Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.polityka   »   Tanie pa?stwo

Tanie pa?stwo

Data: 2014-02-20 04:52:22
Autor: Mark Woydak
Tanie pa?stwo

Dyrektorka NFZ urządziła sobie gabinet z sekretariatem i kuchnią za ponad
90 tys. zł


Od ponad roku w łódzkim NFZ urzęduje dyrektor Jolanta Kręcka ze
Starachowic. Pracę w Łodzi zaczęła od przeprowadzki. Gabinet zajmowany
przez poprzedników przeniosła do innej części budynku. Pracuje w miejscu,
gdzie wcześniej był dział umów. W odnowionym gabinecie z sekretariatem i
kuchnią. Ich remont i urządzenie kosztowały ponad 90 tys. zł.

Przy zamówieniach powyżej 14 tys. euro instytucje publiczne powinny
ogłaszać przetargi. Ale NFZ inwestycję podzielił na trzy części: adaptację,
remont i wyposażanie. I wybrał wykonawcę, korzystając z procedury zapytania
o cenę.

Grażyna Kopińska z Fundacji Batorego: - W opublikowanym właśnie raporcie
Komisji Europejskiej dotyczącym korupcji zwraca się uwagę, że jednym z
najczęściej popełnianych błędów dotyczących zamówień publicznych jest
sztuczne ich dzielenie. Remont w łódzkim NFZ wygląda na całość. Zastanawiam
się, czy nie podzielono go, żeby można było wydać pieniądze w sposób mniej
przejrzysty.

Kopińska uważa, że sprawą powinny zainteresować się instytucje nadzorujące
łódzki NFZ.

Dlaczego zamieniono gabinety dyrektorki i działu umów? "Dla wygody
świadczeniodawców" - odpowiada NFZ. Nie muszą już błądzić, bo pomieszczenia
działu umów są teraz naprzeciwko schodów, w pobliżu windy.

NFZ tłumaczy, że "być może można było zrobić to taniej, ale wydając
publiczne pieniądze, jesteśmy przekonani, że byłaby to pozorna oszczędność.
Publiczne pieniądze wydaliśmy na to, co trwałe i dobrej jakości". I dodaje:
"Remontując gabinet, mieliśmy poczucie, że ma on służyć także następcom
obecnego dyrektora oraz osobom, które na co dzień są w nim podejmowane".

Dyrektor Kręcka rzeczywiście podniosła standard gabinetu. O styl zadbał
architekt wnętrz, projekt kosztował 3 tys. 444 zł. Później do pracy ruszyła
ekipa remontowa. Bo "pomieszczenia, które zajęła Pani dyrektor: gabinet,
sekretariat, pomieszczenie socjalne, nie były remontowane od roku 2009".

Trzeba było je pomalować, wytapetować, położyć nową wykładzinę. Przy okazji
wymieniono drzwi na stylowe z mlecznobiałego szkła. Kuchnię umeblowano.
Dzięki uzyskanemu w nowym miejscu dostępowi do wody oprócz zlewu udało się
zamontować zmywarkę.

Dokupiono trochę nowych mebli: krzesła, dwa pomarańczowe fotele - komponują
się z wykładziną w kropki w tym samym kolorze. Włoski żyrandol. Według
naszych informacji oświetlenie kosztowało około 8 tys. zł. Do gabinetu
trafił też minizestaw hi-fi z kolumnami. A do sekretariatu kupiono biurko,
fotel, dwa stoliki i dwie kanapy.

Dawny gabinet Kręckiej, do którego przeniesiono urzędników, nie wymagał już
remontu. Wstawiono do niego biurka, szafki i urzędników.

Data: 2014-02-20 15:51:52
Autor: stevep
Tanie pa?stwo
W dniu .02.2014 o 11:52 Mark Woydak <mark.woydak@forst.gm.de> pisze:


Buda kundlu.


--
stevep
-- -- -
Używam klienta poczty Opera Mail: http://www.opera.com/mail/

Data: 2014-02-20 17:40:35
Autor: MarkWoydak
Tanie pa?stwo

Użytkownik "stevep" <stevep011@invalid.tkdami.net> napisał w wiadomości news:op.xbk4wqjj50oqoastevep-komputer.radom.vectranet.pl...
W dniu .02.2014 o 11:52 Mark Woydak <mark.woydak@forst.gm.de> pisze:


Buda kundlu.


--

Do wychodka! Do wychodka!

MW

Tanie pa?stwo

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona