Tanie liczniki GPS

Data: 2018-03-29 13:38:23
Autor: Maciek
Tanie liczniki GPS
Zastanawiam się nad jakimś Garminem przy czym ciągle mi wychodzi, że przy moich zastosowaniach to trochę przerost formy nad treścią, powiedzmy to nie problem ale ceny kosmiczne. No i szukam tańszej alternatywy do swoich potrzeb.

Na pewno potrzebuję prostej nawigacji, której tak naprawdę użyję kilka-kilkanaście razy do roku, czegoś co będzie miało dobry GPS - będzie w stanie poprawnie rejestrować ślad bez gubienia pozycji, przeżyje te 10h działania.

Z telefonami mam takie doświadczenia, że bateria szybko siada, w deszczu jest pasztet a rejestrowany ślad np. w Endomondo to loteria a zdarza się, że i meksyk. Widoczność w słońcu słaba.
W zeszłym roku żonka brała udział w wyzwaniach na Endo i się nieźle wkurzała jak jej poryswało proste kreski gubiąc km, więc sprawa poważna ;-) Teraz przy nowym smartfonie ma już tragedię.
Ostatnie szwędanie 20km po mieście, miała 6 prostych kresek, autopauza poszła w kosmos. tel. zamontowany był przy mostku.

Używa ktoś z Was może liczników z pseudo nawigacją jazdy po kresce np. Holux 260, Garmin Edge 200 albo Mio 100 i jest zadowolony?

Pojawiło się też na naszym rynku coś takiego:
https://www.google.pl/search?q=teasi+core&source=lnms&tbm=isch

Funkcjonalnie wygląda fajnie, tylko co to warte ;-)

I jeszcze pokrewne pytanie, czy używał ktoś zewnętrznego GPS-a np. logera Holuxa do telefonu z Endo czy Stravą i jest zadowolony?

Data: 2018-03-29 06:21:00
Autor: jginter
Tanie liczniki GPS
W dniu czwartek, 29 marca 2018 13:38:55 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:
[...]
Hmmm. Dziwne, bo ja od kilku lat używam do takich zastosowań czyli jednodniowych wycieczek właśnie smartfona (konkretnie Samsung Galaxy J5), jako aplikację stosuję OruxMaps (ale jest też wiele innych) i nie ma problemu z gubieniem śladu, a bateria, przy oszczędzaniu ekranu (bo zwykle nie ma potrzeby aby cały czas się świecił) wytrzymuje cały dzień, czasem dwa dni.
Tak, że nie wiem, czy to kwestia aplikacji, czy może samego GPS'a w telefonie.
W starszym wysłużonym telefonie zdarzało się, że gps miał problemy ze złapaniem sygnału zaraz po włączeniu i czasem trwało to do kilku minut.
Na deszcz mam etui z mocowaniem na kierownicy. Słońce czasem jest problemem, choć ten J5 ma nawet dość jasny ekran.
--
Jacek G.

Data: 2018-03-29 22:26:51
Autor: Maciek
Tanie liczniki GPS
[...]

Ja nigdy nie miałem ze śladem idealnie. Kiedyś używałem Samsunga S Advance i faktycznie najlepiej pod tym kątem wychodził, jednak bez power banku nie dawał rady długo pociągnąć.

Tak, że nie wiem, czy to kwestia aplikacji, czy może samego GPS'a w telefonie.

Chyba to drugie. W telefonach raczej GPS to dodatek nie odwrotnie, pewnie ląduje tam najtańsze badziewie.

No i efekty o których wspominałem, ostatnie wyczyny Xiaomi Redmi 4x:

https://zapodaj.net/b4b2d9983eb60.png.html

Na deszcz mam etui z mocowaniem na kierownicy. Słońce czasem jest problemem, choć ten J5 ma nawet dość jasny ekran.

U mnie przy konieczności pokonania większej liczby km w niekorzystnych warunkach zaparowywały telefon.
Pamiętam najgorzej było gdy wracaliśmy ponad setkę ulewa/słońce i tak na zmianę. Okolica nieznane, wiochy, lasy, bez nawigacji byłoby ciężko.
Efekt telefon - zaparowana parówka wisząca na power banku. Tylko czekałem aż coś się schrzani.

Teraz mam 3cie etui niby porządniejsze, zobaczymy czy będzie dawać radę.
No chyba, że wcześniej się już z tego systemu wypiszę ;-)

Data: 2018-04-08 22:17:12
Autor: Prot Ogenes
Tanie liczniki GPS
On 2018-03-29 22:26, Maciek wrote:
Chyba to drugie. W telefonach raczej GPS to dodatek nie odwrotnie, pewnie ląduje tam najtańsze badziewie.

No i efekty o których wspominałem, ostatnie wyczyny Xiaomi Redmi 4x:

https://zapodaj.net/b4b2d9983eb60.png.html

Efekt tym bardziej zadziwiający, że ja czegoś takiego u siebie nie zaobserwowałem. Mam Redmi Note 4. Niedawno pieszo szedłem  na Ślężę. Zarejestrowałem drogę pod górę i potem w dół jako dwa osobne ślady. W pierszym momencie myślałem, że jeden ze śladów nie zarejestorwał się poprawnie, bo przy zoomie pokazującym całość trasy oba ślady praktycznie się nakładały.

https://zapodaj.net/f50ecbc8e445d.png.html

Dopiero po powiększeniu było widać drobne różnice, których mógłbym oczekiwać nawet przy rejestracji tej samej drogi przez dwa osobne urządzenia.

Do rejetsracji użyłem Geotracker'a. W zasadzie dla zabawy, bo rzadko to analizuję o publikowaniu nie wspomnę. Zwykle potrzebuję jakąś mapę wczytać i się zlokalizować, a do tego to mi GM w offline wystarcza.

Prot

Data: 2018-04-10 15:47:11
Autor: Maciek
Tanie liczniki GPS
Efekt tym bardziej zadziwiający, że ja czegoś takiego u siebie nie zaobserwowałem. Mam Redmi Note 4. Niedawno pieszo szedłem  na Ślężę.

Już obgadaliśmy, że 4x (nie Note) ma agresywny profil oszczędzania energii ;-)
U Ciebie może być inaczej. W każdym razie już jakoś to wszystko zaczęło działać.

Data: 2018-03-29 14:00:05
Autor: ń
Tanie liczniki GPS
10 godzin to i bateryjny (paluszki) GPS będzie miał problem.
Projektowane były pod 1,5 volt (baterie), aku mają po 1,2 volt - działają, ale nie tak długo jak by to wynikało z dużej pojemności.
Baterie wysokiej jakości drogo wyjdą.
No chyba, że GPS nie na NiMH lecz na litowych.

Były i nawet jeszcze są telefony (nie smartfony) z GPS i oprogramowaniem do zapisywania śladu (może Samsung B2710 "Solid"?).

Data: 2018-03-29 17:14:29
Autor: Albert Stonoga
Tanie liczniki GPS
W dniu 29.03.2018, czw o godzinie 14:00 +0200, użytkownik ń napisał:
[...]

Bateryjny GPSMAP62 wytrzymuje dwa dni zapisywania śladu, czyli mocne
naście godzin. Chodzi na akumulatorkach Fujitsu.

--
Albert Stonoga

Data: 2018-03-30 12:30:42
Autor: Szuwarek
Tanie liczniki GPS
ń pisze:
[...]

Mam telefon Samsung B2710 "Solid". GPS w nim jest, ale ciężko z oprogramowaniem i mapami. Nie potrafiłem też go zmusić do zapisywania śladu jeżeli program nawigacyjny działa w tle.
Może służyć jako prosty licznik rowerowy, ale nawigacji nie spodziewałbym się.
Edge ma chyba wbudowaną baterię, więc musiałbyś mieć powerbanka.
Zobacz serię Etrex - jest na paluszki - można akumulatory i łatwo wymienić.
Mam inny model garmina gpsmap62. W trybie wygaszonego ekranu para paluszków wystarcza na 15 godzin. Przy włączeniu nawigacji ekran też się wygasza i przed skrętem piszczy i podświetla ekran. Są uchwyty do montowania na kierownicy. Można też ustawić na  całkiem włączony ekran, ale nie wiem wtedy na ile wystarczają paluszki.
Cena nie jest zabójcza, a do garmina są dobre mapy.
Pozdrawiam

Data: 2018-03-30 13:51:08
Autor: ń
Tanie liczniki GPS
Ale działał google maps on-line.
Do Solida dostępne były dobre dedykowane futerały i uchwyty rowerowe (Krusell).
Rowerowałem z nim kiedyś na karcie Aero2, jak jeszcze aero nie miało wpisywania kodu co godzinę.
Co prawda ekranik malutki, ale przecież nie chodzi o gapienie się w ekran, lecz o sprawdzenie drogi (wskazówkę) co jakiś czas.
Szkoda, że nie ma wifi (ale ma BT).

PYTANIE:
Którą kartę GSM (i który abo czy prepaid) polecilibyście do najtańszego bycia on-line z mapami na rowerze (google maps czy podobne)?
Aero2 przez to wpisywanie kodu przez stronę www w przeglądarce jest ciężko używalne do nawigacji.

-- -- -

Data: 2018-03-30 16:56:37
Autor: Maciek
Tanie liczniki GPS

[...]

Jak już masz Aero2 możesz dokupić płatny pakiet (bez kodu) 500MB za 2zł na miesiąc lub 3GB za 5zł w zupełności to wystarczy do tych celów.
No i zdajesie pasmo transmisji pełne ale nie pamiętam czy LTE.
Na ich stronie sprawdzisz wszystko.

Data: 2018-03-30 13:56:08
Autor: chomiczon
Tanie liczniki GPS
W dniu 29.03.2018 o 14:00, ń pisze:
[...]

Jeżdżę z Garminem Etrex Legend HCx (kadencji nie potrzebuję) i na 2
dobrych bateriach alkalicznych wytrzymuje spokojnie 20h podobnie na
akumulatorach Eneloop (białych). To dobry GPS chociaż żałuję, że nie
dołożyłem do Etrex Vista z elektronicznym kompasem. Fakt kosztuje ale
jest uniwersalny, używam na rowerze, motocyklu i na szlakach w górach.
Ekran to bajka, bez podświetlenia w słońcu obraz jest idealny.

Data: 2018-03-30 14:01:36
Autor: qrt
Tanie liczniki GPS
Dnia Fri, 30 Mar 2018 13:56:08 +0200, chomiczon napisał(a):

[...]

tyle ze powolne a przeglądanie mapy (zoomowanie) to mordęga. Słaba
rozdzielczość ekranu też temu winna bo szczegółów nie ma. Ale do nawigacji po ścieżce albo na punkt nadają sie doskonale. Tyle ze
albo mapa albo smatrfon wtedy i tak niezbędne by sie orientować ,,w całości"

Data: 2018-03-30 14:22:16
Autor: ń
Tanie liczniki GPS
A co myślicie o zaadoptowaniu na rower nawigacji samochodowej (np. jakiegoś TomToma)?

-- -- -

Data: 2018-03-30 15:26:18
Autor: qrt
Tanie liczniki GPS
Dnia Fri, 30 Mar 2018 14:22:16 +0200, ń napisał(a):

A co myślicie o zaadoptowaniu na rower nawigacji samochodowej (np. jakiegoś TomToma)?

problem z zasilaniem jest tego bo energooszczeność takich urządzeń nie była
priorytetem twórców. Są też nawigacje stricte motocyklowe one niby na rwer by sie bardziej
nadawały bo są np. wodoodporne ale problem z zasilanie pozostaje.

Data: 2018-03-30 16:24:53
Autor: ń
Tanie liczniki GPS
Wożenie powerbanka rowerem (nawet w tym samym etui, pod spodem) to nie doktorat.

-- -- -

Data: 2018-03-30 20:40:06
Autor: qrt
Tanie liczniki GPS
Dnia Fri, 30 Mar 2018 16:24:53 +0200, ń napisał(a):

Wożenie powerbanka rowerem (nawet w tym samym etui, pod spodem) to nie doktorat.

generalnie prawda ale chyba wole upraszczać niż kompilować :)

Data: 2018-04-03 03:13:18
Autor: J.F.
Tanie liczniki GPS
Dnia Fri, 30 Mar 2018 16:24:53 +0200, ń napisał(a):
Wożenie powerbanka rowerem (nawet w tym samym etui, pod spodem) to nie doktorat.

Jeden moze nie stsrczyc :-)

-- -- -
[...]

J.

Data: 2018-04-03 10:17:56
Autor: cytawa
Tanie liczniki GPS
ń pisze:

A co myślicie o zaadoptowaniu na rower nawigacji samochodowej (np. jakiegoś TomToma)?

Od tego zacznalem. Zasilanie wlasne na 2 godziny, to stanowczo odpada. 4 AA Eneloopy powiekszaly ten czas do 6 godzin. To i tak duzo za malo. Sama nawigacja samochodowa do turystyki sie za bardzo nie nadaje. Dla mnie tylko mapy turystyczne offline sie prawdziwie sprawdzaja. Od tamtej pory mam juz 3ci smartfon i za kazdym raze powiekszam czas pracy. Teraz spokojnie GPS mi pracuje bez przerwy ponad 24 godz.

Jan Cytawa

Data: 2018-03-30 17:59:09
Autor: chomiczon
Tanie liczniki GPS
W dniu 30.03.2018 o 14:01, qrt pisze:
[...]

Zgadzam się, że to nie demon prędkości ale wodoodporny i enegooszczędny
i chyba z tego wynika jego powolność. Przy dobrych mapach radzi sobie
jednak OK, ja korzystam najczęściej z UMP i przyznam, że wcale nie jest
tak źle jak się wydaje. Ustawienia szczegółowości map to super opcja
która przyspiesza odświeżanie. Dodatkowo można włączyć mapy warstwowo i
na mieć mapę ogólną i np warstwę szlaki. Jedyny mankament, który i mnie
dopadł to odłażąca guma okalająca GPS, rozwiązuje się to jednorazowo
silikonem akwarystycznym, bandażem i zamrażalnikiem :)

Data: 2018-03-30 09:30:17
Autor: przemek.jedrzejczak
Tanie liczniki GPS
Ten Teasi używa OpenStreetMap ale bez smartfona to tylko licznik. Droższe modele są autonomiczne ale cena to już poziom slabszych modeli Xiaomi. Nie bardzo widzę sens superdokladnego tracka jeśli poruszamy się po ścieżce z navi.

Data: 2018-03-30 19:48:27
Autor: Piotr Rogoza
Tanie liczniki GPS
W dniu Fri, 30 Mar 2018 14:01:36 +0200, użytkownik qrt napisał:

[...]
Nie myśl że nowe modele są lepsze. Miałem Vista Hcx i aktualnie mam nowego 30x. Nowy muli, ma problem z wyświetlaniem map. Ale ma więcej miejsca, pamięci.

--
piecia aka dracorp
pisz na: imie.r.public at gmail dot com

Data: 2018-03-29 14:11:37
Autor: Piotr Majka
Tanie liczniki GPS
W dniu 29.03.2018 o 13:38, Maciek pisze:
[...]

To czego potrzebujesz idealnie spełnia Edge, np 520. Aczkolwiek, nazwanie go licznikiem jest niedorzeczne, bo to w sumie mały "komputerek" którego możliwości zaczynają się od kontroli sparowanych urządzeń (HRT Pulse, prędkościomierz, kadencja, światła, radar drogowy) kończąc na skryptach/mini-aplikacjach pisanych przez ludzi rozszerzających jego możliwości (connect iq). O obsłudze GPS'a - zarówno w systemie GPS jak i glonas nie muszę mówić ;-) (można wrzucić własne mapy - jest też dość prosta funkcja nawigacji po utworzonym wcześniej "śladzie" )
Jest tylko jedno ale, które sam zauważyłeś - cena. Jeśli będziesz w stanie ją zaakceptować, to polecam, używałem wcześniej prostej sigmy, później bardziej rozbudowanej sigmy rox'a, ale garmin edge wymiótł je pod każdym względem :)

Data: 2018-03-29 22:24:45
Autor: Maciek
Tanie liczniki GPS
[...]

1100zł boli, nie ma mowy :) W używkach na alle sezon rowerowy dopiero staruje jeszcze marnie, jednak z tego co widzę Garminy trzymają ceny tak czy siak.
Też nie ma co kupować wycioranego klamota za 7,8 stówek a na okazje pewnie sporo szosowców poluje.

Data: 2018-03-30 05:44:40
Autor: Piotr Rogoza
Tanie liczniki GPS
W dniu Thu, 29 Mar 2018 22:24:45 +0200, użytkownik Maciek napisał:

[...]
A to nie lepiej turystycznego garmina/gpsa kupić? Nigdy nie sprawdzałem ile faktycznie trzyma, ale wg. producenta do 25h. Fakt że cena ta sama, np etrex 30x ~ 1000zł.

Data: 2018-03-30 17:01:15
Autor: Maciek
Tanie liczniki GPS
A to nie lepiej turystycznego garmina/gpsa kupić? Nigdy nie sprawdzałem
ile faktycznie trzyma, ale wg. producenta do 25h. Fakt że cena ta sama,
np etrex 30x ~ 1000zł.

Może i faktycznie lepiej. Jednak jak widzisz te ceny...:/

Data: 2018-03-30 10:15:54
Autor: 2late
Tanie liczniki GPS
On 29/03/2018 09:24 PM, Maciek wrote:
[...]

Niedawno na amazon byla dosc spora przecena Garmin edge 1000. Skorzystalem.

Też nie ma co kupować wycioranego klamota za 7,8 stówek a na okazje pewnie sporo szosowców poluje.

Te wszystkie nowe urzadzenia maja mase niepotrzebnych (przecientnemu klientowi) funkcji ale maja tez najnowszy chip GPS a tego nie przeskoczysz.

Data: 2018-03-29 15:54:47
Autor: abn140
Tanie liczniki GPS
Strava i jest zadowolony?
cosh - ja tam doktoratu z tego nie robilem. ale mialem pod navime starego fona, telefunken, po dziecku sie ostal.
pod navime chodzil dobrze, stravy wogole ! nie chcial przyjac. za stary system....
kupilem jakiegos szajomi, 4x chyba, dalem zonie, zabralem jej galaxy grand neo, kosztowalo toto wtedy 400 teraz bez wartosci chyba.
strava chodzi ok. zero kresek i zerwan. z 600 km juz to przyjelo. bateria? no robiac ten manewr od razu zaakceptowalem ze bede musial kupic powerbank jakis.
na dalekie trasy z tym mie latam teraz, jeszcze , ale kiedys prowadzilo nas to osmandem po sladzie, i bez problemu.
pisze to bo rozwazalem tez nowy fon, jak najmniejszy ekran, rozdzialka tez najgorsza jaka by byla, cos np z biedry, z mozliwie wieksza jak mniejsza bateria...
takie cudaki ponizej 200 chodza za nowe.
ale olalem system.
do takich zastosowan naprawde wystarczy fon....

Data: 2018-03-29 17:13:38
Autor: qrt
Tanie liczniki GPS
Maciek <maciek@nospam.pl> Wrote in message:
[...]

Te kreski to może być kwestia jakiś ustawień aplikacji albo samej
 aplikacji. Ostatnio jest za free runtastic bike pro. Wczoraj ściągnęłam i
 testowałem to slad jest idealny. Z Endo korzystałem ostatni raz chyba dwa lata temu i coś do
 pamietam że jakieś jaja z tym były.

Data: 2018-03-29 18:07:49
Autor: ToMasz
Tanie liczniki GPS
odzywam sie tylo dlatego że napisałeś "tanie"
Z telefonami mam takie doświadczenia, że bateria szybko siada, w deszczu
na deszcz - etui. do rejestracji śladu, wyswietlania prędkości, spróbuj poczytać o starych telefonach, których małe wyświetlacze były widoczne w słońcu. A jeszcze lepiej taki telefon i zewnętrzny gps na bt! może ewentualnie do sztycy wrzucić dwa ogniwa 18650, ale będziesz miał spokój na kilkadziesiąt godzin. ja używałem jako prostej nawigacji opartej na samodzielnie skanowanych mapach papierowych, na telefonie siemens sxg75. Ekran był już kolorowy, ale widoczny w słońcu nawet bez podświetlenia. podaje to jako przykład, bo na Twoim miejscu ( o ile rozwiązanie wchodzi w grę) to bym się zainteresował czymś na starym sybianie albo javie, w każdym razie te okolice
ToMasz

Data: 2018-03-29 22:45:42
Autor: Maciek
Tanie liczniki GPS
W dniu 29.03.2018 o 18:07, ToMasz pisze:
A jeszcze lepiej taki telefon i zewnętrzny gps na bt!

M.in. właśnie pytałem o zewnętrzny GPS loger Holuxa czy ktoś używał ze smartfonem. Właściwie gdyby miał jeszcze autopauzę mógłby działać autnomicznie i załatwić sprawę śladu. Jeszcze biorę takie rozwiązanie pod uwagę.
W jakieś bardzo stare klamoty nie chcę się już bawić.

ewentualnie do sztycy wrzucić dwa ogniwa 18650, ale będziesz miał spokój na kilkadziesiąt godzin.

....albo do rury sterowej ;-) Ogólnie dyskretne centralne zasilanie w rowerze za mną od jakiegoś czasu chodzi.

Data: 2018-03-29 23:19:14
Autor: ToMasz
Tanie liczniki GPS

...albo do rury sterowej ;-) Ogólnie dyskretne centralne zasilanie w rowerze za mną od jakiegoś czasu chodzi.
to w zasadznie nie masz problemu. te ogniwa wszędzie wetkniesz, balancer do ładowania to teraz parę usd na ali. wtedy niemasz problemu z telefonem z androidem. byle by jakiś markowy/sprawdzony był, żeby te ślady nie miały odchyleń.

ToMasz

ps, a może jakiś maleńki (żeby i tak ciągnął mało prądu) telefon na windows mobile. tam automapa śmigała. jak takie rozwiązanie wchodzi w grę, to napisz, bo mi świta pewien pomysł

Data: 2018-03-30 19:02:53
Autor: Maciek
Tanie liczniki GPS
[...]

Przetestowałem sobie z obecnym Endo leżaka szufladowego - Samsunga S Advanced, wcześniej wrzuciłem mu w miarę świeżego Andka jakiś "light" system, więc z apkami nie ma problemu.

Użyłem go bez karty GSM, bez połączenia z internetem czyli dodatkowego wspomagania dla pozycji. Leciał 100% na samym GPSie. Fixa złapał po ok 500m tracąc sporo drogi:)

Po powrocie złapał Wifi wrzucił wszystko na konto, także tutaj ładnie.
Dokładność powiedzmy może być, kilka razy wystrzelił o jakieś 30-50m w bok, ale raczej ślad trzymał w okolicach obranej drogi do +-10m.

Chętnie bym jeszcze spróbował z zewn. GPSem jak się zachowa ;-)

Testuje bo wpadłęm na baaardzo wstępny zarys projektu, który się wykluł z tego co piszemy a nic na razie nie kosztuje ;-)
Wypatroszyć tel. i zrobić mu hermetyczną obudowę z aku pod np. 7000mAh.
Na mostku stację dokującą a od niej dalej kable pociągnięte do lampek.

Miałbym wtedy zrealizowane za jednym razem wszystko to co chciałbym mieć w dość koszerny sposób ;-) No i "system" można wdrożyć nie tylko do jednego roweru.

Jednak pierwszy problem jest już taki, że ekran amoled w słońcu jest kiepski.
Plus jest skoleji taki, że bez karty GSM odczuwalnie mniej drenuje baterię.
Zobaczymy co będzie dalej ;-) No ale chyba kupię sobie do testow GPSa zewnętrznego. Najwyżej żonie dam to wspominaneo Xiaomi ;-)

ps, a może jakiś maleńki (żeby i tak ciągnął mało prądu) telefon na windows mobile. tam automapa śmigała. jak takie rozwiązanie wchodzi w grę, to napisz, bo mi świta pewien pomysł

O nie, nie :) Mam jeszcze Samsunga Omnię z ekranem oporowym. Toporny w obsłudze. Poza tym soft już stary i przedatowany. Nie chce mi się już grzebać w takich starociach, nie mam nerwów, też się to robi wszystko mniej user-friendly.

Data: 2018-03-29 18:07:55
Autor: abn140
Tanie liczniki GPS
Te kreski
przypominialem sobie ze krechy i rozjazdy byly na tym staruszku telefunken nawet na navime, ale pomogl jakis soft do kasowania czy ustawiania gps ...
nie wiem niestety co to bylo.
po wcisniecu 'resetuj' wywalilem to w diably ale pomoglo.

Z Endo

drugie co mi sie przypomnialo - wycieczka tydzien temu, znajoma z endo na xiaomi, jakis tanszy dwa lata go ma. zerwala sie zapiska w polowie drogi....
u mnie strava i ok.

Data: 2018-03-29 22:33:16
Autor: Maciek
Tanie liczniki GPS
drugie co mi sie przypomnialo - wycieczka tydzien temu, znajoma z endo na
xiaomi, jakis tanszy dwa lata go ma. zerwala sie zapiska w polowie drogi....
u mnie strava i ok.

Wyżej podałem właśnie przykład jak takie Xiaomi działa ;-)
Może spróbujemy jeszcze z inną aplikacją ale nie chce mi się wierzyć aby było lepiej. Inna co najwyżej może mieć jakiś filtr do wygładzenia śladu, jednak jak GPS gubi sygnał to raczej za wiele się tutaj nie zrobi.

Data: 2018-03-30 10:08:02
Autor: dracorp
Tanie liczniki GPS
Maciek<maciek@> wrote:
[...]
Np RunnerUp ma parametry do wygladzania i zmiany próbkowania. --
Usenet Reader for Android
http://android.newsgroupstats.hk

Data: 2018-03-30 18:25:56
Autor: Maciek
Tanie liczniki GPS
W dniu 29.03.2018 o 22:50, abn140 pisze:
dziala ;-)
o w chu...steczka....
takiego cuda to jak zyje nie widzialem...
jak nic wrzuce strave na fona zony i zobaczymy.
jesli xiaomi ma zamilowanie do krzaczenia to niezle bym sie wyebal kupujac
to wlasciwie tylko pod rower....

Dzisiaj pospacerowaliśmy z żoną, włączyła Endo na tym Xiomi. Znowu jaja.
O Stravie mówiła, że zrobiła parę km rowerem  i potem to wyłączyła.
Prędkość 78km/h stałym tempem.
Muszę jej tego fona kiedyś zabrać, może wpadne na jakiś pomysł co z tym zrobić.

btw
dwa trzy miechy temu czytalem ze wprowadza sie jakis o klase lepszy mod. gps
do fonow. ma byc dokladny do 40 cm czy jakos tak...
slyszal ktos cos?
moze to jest lekarstwo na problemy....

Nie słyszałem. W lepszych sprzętach GPS odbiera po prostu dodatkowo ruskie satelity zwiększając precyzję. A sam dobry GPS jak ten Holux z obiorem dwuch rodzajów satelitów kosztuje ponad 2 stówy.

Data: 2018-03-30 11:15:22
Autor: Ignac
Tanie liczniki GPS
W dniu piątek, 30 marca 2018 18:25:59 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:

Dzisiaj pospacerowaliśmy z żoną, włączyła Endo na tym Xiomi. Znowu jaja.

Ja rejestruje tracki w endo, na smartfonie z Windows 10 Phone i działa
bez pudła. Nawet w lesie, gdzie nie mam zasięgu netu, nie gubi śladu. Zarejestruję tylko najdłuższe trasy i mam ich ponad sto, dokładność
rejestracji długości trasy vs licznik rowerowy minus 2%. Do wspomagania baterii używam aku 50000 mAh, kupione na aledrogo.
Potrzebny jest tylko net i udostępnienie lokalizacji dla apki - za free.
Net mam ile chcę, po każdym doładowaniu w Orange.

Data: 2018-03-30 22:55:59
Autor: Maciek
Tanie liczniki GPS
W dniu 30.03.2018 o 20:15, Ignac pisze:
[...]

Jako główny tel. mam Lumię 640 dualsim z Win8.1, nie aktualizowałem do win10 gdyż tam nie działa Here Maps i Drive, które uważam za świetne do samochodu. Poza tym tel. bardzo stabilny więc wolałem nie kombinować.

Z Endo chyba mam pecha bo u mnie nie jest perfect. W 70% przypadków ok jednak czasem wchodzi w dziwny tryb i w kółko gada podczas jazdy:

"Trening przerwany" "Trening wznowiony"

No i trzeba zatrzymać rejestrację trasy i uruchomić ponownie. Gdyby nie ten problem byłoby faktycznie nieźle.

Żona przed tym Xiomi miała ten sam tel. co ja z aktualizacją do Win10 no i ten sam problem, także coś innego jest na rzeczy.

Data: 2018-03-30 19:45:37
Autor: Piotr Rogoza
Tanie liczniki GPS
W dniu Fri, 30 Mar 2018 18:25:56 +0200, użytkownik Maciek napisał:

[...]
Xiaomi ma pewien feler. Zarządzanie energię jest zbyt wypasione. Siostra jakiś czas temu kupiłem 4x i chciała w końcu używać endomondo no i niestety ciągle były problemy z rejestrowaniem śladu.

Nie słyszałem. W lepszych sprzętach GPS odbiera po prostu dodatkowo
ruskie satelity zwiększając precyzję. A sam dobry GPS jak ten Holux z
obiorem dwuch rodzajów satelitów kosztuje ponad 2 stówy.
Może chodziło o AGPS? Ale to już długo jest. Bo o lepszych urządzeniach GPS to słyszałem, że są dla geodetów.

Data: 2018-03-30 23:18:34
Autor: Maciek
Tanie liczniki GPS
Xiaomi ma pewien feler. Zarządzanie energię jest zbyt wypasione. Siostra
jakiś czas temu kupiłem 4x i chciała w końcu używać endomondo no i
niestety ciągle były problemy z rejestrowaniem śladu.

No to pojechali... bateria wypasiona z wypasionym oszczędzaniem.
Próbowałeś przekonfigurować?

Może chodziło o AGPS? Ale to już długo jest. Bo o lepszych urządzeniach
GPS to słyszałem, że są dla geodetów.

AGPS zdajesie do pierwszego szybkiego fixa tylko używany i dużo mniejsza precyzja rzędzu dziesiatek metrow.
Ja się zatrzymałem na systemach GPS, GLONASS i dla wojska chyba jest coś dokładniejszego. Może zamierzają udostępnić chociaż w jakiejś części?

Data: 2018-03-30 23:42:49
Autor: Maciek
Tanie liczniki GPS
Może zamierzają udostępnić...

Uuuu no jest tego wszystkiego:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Kategoria:Satelitarne_systemy_nawigacyjne

Może chodzi o ten:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Galileo_(system_nawigacyjny)

Obsługa jest w niektórych telefonach np. Samsungu Galaxy S7

Data: 2018-03-31 00:09:26
Autor: dracorp
Tanie liczniki GPS
Maciek<maciek@nospam.pl> wrote:
No to pojechali... bateria wypasiona z wypasionym oszczędzaniem.
Próbowałeś przekonfigurować?
Źle się wyrazilem. Telefon ma ona. A że daleko mieszka to nie było zbytnio jak pomóc. Aczkolwiek ostatnio odkryłem scrcpy.
AGPS zdajesie do pierwszego szybkiego fixa tylko używany i dużo mniejsza
Tak. Te pierwsze informacje ściąga przez GSM. I jeszcze ntp dla gps. Telefony maja naprawdę duże możliwości. Ale czasem potrzeba roota. Ale i tak uważam że dedykowane urządzenie gps będzie lepsze. --

Data: 2018-03-31 19:48:22
Autor: Maciek
Tanie liczniki GPS
Źle się wyrazilem. Telefon ma ona. A że daleko mieszka to nie było zbytnio jak pomóc. Aczkolwiek ostatnio odkryłem scrcpy.

Miałeś rację co do oszczędzania baterii.

Jakby ktoś był zainteresowany należy zsunąć główny ekran i wybrać kolejno:

Ustawienia/Bateria i wydajność/Zarządzaj użyciem baterii przez aplikacje/Wybierz aplikacje

Wybieramy aplikacje i dajemy "Bez ograniczeń"

https://zapodaj.net/images/cc045914fc63f.jpg

No i GPS w aplikacji rusza.

....ale jak to już inna sprawa.

Jak kogoś interesuje, małe porównanie tego samego spaceru.

Xiomi, połączenie z netem, włączona autopauza w Endo.
Telefon ma GPS i GLONASS, więc powinno być bardzo dokładnie.
https://zapodaj.net/images/5c51499de48c0.png

Samsung S Advance, brak karty GSM, sam system GPS bez autopauzy w endo
https://zapodaj.net/images/174cdc266bc55.png

Jak widać Samsung nabił o 3,5km wiecej. Różnica w dystansie ponad 20%. Może to jest spowodowane autopauzą, nie wiem.

Co do wysokości... Ciekawe jest "w górę" i "w dół" logiczne jest, że jak sie wychodzi z punktu A i wraca do punktu A różnica w górę i w dół powinna wynieść 0. Tutaj zdecydowanie lepiej Samsung. Xiaomi - nierealne wartości.
Chociaż w tym pierwszym przypadku możliwe,że i tak trochę zawyżone.

No i zbliżenie ocinka śladu, góra Xiaomi:
https://zapodaj.net/images/bfee725f28281.png

 Ale i tak uważam że dedykowane urządzenie gps będzie lepsze.

Też mam takie zdanie, projektowane do takich zastosowań w końcu np. pomiar wysokości mają wspomagany barometrycznie.

Data: 2018-04-02 14:21:30
Autor: m
Tanie liczniki GPS
W dniu 31.03.2018 o 19:48, Maciek pisze:
[...]

W teorii, w praktyce zabija apkę w tle, albo i nie. W zależności od
humoru telefonu.

Lepiej mieć apkę "na wierzchu", ale też to niczego nie gwarantuje.

p. m.

Data: 2018-04-02 18:46:44
Autor: Maciek
Tanie liczniki GPS
W teorii, w praktyce zabija apkę w tle, albo i nie. W zależności od
humoru telefonu.

Na razie ani razu nie ubił. Ślad robi cały.
No ale znowu, dzisiejszy spacer i dane:

Min. wysokość 869 m
Maks. wysokość 1456 m
to jest ok.

....ale uwaga:
W górę 5843 m
W dół 5936 m

Normalnie  chyba Himalaje przeszliśmy :D

Lepiej mieć apkę "na wierzchu", ale też to niczego nie gwarantuje.

p. m.

Ja ma wrażenie, że wszystkie te GPSy w komorkach można jedynie traktować z wielkim przymróżeniem oka. Coś pokażą, mniej lub bardziej dziwnego ale zaprowadzą do celu, jest fajnie.
Do nawigacji na rower ok, do prowadzenia dokładnych statystyk nie nadają się.

Data: 2018-04-03 09:10:27
Autor: Piotr Majka
Tanie liczniki GPS
W dniu 30.03.2018 o 21:45, Piotr Rogoza pisze:

Xiaomi ma pewien feler. Zarządzanie energię jest zbyt wypasione. Siostra
jakiś czas temu kupiłem 4x i chciała w końcu używać endomondo no i
niestety ciągle były problemy z rejestrowaniem śladu.

Trzeba dla danej aplikacji wyłączyć oszczędzanie baterii -> Ustawienia -> Bateria i wydajność -> Wybierz aplikacje  i dla danej apki ustawić Bez ograniczeń.

Data: 2018-04-03 10:29:26
Autor: cytawa
Tanie liczniki GPS
Piotr Rogoza pisze:

Xiaomi ma pewien feler. Zarządzanie energię jest zbyt wypasione. Siostra
jakiś czas temu kupiłem 4x i chciała w końcu używać endomondo no i
niestety ciągle były problemy z rejestrowaniem śladu.

Obecnie mam Xiaomi. Najlepsze co mialem do tej pory. Faktycznie zarzadzaznie energia jest rozbudowane. Trzeba sobie samemu ustawic, zeby aplikacja pracowala w tle. Tez na poczatku przestawal mi rejestrowac slady gdy przelaczylem na inna aplikacje lub gdy wylaczylem ekran. Teraz jest super. Czulosc niesamowita i potezna bateraia i 8 procesorow z 4G pamieci operacyjnej plus 64 na wewnetrznej karcie.

fakt, troche to trwalo zanim sobie wszystko poustawialem wedlug wlasnych potrzeb.

Jan Cytawa

Data: 2018-04-02 14:18:57
Autor: m
Tanie liczniki GPS
W dniu 29.03.2018 o 22:33, Maciek pisze:
[...]

Z Xiaomi jest ten problem, że oni mają FANTASTYCZNY soft do
optymalizacji baterii. To naprawdę świetnie działa, komórka z wszystkim
włączonym chodzi po 2 dni. Problem w tym że niektóre optymalizuje za
bardzo i nie udało mi się zmusić go żeby mi nie optymalizował OruxMaps.

p. m.

Data: 2018-03-30 09:03:43
Autor: cytawa
Tanie liczniki GPS
Maciek pisze:

[...]

Ja Endomondo wywalilem po pierwszym uzyciu. Duzo lepszy jest MoveBike Computer.

https://play.google.com/store/apps/details?id=pl.com.digita.BikeComputer&hl=pl

Uzywam go rownolegle do Oziexplorera, ktory jest dla mnie najlepszy, chociaz nie najprostszy.
Nie wiem jakie telefony macie. Z zasilaniem jest roznie. Moj pierwszy HTC wytrzymywal 8 godzin, LG710  15 godz. a obecny rewelacyjny Redmi ponad dobe.

Jan Cytawa

Data: 2018-04-02 13:55:25
Autor: rmikke
Tanie liczniki GPS
On Friday, 30 March 2018 09:03:48 UTC+2, cytawa  wrote:
Maciek pisze:

> [...]

Nie wiem jakie telefony macie. Z zasilaniem jest roznie. Moj pierwszy HTC wytrzymywal 8 godzin, LG710  15 godz. a obecny rewelacyjny Redmi ponad dobe.

Oglądałeś ipbike?

Data: 2018-04-03 10:43:31
Autor: cytawa
Tanie liczniki GPS
rmikke pisze:

Oglądałeś ipbike?

Nie ogladalem. Przed chwila zabaczylem opis. Nie widze nic specjalnie nowego co by mnie urzeklo. Przydal by mi sie troche lepszy algorytm do obliczania sumy podjazdow. Wszystkie znane mi aplikacji po chamsku sumuja roznice w poszczegolnych pomiarach i stad jadac po plaskiej trasie mam sume podjazdow jakbym Alpy zdobywal.

W tej sytuacji swego czasu musialem sam sobie stworzyc programik do analizy sladu i dopiero on umozliwia prawidlowe statystyki. Dlatego tez za bardzo juz nic nowego mnie nie interesuje. Wystarczy dowolna aplikacja, ktora w najprostszy tekstowy sposob zapisze mi slad.

Jan Cytawa

Data: 2018-04-03 05:53:19
Autor: rmikke
Tanie liczniki GPS
On Tuesday, 3 April 2018 10:43:32 UTC+2, cytawa  wrote:
rmikke pisze:

> [...]

Nie ogladalem. Przed chwila zabaczylem opis. Nie widze nic specjalnie nowego co by mnie urzeklo. Przydal by mi sie troche lepszy algorytm do obliczania sumy podjazdow. Wszystkie znane mi aplikacji po chamsku sumuja roznice w poszczegolnych pomiarach i stad jadac po plaskiej trasie mam sume podjazdow jakbym Alpy zdobywal.

A, do tego można użyć GPSies.com, można mu kazać olać profil
z urządzenia i zrobić go od nowa na podstawie śladu i mapy.

Data: 2018-04-05 14:45:50
Autor: cytawa
Tanie liczniki GPS
rmikke pisze:

A, do tego można użyć GPSies.com, można mu kazać olać profil
z urządzenia i zrobić go od nowa na podstawie śladu i mapy.

Dokladnie to i sporo jeszcze wiecej sam moge zrobic. Slad to nic innego jak zbior punktow w formacie szerokosc, dlugosc, wysokosc n.p.m i czas a reszta to czysta matematyka.

Jan Cytawa

Data: 2018-04-05 16:26:32
Autor: Maciek
Tanie liczniki GPS
[...]

Podpytam, bo wychodzi, że kupię jakiś najmniejszy, jeszcze jakoś działający, wodoodporny telefon z GPS+GLONASS np Samsunga s5 mini.
No i on np. barometr ma tak jak Garminy.

Spotkaliście się może z aplikacją ala Endo, która robi pomiar wysokości w oparciu o niego? Może samo Endo barometru użyje?

Data: 2018-04-05 17:15:07
Autor: qrt
Tanie liczniki GPS
Dnia Thu, 5 Apr 2018 16:26:32 +0200, Maciek napisał(a):

[...]

z tego co wiem to używa. Ja sam nie mam ale jak oglądałem tracki osób co
maja fon z barometrem to jest on taki jak być powinien.

Data: 2018-04-05 22:27:26
Autor: Maciek
Tanie liczniki GPS
[...]

Czyli zrobili jak należy, cieszy.

Mam jeszcze jedno pytanie, może ktoś coś podpowie.
Chodzi o tanie uniwersalne mocowania na mostek. Ideałem byłoby podpięcie telefonu na zasadzie stopki zwykłego licznika.

Znalazłem jedno, no ale...

http://tnij.at/256341

....przy takiej cenie taniej kupić firmowy licznik i go rozwalić wykorzystując uchwyt :-D

Nie spotkaliście się z podobnym mocowaniem, wygodnym w użyciu?

Data: 2018-04-06 12:25:59
Autor: Maciek
Tanie liczniki GPS
...przy takiej cenie taniej kupić firmowy licznik i go rozwalić wykorzystując uchwyt :-D

Nie spotkaliście się z podobnym mocowaniem, wygodnym w użyciu?

Nieaktualne. Chiny znowu górą, ciekawy uchwyt:

http://tnij.at/256513

Data: 2018-04-08 13:17:14
Autor: rmikke
Tanie liczniki GPS
On Friday, 6 April 2018 12:26:01 UTC+2, Maciek  wrote:
> ...przy takiej cenie taniej kupić firmowy licznik i go rozwalić > wykorzystując uchwyt :-D

Nieaktualne. Chiny znowu górą, ciekawy uchwyt:

http://tnij.at/256513

Sticky pad... Zdawaj relację z użytkowania.

Data: 2018-04-10 15:56:48
Autor: Maciek
Tanie liczniki GPS
Sticky pad... Zdawaj relację z użytkowania.

Że co? do roweru?:) Mam jakieś takie coś o nazwie Gecko w samochodzie ale nie używam. A nie przepraszam, raz się przydało. Elektryka ułamała zaczep szyby, która to spadła w drzwi hukiem strasząc pasażerów.
Bardzo dobra zabawka do jej blokady, przez kilka dni tak jeździłem i działo, normalnie polecam ;-)

....zaczep już się importuje... może za miesiąc będzie, zobaczymy co to za cudo ;-)

Data: 2018-04-11 16:05:41
Autor: rmikke
Tanie liczniki GPS
On Tuesday, 10 April 2018 15:56:49 UTC+2, Maciek  wrote:
> [...]

...zaczep już się importuje... może za miesiąc będzie, zobaczymy co to za cudo ;-)

Zawiera sticky pad jako element mocujący. Na pewno czytałeś opis?

Data: 2018-04-12 08:45:02
Autor: Maciek
Tanie liczniki GPS
Zawiera sticky pad jako element mocujący. Na pewno czytałeś opis?

Jakoś do mnie nie dotarło, przeoczyłem. Przyjąłem z defaultu, że jest to taśma dwustronna. Będę to i tak kleił na czymś inny.

Data: 2018-04-13 16:47:03
Autor: rmikke
Tanie liczniki GPS
On Thursday, 12 April 2018 08:45:05 UTC+2, Maciek  wrote:
> Zawiera sticky pad jako element mocujący. Na pewno czytałeś opis?
> Jakoś do mnie nie dotarło, przeoczyłem. Przyjąłem z defaultu, że jest to taśma dwustronna. Będę to i tak kleił na czymś inny.

Prawdopodobnie dobrze przyjąłeś, temniemniej nadal proszę, żebyś doniósł
Jak Ci się mocowało i kiedy odpadło ;)

Data: 2018-04-14 22:09:22
Autor: Maciek
Tanie liczniki GPS
[...]

Nie ma sprawy, potestuję, klejenie nie odpadnie nie wiem jak reszta :)

Trochę poleciałem też z tym wszystkim do przodu.
Telefon, który będzie tylko na licznik/nawigację już mam.

Druga sprawa, wygląda na to, że ten chiński uchwyt jest kopią jednego elementu z systemu mocowania Topeak-a:

http://tnij.at/260309

Ciekawe czy sam zatrzask jest skopiowany 1:1 i kompatybilny, sprawdzę gdyż tak się podziało, że wpadł mi w ręce Topeak:

https://zapodaj.net/images/6ac44fc425aa0.jpg
https://zapodaj.net/images/2eb94e938a8f3.jpg
https://zapodaj.net/images/fab583e7c5db3.jpg

Slim powerbank wchodzi z telefonem.
Pierwsze wrażenie takie, że nie widzę możliwości aby coś odpadło. Pewnie i mocno trzyma. Stwarza duży opór przy montażu telefonu, wszystko wchodzi bardzo pasownie. W boju jutro przetestuje.

Jak to się sprawdzi pewnie wywalę liczniki z posiadanych rowerów i wdrożę jeden standard a chińszczyzna mocno by to ułatwiła.

Data: 2018-04-19 15:46:57
Autor: ń
Tanie liczniki GPS
Na wyprzedaży w Lidlu były powerbanki po 24,99 zł - warte coś?

-- -- -
Slim powerbank wchodzi z telefonem.

Data: 2018-04-10 21:02:25
Autor: ToMasz
Tanie liczniki GPS
W dniu 06.04.2018 o 12:25, Maciek pisze:
[...]

elektornika w telefonoie umrze od wstrząsów, drgań :)

ToMasz

Data: 2018-04-11 09:28:22
Autor: Maciek
Tanie liczniki GPS
elektornika w telefonoie umrze od wstrząsów, drgań :)

W praktyce z tak lekką elektroniką to się nie dzieje. Większy problem jest ze śrubami, nakrętkami lub kablami, przycierają się na izolacji lub urywają na punktach lutowniczych.
Jednak to już muszą być konkretne drgania przez dłuuuugi czas.
No ale kto wie, może za rok wyjedzie mi karta SD z gniazda ;-)

Bardziej nie podoba mi się część od uchwytu która ma dwustronną taśmę klejącą, tutaj może być po jakimś czasie problem. Może ją wywalę i zastosuje silikon szklarski lub coś w ten deseń ;-)

Data: 2018-04-11 15:28:48
Autor: Piotr Rogoza
Tanie liczniki GPS
W dniu Wed, 11 Apr 2018 09:28:22 +0200, użytkownik Maciek napisał:

[...]

Zimne luty nawet na grafice występują, czy też płycie głównej. Mi od wstrząsów nawet Garmin padał.

Data: 2018-03-30 09:22:35
Autor: ń
Tanie liczniki GPS
A tak swoją drogą (dla mnie telefon to telefon) czy dla ściągnięcia i zainstalowania trzeba mieć konto na gugle plej?

-- -- -

Data: 2018-03-30 10:24:33
Autor: qrt
Tanie liczniki GPS
Dnia Fri, 30 Mar 2018 09:22:35 +0200, ń napisał(a):

A tak swoją drogą (dla mnie telefon to telefon) czy dla ściągnięcia i zainstalowania trzeba mieć konto na gugle plej?

nie. Możesz używać plików apk. To takie pliki-instalatory pod androida. Można sciągnać z apk mirror. To oficjalne miejsce wiec nie ma strachu. Na inne źródła bym uważał.

Data: 2018-05-02 00:54:57
Autor: Maciek
Tanie liczniki GPS
[...]

Ogarnąłem temat dla siebie, no i zosatwiam ślad dla zainteresowanych.

Jak wcześniej pisałem, kupiłem Samsunga s5 Mini (250zł z przesyłką) na sam licznik/nawigację do roweru. Spisuje się przy moich założeniach bardzo dobrze.
Potestowałem docelowe aplikacje, które potencjalnie mógłbym używać.

Na początek poszło Endomondo jako default systemu, który używam i trasa turystyczna z navi ok 120km ;-)

https://zapodaj.net/images/925d701456198.jpg

Z wyłączenim ekranu dał radę przez ok 6h. Dałby radę trochę więcej. Widoczność nawet ok. No ale to nie było to ;-)

Przetesotowałem jeszcze Oruxa i Stravę a potem Locus-a Pro za ok 32zł no i to był strzał w 10tkę. Co mnie ucieszyło można w nim zrobić dowolne ekrany z wybranymi danymi i w dowolnej kolorystyce. Czyli super licznik rowerowy, gdy nie potrzebujemy nawigacji.
W przypadku telefonu z ekranem Amoled (jak w zakupionym modelu) super, tło black/tekst white = zmniejszone zużycie baterii.
Locus oferuje również 3 darmowe mapy offline, więc navi może być spokojnie bez GSM i internetu.

No i?

Ogólnie jest zajebiście, wywalam liczniki z rowerów :)
(przy okazji testowałem bikepacking Gianta ;-) )

https://zapodaj.net/images/3f4ac21ac5302.jpg

"Cieniarka" i porządek na kokpicie ;) :
https://zapodaj.net/images/fd95bcd950d3a.jpg

Inny profil ;):
https://zapodaj.net/images/412116d0ecd49.jpg

Włączona aplikacja z włączonym na stałe ekranem, zapisem śladu, wyświetlaniem danych licznika, ze wspomaganiem nawigacji (podgląd zaprojektowanego śladu bez komend nawigacji, tak lubię ;-) ), wytrzymuje spokojnie ponad 100km.

Telefon + deszcz :
https://zapodaj.net/49151592bab11.jpg.html

...a właściwie ulewa z niezłym syfem. Pod względem wodoodporności nie robi na nim żednego wrażenia.
Jest jednak nieprzyjemne jedna sprawa. Dodałem sobie na ekranie licznika przyciski Rec/Pauza/Stop.
Naciskają się losowo gdy telefon zaczyna "pływać" w kroplach, trasa poszatkowała mi się gubiąc kilometry. Musiałem zapis śladu włączać na nowo.
No ale na szczęście nic nie stoi na przeszkodzie aby z głównego ekranu mojego licznika przyciski zdjąć.

No i na koniec... Przetesowałem też czujniki na BT4.0, pulsometr:

https://www.decathlon.pl/pas-kard-ant-bluetooth-smart-id_8334795.html

W czasie jazdy pokazuje ok, można się spokojnie zorientować w jakiej strefie tętna jedziemy aby się nie zarypać przy dłuższej wycieczce ;-)
Po eksporcie tracka do Endo wykres jest jednak trochę poszarpany.

Do kadencji mam chiński Magene, daje radę.

Prędkość bieżąca z GPSu zdaża się niestabilna, zwłąszcza w lesie. Po prostu skacze sobie czasem o pare km. Właściwie mało istotne.

Locus ślad zapisuje offline na komórce ładnie, potem można go wrzucać gdzie kto zapragnie. Jak dla mnie wszystko to co potrzebuje jest "user frindly" a sam soft z mapami chodzi bez przycięć, akcja-reakcja ;-)

Data: 2018-05-02 13:03:29
Autor: cytawa
Tanie liczniki GPS
  Maciek pisze:

[...]

nawigacja jako taka mnie nie interesuje. Sprawa kluczowa jest mozliwosc rejestracji i pokazania sladu. A potem eksportu do dowolnego tekstowego pliku. W tym celu uzywam Oziexplorera i map rastrowych. Naumialem sie robic samemu doskonale mapy wziete ze strony mtbmap.cz. Je mozna uzywac offline. Jako dodatkowy licznik uzywam apki movebikecomputer.
Spostrzezenia mam takie, ze kazda aplikacja inaczej liczy przebyta droge.

