Tanie czujniki cofania z allegro

Data: 2011-06-25 09:56:29
Autor: BearBag
Tanie czujniki cofania z allegro
Witam
Chciałbym poznac opinie o tych najtanszych czujnikach cofania z
wyswietlaczami led ktorych pełno na allegro. Zaczynają się juz od
60zł. Ogólnie to bym raczej tego nie kupił ale mam auto a którym było
to kiedyś montowane ale nawaliło i zostały mi dziury w zderzaku.
Pomyślałem że jak już sa to dokupie tylko chciałbym coś działającego a
nie piszczącego z byle powodu typu wilgoć po deszczu. Ktoś montował te
najtansze zestawy i może napisać jak to sie spisuje np po umyciu auta
ale po dobrej ulewie? słyszałem dawniej że te najtańsze lubią
wariować. Wadą też jest pomiar który konczy się juz 30-40cm od
przeszkody co może być troche mało przy bardzo ciasnej zatoczce :) W
każdym razie prosze o opinie bo w archiwum bardzo stare tematy...

Data: 2011-06-25 10:38:04
Autor: koziel
Tanie czujniki cofania z allegro
co prawda w swoim aucie mam fabryczne czujniki, ale moim zdaniem,
powinienes zainwestowac w cos drozszego - raczej standardowo cena jest
wyznacznikiem jakosci. Wez cos ze sredniej polki cenowej - a mozesz
tez rozejrzec sie za czujnikami fabrycznymi (tyle jest sprzedawcow
czesci). W kazdym razie, ja bym nie polcal taniej chinszczyzny - ale
niech wypowiedza sie posiadacze ;-)

Pozdrawiam,
Emil.

Data: 2011-06-25 16:12:25
Autor: hamberg
On 25 Cze, 19:38, koziel <koziel...@wp.pl> wrote:
[...]

no wlasnie - nie znam nie polecam...

ja mam tania chinszczycne - swietnie to wszystko dziala chociaz jeden
czujnik padl to i tak sie oplacilo. Juz czwarty rok jezdze i skoro nie
widac roznicy...

Jesli zastanawiasz sie nad dokladnoscia - bardzo dokladne.

Data: 2011-06-25 19:49:34
Autor: Yogi\(n\)
Tanie czujniki cofania z allegro
Uzytkownik "koziel" <koziel007@wp.pl> napisal w wiadomosci news:c91508d4-4680-40da-aeca-fba1474f8edfc29g2000yqd.googlegroups.com...
[...]

Valeo lub amervox - innych nie testowalem. Valeo lepsze od amervox, bo te ostatnie w czasie ulewy glupieja, poza tym bez problemów.

--
Yogi(n)
http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasiukiewicz412010.jpg

Data: 2011-06-26 22:13:02
Autor: Madoniowie
Tanie czujniki cofania z allegro
Uzytkownik "Yogi(n)" <yogi_n@tlen.pl> napisal w wiadomosci news:4e061fbe$0$2444$65785112news.neostrada.pl...

Valeo lub amervox - innych nie testowalem. Valeo lepsze od amervox, bo te ostatnie w czasie ulewy glupieja, poza tym bez problemów.

Valeo równiez glupieja, jak jest mokro. Pipcza caly czas, ze jest 0,4m do przeszkody.

--
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2011-06-26 22:56:09
Autor: Yogi\(n\)
Tanie czujniki cofania z allegro
Uzytkownik "Madoniowie" <madoniowie.kasuj@wytnij.go2.pl> napisal w wiadomosci news:iu84ea$bn0$1mx1.internetia.pl...
[...]

Moje valeo nie glupialy tak szybko, w kazdym razie zmienilem stopien zaufania do czujników po przesiadce z valeo na amervoxa. Ale amervox jest calkiem dobry, odpowiednio czuly i glupieje tylko przy "scianie wody", w wypadku zwyklego deszczu nie ma problemu.
Na jego plus zapisac nalezy szybkosc, to znaczy piszczy w zasadzie w czasie rzeczywistym, nie ma "time laga", który wstepowal w valeo.

