Tanie rakiety - Sneka Hike 26 - opinie

Data: 2009-12-12 15:44:15
Autor: qbson
Tanie rakiety - Sneka Hike 26 - opinie
Witam,

Czy ktoś może ma wyrobioną opinię na temat tych rakiet?
http://www.rakiety.pl/go/_info/?id=370
Cena jest atrakcyjna (300 PLN).

A może inne propozycje tanich rakiet?

Poszukuję czegoś na warunki bieszczadzkie.
Dla faceta 70kg + 15kg w plecaku
i dla kobiety 55kg + 10kg w plecaku

Z góry ślicznie dziękuję za odpowiedzi.

pozdrawiam
qbson

Data: 2009-12-12 17:46:59
Autor: Tomasz Sójka
Dnia Sat, 12 Dec 2009 15:44:15 +0100, qbson napisał(a):

[...]

Witam!
Też szukałem czegoś na ich temat, ale nie znalazłem. W sumie szukałem tak z
ciekawości tylko, jako że nabyłem już - w zeszłym roku TSL 325 (używane)
dla siebie i jakieś Inooki dla pci pięknej :) Obie pary w jakichś
promocjach/wyprzedażach poniżej 300... Trafiają się - tyle że dość rzadko.
Teraz przed sezonem będzie trudniej. Zadzwoń, wypytaj, powinni potrafić
wytłumaczyć dlaczego kosztują poniżej 50% tradycyjnych TSLi.
Pozdrawiam Tomek

Data: 2009-12-13 22:57:59
Autor: Abulafia
qbson pisze:
[...]

również zastanawiałem się nad Hike26, ale czytając i oglądając doszedłem do wniosku ze lepiej dołożyć 100 i kupić model AXM http://www.amc.krakow.pl/inook/rakiety.html

Pozdrawiam,
Abulafia

Data: 2009-12-14 09:52:31
Autor: Lerithiel
W dniu 2009-12-12 15:44, qbson pisze:
[...]

z rakietami jest tak ze im "bardziej wyporne" tym lepsze.
I jezeli producent podaje przedzial od 70 do 140kg to znaczy ze musisz sie zmiescic w dolnej wartosci inaczej, i to wiem z własnego doświadczenia nie będziesz zadowolony.

Oczywiście zależy do jakich warunków chcesz ich używać

Zdecydowanie nie polecam rozwiązań tanich.

Zwróć uwagę:
Na to czy i jakie rakieta ma raczki (kolce, żeby sobie ułatwić bardziej oblodzone podejścia (4 ząbki z przodu stopy to stanowczo za mało )),

Na to jakie mają wiązanie - po pierwsze musisz sie łatwo wpinać i wypinać po drugie pięta nie powinna być na stałe zmocowana z rakieta (będziesz sobie sypał po plecach) - Po trzecie wygodny ale nie konieczny jest podpiętek - do podchodzenia na bardziej strome stoki, ale przy kilku ząbkach zapomnij o stromych stokach.

Ja i moja żonka chodzimy w rakietach Tubbs (dystrybutorem w polsce jest: http://www.bakosport.pl/)

żonka waży ok 55 kilo i chodzi na rakietach o takich wymiarach jak Sneka hike (20 x 65cm) (tubbs podaje ze wypornosc przy tej powierzchni to max 80 kg). Nie sądze żeby TSL znalazł jakąś cudowną formułę na zwiekszenie wypornosci nie zwiekszajac powierzchni wiec radze sie zastanowic ;)

ja waże ok 100 kg - i uzywam rakiet o powierzchni 30 x 96 cm;)
i po doswiadczeniach wczesniejszych to jedyny słuszny rozmiar.

Powierzchnia - niestety nie łatwa do transportu choc lekka (tubbs maja inna konstrukcje niz tsl ) trudy transportu rekompensują w marszu. W tamtym roku w beskidach "w boso" zapadałem sie głębiej niż do pasa a w rakietach mniej-wiecej do kostki [tyle ile swieżo nasypanego puchu].

Niestety tubbs sa przynajmniej dwa razy drozsze niz model o ktory pytasz. Ale mysle ze warto zainwestowac - to jest zakup na lata - bo w koncu ile razy zima wybierzesz sie w góry ? (ja tubbsy mam od 2007, dwa sezony zimowe chodzenia od grudnia do marca ok - 30 wypadów w beskidy i kilka w tatry z marszem min 20km i rakiety są jak nowe (troche podrapałem czubki)) Zakladam ze wytrzymaja 5 do 7 sezonów na pewno.

Piotr

Data: 2009-12-17 19:34:52
Autor: qbson
Tanie rakiety - Sneka Hike 26 - opinie
Dziękuję wszystkim za opinie.
Mimo wszystko rakiety kupiłem (spotkałem się również w między czasie z umiarkowanie-pozytywnymi recenzjami, ale od nikogo kto by je przetestował w terenie) i mam je właśnie w rękach.

Tak na szybko wady i zalety (weźcie pod uwagę że używałem rakiet tylko parę dni w życiu, i to jeden (ale za to dobry) model, więc mam ograniczone doświadczenie):

Wady:
- delikatny, cienki plastik (rakiety się wyginają)
- delikatne mocowania (bardzo basic)
- brak pokrowca

Chyba wady:
- tylko 4 małe kolce

Zalety:
- cena
- powierzchnia (tak, tak: 65x20 często więcej niż rakiety dwa razy droższe)
- waga

Generalnie to czego się spodziewałem, na razie jestem zadowolony.
Jeśli plastik się nie połamie, a wiązania nie pourywają to będzie chyba git.