No i?

Ogólnie jest zajebiście, wywalam liczniki z rowerów :)

Nie rob tego. :). One licza najdokladniej i najpewniej.

[...]

jakos nie mam odwagi tak wozic smartfonu. Boje sie wstrzasow na polnych drogach, na ktorych czasem szybciej jade. Moze niepotrzebnie sie boje ale mam tak duzo fajnych aplikacji, ktore sa mi w turystyce potrzebne, ze szkoda by je stracic.

Poprzednie moje urzadzenia nie wytrzymywaly dlugo. LG wytrzymywal ciaglej pracy GPS ok. 15 godz. HTC tylko 8. Do tego swiecacy ekran szybko zzeral baterie. Teraz mam RedmiNote4. Ten to duzo moze i juz nie mam problemu ani z bateria ani z pamiecia.

Jan Cytawa

Data: 2018-05-09 16:36:30
Autor: Maciek
Tanie liczniki GPS
[...]

No tak, co kto lubi i potrzebuje, dla mnie Locus po prostu ma wszystko od kopa, łącznie z czujnikami.
Ślady zapisuje ładnie i przechowuje lokalnie. Po wycieczce można eksportować (formaty gpx, kml, kmz, csv, tcx, dxf, ov2) praktycznie gdzie kto chce i jak kto chce. Łatwo i wygodnie.

Spostrzezenia mam takie, ze kazda aplikacja inaczej liczy przebyta droge.

Masz rację, wychodzi to bardzo różnie.
Ja mam spostrzeżenia, że zwłaszcza autopauza potrafi sporo namieszać. Chyba ciężko jest programistom kontrolować niską prędkość i zatrzymanie na podstawie samego GPSu.

Ogólnie jest zajebiście, wywalam liczniki z rowerów :)

Nie rob tego. :). One licza najdokladniej i najpewniej.

No i tu też racja. Ręczny pomiar obwodu koła i licznik pokaże sporo dokładniej.

Na średniej prędkości licznikowo mam zazwyczaj ok 2km/h więcej.
Prędkość też jest pokazywana bez dziwnych dryftów jak w przypadku GPS i lasu.

Kupiłem kolejny czujnik prędkości/kadencji na BT 4.0.

https://www.ebay.pl/itm/222633778824

Sprawdzę jak to z pomiarami prędkości będzie. Ciekawe też, którą prędkość program użyje w eksporcie śladu.

Z innej beczki czy ta dokładność jest aż tak człowiekowi potrzebne do szczęścia? ;)

[...]

Mogę już wrzucić słowo odnośnie uchwytu Topeak, który pokazywałem wcześniej. Na razie ponad 500km i na chwilę obecną mogę polecić.

Wzbudził moje zaufanie ;-). Ściana na której opiera się telefon jest pokryta silikonem, nie przekazuje twardych drgań.
Uchwyt nie przekręca się samoistnie, nie odpina itp.

Jadąc na sztywnym widelcu nawet ponad 30km/h po starym PRL-owskim bruku telepie się pięknie, ale nie mam odczucia, że tel. mógłby odpaść, lampka z Lidla owszem i to szybko :).
Podobnież jest na zjazdach przy gorszym asfalcie, plomby można stracić ale raczej nie telefon ;-). Zobaczymy co będzie dalej.

Poza tym u mnie telefon niskobudżetowy tylko do zastosowania rowerowego, także nie szkoda tak bardzo. Jedyna większa wartość to przechowywane ślady, które i tak lądują na kompie.

[...]

Redmi mają spore baterie z tego co zauważyłem.

Na ostatniej wycieczce miałem wstępne porównywanie żony Redmi 4x z tą moją s5ką mini (2x Locus Pro z włączonymi ekranami wyświetlającymi customowy licznik).
U mnie Amoled z czarnym ekranem chyba robi swoje. Ogólny rozładowanie po 6h podobne.
Szacuję, że z włączonym ekranem licznika i obsługą czujników, jeden i drugi tel. powinien wytrzymać ok 8h, może ciut lepiej wyjdzie Redmi.

No i ogólnie w przypadku krótkich wypadów na rower nie ma problemu żadnego.
W przypadku całodniowych wycieczek, same doładowania na dłuższych postojach jak np. obiadek ;-) raczej  powinny zapewnić cały dzień działania, także wydaje mi się, że nie jest źle.

Data: 2018-05-09 19:54:33
Autor: Prot Ogenes
Tanie liczniki GPS
On 2018-05-09 16:36, Maciek wrote:
Masz rację, wychodzi to bardzo różnie.
Ja mam spostrzeżenia, że zwłaszcza autopauza potrafi sporo namieszać. Chyba ciężko jest programistom kontrolować niską prędkość i zatrzymanie na podstawie samego GPSu.

To nie jest wina programistów, tylko samego sygnału GPS, do którego wprowadzany jest błąd i nie jest on korygowany w urządzeniach cywilnych. Jeśli urządzenie nie posiada metody na korekcję tego błędu za pomoca np: stacji referencyjnych, lub prymitywnego uśredniania pozycji, to efektem przebywania odbiornika w miejscu jest zbiór punktów w otoczeniu rzeczywistej pozycji. Do bardzo precyzyjnego liczenia długości trasy czy biezącej prdkości może nie jest to idelane rozwiazanie, ale myślę, że błąd można przeżyć.

Prot

Data: 2018-05-11 09:23:31
Autor: cytawa
Tanie liczniki GPS
Maciek pisze:

[...]

Dla mnie priorytetem jest dobra tradycyjna mapa topograficzna z dodana trescia turystyczna. I to jeszcze offline, co wazne jest w rejonach o slabym zasiegu komorkowym i za granica.

Masz rację, wychodzi to bardzo różnie.
Ja mam spostrzeżenia, że zwłaszcza autopauza potrafi sporo namieszać.
Chyba ciężko jest programistom kontrolować niską prędkość i zatrzymanie
na podstawie samego GPSu.

To nie chodzi o programistow. Taka jest natura sygnalu GPS otrzymywanego z modulu. ten sygnal zalezy od liczby widocznych i zafiksowanych satelit. Starsze moduly widzialy tylko sam GPS, to bylo maks. kilkanascie satelit. A w lesie czesto tylko 4. Im mniej tym wiekszy jest blad odczytu. Teraz nowsze widza jeszcze inne systemy np. Glonass czy Galileo.
Reszta to czysta matematyka. Przy wolnej jezdzie zdarza sie, ze kolejny odczyt jest do tylu a nastepny 2 razy dalej do przodu.

Jak chcesz wiedzie jak dobry masz GPS przejedz sie kilka razy po petli i porownaj slady. To zawsze jest linia lamana. Czasem trzeba poprobowac z czestoscia odczytuu. Niektore aplikacje maja tak mozliwosc inne robia to tak czesto jak moga. CZasem miedzy kolejnymi odczytami jest wielosekundowa przerwa. To wszytstko mozna sobie poogladac w pliku sladu, jesli jest tekstowy.

Jan Cytawa

Data: 2018-05-11 10:34:21
Autor: ń
Tanie liczniki GPS
Dochodzą sygnały odbite.

-- -- -
Taka jest natura sygnalu GPS otrzymywanego z modulu. ten sygnal zalezy od liczby widocznych i zafiksowanych satelit.

Data: 2018-05-11 12:56:05
Autor: cytawa
Tanie liczniki GPS
  ń pisze:

Dochodzą sygnały odbite.

Tez, zwlasza w gorach i miedzy budynkami.I to tym gorzej. Programista nic nie wymysli.

Tanie liczniki GPS