Data: 2011-06-29 09:10:34
Autor: hamberg
Tanie czujniki cofania z allegro
Moje valeo nie glupialy tak szybko, w kazdym razie zmienilem stopien
zaufania do czujnik w po przesiadce z valeo na amervoxa. Ale amervox jest
calkiem dobry, odpowiednio czuly i glupieje tylko przy "scianie wody", w
wypadku zwyklego deszczu nie ma problemu.
Na jego plus zapisac nalezy szybkosc, to znaczy piszczy w zasadzie w czasie
rzeczywistym, nie ma "time laga", kt ry wstepowal w valeo.

Panowie przeciez czulosc sie reguluje!

Data: 2011-06-30 14:07:03
Autor: radekp@konto.pl
Tanie czujniki cofania z allegro
Wed, 29 Jun 2011 09:10:34 -0700 (PDT), w
<b94092a5-c93c-4603-9a85-ccca5db6c3ae@x12g2000yql.googlegroups.com>, hamberg
<radoslaw.gawlik@gmail.com> napisał(-a):

> [...]
> Na jego plus zapisac nalezy szybkosc, to znaczy piszczy w zasadzie w czasie
> rzeczywistym, nie ma "time laga", kt ry wstepowal w valeo.

A takie czujniki wykrywają słupki (takie o szer. ok. 15cm) albo barierkę na
wys. powiedzmy 1m?
Czy tylko "porządną" przeszkodę?

Data: 2011-06-30 19:30:12
Autor: BearBag
Tanie czujniki cofania z allegro

A takie czujniki wykrywają słupki (takie o szer. ok. 15cm) albo barierkę na
wys. powiedzmy 1m?
Czy tylko "porządną" przeszkodę?

Wykrywają, chyba że coś jest poniżej albo powyżej kąta widzenia (ale to już
widać w szybie)

Data: 2011-07-01 09:26:05
Autor: hamberg
Tanie czujniki cofania z allegro
A takie czujniki wykrywają słupki (takie o szer. ok. 15cm) albo barierkę na
wys. powiedzmy 1m?
Czy tylko "porządną" przeszkodę?

spokojnie wykryja Ci niewidoczny kwietnik betonowy, niski slupek
parkingowy o srednicy 5-7cm. Wystarczy poprawnie ustawic czulosc -
tylko jak sie przedobrzy to trawe zaczyna wykrywac i gorki na drodze
ktore normalnie mozna przejechac.

Data: 2011-07-18 19:12:27
Autor: jerzu
Tanie czujniki cofania z allegro
On Thu, 30 Jun 2011 14:07:03 +0200, "radekp@konto.pl"
<radekp@konto.pl> wrote:

A takie czujniki wykrywają słupki (takie o szer. ok. 15cm) albo barierkę na
wys. powiedzmy 1m?
Czy tylko "porządną" przeszkodę?

Moje, fabrycznie montowane, wykrywają krawężnik.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2011-06-25 18:51:59
Autor: Waldek Godel
Dnia Sat, 25 Jun 2011 09:56:29 -0700 (PDT), BearBag napisał(a):

[...]

Ja mam najtańsze chińskie z ebaya. Działają bez zarzutu, choć z lekkim
opóźnieniem - co widać jak ktoś wchodzi z tyłu, dźwięk jest z opóźnieniem
około sekundy. Przy wolnym cofaniu zero problemu, przy szybkim można sobie
zrobić kuku.
Auto musi byc naprawdę koszmarnie mokre, żeby czasem daly jakiś dziwny
alarm, który trwa przez kilka sekund i później znów działa dobrze.
Generalnie - świetnie wydane pieniądze.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

Data: 2011-06-25 20:05:56
Autor: venioo
W dniu 2011-06-25 18:56, BearBag pisze:
[...]

