Tanie (bezpłatne) konto zapasowe

Data: 2009-11-22 19:51:13
Autor: Mithos
Tanie (bezpłatne) konto zapasowe
Tak się jakoś dziwnie stało, że mBank z konta zapasowego stał się moim drugim głównym rachunkiem (obok Alior).

Wobec tego potrzebuję jakieś kolejne konto, po to aby rezerwowo trzymać na nim jakieś środki (może być marnie oprocentowane).

Warunek:
- konto ma być darmowe,
- karta debetowa ma być darmowa,
- brak różnych dziwnych warunków, które zwalniają z ww. opłat,
- ma być oddział żeby w razie czego podjąć gotówkę na podstawie jakiegoś dokumentu tożsamości (opłata nie ma znaczenia).

Zastanawiałem się nad ING Direct ale tam jest opłata za kartę. mBank odpada (bo mam), Inteligo również (brak oddziału). Co więc pozostaje ? Jakieś propozycje ? BPH ? Pekao (z pewnych względów wolałbym nie) ?

--
Mithos

Data: 2009-11-22 13:17:47
Autor: Radian
On 22 Lis, 19:51, Mithos <f...@adres.pl> wrote:
[...]

ING Direct da się prowadzić bez karty. Miałem zwykłe konto w ING,
zrezygnowałem z karty, a potem przekształciłem konto w Direct. Nie mam
karty i opłat.

Data: 2009-11-22 23:03:45
Autor: Mithos
Radian pisze:
ING Direct da się prowadzić bez karty. Miałem zwykłe konto w ING,
zrezygnowałem z karty, a potem przekształciłem konto w Direct. Nie mam
karty i opłat.

Ale właśnie karta jest mi potrzebna.

--
Mithos

Data: 2009-11-22 23:13:17
Autor: Mithos
Radian pisze:
  > ING Direct da się prowadzić bez karty. Miałem zwykłe konto w ING,
zrezygnowałem z karty, a potem przekształciłem konto w Direct. Nie mam
karty i opłat.

Chociaż tak patrzę na to i wychodzi, że debetowa VISA jest bezpłatna :

http://www.ingbank.pl/u235/navi/32598

opłata miesięczna za użytkowanie karty debetowej

Karty debetowe VISA/Maestro/Maestro zbliżeniowa
bez opłat/2zł8/3zł10

Wychodzi, że ta VISA jest bezpłatna (aczkolwiek pewnie po prostu źle czytam ich TOiP).

A dodatkowo mam pytanie : ta karta jest płatna 2 PLN czy 3 PLN ? Bo też to można różnie odczytać.

--
Mithos

Data: 2009-11-23 00:50:34
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow1
> [...]

A dodatkowo mam pytanie : ta karta jest płatna 2 PLN czy 3 PLN ? Bo też to można różnie odczytać.

mnie panienka w okienku podała interpretację, że
karta będzie bezpłatna jak odpracuję pańszczyznę
płacenia bezgotówkowo tą kartą --

Data: 2009-11-22 20:00:11
Autor: Darek
Tanie (bezpłatne) konto zapasowe
Warunek:

ciach

Jakieś propozycje ? BPH ? Pekao (z pewnych względów wolałbym nie) ?

Chyba tylko Polbank został

Darek

Data: 2009-11-22 20:10:42
Autor: cos
Mithos pisze:
[...]

vw?

Data: 2009-11-22 21:16:15
Autor: Sneakers
Tanie (bezpłatne) konto zapasowe
On 11-22-2009, cos <cos@gdzies.pl> wrote:

Mithos pisze:
 Tak si? jako? dziwnie sta?o, ?e mBank z konta zapasowego sta? si?
moim  drugim g?ównym rachunkiem (obok Alior).
  Wobec tego potrzebuj? jakie? kolejne konto, po to aby rezerwowo
trzyma?  na nim jakie? ?rodki (mo?e by? marnie oprocentowane).

vw?

O ile mi wiadomo, to VW nie ma oddziałów...

Pozdrawiam,
Piotrek Miller vel. Sneakers
<%shortdate%>

Data: 2009-11-22 23:19:39
Autor: Marcin Nowakowski
Tanie (bezpłatne) konto zapasowe
Dnia 2009-11-22 22:16,  Sneakers stwierdził, że:
O ile mi wiadomo, to VW nie ma oddziałów...

AFAIK ma jeden w Warszawie.

--
Marcin Nowakowski
MCR@IRC, ICQ UIN: 53375070, GG: 1824096, GSM: +48 722 099970, mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

Data: 2009-11-22 20:35:19
Autor: paul
Tanie (bezpłatne) konto zapasowe
DBNet.
Zdecydowanie.

paul.

Data: 2009-11-22 23:25:05
Autor: Przemysław Kowalik
Użytkownik Mithos napisał:
[...]

Inteligo w sumie ma oddziały (PKO BP tudzież agentury w/w) ale za to kartę ma płatną, więc co do meritum masz rację, że odpada :-)

Przemek

Data: 2009-11-22 23:27:29
Autor: Mithos
Przemysław Kowalik pisze:
Inteligo w sumie ma oddziały (PKO BP tudzież agentury w/w) ale za to kartę ma płatną, więc co do meritum masz rację, że odpada :-)

Miałem kiedyś już rachunek Inteligo i niestety w oddziale PKO BP nie dało się nic załatwić.