Za jakieś 2 tygodnie będę mógł dopisać jak się sprawdziły w terenie.

pozdrawiam
qbson

Data: 2009-12-18 07:43:18
Autor: Grzegorz
Tanie rakiety - Sneka Hike 26 - opinie
Hello qbson !:

Tak na szybko wady i zalety (weźcie pod uwagę że używałem rakiet tylko parę dni w życiu, i to jeden (ale za to dobry) model, więc mam ograniczone doświadczenie):

Ale masz ;-) !!

Wady:
- delikatny, cienki plastik (rakiety się wyginają)

Wyginanie nie jest problemem - na miękkim śniegu się ułożą. Ale - czy się nie połamią ???

- delikatne mocowania (bardzo basic)

No ....

- brak pokrowca

To nie problem.

Chyba wady:
- tylko 4 małe kolce

Jak większość :-(

Zalety:
- cena
- powierzchnia (tak, tak: 65x20 często więcej niż rakiety dwa razy droższe)

Ładna powierzchnia !
- waga

Generalnie to czego się spodziewałem, na razie jestem zadowolony.
Jeśli plastik się nie połamie, a wiązania nie pourywają to będzie chyba git.

Raczej tak.

Za jakieś 2 tygodnie będę mógł dopisać jak się sprawdziły w terenie.

A najbliższy weekend ? Planujesz lenistwo ???? Bo potem szykuje się odwilż :-( ...

pzdrw.
--
Grzegorz

Data: 2009-12-18 18:39:57
Autor: qbson
Grzegorz pisze:
Za jakieś 2 tygodnie będę mógł dopisać jak się sprawdziły w terenie.

A najbliższy weekend ? Planujesz lenistwo ???? Bo potem szykuje się odwilż :-( ...

No niestety daleko do gór. Planuję spędzić 5-6 dni w Bieszczadach po świętach.
Zapowiadają odwilż ale ja nie wierzę ani politykom, ani synoptykom ;)
Poza tym ta odwilż to pewnie ~5C na nizinach, więc zakładając spadek temperatury o 1C na każde 100m to można się spodziewać ujemnych temperatur powyżej 600 metrów co pozwoli utrzymać się pokrywie śnieżnej.

Tak czy siak, rakiety wezmę i obiecuję postarać się nie zapomnieć o napisaniu krótkiej recenzji :)

Pozdrawiam i życzę Wszystkim Wesołych Świąt
qbson

Data: 2010-01-03 21:40:26
Autor: qbson
qbson pisze:

Tak czy siak, rakiety wezmę i obiecuję postarać się nie zapomnieć o napisaniu krótkiej recenzji :)

Skoro obiecałem to wypada coś napisać.
Ale nie ma za bardzo o czym bo nawet na połoninach śniegu było bardzo mało i chodzenie w rakietach mijało się z sensem.
Założyłem je dla zasady na 1h (tylko mi się tu nie śmiać, ze je w ogóle na górę wytaszczyłem ;) i to co mogę powiedzieć to to, że tragedii nie ma, ale wyczynowe to one na pewno nie są. Może być mały problem z trawersami za sprawą miękkiego plastiku i słabych wiązań z przodu rakiety - rozwiązują się, więc pasek trzeba jakoś fikuśnie powtykać do klamerki, żeby temu zapobiec.

pzdr
qbson

Data: 2010-01-04 08:11:33
Autor: bans
W dniu 2010-01-03 21:40, qbson pisze:

Ale nie ma za bardzo o czym bo nawet na połoninach śniegu było bardzo
mało i chodzenie w rakietach mijało się z sensem.

Niektórym tu to by nie przeszkadzało, potrafią pruć po śladach ratraka z miną Nansena ;)

--
bans

Data: 2009-12-18 15:21:15
Autor: Jar
[...]

To ja trzymam za słowo i z góry zamawiam recenzję :-)))
 Na droższe modele nie mam kasy aktualnie,a to co mam teraz [chałupniczy wyrób krajowy] chcę pozostawic jako rezerwową parę.
Pozdrawiam
-J.

Data: 2009-12-18 16:20:40
Autor: Zbynek Ltd.
Jar napisał(a) :
a to co mam teraz [chałupniczy wyrób krajowy] chcę pozostawic jako rezerwową parę.

A co masz? Jeśli od tego gościa z Wrocka, co miał kiedyś stronę
rakiety.pl, to podziel się wrażeniami. Jestem ciekawy jak inne
komplety się sprawują.

   Zbyszek
PGP key: 0x78E9C79E

Data: 2009-12-22 17:05:57
Autor: Jar
> [...]

A co masz? Jeśli od tego gościa z Wrocka, co miał kiedyś stronę

Tak, to te. Pisałem swego czasu na grupie. Konstrukcja na ramie alu z miękkim
pokryciem, na mój gust nieco delikatnym. Byłoby O.K., gdyby chociaż w miejscach
łączenia z ramą zabezpieczyć przed przecieraniem [kwestia trwałości]. Drugi
minus to brak podpiętka spotykanego w lepszych konstrukcjach, ale od biedy z tym
można żyć. Wiązanie z taśm nylonowych a la plecak dość toporne, martwi brak
możności szybkiego wypięcia rakiet w terenie lawinowym.
Aha, na pierwszym wyjeździe pękły spawy na końcu ramy, naprawione w ramach
gwarancji, od tamtej pory trzyma.
Pozdrawiam
-J.

Data: 2009-12-14 09:58:05
Autor: Lerithiel
[...]

a tak przy okazji to znalazlem sneka hike w przecenie za 224 pln:
http://8a.pl/page,produkt,id,5707,rakiety,hike-26.html

Ale zastanów sie dobrze ;)

Piotr

Tanie rakiety - Sneka Hike 26 - opinie