Ja sie podepne - czy hak wystajacy na ok.20cm za zderzak moze powodowac jakies problemy typu "falszywy alarm" czy raczej kat dzialania tego ustrojstwa eliminuje takie niespodzianki?

pzdr

--
venioo
GG:198909

Data: 2011-06-25 11:51:28
Autor: koziel
On 25 Cze, 14:05, venioo <p.wie...@onet.eu> wrote:

[...]

u mnie takich problemow nie ma - jednak mam niestandardowy czujnik:
jest zamontowany pod ramka na tablice rejestracyjna (nieidoczny
prawie). Jedynie gdy cofam z przyczepka i wykrecam pod pewnym katem,
wowczas informuje o przeszkodzie ;-)

Pozdrawiam,
Emil.

http://allegro.pl/show_item.php?item=1683757984
http://allegro.pl/alufelgi-4x100-15-i1683758195.html

Data: 2011-06-29 07:21:05
Autor: BearBag
Tanie czujniki cofania z allegro
Kupiłem i zamontowałem taki najtanszy zestaw za 60zł. Sam montaż około
1godz bo musiałem zdjąć tylny zderzak. Otwory ktore miałem musiałem
powiększyć o jakieś 2mm wiertłem które było w zestawie. Wszystko
działa bardzo dobrze, pokazuje od 30cm dość dokładnie. Dzisiaj
przetestowałem nawet w burzy i nie było problemów. Także chyba nie ma
po co wywalać większej kasy.

Data: 2011-06-25 20:33:31
Autor: krzyss
W dniu 2011-06-25 20:05, venioo pisze:

Ja sie podepne - czy hak wystajacy na ok.20cm za zderzak moze powodowac
jakies problemy typu "falszywy alarm" czy raczej kat dzialania tego
ustrojstwa eliminuje takie niespodzianki?

U mnie hak nie przeszkadza, nie jest widziany przez czujniki

--
===-- -- -==   krzyss vel Qkill   ==-- -- -===
-- -- ===-- --    www.krzyss.com   -- -- ===-- --

Data: 2011-06-25 21:21:17
Autor: BrunoJ
Tanie czujniki cofania z allegro
BearBag <cactusek@gmail.com> napisał(a):
Witam
Chcia=B3bym poznac opinie o tych najtanszych czujnikach cofania z
wyswietlaczami led ktorych pe=B3no na allegro. Zaczynaj=B1 si=EA juz od
60z=B3. Og=F3lnie to bym raczej tego nie kupi=B3 ale mam auto a kt=F3rym by=
=B3o
to kiedy=B6 montowane ale nawali=B3o i zosta=B3y mi dziury w zderzaku.
Pomy=B6la=B3em =BFe jak ju=BF sa to dokupie tylko chcia=B3bym co=B6 dzia=B3=
aj=B1cego a
nie piszcz=B1cego z byle powodu typu wilgo=E6 po deszczu. Kto=B6 montowa=B3=
 te
najtansze zestawy i mo=BFe napisa=E6 jak to sie spisuje np po umyciu auta
ale po dobrej ulewie? s=B3ysza=B3em dawniej =BFe te najta=F1sze lubi=B1
wariowa=E6. Wad=B1 te=BF jest pomiar kt=F3ry konczy si=EA juz 30-40cm od
przeszkody co mo=BFe by=E6 troche ma=B3o przy bardzo ciasnej zatoczce :) W
ka=BFdym razie prosze o opinie bo w archiwum bardzo stare tematy...
Ja mam w aucie najtansze (wtedy cos 300zl) czujniki, juz od 7 lat. Ostatnio
wysiadla jedna sztuka, przy czym jakos 'skorodowal' z zewnatrz, zimy mu
zaszkodzily czy cos. Oczywiscie jest szansa ze teraz chinskie sa gorsze niz
kiedys, ale za 60zl to bym kupil w ciemno dwa kompety (jeden na zapas ;-).
Chociaz zgadzam sie ze fabryczne lepsze (ok 20cm vs 35m w chinskich)
Majac dziury w zderzaku to bym przede wszystkim skupil sie na tym zeby dobrac
czujniki ktore beda pasowac.