--
Mithos

Data: 2009-11-22 23:36:17
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow1
Przemysław Kowalik pisze:
> [...]

Miałem kiedyś już rachunek Inteligo i niestety w oddziale PKO BP nie dało się nic załatwić.

nic, oprócz bezprowizyjnej wplaty gotówki w okienku kasowym
to maleńka przewaga inteligo nad mBankiem czy innym VW, dużo
dużo placówek przyjmujących wpłaty.

Data: 2009-11-23 00:26:31
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Tanie (bezpłatne) konto zapasowe

"Mithos" hec178$u41$1@news.onet.pl

Zastanawiałem się nad ING Direct

Unikaj ING. :)

ale tam jest opłata za kartę. mBank odpada (bo mam), Inteligo również (brak oddziału). Co więc pozostaje ? Jakieś propozycje ? BPH ? Pekao (z pewnych względów wolałbym nie) ?

Co?! PeKaO Ci nie odpowiada? A to dlaczego? ;)
Ja wiem, dlaczego mnie nie odpowiada, dlaczego
cieszyłbym się, gdyby ten bank przestał istnieć. :)

--
   .`'.-.          ._.                            .-.
   .'O`-'      ., ; o.'    eneuel@@gmail.com     '.O_'

Data: 2009-11-23 09:05:11
Autor: Sebastian
Mithos pisze:
[...]

Polbank pasuje idealnie.
Najlepiej założyć od razu 2 konta, rachunek gotówkowy + rachunek
oszczędzający albo rachunek gotówkowy + rachunek mocno oszczędzający. Na
rachunku gotówkowym jest zerowe oprocentowanie ale tylko z niego są
darmowe przelewy zewnętrzne.

Jeśli chcesz tą rezerwową gotówkę mieć dostępną za pomocą karty to
możesz trzymać ją na rachunku oszczędzającym. Można do niego wyrobić
osobną, darmową bez żadnych warunków kartę.

Wady:
- dostęp przez internet często nie działa
- darmowy przelew zewnętrzny wymaga kombinowania RO->RG-> ale jeśli
bankowość internetowa działa to tylko pół minuty więcej
- pracownicy w placówkach mili, ale opowiadają głupoty i mają jakieś
dziwne problemy typu: brak kopert z hasłami, brak dostępu do sytemu
bankowego, brak osoby która zna jakieś hasło itp.

Zalety
- darmowość bez dodatkowych warunków , kart debetowych też
- najlepsze w Polsce kursy przy transakcjach kartami za granicą
- wyrabiamy osobne karty go RG i RO, karty do rachunku gotówkowego
używamy jako eKarty do transakcji w internecie przelewając tam tylko
tyle środków ile trzeba

Tak przy okazje widziałem w jakiejś gazecie zestawienie kosztów kredytu
gotówkowego 10tyś na 3 lata. Obejmowało wszystkie koszty i opłaty. W
Polbanku 2tyś zł, pozostałe banki od 3 do 5 tysięcy.

Sebastian

Data: 2009-11-23 09:28:03
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Tanie (bezpłatne) konto zapasowe

"Sebastian" hedfnd$pbt$1@polsl.pl

Najlepiej założyć od razu 2 konta, rachunek gotówkowy + rachunek

gotówkowy + oszczędzający + 3 mocne :)

--
   .`'.-.          ._.                            .-.

Data: 2009-11-23 20:12:59
Autor: rodzynek bankowy
Tanie (bezpłatne) konto zapasowe
Możesz jeszcze spróbować "Konta na start" Allianz Banku.
Prowadzenie i karta za darmo.

Minusy: nie można założyć konta przez net i przelewy 50gr przez internet

pozdrawiam
RB

Data: 2009-11-23 23:42:54
Autor: Stiwi
[...]

Ja myślę, że dużo osób sobie zakodowalo PEKAO SA jako starodawny bank, z kiepską ofertą i obsługą, gdzie każdą rzecz należy załatwiać w oddziale.

W perspektywie kilku lat, nie zmieniło się jedno: kadra. Te same "staruszki", które nie były wiele młodsze 8 lat temu (może i dłużej, ale wcześniej byłem za młody by interesować się bankowością), dalej trzymają się stołków w oddziałach. Po wizycie w Pekao SA należałoby pójść np do BZWBK, młoda kadra, każdy mówi po angielsku. Ciekawy kontrast. Ostatnio miałem taki przypadek odwiedzić te dwa banki jeden po drugim i rzuciło się to w oczy niesamowicie.

Ale wracając: Pekao stworzył dobre produkty. Pekao24 to jeden z lepiej skonstruowanych systemów bankowości online. Dla mnie nr 1 jest MultiBank, ale wiem że pod względem user-friendly to WBK, Raiffeisen, czy wiele innych mogłoby się wzorować na Pekao24. Wiem, że kiedyś Pekao24 nie pozwalał sprawdzić historii konta w okresie dłuższym niż 3 miesiące wstecz, ale może to się zmieniło?

Eurokonto Net jest darmowe w sensie przelewów, wpłat czy wypłat w oddziale. Niestety karta jest płatna (3pln miesięcznie). Z tym że karty brać nie trzeba. Biorąc pod uwagę, że konto ma być zapasowe jak twierdzisz, zawsze można pobrać gotówkę bezpłatnie w okienku.

--

Tanie (bezpłatne) konto zapasowe