Tanie jeepy - czy warto kupić

Data: 2009-04-10 09:11:09
Autor: kolega
Tanie jeepy - czy warto kupić
Przeglądając oferty na allegro widać że jeepa z gazem mozna kupic juz za 8-12 tys oczywiscie zakladajac jazde w teren lekki chociaz by ale teren

Jakie sa wasze opinie o takim grand cherookim chociaz by z gazem pojemnosc 5.2 czy 4.0 na weekendowe wypady do lasu rzeki itd. Części do tego są drogie ?

Data: 2009-04-10 01:20:25
Autor: bieleckim
Tanie jeepy - czy warto kupić
On 10 Kwi, 09:11, "kolega" <moje_serce_jest_jak_p...@op.pl> wrote:
[...]

?

w lekki teren spoko się nadaje, części nie są jakieś drogie, jak już
to bierz 5.2 bo to V8 jest a 4.0 to rzędowy, a w różnicy spalania nie
ma żadnego. Najlepiej 5.9 brać ale to tylko z 98r i koło 20tys już.

Data: 2009-04-10 10:35:04
Autor: Agent 0700
Tanie jeepy - czy warto kupić
w lekki teren spoko się nadaje, części nie są jakieś drogie, jak już
to bierz 5.2 bo to V8 jest a 4.0 to rzędowy, a w różnicy spalania nie
ma żadnego. Najlepiej 5.9 brać ale to tylko z 98r i koło 20tys już.

Bierz 4.0 z automatem bo silnik i skrzynia ma opinię mocnych i bezawaryjnych.

A inne części też bez tragedii cenowej.

Pozdrawiam

Jacek

Data: 2009-04-10 10:17:31
Autor: Sergiusz Rozanski
Tanie jeepy - czy warto kupić
Dnia 10.04.2009 kolega <moje_serce_jest_jak_pies@op.pl> napisał/a:
[...]

4.0 w grandzie może być za słaby, popatrz jeszcze na XJ-ty do weekendowych
wyjazdów będzie fajniejszy i ma że tak powiem większy potencjał.
XJ tylko z 4L inne silniki odpadają w ogóle.
Eksploatacyjne części nie są drogie, ciut nieco ponad osobówki klasy C.

***       http://www.4x4.kalisz.pl      ***

Data: 2009-04-10 13:12:30
Autor: macko
Tanie jeepy - czy warto kupić

Użytkownik "kolega" <moje_serce_jest_jak_pies@op.pl> napisał w wiadomości news:grmri5$80q$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

Trochę dziwią mnie wypowiedzi że Cheroki jest autem tanim w utrzymaniu. Odrazu mówie (żeby nie było) że nie jeździłem nigdy takim jeepem.  Z opini użytkowników jak i prasy (w ubiegłym roku był artykuł w Off-Roadzie o Cherokim) wynika że jest to dość dobry samochód ale właściciel musi liczyć się z wysokimi kosztami utrzymania.
Wydaje mi się że z takim budżetem do weekendowych dojazdów na ryby czy grzyby warto zainwesować w Samuraja/ Vitarę ew. Patrola lub Frontere. Chyba że jesteś fanem majsterkowania do Nivkę baardzo polecam.

pzdr. macko

Data: 2009-04-10 11:45:26
Autor: Sergiusz Rozanski
Tanie jeepy - czy warto kupić
Dnia 10.04.2009 macko <kovaleczek_WYTNIJ_@interia.pl> napisał/a:

[...]

Hint: paliwo ;) Ja mam xj na 31" i 20-22l/100 to typówka w spokojnej
jeździe, a w terenie to 30 spokojnie. Nawet zagazowany jeep będzie palił 2-2.5x
więcej niż spora osobówka.

Wydaje mi się że z takim budżetem do weekendowych dojazdów na ryby czy grzyby warto zainwesować w Samuraja/ Vitarę ew. Patrola lub Frontere. Chyba że jesteś fanem majsterkowania do Nivkę baardzo polecam.

