Tanie liczniki GPS

Data: 2018-03-30 09:03:43
Autor: cytawa
Tanie liczniki GPS
Maciek pisze:

Na pewno potrzebuję prostej nawigacji, której tak naprawdę użyję
kilka-kilkanaście razy do roku, czegoś co będzie miało dobry GPS -
będzie w stanie poprawnie rejestrować ślad bez gubienia pozycji,
przeżyje te 10h działania.

Z telefonami mam takie doświadczenia, że bateria szybko siada, w deszczu
jest pasztet a rejestrowany ślad np. w Endomondo to loteria a zdarza
się, że i meksyk. Widoczność w słońcu słaba.
W zeszłym roku żonka brała udział w wyzwaniach na Endo i się nieźle
wkurzała jak jej poryswało proste kreski gubiąc km, więc sprawa poważna
;-) Teraz przy nowym smartfonie ma już tragedię.

Ja Endomondo wywalilem po pierwszym uzyciu. Duzo lepszy jest MoveBike Computer.

https://play.google.com/store/apps/details?id=pl.com.digita.BikeComputer&hl=pl

Uzywam go rownolegle do Oziexplorera, ktory jest dla mnie najlepszy, chociaz nie najprostszy.
Nie wiem jakie telefony macie. Z zasilaniem jest roznie. Moj pierwszy HTC wytrzymywal 8 godzin, LG710  15 godz. a obecny rewelacyjny Redmi ponad dobe.

Jan Cytawa

Data: 2018-04-02 13:55:25
Autor: rmikke
Tanie liczniki GPS
On Friday, 30 March 2018 09:03:48 UTC+2, cytawa  wrote:
Maciek pisze:

> [...]

Nie wiem jakie telefony macie. Z zasilaniem jest roznie. Moj pierwszy HTC wytrzymywal 8 godzin, LG710  15 godz. a obecny rewelacyjny Redmi ponad dobe.

Oglądałeś ipbike?

Data: 2018-04-03 10:43:31
Autor: cytawa
Tanie liczniki GPS
rmikke pisze:

Oglądałeś ipbike?

Nie ogladalem. Przed chwila zabaczylem opis. Nie widze nic specjalnie nowego co by mnie urzeklo. Przydal by mi sie troche lepszy algorytm do obliczania sumy podjazdow. Wszystkie znane mi aplikacji po chamsku sumuja roznice w poszczegolnych pomiarach i stad jadac po plaskiej trasie mam sume podjazdow jakbym Alpy zdobywal.

W tej sytuacji swego czasu musialem sam sobie stworzyc programik do analizy sladu i dopiero on umozliwia prawidlowe statystyki. Dlatego tez za bardzo juz nic nowego mnie nie interesuje. Wystarczy dowolna aplikacja, ktora w najprostszy tekstowy sposob zapisze mi slad.

Jan Cytawa

Data: 2018-04-03 05:53:19
Autor: rmikke
Tanie liczniki GPS
On Tuesday, 3 April 2018 10:43:32 UTC+2, cytawa  wrote:
rmikke pisze:

> [...]

Nie ogladalem. Przed chwila zabaczylem opis. Nie widze nic specjalnie nowego co by mnie urzeklo. Przydal by mi sie troche lepszy algorytm do obliczania sumy podjazdow. Wszystkie znane mi aplikacji po chamsku sumuja roznice w poszczegolnych pomiarach i stad jadac po plaskiej trasie mam sume podjazdow jakbym Alpy zdobywal.

A, do tego można użyć GPSies.com, można mu kazać olać profil
z urządzenia i zrobić go od nowa na podstawie śladu i mapy.

Data: 2018-04-05 14:45:50
Autor: cytawa
Tanie liczniki GPS
rmikke pisze:

A, do tego można użyć GPSies.com, można mu kazać olać profil
z urządzenia i zrobić go od nowa na podstawie śladu i mapy.

Dokladnie to i sporo jeszcze wiecej sam moge zrobic. Slad to nic innego jak zbior punktow w formacie szerokosc, dlugosc, wysokosc n.p.m i czas a reszta to czysta matematyka.

Jan Cytawa

Data: 2018-04-05 16:26:32
Autor: Maciek
Tanie liczniki GPS
[...]

Podpytam, bo wychodzi, że kupię jakiś najmniejszy, jeszcze jakoś działający, wodoodporny telefon z GPS+GLONASS np Samsunga s5 mini.
No i on np. barometr ma tak jak Garminy.

Spotkaliście się może z aplikacją ala Endo, która robi pomiar wysokości w oparciu o niego? Może samo Endo barometru użyje?

Data: 2018-04-05 17:15:07
Autor: qrt
Tanie liczniki GPS
Dnia Thu, 5 Apr 2018 16:26:32 +0200, Maciek napisał(a):

[...]

z tego co wiem to używa. Ja sam nie mam ale jak oglądałem tracki osób co
maja fon z barometrem to jest on taki jak być powinien.

Data: 2018-04-05 22:27:26
Autor: Maciek
Tanie liczniki GPS
[...]

Czyli zrobili jak należy, cieszy.

Mam jeszcze jedno pytanie, może ktoś coś podpowie.
Chodzi o tanie uniwersalne mocowania na mostek. Ideałem byłoby podpięcie telefonu na zasadzie stopki zwykłego licznika.

Znalazłem jedno, no ale...

http://tnij.at/256341

....przy takiej cenie taniej kupić firmowy licznik i go rozwalić wykorzystując uchwyt :-D

Nie spotkaliście się z podobnym mocowaniem, wygodnym w użyciu?

