Tanie państwo w wersji Tuska

Data: 2012-05-29 01:00:56
Autor: Przemysław W
Tanie państwo w wersji Tuska

Wydali 2,4 mln zł na laptopy. Gdzie? W ZUS-ie!

Niekończąca się informatyzacja Zakładu Ubezpieczeń Społecznych pochłonęła już ponad 3 mld zł. Pochłonie jeszcze więcej, bo ZUS nie przestaje wydawać pieniędzy. Zamawia właśnie 1200 laptopów, na które może wydać nawet 2,4 mln zł!

Choć trwająca od kilkunastu lat informatyzacja Zakładu nie przynosi widocznych efektów, dyrekcja ubezpieczyciela nie zwalnia tempa w wydawaniu publicznych pieniędzy. ZUS ogłosił właśnie przetarg na 1200 nowych przenośnych komputerów, które trafią do centrali zakładu. Nowoczesne komputery, które trafią w ręce urzędników mają być wyposażone m.in w wielordzeniowe procesory, nagrywarki DVD, dyski twarde o pojemności 250 – 500 gigabajtów oraz ekrany wielkości od 13 do 14 cali. Koszt urządzeń nie jest jeszcze znany, lecz według naszych szacunków Zakład może na nie wydać ok. 2,4 mln zł.

Takie wydatki oburzają Polaków, których świadczenia są wręcz głodowe. – Mam 800 złotych emerytury. Gdyby nie pomoc rodziny, nie miałabym za co żyć. Dlatego, jak słyszę, że ZUS trwoni pieniądze na inne rzeczy niż pomoc ludziom, to mną aż trzęsie! Po co im te pałace, komputery, laptopy i limuzyny?! Chodzi tylko o wygodę urzędników! Nam od tego pieniędzy nie przybywa! – mówi oburzona Teresa Piwowarska (59 l.), emerytka z Katowic.

To jednak nie pierwsze i zapewnie nie ostatnie tak ogromne zakupy. Zakład Ubezpieczeń Społecznych specjalizuje się ostatnio w wydawaniu wielkich sum pieniędzy. Parkingi ZUS wzbogaciły się bowiem o 79 nowych samochodów za miliony złotych. Trudno w to uwierzyć, ale ubezpieczyciel zakupił je m.in do wożenia papierów pomimo ogromnych wydatków na informatyzację. – Pojazdy takie są potrzebne przede wszystkim do transportu druków z zusowskiej poligrafii do oddziałów. Przewożone są także akta spraw z różnych oddziałów – tłumaczył Faktowi Jacek Dziekan, rzecznik prasowy ZUS.
Miejmy zatem nadzieję, że komputery za krocie posłużą do usprawnienia Zakładu, aby świadczeniobiorcy mogli w końcu odczuć tę nowoczesność, na którą wydaje się z naszych kieszeni miliardy złotych.

Oto na co ZUS wydaje pieniÄ…dze:

- nowe laptopy - ok. 2,4 mln zł

- budynek centrali ZUS - niemal 200 mln zł

- 79 nowych samochodów - kilkanaście milionów zł

- ok. 47 tys. urzędników ze średnią pensją 3,5 tys. zł

- wynagrodzenia w 2010 roku - ponad 2 mld zł

http://www.fakt.pl/ZUS-kupuje-laptopy-za-2-4-mln-zl,artykuly,159633,1.html

Data: 2012-05-29 09:31:17
Autor: T.

--

Na tych dyskach to chyba całą baze ZUS można zmieścić...
Po co urzędnikom takie komputery? Wystarczą terminale do pracy.

Data: 2012-05-29 09:38:49
Autor: Bogdan Idzikowski
[...]

Nie wiem, czy informatyzacja ZUS przynosi czy nie przynosi efektów.
W ubiegłym roku przeszedłem na emeryturę. Wystarczyło tylko, że zgłosiłem chęć przejścia na emeryturę ponieważ osiągnąłem odpowiedni wiek. Wszystkie świadectwa pracy od dawna zebrałem i przekazałem do ZUS. W ciągu kilku dni otrzymałem decyzję i pierwszą emeryturę (za 5 dni, bo zgłosiłem 25 dnia miesiąca). I co miesiąc regularnie dostaję 25 każdego miesiąca emeryturę.
I mnie, zwykłego emeryta gówno obchodzi, czy oni tam w ZUS wyliczają mi na liczydle czy na nowoczesnym komputerze moją emeryturę. Ja chcę ją otrzymywać regularnie na czas i tak się dzieje.

Swoją drogą, to koszt utrzymania ZUS jest na zwykłym poziomie utrzymania takich instytucji i jest porównywalny do kosztów utrzymania podobnych instytucji w innych krajach.

Data: 2012-05-29 10:38:27
Autor: gringo
Tanie państwo w wersji Tuska

Użytkownik "Bogdan Idzikowski"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:4fc47d0a$0$1316$65785112@news.neostrada.pl...

[...]

regularnie na czas i tak siÄ™ dzieje.

Data: 2012-05-29 11:33:20
Autor: Hrabia Bobrowski
Tanie państwo w wersji Tuska

Użytkownik "Przemysław W" <"BroDmy RP przed pisem"@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jq1omq$7hp$1dont-email.me...

Wydali 2,4 mln zł na laptopy. Gdzie? W ZUS-ie!

Wyglądasz mi na podszywańca więc http://13k.pl/-/sugestia.php

BBR

Data: 2012-05-29 12:37:22
Autor: kundel razor
Tanie pañstwo w wersji Tuska
Przemys³aw W <BroDmy RP przed pisem@gazeta.pl> napisa³(a):

Wydali 2,4 mln zł na laptopy. Gdzie? W ZUS-ie!

Od dawna wiadomo, ¿e ZUS to bastion PiS! Jakiego siê chuja dziwisz wa³brezyska
¶ciero? To twoi s± tacy pazerni!

--

Tanie państwo w wersji Tuska