E, nie ma problemu, jak dobry egzemplarz, po włożeniu do tej ceny 2-3kzl na
pakiet startowy i przez kilka lat nic nie naprawiamy - tylko paliwo, a
ekspoloatacja weekendowa nie jest aż tak droga.
No chyba że zaczniemy jeździć w off-road, to koszty moga być większe, no ale to
już powiedzmy często dla auta warunki ekstremalne.

***       http://www.4x4.kalisz.pl      ***

Data: 2009-04-10 14:14:35
Autor: macko
Tanie jeepy - czy warto kupić

Użytkownik "Sergiusz Rozanski" <write-only-with-spf@sergiusz.com> napisał w wiadomości >>

Hint: paliwo ;) Ja mam xj na 31" i 20-22l/100 to typówka w spokojnej
jeździe, a w terenie to 30 spokojnie. Nawet zagazowany jeep będzie palił 2-2.5x
więcej niż spora osobówka.

Nie tylko paliwo. Gdybym miał jeździć samochodem 1x w tygodniu to wziąłbym różnice pomiędzy np.: ubepieczeniem samochodu z silnikiem 4,2 a 1,3 (Samuraj) czy tam 2,8 (Frotka). Może mam mylne wyobrażenie ale jakoś Jeep to taka typowa, kosztowana (wg. mnie) bulwarówka.

E, nie ma problemu, jak dobry egzemplarz, po włożeniu do tej ceny 2-3kzl na
pakiet startowy i przez kilka lat nic nie naprawiamy - tylko paliwo, a
ekspoloatacja weekendowa nie jest aż tak droga.

3tys. na pakiet startowy do samochodu terenowego? Trochę mało...
Olej w silniku, skrzyni, mostach, reduktorze, paski, płyny, smarowanie wału i zawsze coś wyjdzie w praniu jakiś krzyżak, gdzieś zawiecha nie robi, coś się poci....

No chyba że zaczniemy jeździć w off-road, to koszty moga być większe, no ale to
już powiedzmy często dla auta warunki ekstremalne.

Off-road off-roadowi nie równy. Jedni starają się bawić "loł kostowo" a inni pakują wagony pieniędzy w swoje zmoty budowane od podstaw.

pzdr. macko

Data: 2009-04-10 14:28:01
Autor: Sergiusz Rozanski
Tanie jeepy - czy warto kupić
[...]

E tam, ubezpiczenie tylko oc i nw ~300zł, do przeżycia. Czasami też warto mieć
takie auto na zimę, jak trzeba rano jechać, a tu jeszcze nie odśnieżyli.

[...]

Na płyny do xj 1kzl spokojnie wystarczy, to co wyjdzie dodatkowo to właśnie
te 1-2k kolejne. Np komplet hamulców klocki i szczęki do xj na cale auto to
350zł, zestaw kabli do 6cyl. 80zł, świece ngk po 13zł (model ze serwisówki
dla xj). Olej mobil-s z filtrem 200zł, chłodziwo 7l, skrzynia i reduktor 10l atf, most z lsd - 50zł, przedni zwykła przekładniówka - 10zł. I dolać
do wspomagania dota i do spryskiwacza :) Masz wszystkie płyny zrobione.
Poza olejem w asb wszytko możesz wymienić sam bez większych trudności.
Uszczelniacz tylniej półosi 75zł, z wymianą 150. Łożysko do półosi
100zł o ile pamiętam, silniczek krokowy 60zł (od jakiegoś francuza pasuje).
Jak widać nie ma bólu.

***       http://www.4x4.kalisz.pl      ***

Data: 2009-04-10 16:43:56
Autor: macko
Tanie jeepy - czy warto kupić

[...]

300zł za OC do XJ-ta ??

pzdr. macko

Data: 2009-04-10 14:56:27
Autor: Sergiusz Rozanski
Tanie jeepy - czy warto kupić
[...]