Data: 2018-04-06 12:25:59
Autor: Maciek
Tanie liczniki GPS
...przy takiej cenie taniej kupić firmowy licznik i go rozwalić wykorzystując uchwyt :-D

Nie spotkaliście się z podobnym mocowaniem, wygodnym w użyciu?

Nieaktualne. Chiny znowu górą, ciekawy uchwyt:

http://tnij.at/256513

Data: 2018-04-08 13:17:14
Autor: rmikke
Tanie liczniki GPS
On Friday, 6 April 2018 12:26:01 UTC+2, Maciek  wrote:
> ...przy takiej cenie taniej kupić firmowy licznik i go rozwalić > wykorzystując uchwyt :-D

Nieaktualne. Chiny znowu górą, ciekawy uchwyt:

http://tnij.at/256513

Sticky pad... Zdawaj relację z użytkowania.

Data: 2018-04-10 15:56:48
Autor: Maciek
Tanie liczniki GPS
Sticky pad... Zdawaj relację z użytkowania.

Że co? do roweru?:) Mam jakieś takie coś o nazwie Gecko w samochodzie ale nie używam. A nie przepraszam, raz się przydało. Elektryka ułamała zaczep szyby, która to spadła w drzwi hukiem strasząc pasażerów.
Bardzo dobra zabawka do jej blokady, przez kilka dni tak jeździłem i działo, normalnie polecam ;-)

....zaczep już się importuje... może za miesiąc będzie, zobaczymy co to za cudo ;-)

Data: 2018-04-11 16:05:41
Autor: rmikke
Tanie liczniki GPS
On Tuesday, 10 April 2018 15:56:49 UTC+2, Maciek  wrote:
> [...]

...zaczep już się importuje... może za miesiąc będzie, zobaczymy co to za cudo ;-)

Zawiera sticky pad jako element mocujący. Na pewno czytałeś opis?

Data: 2018-04-12 08:45:02
Autor: Maciek
Tanie liczniki GPS
Zawiera sticky pad jako element mocujący. Na pewno czytałeś opis?

Jakoś do mnie nie dotarło, przeoczyłem. Przyjąłem z defaultu, że jest to taśma dwustronna. Będę to i tak kleił na czymś inny.

Data: 2018-04-13 16:47:03
Autor: rmikke
Tanie liczniki GPS
On Thursday, 12 April 2018 08:45:05 UTC+2, Maciek  wrote:
> Zawiera sticky pad jako element mocujący. Na pewno czytałeś opis?
> Jakoś do mnie nie dotarło, przeoczyłem. Przyjąłem z defaultu, że jest to taśma dwustronna. Będę to i tak kleił na czymś inny.

Prawdopodobnie dobrze przyjąłeś, temniemniej nadal proszę, żebyś doniósł
Jak Ci się mocowało i kiedy odpadło ;)

Data: 2018-04-14 22:09:22
Autor: Maciek
Tanie liczniki GPS
[...]

Nie ma sprawy, potestuję, klejenie nie odpadnie nie wiem jak reszta :)

Trochę poleciałem też z tym wszystkim do przodu.
Telefon, który będzie tylko na licznik/nawigację już mam.

Druga sprawa, wygląda na to, że ten chiński uchwyt jest kopią jednego elementu z systemu mocowania Topeak-a:

http://tnij.at/260309

Ciekawe czy sam zatrzask jest skopiowany 1:1 i kompatybilny, sprawdzę gdyż tak się podziało, że wpadł mi w ręce Topeak:

https://zapodaj.net/images/6ac44fc425aa0.jpg
https://zapodaj.net/images/2eb94e938a8f3.jpg
https://zapodaj.net/images/fab583e7c5db3.jpg

Slim powerbank wchodzi z telefonem.
Pierwsze wrażenie takie, że nie widzę możliwości aby coś odpadło. Pewnie i mocno trzyma. Stwarza duży opór przy montażu telefonu, wszystko wchodzi bardzo pasownie. W boju jutro przetestuje.

Jak to się sprawdzi pewnie wywalę liczniki z posiadanych rowerów i wdrożę jeden standard a chińszczyzna mocno by to ułatwiła.

Data: 2018-04-19 15:46:57
Autor: ń
Tanie liczniki GPS
Na wyprzedaży w Lidlu były powerbanki po 24,99 zł - warte coś?

-- -- -
Slim powerbank wchodzi z telefonem.

Data: 2018-04-10 21:02:25
Autor: ToMasz
Tanie liczniki GPS
W dniu 06.04.2018 o 12:25, Maciek pisze:
[...]

elektornika w telefonoie umrze od wstrząsów, drgań :)

ToMasz

Data: 2018-04-11 09:28:22
Autor: Maciek
Tanie liczniki GPS
elektornika w telefonoie umrze od wstrząsów, drgań :)

W praktyce z tak lekką elektroniką to się nie dzieje. Większy problem jest ze śrubami, nakrętkami lub kablami, przycierają się na izolacji lub urywają na punktach lutowniczych.
Jednak to już muszą być konkretne drgania przez dłuuuugi czas.
No ale kto wie, może za rok wyjedzie mi karta SD z gniazda ;-)

Bardziej nie podoba mi się część od uchwytu która ma dwustronną taśmę klejącą, tutaj może być po jakimś czasie problem. Może ją wywalę i zastosuje silikon szklarski lub coś w ten deseń ;-)

Data: 2018-04-11 15:28:48
Autor: Piotr Rogoza
Tanie liczniki GPS
W dniu Wed, 11 Apr 2018 09:28:22 +0200, użytkownik Maciek napisał:

[...]

Zimne luty nawet na grafice występują, czy też płycie głównej. Mi od wstrząsów nawet Garmin padał.

--
piecia aka dracorp
pisz na: imie.r.public at gmail dot com

Tanie liczniki GPS