Tanie państwo

Data: 2015-05-15 03:00:06
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Tanie państwo
O tanich kredytach juz było, teraz o ranim państwie. :)

  http://zus.pox.pl/pit/liczba-urzednikow-w-polsce-zbliza-sie-do-pol-miliona.htm

  25 lat temu administracja publiczna zatrudniała 160 tys. urzędników.
  Obecnie jest ich aż 444 tys. czyli prawie trzy razy więcej.
  Tylko w zeszłym roku przybyło ich prawie 6 tysięcy.

Mikke proponuje, aby zabrać prawa (czynne czy bierne ;) także)
wyborcze ludziom pobierający zasiłki dla bezrobotnych. Może by
tak rozciągnął ten zakaz także na urzędników państwowych? :)

Ciekawe, jak te 444 tysiące są liczone. Ze 25 lat temu pracownik
PKO bp był urzędnikiem państwowym. Dziś lekarz -- jest takim
urzędnikiem. Ciekawe, co z nauczycielem?...

Wiadomo, że 25 lat temu w PRLi było mniej więcej tyle samo ludzi,
ile jest obecnie w RP. Było może więcej -- bo teraz kilka milionów
wyjechało ,,za chlebem''. :)

-=-

   U schyłku poprzedniego systemu, w 1989 roku komunistyczne
   władze PRL zatrudniały160 tys. urzędników. Taka ilość
   biurokratów wystarczyła aby utrzymać w ryzach gospodarkę
   centralnie planowaną i cały aparat represji.

   Wydawać by się mogło, iż państwo które, przynajmniej teoretycznie,
   zmierza w kierunku gospodarki wolnorynkowej, nie będzie już
   potrzebować tak licznej armii urzędników. Stało się jednak
   dokładnie na odwrót. Od 25 lat liczba urzędników państwowych
   i samorządowych systematycznie rośnie.

-=-

Miasto Białystok potrzebowało kilku lat (raczej mniej niż 5)
na potrojenie liczby urzędników. :) Któregoś razu sprawdzę
i zapamiętam -- i zapiszę. :)

Podatki od nieruchomości skoczyły gwałtownie -- dla prywatnych
z 1% do 3% z jednoczesnym gwałtownym drożeniem nieruchomości.
W ślad za ogromnymi przypływami forsy poszły przypływy zadłużenia
Białegostoku, które obecnie chyba sięga 800 milionów plnów. :)

  http://www.poranny.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20141104/BIALYSTOK/141109909

Tu jest mowa o różnych liczbach...

   W ostatnim czasie pojawiły się spoty wyborcze, w których podane
   jest zadłużenie miasta w wysokości około 800 milionów zł.

   Tymczasem dług nominalny wynosi 710 mln zł, a jako że na
   lokatach mamy kwotę 270 mln zł, więc realne zadłużenie
   to tylko 440 mln zł - twierdzi prezydent.

   Tak wysoka kwota na lokatach nie byłaby możliwa, gdyby
   nie sprzedaż spółki MPEC. Gmina uzyskała dzięki temu
   260 mln zł. Na lokatach jest jeszcze 10 mln zł z nadwyżki
   operacyjnej. Odsetki z 270 mln zł dają gminie codziennie
   kwotę 20 tys. zł.

   To, że mamy pieniądze na lokatach nie zmniejsza nam
   długu - ripostuje Mariusz Gromko, przewodniczący klubu
   PiS w radzie miejskiej. - Odsetki płacimy od 710 mln zł.
   Poza tym w budżecie nie jest ujęte zadłużenie spółek
   miejskich, a np. spółka Stadion Miejski wydała obligacje
   na 100 mln zł, które miasto będzie musiało spłacić.

Diabli wiedzą, ile tak naprawdę jest. :)
[a w piekle teraz straszny bałagan]

   http://www.bialystokonline.pl/tadeusz-truskolaski-przed-sadem-w-trybie-wyborczym,artykul,81225,1,1.html

   Przed białostockim sądem okręgowym toczy się spór w trybie
   wyborczym o rozpowszechnianie informacji o zadłużeniu stolicy
   Podlasia. Tadeusz Truskolaski w czasi ekampanii wyborczej miał
   podawać w mediach nieprawdziwe informacje.

Przed sądem, który uważa, iż wypukliny dysków kręgosłupa to inaczej skolioza kręgosłupa.

Z rozprawy; cytowane słowa należą do SSR Marty Kiszowary:

  zwracam uwagę, że pan biegły, w opinii głównej, podniósł kwestie tych
  wypuklin w uzasadnieniu także formułując to w sposób medyczny także
  prawowypukłej właśnie kręgosłupa tak używa to

  http://leszekc.w.tkb.pl/Overmax/renta/Zespol/prawowypukla.mp3

  http://leszekc.w.tkb.pl/Overmax/renta/Zespol/prawowypukla.wav <-- 124 kB skopreoswanej WAVki

  http://leszekc.w.tkb.pl/Overmax/renta/Zespol/Opiniaa_MG_6662.png <-- opinia główna
  linia 5 i 6 UZASADNIENIA

Napiszę raz jeszcze:

   Gdy studiowałem fizykę, miałem nauczyciela, który uważał, że
   jeśli ktoś jest zarazem i ambitny, i głupi -- studiuje prawo.

Marta Kiszowara to SSR? Owszem, ale SO poparł jej stanowisko. :)
Za to poparcie (poza podatkami) pobrał ode mnie 30 plnów.

--
nienawo pon wto śro czw pią sob nie pon wtonawo śro czw    niestety w sigu     w polskim drewnieje pęd
[PL]344 312 308 298 292 289 283 279 277 274 341 321 310    brak mi miejsca

Postscriptum: Mój tablet został zaatakowany przez jakiegoś robaka. (albo inne
              zwierzę -- dokładnie nie wiem, bo rozgniotłem robala palcami,
gdy wędrował po pancernym szkle... uroki wiosny... nawet nie umyłem ręki po
dokonaniu zbrodni...)

Data: 2015-05-24 17:31:47
Autor: t-1
Tanie państwo

Mikke proponuje, aby zabrać prawa (czynne czy bierne ;) także)
wyborcze ludziom pobierający zasiłki dla bezrobotnych. Może by
tak rozciągnął ten zakaz także na urzędników państwowych? :)

Przeoczyłeś chyba lub nie słuchasz źródła tylko gryzipiórków.
Ależ tak właśnie od dawna uważa.
Wymieniał także wojsko.

Tanie państwo