Tak zapamiętałem, więc miałem takie odczucie przy płaceniu :)
Spojrzałem teraz w kwity: 367zł oc+nw+zielona karta na Ukrainę w czerwcu ubr.

***       http://www.4x4.kalisz.pl      ***

Data: 2009-04-10 18:12:00
Autor: Hinek
Tanie jeepy - czy warto kupić

Użytkownik "Sergiusz Rozanski" <write-only-with-spf@sergiusz.com> napisał

Tak zapamiętałem, więc miałem takie odczucie przy płaceniu :)
Spojrzałem teraz w kwity: 367zł oc+nw+zielona karta na Ukrainę w czerwcu ubr.

Owszem, pierwsza rata moze tyle wyniesc.
Przy maksymalnej znizce, w najtanszym towarzystwie, w Gdyni ponad 600zl.
Pozdr

--
Hinek

Data: 2009-04-10 19:11:58
Autor: kolega
Tanie jeepy - czy warto kupić
o to już dużo bardzo mi powiedzieliście  przy 420 zl za forda escorta 670 to znowu nie tak az wiele

Data: 2009-04-10 15:33:53
Autor: kolega
Tanie jeepy - czy warto kupić
nie tam ja nie chce wielkiego offradu
ot poprostu wyjazdy nad rzeczke do lasu itd  no i drugie zastosowanie to takie ze czasem trzeba cos przewiezc
np drzewo z lasu do kominka no to duza przyczepke mam ale Toledo z 110 konmym silnikiem to jest auto ktore nadaje sie tylko
na szose w lesie po lekkim deszczu tonie z przyczepa
ot tak by sobie kawałek w las wjehał czy jakieś łaki wały przeciwpowodziowe to tak w weekendy

Jak ktos mi mówi o nivie czy samuraju to  mi sie  plakac chce
Obydwoma tymi autami mialem okazje pojezdzic u kolegow, auta super ale jak sie jezdzi tylko w teren i wiecznie w teren i ma sie garaz wyposazony jak do profesjonalnych napraw i kupe czasu , a za niva w teren to chyba by musiala jehac przyczepa z cześciami, kolega mial to poprostu katastrofa w kazdym calu. Znaczy ja nie mam nic do tych aut ale to sa auta wylacznie w teren i to raczej ciezki. samuraj jest mniej awaryjny ale trzepie w nim jak w c360, a taka jazde to ja dziekuje nie chce.

Patrol dobra rzecz tyle ze te robione w hiszpani to tez niezbyt udane wytrzymalosciowo konstrukcje

A frontera to nigdy nie bylo auto terenowe raczej  suvoski wybryk oplat cos jak crv hrv rav chociaz ta ostatnia radzi sobie z nich najlepiej ale zlopie paliwo prawie jak jeep

Tak naprawde to zostaje chyba tylko vitara w miare wygodna na drodze i calkiem dobra w terenie lekkim alternatywa to chyba tylko jeep
Vitara ma 1 wade ciezko spotkac dobry rocznik w miare dobrej cenie
raczej sa sprowadzane na zamowienie i szybko znikaja z komisow itd

Data: 2009-04-10 16:28:19
Autor: macko
Tanie jeepy - czy warto kupić

[...]

Prawie wszyscy którzy kupują Nive za 3tys. myślą że mają auto na wypasie "bo przecież 3tys. za Łade to dużo..." Założe się że zadbany, młody egzemplarz będzie mniej awaryjny niż wiekowy Cherokee. Wiadomo że Nivka czy Samuraj będzie mało komfortowy w porównaniu do Jeepa ale albo asfalt albo teren. Myśle że kontakt od czasu do czasu z prawdziwa mechaniczną maszyną jak Łada lub Samurajka dobrze robi na psychikę mężczyzny. W Cherokee wszystko jest już takie hmm.... mało hardcorowe :) Ja np. lubie napędy czy reduktor zapinać wajchą i czuć ze właśnie coś się zasprzęgliło a nie naciskać guziczek który tylko włącza mi lapkę... Wybór takiego samochodu zależy od podejścia.

