawałoby się, że są całkiem odległe. Po prostu w motoryzacji istnieje standaryzacja i samochody tak naprawdę zaczynają się tylko różnić stylistyką zewnętrzną i nazwą firmy, która je składa, a podzespoły są takie same jak w innych markach :D

Data: 2010-12-04 19:08:16
Autor: PiteR
na  ** p.m.s **  kml pisze tak:

Bardzo wątpie żeby zamienniki części były tańsze niż orygianały
koreańskie.

nie zamienniki, nie ważne jakie, byleby sztuka żeby naprawić i jeździć

zobacz, ostatnio kupowane

passat B5 chłodnica szrot 120zł
passat B5 belka zderzaka   50zł
passat B5 odboje           50zł
passat B5 zderzak igła    350zł
passat B5 kierunkowskaz    23zł

passat B4 chłodnica szrot 150zł

golf2 chłodnica szrot     100zł
golf2 alternator          100zł
golf2 podnosnik szyby      20zł
golf2 drzwi przód         100zł
golf2 kierownica           20zł

--
    Piter
    vw golf mk2  1.3 '87

Data: 2010-12-04 19:21:41
Autor: kml

Użytkownik "PiteR" <email@zaolejony.pl> napisał w wiadomości news:Xns9E44C2AE4B9E4elektroniklocalhost.net...
na  ** p.m.s **  kml pisze tak:

Bardzo wątpie żeby zamienniki części były tańsze niż orygianały
koreańskie.

nie zamienniki, nie ważne jakie, byleby sztuka żeby naprawić i jeździć

Co kto lubi. Ze szrotu to drzwi etc. ale jak napisałem wczesniej, co kto lubi.

kml

Data: 2010-12-04 23:21:47
Autor: Plumpi
[...]

Chłopie i jak długo Ci posłużą te części ze szrotu, zwłaszcza chłodnica ? :D
Porównaj teraz choćby do Nexii: Oryginał 200zł, a zamiennik 100zł - obydwie nówki, a nie ze szrotu jak do Twojego Passata za 120zł ze złomu :D Za 100zł to ja wolę kupić choćby nawet zamiennik, a nie część używaną.

Data: 2010-12-04 23:24:45
Autor: PiteR
Tanie auto w eksploatacji cd... duże Daewoo :)
na  ** p.m.s **  Plumpi pisze tak:

Chłopie

Odwal się pajacu i nie jestem żadnym kolegą kolego.

--
    Piter
    vw golf mk2  1.3 '87

Data: 2010-12-04 23:36:58
Autor: Plumpi
Użytkownik "PiteR" <email@zaolejony.pl> napisał w wiadomości news:Xns9E44EE2ABA69elektroniklocalhost.net...

Odwal się pajacu i nie jestem żadnym kolegą kolego.

Aha, skończyły się argumenty.
Zatem odwalam się pajacu, nie kolego.

Data: 2010-12-04 23:02:23
Autor: Plumpi
Użytkownik "kml" <flySteX@gaOzeFta.lp> napisał w wiadomości news:idcvi4$84m$1inews.gazeta.pl...

[...]

Dokładnie.
A to wszystko dlatego, ze w polskim społeczeństwie tkwi durne przekonanie, że "niemieckie to bezawaryjne i nic się przy nich nie robi tylko leje paliwo i jeździ".
Tak więc leją paliwo i jeżdżą, aż się rozsypie, a wtedy sprzedają z hasłem: "panie to jest tak niezawodne auto, że tylko lałem paliwo i jeździłem". To też nie dziwota, że kolejny właściciel "pluje sobie w brodę".
Sam zjeździłem masę komisów i giełd za VW. To co miałem okazję widzieć to szmelc, którym bez generalnego remontu nie dało się jeździć.

Tanie auto w eksploatacji cd... duże Daewoo :)