--
pozdr, BrunoJ, Bydg
Citroeny stare i nowe

Data: 2011-06-26 00:32:44
Autor: to
Tanie czujniki cofania z allegro
begin  BrunoJ
Chociaz zgadzam sie ze fabryczne lepsze (ok 20cm vs 35m w
chinskich)

Fabryczne to raczej 5 cm, a nie 20. Jaki sens mają w ogóle czujniki, które pokazują te 35 cm? Przecież większą dokładność osiągniemy patrząc do tyłu...

Data: 2011-06-26 21:56:44
Autor: BearBag
Tanie czujniki cofania z allegro

Fabryczne to raczej 5 cm, a nie 20. Jaki sens mają w ogóle czujniki, które pokazują te 35 cm? Przecież większą dokładność osiągniemy patrząc do tyłu...

Wydaje mi się że bajki piszesz o tych 5cm bo orientowałem sie troche w
temacie i wszystko co pokazuje poniżej 30cm to podobno naciąganie na
opakowaniu. Ktoś pisał że koszt zrobienia czujnika wskazującego poprawnie
poniżej 20cm jest tak duży że nikomu sie to nie opłaca. Nawet te drogie na
allegro pokazują od 30cm.
Mysle że te 30cm w zupełnosci wystarcza, przecież nie parkuję się co do
pięciu cm bo przeszkoda może być nieregularna (czujnik nie wykryje tego) i
będziemy mieć po zderzaku.
Kupie najtanszy na allegro, dużo do stracenia nie ma. Srednica czujek okolo
2cm więc nawet jak bedzie się róznić o 1mm to da się to dopasować.

Pozdrawia BearBag...

Data: 2011-06-26 21:58:59
Autor: venioo
W dniu 2011-06-26 21:56, BearBag pisze:

[...]

Jak już zamontujesz to daj znać jak to w praktyce wypada :)

Data: 2011-06-26 22:00:33
Autor: Grejon
[...]

Zdziwiłbyś się. Mi niejednokrotnie takie czujniki ułatwiły zawracanie na ciasnym parkingu.

Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

Data: 2011-06-26 22:17:21
Autor: zdan
[...]

Dokładność 30 cm to ja mam parkując bez żadnych czujników.
Czasem przychodziło mi do głowy, czy sobie życia nie ułatwić
i nie kupić takiego cuda, aby szybciej parkować w ciasnych miejscach.
Dzięki Wam wiem, że to nie ma sensu :)

Piotr Zdankiewicz

Data: 2011-06-27 19:29:18
Autor: BearBag
[...]

bo tego nie stosuje sie w autach typu tico czy seicento tylko z mocno
wypuszczonym tyłem, które jest daleko od tylnej szyby i trudno ocenić
odległość.

Pozdrawia BearBag...

Data: 2011-06-27 21:04:35
Autor: zdan
W dniu 2011-06-27 19:29, BearBag pisze:

[...]

Skoda Octavia Kombi kwalifikuje się do Twojej pierwszej czy drugiej kategorii? A taki na przykład Ford Focus Kombi?

Piotr Zdankiewicz

Data: 2011-06-28 00:28:24
Autor: venioo
W dniu 2011-06-27 21:04, zdan pisze:
[...]

Kolega chyba mial na mysli Ducato czy Sprinter Maxi, a wszystkie kombi widac wrecz idealnie odleglosc dzieki tylnej szybie na koncu samochodu.

Data: 2011-06-28 20:09:45
Autor: zdan
W dniu 2011-06-28 00:28, venioo pisze:
[...]

Odległość do ściany tudzież innej prostej przeszkody i owszem.
Ale już do przodu innego auta obecnie nie jest tak prosto, gdyż
w obecnie produkowanych autach tył idzie do góry, a maski coraz bardziej w dół. Skutek jest taki, że widać bardziej szybę niż maskę.

