Tanie auto w eksploatacji cd... due Daewoo :)

Data: 2010-12-04 13:00:52
Autor: to
Tanie auto w eksploatacji cd... due Daewoo :)
begin  Michał
Daewoo Leganza 2.0+gaz automat - czy to tanie w naprawie jest ? lub czy
jest duża szansa ze 20kkm zrobi bez awarii (po 20kkm sprzedam, zostawię
oddam lub rozbiję ale to już nie będzie miało znaczenia).

Nie wiem jak automat, ale reszta powinna dać radę. A dlaczego nie Mondeo z 2.5 V6? Kosztują grosze, są wygodne i komfortowe w środku (jak na tą klasę i tamte czasy) i nieźle jeżdżą. Silnik 2.5 dobrze znosi LPG.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-12-04 14:33:08
Autor: Micha
> [...]

Nie wiem jak automat, ale reszta powinna dać radę. A dlaczego nie Mondeo z 2.5 V6? Kosztują grosze, są wygodne i komfortowe w środku (jak na tą klasę i tamte czasy) i nieźle jeżdżą. Silnik 2.5 dobrze znosi LPG.

Mk2 ?

hmmm... nie wiem :) moe wezm pod uwag,
one chyba gwiazdek miay co jak lanos.

czci do tego z pdarmo ? i proste w naprawie to jest ?

pozdrawiam.

Data: 2010-12-04 23:30:26
Autor: Plumpi
Tanie auto w eksploatacji cd... duże Daewoo :)
Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4cfa3b84$0$21004$65785112news.neostrada.pl...

[...]

O ile Sierra to auto nie do zajechania i gdyby nie ta korozja ....
o tyle Mondeo to skarbonka bez dna.
Jak się nie dopilnuje zawieszenia to można nieźle popłynąć z kosztami.

Data: 2010-12-05 01:49:34
Autor: to
Tanie auto w eksploatacji cd... due Daewoo :)
begin Plumpi
[...]

Chyba żartujesz, co tam niby w tym zawieszeniu dużo kosztuje?

--
ignorance is bliss

Data: 2010-12-05 09:46:39
Autor: Plumpi
Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4cfaefad$0$21010$65785112news.neostrada.pl...

[...]

A choćby np. niedopolinujesz na czas aby wymienić silentblocki, które i tak w Mondeo są dość drogie, bo kosztują ok. 80zł/szt. (Delphi) to możesz uszkodzić belkę, za którą płaci się 400-1000zł używki. O nowych to już strach myśleć, a co dopiero mówić. Kolejny skutek wytłuczonego tylnego zawieszenia to uszkodzenie łożyska. Niestety tutaj nie da się go wymienić za 20-40zł/szt. tak jak w innych, normalnych samochodach. Tu trzeba kupić łożysko wraz z piastą za 400-500zł/szt. (SKF). Chyba, że ktoś woli wymieniać co rok to może kupić chińskie podróbki po 200zł. Niestety elementy zawieszenia i łożyska to są najszybciej zużywające się elementy w samochodach jeżdżących po polskich drogach.
Dlatego też Mondeo są takie tanie, bo mało jest chętnych, którzy chcą je kupować jako skarbonki :)
W tym roku samemu nawet się napaliłem na Mondeo full wypas w bardzo dobrym stanie za całkiem fajne pieniądze, ale na szczęście zanim podjąłem decyzję o kupnie zasięgnąłem opinii znajomych mechaników.

Data: 2010-12-05 17:59:35
Autor: Adam Paszczyca
Tanie auto w eksploatacji cd... due Daewoo :)
Dnia Sun, 5 Dec 2010 09:46:39 +0100, Plumpi napisa(a):

A choby np. niedopolinujesz na czas aby wymieni silentblocki, ktre i tak w Mondeo s do drogie, bo kosztuj ok. 80z/szt. (Delphi) to moesz

Jacu, skocz pierdoli. Komplet przedniego zawieszenia, czyli wahacze + silentbloki top 250 zeta. Wymieniasz raz na 5 lat. --
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Paszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kszyca Lena 51/9, 66-305 Keszyca Lena
 _______/ /_     Wywoywanie slajdw http://trzypion.pl/

Data: 2010-12-05 18:49:07
Autor: J.F.
On Sun, 5 Dec 2010 17:59:35 +0100,  Adam Paszczyca wrote:
[...]

Nie do konca, bo juz mi jeden mechanik nie wymienil, drugi narzeka ile
to mondku TD roboty .. widac maja jeszcze troche przyzwoitosci, bo w
koncu by mogli uczciwie powiedziec "robota bedzie 1000zl kosztowala."

J.

Data: 2010-12-05 19:21:03
Autor: Adam Paszczyca
Tanie auto w eksploatacji cd... due Daewoo :)
Dnia Sun, 05 Dec 2010 18:49:07 +0100, J.F. napisa(a):

Nie do konca, bo juz mi jeden mechanik nie wymienil, drugi narzeka ile
to mondku TD roboty .. widac maja jeszcze troche przyzwoitosci, bo w
koncu by mogli uczciwie powiedziec "robota bedzie 1000zl kosztowala."

Ja o cierce pisaem. --

Data: 2010-12-05 20:28:33
Autor: Plumpi
Tanie auto w eksploatacji cd... due Daewoo :)
Uytkownik "Adam Paszczyca" <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> napisa w wiadomoci news:c1.01.3Ndcqb$JJ9mike.oldfield.org.pl...

Nie do konca, bo juz mi jeden mechanik nie wymienil, drugi narzeka ile
to mondku TD roboty .. widac maja jeszcze troche przyzwoitosci, bo w
koncu by mogli uczciwie powiedziec "robota bedzie 1000zl kosztowala."

Ja o cierce pisaem.

Ty jak zwykle nie doczytae i znw mnie mieszasz z botem.
Przeczytaj dokadniej i zauwa, e ja o "Scierce nie pierdoliem" tylko o Mondeo.
Napisaem, e "Sierra to auto nie do zajechania", a o drogich czciach bya mowa o Mondeo, kre niedopilnowane moe sta si skarbonk bez dna.
Jak zwykle zachowae si niegrzecznie wobec mnie i naubliae.
Ciekawe czy przeprosisz za swoj pomyk ?

Data: 2010-12-05 19:41:49
Autor: to
Tanie auto w eksploatacji cd... due Daewoo :)
begin Plumpi
Ty jak zwykle nie doczytałeś i znów mnie mieszasz z błotem. Przeczytaj
dokładniej i zauważ, że ja o "Scierce nie pierdoliłem" tylko o Mondeo.

Dobrze podsumowałeś swoją wypowiedź. ;-)

--
ignorance is bliss

Data: 2010-12-05 19:40:25
Autor: to
[...]

Jaką belkę? Tam jest wielowahacz. Jakieś zasłyszane bzdury powtarzasz.

[...]

Łożysko za 20 zł w normalnym samochodzie? Ostatnio kupowałem piastę do mojego roweru za 200 zł.

[...]

Bzdury, zawieszenie w Mondeo mk1/mk2 nie jest jakieś specjalnie awaryjne, może są auta których zawieszenia są tańsze w naprawie, ale prowadzą się znacznie gorzej.

W tym roku samemu nawet się napaliłem na Mondeo full wypas w bardzo
dobrym stanie za całkiem fajne pieniądze, ale na szczęście zanim
podjąłem decyzję o kupnie zasięgnąłem opinii znajomych mechaników.

Nastepnym razem zapytaj jakiegoś, który zna się na rzeczy.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-12-05 21:19:52
Autor: Plumpi
Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4cfbeaa9$0$20998$65785112news.neostrada.pl...

Nastepnym razem zapytaj jakiegoś, który zna się na rzeczy.

Dlatego też nie zapytam Ciebie :)

Data: 2010-12-05 20:40:05
Autor: to
Tanie auto w eksploatacji cd... due Daewoo :)
begin Plumpi
Nastepnym razem zapytaj jakiegoś, który zna się na rzeczy.

Dlatego też nie zapytam Ciebie :)

Tak, pytaj tych swoich "specjalistów" co widzą belki w Mondeo i łożyska po 20 zł w normalnych autach.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-12-06 00:27:34
Autor: Plumpi
Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4cfbf8a5$0$20998$65785112news.neostrada.pl...

Tak, pytaj tych swoich "specjalistów" co widzą belki w Mondeo

Jak widać popier..... ci się belka zawieszenia z belką skrętną, ale tacy imbecyle jak ty już tak mają :)
Zapewne nie wiesz, że cały układ zawieszenia powszechnie nazywany jest belką, poniewaz tworzy oddzielny układ mechaniczny, który w całości może być odkręcony od podwozia. Dotyczy to zarówno przodu jak i tyłu Mondeo. Przy czym przednia belka często nazywana jest sankami, zaś tylna belka po prostu belką zawieszenia tylnego.
http://moto.allegro.pl/ford-mondeo-kombi-mk3-belka-tyl-tylne-zawieszenie-i1314667631.html
http://moto.allegro.pl/ford-mondeo-mk2-kombi-belka-zawieszenie-tyl-i1312151454.html
http://www.ford-esklep.pl/index.php?products=product&prod_id=1816&cat_id=84
http://ford.sklep.pl/pl,product,321333,tuleja,belki,zawieszenia,ford,przednia.html?partner=2070
http://www.alejahandlowa.pl/tr/produkt/ford-mondeo-mk1-kombi-91r-belka-zawieszenia-tylna-skierniewice_4863684.html
http://www.auto-crew.pl/show_str.php/show_str.php?id=65&od=31&grut=&kod=101701&rzb=&leaf=&khkod=020062&n=&sta=0&sts=&rootkod=WWWWW
Jak widać sami idioci dookoła, bo używaja słowa "belka", a tylko ty jedyny pier....ny inteligencik się znalazłeś.

i łożyska po 20 zł w normalnych autach.

http://www.rufus.pl/181-daewoo-nexia-oysko-koa-ty.html
Jak widzisz nie 20zł a 15zł i to dość przyzwoitej firmy SKF do Nexii, Lanosa, Nubiry, Espero itp.

Tak więc kolego przestań już się dalej ośmieszać i nie rób z siebie kretyna.

Data: 2010-12-06 00:36:02
Autor: Plumpi
[...]

Jak widzisz nie 20zł a 15zł do Nexii, Lanosa, Nubiry, Espero itp.

Tak więc kolego przestań już się dalej ośmieszać i nie rób z siebie kretyna.

Data: 2010-12-06 00:22:42
Autor: to
Tanie auto w eksploatacji cd... due Daewoo :)
begin Plumpi
Jak widać popier..... ci się belka zawieszenia z belką skrętną, ale tacy
imbecyle jak ty już tak mają :)
(...)
jedyny pier....ny inteligencik się znalazłeś.

Obraziłem cię chamie, że się tak odzywasz? Nie starczy kultury do normalnej odpowiedzi?

i łożyska po 20 zł w normalnych autach.

http://www.rufus.pl/181-daewoo-nexia-oysko-koa-ty.html Jak widzisz nie
20zł a 15zł do Nexii, Lanosa, Nubiry, Espero itp.

Jeszcze z maluchem porównaj. A co do tej "belki" to żeby TO rozwalić trzeba kompletnie olać wymianę elementów eksploatacyjnych w zawieszeniu, a nawet wtedy nie jest to wielki problem, bo sam znalazłeś używki po 200 zł.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-12-06 18:11:39
Autor: Plumpi
Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4cfc2cd2$0$20995$65785112news.neostrada.pl...

Obraziłem cię chamie, że się tak odzywasz? Nie starczy kultury do
normalnej odpowiedzi?

Może by i starczyło, gdybyś sam dyskutował w sposób kulturalny i nie atakował mnie bezpodstawnie, traktując jak nienormalnego.

i łożyska po 20 zł w normalnych autach.

http://www.rufus.pl/181-daewoo-nexia-oysko-koa-ty.html Jak widzisz nie
20zł a 15zł do Nexii, Lanosa, Nubiry, Espero itp.

Jeszcze z maluchem porównaj.

Co mam porównać z maluchem: Nexię, Lanosa, Nubirę czy Espero ?
Chyba żartujesz ?
Nie ta klasa, nie ta wygoda. Ww Daewoo wbrew ogólnym opiniom są naprawdę udanymi samochodami, bardzo tanimi w eksploatacji i stosunkowo małoawaryjnymi i bez porównania bezpieczniejszymi od Malucha oraz wielu innych aut.
Co do Malucha to też kiedyś miałem 2 szt. Niestety w jednym z nich i to stosunkowo młodym egzemplarzu, na niewielkim garbie asfaltu urwał się koniec pióra resora, który trzyma przednie koła. Całe szczęście, że jechałem z niewielką prędkością ok. 50-60km/h, kiedy to się stało. Koło zostało całkowicie zablokowane, gdyż oparło się na nadkolu. Mało brakowało żebym wylądował na ogrodzeniu. Od tego czasu straciłem zaufanie do Maluchów.
Niestety konstrukcja zawieszenia tego koła wygląda tak, że zwrotnica koła trzyma się praktycznie tylko tego resora. Złamanie końcówki tego resora mogło się zakończyć całkowitym oderwaniem koła, bo wahacze trzymające górę zwrotnicy nie są w stanie utrzymać koła bez resora.

[...]

Tylko, że kupując taką używkę może się okazać, że będzie ona w takim samym, a może nawet w dużo gorszym stanie.
Co jak co, ale nigdy nie kupowałem i nigdy nie kupię używanej części zawieszenia. Zbyt mocno cenie sobie swoje życie oraz życie swojej rodziny, aby dziadować na elementach, od których tak bardzo zależy bezpieczeństwo na drodze - moje oraz innych osób.

Data: 2010-12-06 17:54:10
Autor: to
[...]

Ja ciebie chamie nie obraziłem, w moich postach nie było ani jednej inwektywy czy wycieczki personalnej. Jak masz jakieś problemy z samooceną to odwiedź psychologa, nie daje ci to prawa do chamskich inwektyw na newsach.

Co mam porównać z maluchem: Nexię, Lanosa, Nubirę czy Espero ? Chyba
żartujesz ?

Masz porównać ceny części do Mondeo z cenami części do podobnej klasy aut z drugiej połowy lat 90-tych, a nie do opli z lat 80-tych po faceliftingu w Korei.

[...]

Nie pamiętasz co sam piszesz? "Możesz uszkodzić belkę, za którą płaci się 400-1000zł używki". W kolejnym poście podajesz linki do używek za 200 zł.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-12-06 19:52:16
Autor: Plumpi
Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4cfd2341$0$27026$65785112news.neostrada.pl...

Ja ciebie chamie nie obraziłem,

Jak nie obraziłeś, skoro co chwilę to czynisz, chamie.

Nie pamiętasz co sam piszesz? "Możesz uszkodzić belkę, za którą płaci się
400-1000zł używki". W kolejnym poście podajesz linki do używek za 200 zł.

No i co z tego, ze podałem ?
To kup i zobaczysz ile taka belka jest warta. Niestety z reguły sprzedający to osoby zajmujące się demontażem zawodowo i potrafią wycenić.

Data: 2010-12-06 18:59:11
Autor: to
Tanie auto w eksploatacji cd... due Daewoo :)
begin Plumpi
Ja ciebie chamie nie obraziłem,

Jak nie obraziłeś, skoro co chwilę to czynisz, chamie.

Trudno inaczej nazwać człowieka, który bez żadnego powodu wyzywa kogoś od "imbecyli", "pierdolonych inteligencików" itp. Nazywam cię chamem, bo jesteś chamem. --
ignorance is bliss

Data: 2010-12-06 22:12:45
Autor: Plumpi
Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4cfd327f$0$27026$65785112news.neostrada.pl...

Trudno inaczej nazwać człowieka, który bez żadnego powodu wyzywa kogoś od
"imbecyli", "pierdolonych inteligencików" itp. Nazywam cię chamem, bo
jesteś chamem.

Długo jeszcze tak będziesz "bił pianę" ?
Naucz się najpierw dyskutować z kulturą, a dopiero wtedy wymagaj kultury od innych.

Data: 2010-12-06 21:22:49
Autor: to
[...]

Ty weź się człowieku zastanów co i do kogo piszesz. Ty mnie zwyzywałeś nie ja ciebie. Jak tego nie widzisz i nie rozumiesz to polecam konsultację psychiatryczną.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-12-06 22:46:10
Autor: Plumpi
Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4cfd5429$0$27030$65785112news.neostrada.pl...

