Tanie kosiarki automatyczne

Data: 2020-08-18 11:17:22
Autor: heby
Tanie kosiarki automatyczne
Cześć.

Wysypały się tanie, w okolicy 1300zł, kosiarki automatyczne.

Przykładowo:

https://allegro.pl/oferta/kosiarka-automatyczna-robot-koszacy-80min-800m-9125408403

Tak sobie własnie je oglądam. Jest mało filmów pokazujacych wady i zalety na necie. Nikt ich nie kupuje? Cena powoduje że raczej cudów nie można się spodziewać, z drugiej strony niewiel się to różni od robotów sprzątających poza inną obudową, wiec w sumie dlaczdgo miało by kosztować 6kzł?

Ma ktoś i absolutnie nie poleca?

Obawiam się czy to nie będzie coś z okolic "vileda vrobi" czyli prawie jak robot, ale zupełnie nie to samo ;)

PS. Obejrzałbym taką chętnie osobiście, podczas pracy i bebechy, ale nigdzie w okolicy nie namierzyłem.

Data: 2020-08-21 21:04:56
Autor: t-1
W dniu 2020-08-18 o 11:17, heby pisze:
Cześć.

Wysypały się tanie, w okolicy 1300zł, kosiarki automatyczne.

A czy są też do kompletu grabie automatyczne?
Jeśli nie, to wolę kosić niż grabić.  :)

Data: 2020-08-21 23:08:51
Autor: heby
On 21/08/2020 21:04, t-1 wrote:
> A czy są też do kompletu grabie automatyczne?
> Jeśli nie, to wolę kosić niż grabić.  :)

Nie musisz grabić. Ponoć, jesli kosiarka biega sobie codziennie, to co wyrośnie przez dzień, to takie "mulczowanie".

Widzę w mojej okolicy trawnik obrabiany przez taką kosiarkę, nie dośc że perfekcyjny, to nic po przejechaniu nie zostaje, co można by nazwać "pozostałościami".

Tylko że ta kosiarka dorga była, coś ponad 7 kafli wtedy.

Data: 2020-08-24 10:10:39
Autor: Adam
W dniu 2020-08-21 o 23:08, heby pisze:
On 21/08/2020 21:04, t-1 wrote:
 > A czy są też do kompletu grabie automatyczne?
 > Jeśli nie, to wolę kosić niż grabić.  :)

Nie musisz grabić. Ponoć, jesli kosiarka biega sobie codziennie, to co wyrośnie przez dzień, to takie "mulczowanie".

Nawet po tygodniu, a czasem do dwóch tygodni od poprzedniego koszenia nie ma potrzeby zbierać. Robi za nawóz.

Trawa w Polsce to nie bambus, który rośnie kilka cm na dobę.

(...)

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2020-08-24 13:16:14
Autor: heby
On 24/08/2020 10:10, Adam wrote:
[...]

Przeginasz w drugą stronę. Trawa koszona po dwóch tygodniach jest na tyle duża że leży na tej skoszonej, żółknie, i nie chce magicznie znikać. Trzeba ją wygrabić. To dlatego kosiarki mają kosze. Sprawdź kiedyś jak wygląda skoszony dwutygodniowy trawnik bez zbierania resztek, po 2 dobach. Nie, nie wygląda jak trawnik.

Trawa w Polsce to nie bambus, który rośnie kilka cm na dobę.

Ale już kilka cm na tydzień, jak najbardziej.

Data: 2020-08-25 09:33:59
Autor: Adam
W dniu 2020-08-24 o 13:16, heby pisze:
On 24/08/2020 10:10, Adam wrote:
[...]

Nie trzeba wygrabiać. Żółknie kostrzewa, albo inne proste trawy. Ale po dwóch kolejnych dniach już nie ma problemu.

kiedyś jak wygląda skoszony dwutygodniowy trawnik bez zbierania resztek, po 2 dobach. Nie, nie wygląda jak trawnik.

Nie zbierana robi za nawóz. Po co zbierać?
Nie rozumiem: wygląda normalnie.

Trawa w Polsce to nie bambus, który rośnie kilka cm na dobę.

Ale już kilka cm na tydzień, jak najbardziej.

Zależy od pogody i od odmiany albo gatunku.

Po namyśle:
Być może masz jakąś twardą trawę mocno rosnącą oraz kosiarkę, która nie potrafi kilka razy "obrócić" pod nożem tej samej trawy, zanim ją wyrzuci. Wtedy istotnie, zostaje siano.
Natomiast już centymetrowe odcinki w niczym nie przeszkadzają.
Dłuższe w zasadzie też, ale już wtedy bardziej schną i dłużej gniją.

--
Pozdrawiam.

Adam

Tanie kosiarki automatyczne