Piotr Zdankiewicz

Data: 2011-06-29 18:32:10
Autor: radekp@konto.pl
Tanie czujniki cofania z allegro
Mon, 27 Jun 2011 21:04:35 +0200, w <iuak8g$4c5$1@node2.news.atman.pl>, zdan
<zdan@interia.pl> napisał(-a):

> [...]

Skoda Octavia Kombi kwalifikuje się do Twojej pierwszej czy drugiej kategorii? A taki na przykład Ford Focus Kombi?

Myślę, że chodzi raczej o sedany.
W kombi czy hatchbacku czujniki z 30cm dokładnością chyba można sobie darować.

Data: 2011-06-29 09:13:53
Autor: hamberg
Tanie czujniki cofania z allegro
Dok adno 30 cm to ja mam parkuj c bez adnych czujnik w.
Czasem przychodzi o mi do g owy, czy sobie ycia nie u atwi
i nie kupi takiego cuda, aby szybciej parkowa w ciasnych miejscach.
Dzi ki Wam wiem, e to nie ma sensu :)

po prostu jeszcze nie trafiles na takie auto gdzie to bardzo pomoze.
Nie ma sensu dla Ciebie a np u mnie w aucie czujniki sa wrecz
niezbedne.

Data: 2011-06-26 10:21:33
Autor: Papkin
Tanie czujniki cofania z allegro
Dokladnie, zmierzyc srednice i tyle, kupic w sumie z samym buzzerem (piszczykiem) przynajmniej ja tak myslalem. Mam takie za 65zl (na allegro upatrzone, kupione we Wroclawiu na Braniborskiej kolo Domaru, z tylu).

Valeo maja mniejsza srednice (chyba 18mm) niz te chinskie (21-22?) takze bylby problem (niby daja przejsciowki ale to nie wyglada dobrze).

Wyswietlacz walic bo i tak cofam na "szyje" a piszczyk tylko ostrzega o czyms czego moglbym nie widziec. Montaz 2h (mierzylem dlugo przed wierceniem by bylo dokladnie -krawiecka miara jak znalazl). Piszczy z bagaznika i starcza. Mozna sobie zaszalec i kupic peszel samochodowy (cienki) z allegro i masz prawie jak fabryka (w bagazniku w tym ida kable). Przylepiona centralka jest do nadkola na zalaczona tasme 3M z rzepem. Moze przeniose jeszcze buzzer do kabiny bo bedzie lepiej slychac. Mam zrobione tez przygotowanie pod montaz taki ze MUTE w radio sie wlaczy jak bede cofac (musze tylko przekaznikiem zmienic +12V na zarowce cofania na mase...). Wyswietlacz o tyle dobry ze pokaze z ktorej strony zbliza sie przeszkoda ALE i tak musisz sie zatrzymac ;-)

Od roku nic nie padlo, mam czujniki "skosne" takie do obracania, imho dobry pomysl chinoli. Polakierowane i to najwazniejsze!!!! 20zl za farbe i wyglada super. Z palety DEŁU jeden kolor byl b. zblizony to wzialem (45zl dorobienie lakieru i nabicie jakby ktos chcial blizszy ideal choc i tak nie osiagnie 1:1).

Warto kupic dwa zestawy jakby czujnik padl - dobra rada w sumie, pomalowac za jednym razem. W szczeline dac paseczek grubszej foli PE (cienki, dlugi) pomalowac, paseczek usunac - przed malowaniem przejechac 2000 papierem, wymyc IPA, sprawdzic czy dobrze zmatowiona jest oryginalna farba/lakier by sie nowy trzymal uczciwie, na bokach tez tak samo. W karton po pizzy z nawierconymi dziurami umiescic - z glowa i delikatnie polakierowac. 3 warstwy i kolor mam jak trzeba. Malowac w dniach jak dzis, wilgotno i nie lata duzo syfu coby sie mogl przylepic :)

Czujniki polecam, mozna i na valeo sie szarpnac...

Do wiekszych aut polecam jednak kamere cofania i monitor [<300zl jak zamowisz z chin], zawsze widziec 100% lepiej niz tylko slyszec no i widzisz wszystko a czujnik dzwiekowy nie wykryje okraglego slupka ktory nie odbija idealnie dzwieku acz go rozpraszac moze nie typowo i dupa.

Uf....

Data: 2011-06-26 10:33:37
Autor: gogi
[...]
[ciach]

Ja korzystam z czujnikow zakupionych na allegro za ok. 70 zl. Firma z Lodzi chyba byla, a czujniki Stig.
Dzialaja rewelacyjnie, czy deszcz czy slonce zawsze wskazuja poprawnie. Nie ma wyswietlacza, jest sam efekt dzwiekowy.
Zalozone mam w kombii z hakiem i nie ma problemu, dodam, ze sam zakladalem a mistrzem nie jestem :)

Pozdr.
--
gogi

Data: 2011-06-27 14:50:00
Autor: Bartek
Użytkownik "BearBag" <cactusek@gmail.com> napisał w wiadomości news:8bbe55e1-64b5-4562-b926-c8f3cfb13607x1g2000yqa.googlegroups.com...
[...]

czesc,
i masz jakies na oku? ja bym chcial wreszcie! coś zamontować, bo widoczność w lybrzedo tylu jest do dupy.

a ktos zwas ma doświadczenia z kamera cofania? uzywal ktos?

--
Pozdrawiam, Bartek

Data: 2011-06-27 19:48:00
Autor: Yogi\(n\)
Użytkownik "Bartek" <NIESPAMUJsmietnik1@poczta.fm> napisał w wiadomości news:iu9u9o$dtg$1node2.news.atman.pl...
[...]

Ja mam w tej chwili czujniki (zamontowane przy zakupie auta przez ASO) oraz kamerę, która dołożyłem po roku z hakiem, razem z nawigacją 2 din. Kamerka widzi dół zderzaka (bo zamontowana jest w klapie) i dzięki temu moge dojechać na centymetry. wadą jest konieczność uruchamiania navi, czego często nie robię jeżdżąc na po miescie na krótkich trasach i wtedy korzystam z czujników. Kamerka jest genialna, to zupełnie "inna bajka", widac bardzo dobrze, ze dwa razy uratowała np. dzieciaka sąsiadów, który wbiegł za moje auto (choć prędkosć niewielka, to czujniki zareagowały jak już prawie przebiegł). W nocy obraz jest czarno biały, ale światłą cofania wystarczają, żeby wyraźnie widzieć co jest za autem. Montaż upierliwy, ale poza tym to same plusy.

Data: 2011-06-27 20:32:42
Autor: Papkin
[...]

tez planuje kamere tylko jaki model posiadasz - link? Masz w srodku auta czy na zewnatrz (wtedy napisz co ile trzeba myc szkielko by bylo cos widac...)

dzieki

Data: 2011-06-27 20:45:08
Autor: Yogi\(n\)
Użytkownik "Papkin" <spam@spamerssux.net> napisał w wiadomości news:4e08cccf$1news.home.net.pl...
tez planuje kamere tylko jaki model posiadasz - link? Masz w srodku auta czy na zewnatrz (wtedy napisz co ile trzeba myc szkielko by bylo cos widac...)

Kamerka aftermarketowa do outlandera (mam lancera, ale mocuje się bez przeróbek w wersji sportback):
http://allegro.pl/kamera-cofania-kolor-mitsubishi-outlander-i1672879204.html#gallery
Co do mycia... bo ja wiem, przy myciu auta myje się sama ;-) Przecierałem może ze dwa razy, bo rzeczywiście ciężko było coś zobaczyć.
Nie piszesz o jakie auto chodzi, ale kup dedykowaną, nie będzie problemu z montażem, no chyba, że to jakieś wyjątkowo rzadkie wozidło, może być ciężko znaleźć.