Patrol dobra rzecz tyle ze te robione w hiszpani to tez niezbyt udane wytrzymalosciowo konstrukcje

Patrol "Hiszpan" mało wytrzymały? Nie słyszałem takiej opinii. Może młody jestem i się nie znam.

A frontera to nigdy nie bylo auto terenowe raczej  suvoski wybryk oplat cos jak crv hrv rav chociaz ta ostatnia radzi sobie z nich najlepiej ale zlopie paliwo prawie jak jeep

Ooo....Kolego.... Frontera mało terenowa? Ona tylko niepozornie wygląda. W konfrontacji Cherokee vs. Frontera obstawiam że opel jest dzielniejszy w terenie. Dobre A/T a najlepiej M/T we frotce a Twoje weekendowe wyjazdy na rzeczkę mogą zamienić się w dość ciekawy kontakt z niedostępną przyrodą.

[...]

Jeszcze masz do wyboru wiekową Toyote 70 ale jeśli nie godzisz się na niski poziom komfortu to chyba faktycznie najlepszym rozwiązaniem jest dla Ciebie Cherokee.

pzdr. macko

Data: 2009-04-11 13:56:55
Autor: MarcinK
Tanie jeepy - czy warto kupić
kolega pisze:
[...]

Przemyśl Chevroleta Blazera. Silnik 4.3V6 w mieście pali 18-20  LPG. Trwały, prosty i mało kłopotliwy. Mam wrażenie, że łatwiej znaleźć niezajeżdżony egzemplarz. Tylko w wersjach z plastikowym kolektorem konieczna sekwencja. Nie jeździłem Jeepem więc nie będę porównywał ale mam wrażenie, że Jeep jest bardziej narażony na kradzieże.

Pozdrawiam, Marcin

Data: 2009-04-11 19:57:10
Autor: jack
Tanie jeepy - czy warto kupić
kolega pisze:
> Przeglądając oferty na allegro widać że jeepa z gazem mozna kupic juz za > 8-12 tys oczywiscie zakladajac jazde w teren lekki chociaz by ale teren

Pozdrawiam, Marcin
Nie wiem jak jeepy,ale kumpel miał[bo czeka na chetnego]Forda aerostara miał
jakieś 7lat,az padła skrzynmia[znaczy sie olej sie wylał]I teraz czeka u
mechanika na decycyzje[diagnostyka,ew.naprawa od 3000 w zwyz]
Nie sadze ze z jeepem jest lepiej[w automacie oczywiscie]
Je polecam na początek Opelka fronterke.
Bardzo fajne autko do tego smieszne ceny eksploatacji,.
Jest to najtańsza terenóweczka w utrzymaniu.Zobacz ceny czesci na allegro.
Nie jest moze najmocniejsza ale w teren i tak jezdzisz na reduktorze.
pozdro.jack

Data: 2009-04-11 23:32:46
Autor: MarcinK
Tanie jeepy - czy warto kupić
jack pisze:
[...]

To ze ktoś nie dbał o samochód (z resztą ani terenowy, anie Chryslera, ani GM) to niby coś wnosi do dyskusji i Jeepie??? Nie kumam.

M.

Data: 2009-04-12 16:24:18
Autor: mirek
Tanie jeepy - czy warto kupić
Użytkownik "MarcinK" <mkaniew@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:grq0lr$n3u$1atlantis.news.neostrada.pl...
kolega pisze:
[...]

jak ma być tanie to hyundai galloper.
Do tego dośc solidne auto, nawet z redukcja i innymi terenowymi bajerami. Polecam wersje 3,0 benz. - jest nie do zajeżdżenia.
I raczej nie kradną , a oryginalne części tez tanie

--
buy and sell your photos
http://photobank.net-poland.com

Data: 2009-04-12 19:50:05
Autor: MarcinK
Tanie jeepy - czy warto kupić
kolega pisze:
[...]