Ty weź się człowieku zastanów co i do kogo piszesz. Ty mnie zwyzywałeś
nie ja ciebie. Jak tego nie widzisz i nie rozumiesz to polecam
konsultację psychiatryczną.

Chamówe to rozpocząłeś ty poprzez idiotyczny komentarz dotyczacy "pier....nia",  którym jak zwykel wyskoczył Płaszczyca kolejny raz dając du...y. Zrobiłeś to tylko po to, żeby mi przysrać w chamski sposób, choć udowodniłem ci, ze nie miałeś racji, Płaszczyca z resztą też wyskoczył do mnie z tym tekstem niesłusznie, bo mu się pomyliło, ze moja wypowiedź na temat Mondeo dotyczyła Sierry.
Robisz takie cyrki już nie po raz pierwszy, bo dość często mnie atakujesz pisząc jakieś bzdurne komentarze do moich wypowiedzi. Poprzednio to olewałem, a teraz ci się zebrało.

Data: 2010-12-06 21:55:29
Autor: to
[...]

LOL! Kolejny z ego wielkości Jowisza.

choć
udowodniłem ci, ze nie miałeś racji,

Ty mi coś udowodniłeś? Stwierdziłeś, ze w Mondeo pada "belka" i używka kosztuje 500-1000 zł, co jest bzdurą, bo po pierwsze "belka" nie pada (nie wierzysz to zajrzyj na jakieś forum dot. Forda i spróbuj znaleźć jakieś posty na temat tej awarii), po drugie używka kosztuje 200, a nie 500-1000 zł. Stwierdziłeś też, że łożysko do "normalnego auta" kosztuje 20-40 zł, a jak się okazało za "normalne auto" uważasz koreańskiego trupa o konstrukcji sprzed, bez mała, 20 lat.

Robisz takie cyrki już nie po raz pierwszy, bo dość często mnie
atakujesz pisząc jakieś bzdurne komentarze do moich wypowiedzi.
Poprzednio to olewałem, a teraz ci się zebrało.

Ja piszę o treści twoich wypowiedzi, a nie o Tobie. To jest wyraźna granica która odróżnia barwny styl wypowiedzi od chamstwa i której niestety nie ogarniasz.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-12-06 23:40:46
Autor: Plumpi
Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4cfd5bd1$0$27030$65785112news.neostrada.pl...

[...]

To czego nie uważasz za trupa ?
Poza tym zauważ o co pytał autor wątku.
Pytał o auto tanie w eksploatacji, wstępnie wskazując na auta: lanos, hyundai accent, punto1, astra1, leganza
Te auta są tanie w eksploatacji i są to normalne, sprawdzone konstrukcje, do których można kupić tanie części.
Pisanie, że są to "trupy" jest typowym pierd...niem głupot. Równie dobrze można się zabić w najmłodszym Mondeo jak i być bezpieczniejszym w starym modelu o konstukcji z lat 80-tych. Wszystko zalezy od tego czy się dbało o auto czy też nie.
Nieststy jest większe prawdopodobieństwo, ze tanie w naprawach auta bywają bardziej zadbane od tych aut, które są drogie w naprawach, gdyż łatwiej jest wydać 20zł na nowe łożysko niż 500zł na całą piastę. Stąd też cena sprzedaży takich modeli jak Mondeo jest niska. W przeciwieństwie do Modeo, auta starsze konstrukcyjnie wydają się być relatywnie zbyt drogie. Są drogie, bo ludzie są świadomi, ze te auta mają popyt, gdyż są tanie w utrzymaniu i naprawach. Takie są prawidła rynku i tego nie zmienisz.
Normalnymi autami mogą być np. Fiesta, Sierra, Escort, bo takze są tanie w naprawach, a przy tytm nie są autami szczególnie psującymi się.
Mogą takze być Ople: Corsa, Astra, Vectra, Omega, VW: Golf, Polo, Passat, Audi: 80, 90, 100, Skoda: Felicia, Fiat: Funto, SC, Sienna, Bravo, Brava oraz wiele innych.
Mondeo znacznie odstaje od tego grona, bo posiada konstrukcję, która w razie zaniedbania, generuje duże koszty.

Zanim kolejny raz zaczniesz się wymądrzać przeczytaj łaskawie pytanie jakie zadał autor wątku.

Tanie auto w eksploatacji cd... due Daewoo :)