Nawet z redukcją? To chyba i Frontera i Jeep i Blazer mają w standardzie :). Tanie części koreańskie - a to jakaś nowość.

Pozdrawiam, Marcin

Data: 2009-04-12 11:25:55
Autor: Irokez
Tanie jeepy - czy warto kupić
[...]

Ja się zastanawiam na SKOTem na naprawdę ciężkie warunki - jazda główną drogą wojewódzką w Wałbrzychu - ulicą Lenina (Andersa wstyd nazwać) czy Świdnicką.
Normalne cywilne auto znowu się doprasza o wymanę wahaczy (oryginalnych) po 5 tysiącach kilometrów.

W agencji mienia wojskowego za 10-15 tysiecy, czy bez problemów mozna tym jeździc po mieście?

--
Irokez

Data: 2009-04-12 11:30:47
Autor: JG
Tanie jeepy - czy warto kupić
Irokez pisze:
(...)
W agencji mienia wojskowego za 10-15 tysiecy, czy bez problemów mozna tym jeździc po mieście?
Hm, a nie ma jakiegoś ograniczenia przy zakupie?
Tj. każdy z ulicy może kupić SKOTa?
Przynajmniej jakiś czas temu dostęp był chyba jakoś ograniczony...

pozdrawiam,
JG

Data: 2009-04-12 11:45:10
Autor: Irokez
Tanie jeepy - czy warto kupić
Użytkownik "JG" <uzx@skasuj_antyspam_tlen.pl> napisał w wiadomości news:grscf4$me0$1inews.gazeta.pl...
Irokez pisze:
(...)
[...]

No właśnie nie wiem. Ludzie widzę dokładają oświetlenie aby to spełniało warunki techniczne i pomykają. Może RMF FM zapytać? takim fajnym jeździli :)
Trochę tutaj poczytałem http://www.specops.com.pl/SKOT/SKOT.htm

A u mnie na "drogach" (z nazwy tylko) to i terenówki wymiekają stąd zastanawiam się czy koszt utrzymania SKOTa nie będzie podobny lub nizszy niż 4 razy w roku remont całego zawieszenia. A jaka frajda.

Na granicy miasta 'Wałbrzych" zostawiał bym Skota i przesiadał się na zwykłe auto którym mozna jeździć po całej reszcie państwa Polskiego już normalnie.

--
Irokez

Data: 2009-04-12 12:22:53
Autor: jack
Tanie jeepy - czy warto kupić
Taak poj.12000ccm,zuzycie paliwa 40-70/100km.
Chyba jednak tanie remontować te zawieszena.
Ale chetnie bym sie krnął takim skocikiem.
pozdro.jack

Data: 2009-04-12 17:00:34
Autor: Alex81
Tanie jeepy - czy warto kupić
In article <72e9.00000058.49e1c0fd@newsgate.onet.pl>, jackglajt@vp.pl says....
Taak poj.12000ccm,zuzycie paliwa 40-70/100km.
Chyba jednak tanie remontować te zawieszena.
Ale chetnie bym sie krnął takim skocikiem.
Średnio wygodny jest, tak prawdę mówiąc ... A w terenie dużo lepiej radziła sobie pierwsza wersja BRDM-2, ta z wysuwanymi dodatkowymi kołami :) Do tego auto mniejsze i da się je zarejestrować w PL w miarę normalnie.

--
Pzdr
Alex

Data: 2009-04-12 18:28:06
Autor: jonasz
Tanie jeepy - czy warto kupić
kolega <moje_serce_jest_jak_pies@op.pl> napisał(a):
Przeglądając oferty na allegro widać że jeepa z gazem mozna kupic juz za 8-12 tys oczywiscie zakladajac jazde w teren lekki chociaz by ale teren

Sporo jest Explorerów - z takim budżetem można trafić przyzwoitą sztukę.

--

Tanie jeepy - czy warto kupić