Tanie zapięcie rowerowe kontra szli fierka kątowa

Data: 2016-08-25 22:04:21
Autor: Titus Atomicus
Tanie zapięcie rowerowe kontra szli fierka kątowa
In article <npnb1g$oja$1@node2.news.atman.pl>,
 PeJot <PeJot_slepy_adres@nigdzie.pl> wrote:

Czołem. Kierując się zasadą, że zapięcie rowerowe do roweru miejskiego powinno kosztować 1/10 jego wartości,

Imho to kretynska zasada.
--
TA

Data: 2016-08-26 16:44:01
Autor: PeJot
W dniu 2016-08-25 o 22:04, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
[...]

A ile powinno być ?

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2016-08-26 16:53:51
Autor: Piotr \"Charvel\" Majka
W dniu 26.08.2016 o 16:44, PeJot pisze:
[...]

Sensowny u-lock to około 150-200pln, sensowny łańcuch to kwota około 200pln

Data: 2016-08-26 20:53:03
Autor: PeJot
W dniu 2016-08-26 o 16:53, Piotr "Charvel" Majka pisze:
[...]

I tym zabezpiecza się rower za kilka stówek ?

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2016-08-26 20:11:09
Autor: 2late
On 26/08/2016 07:53, PeJot wrote:
[...]

Ja kupilem zapiecie o wartosci 25% roweru ale to akurat  z powodu wygody. :)
Poza tym przekonalem sie ze mozna zmienic 3 x rower i wciaz miec do samo zamkniecie wiec nie jest to jakas wielka strata.

Data: 2016-08-26 20:02:03
Autor: ąćęłńóśźż
Tanie zapięcie rowerowe kontra szlifierka kątowa
1,5-2 kg

-- -- -
A ile powinno być ?

Data: 2016-08-31 19:05:13
Autor: Titus Atomicus
Tanie zapięcie rowerowe kontra szli fierka kątowa
In article <nppkjd$vq2$1@node2.news.atman.pl>,
 PeJot <PeJot_slepy_adres@nigdzie.pl> wrote:

W dniu 2016-08-25 o 22:04, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:

> Imho to kretynska zasada.

A ile powinno być ?

Tyle, zeby zapiecie bylo w miare odporne.
Np. Abus Granit X-Plus kosztuje 300-400 niezaleznie od wartosci roweru, ktory ma ochraniac.
--
TA

Data: 2016-08-31 21:14:15
Autor: 2late
On 31/08/2016 06:05, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world wrote:
[...]

Mam to. Rewelacja w codziennym uzytkowaniu.

Data: 2016-09-02 13:06:38
Autor: rzymo
W dniu środa, 31 sierpnia 2016 22:15:47 UTC+2 użytkownik 2late napisał:
On 31/08/2016 06:05, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world wrote:
(...)
Mam to. Rewelacja w codziennym uzytkowaniu.

Mnie boli to, że nie mogę mieć 'codziennego' roweru opartego na lepszych komponentach, bo ukradną, jak nie cały, to kawałek - a nawet to boli finansowo.

Swego czasu woziłem rowery na haku, po stracie blisko 1000zł (dwie sztyce + dwie lampki zamocowane na stałe do sztyc + dwa siodła, nie wiem kiedy straciłem), wożę wszystko w środku samochodu, nawet jeśli jest to mocno niewygodne...

Data: 2016-09-01 19:29:11
Autor: PeJot
W dniu 2016-08-31 o 19:05, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:

[...]

Imho to kretyńska zasada. Po kradzieży roweru za 4 stówki mam 8 stówek strat.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2016-09-01 22:05:46
Autor: Titus Atomicus
Tanie zapięcie rowerowe kontra szli fierka kątowa
In article <nq9oh4$arf$1@node2.news.atman.pl>,
> [...]

> ktory ma ochraniac.

Imho to kretyńska zasada. Po kradzieży roweru za 4 stówki mam 8 stówek strat.

Ja licze inaczej.
Kupujesz 'solidna linke' za 40zl. Po kradziezy roweru z 4 stowki tracisz 440. Nastepnym razem kupujesz jeszcze solidniejsza linke za 100.
Po kradziezy roweru tracisz 500.
Razem - 940. Itd

Ja po kilku skradzionych rowerach zabezpieczonych tanimi zapieciami kupilem solidnego Abus Granit X-Plus
Uzywam do dwoch rowerow. Przez 15 lat jakos nic sie nie dzieje...
Jak zmienie rower to bus i tak zostanie (a ty bedziesz kupowal kolejne zapiecie zgodnie z regula 1/10).
--
TA

Data: 2016-09-01 22:17:20
Autor: ąćęłńóśźż
Tanie zapięcie rowerowe kontra szlifierka kątowa
I kto tu jest idiotą?

-- -- -
po kilku skradzionych rowerach

Data: 2016-09-02 09:35:45
Autor: cytawa
Tanie zapięcie rowerowe kontra szlifierka kątowa
ąćęłńóśźż pisze:

I kto tu jest idiotą?

Dlaczego?

Data: 2016-09-02 13:32:58
Autor: Titus Atomicus
Tanie zapięcie rowerowe kontra szli fierka kątowa
In article <57c92bd3$0$652$65785112@news.neostrada.pl>,
 cytawa <cytawa@hektor.umcs.lublin.pl> wrote:

ąćęłńóśźż pisze:

> I kto tu jest idiotą?

Dlaczego?

Ja odpowiem - ąćęłńóśźż jest idiota. Bo nie potrafi przyjac do wiadomosci prostych regul.
I do tego aroganckim upierdliwym trollem.
Uprasza sie nie karmic.
--
TA

Data: 2016-09-02 16:22:05
Autor: Akarm
W dniu 2016-09-02 o 13:32, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
Ja odpowiem - ąćęłńóśźż jest idiota. Bo nie potrafi przyjac do
wiadomosci prostych regul.
I do tego aroganckim upierdliwym trollem.
Uprasza sie nie karmic.

Nie zgadzam się z tym stwierdzeniem, on nie jest idiotą. On tylko jest przez idiotów karmiony.
To jest zwykły prostak, inaczej mówiąc cham pospolity. On tutaj już dawno stwierdził, że ma w dupie zarówno reguły, jak i dyskutantów, których uważa za zwykłą hołotę. I trzeba przyznać, że w tym przypadku ma rację, niestety. Każdy, w miarę inteligentny człowiek, takiego śmiecia ignoruje. A tylko wyjątkowe matoły próbują z nim dyskutować, i nic dziwnego, że on nimi gardzi.
--
           Akarm
http://www.bykomstop.avx.pl

Data: 2016-09-02 21:53:18
Autor: re
Tanie zapięcie rowerowe kontra szlifierka kątowa

Użytkownik "Akarm"

-- -
Skąd taka szczegółowa diagnoza ?

Data: 2016-09-02 15:52:59
Autor: PeJot
W dniu 2016-09-01 o 22:05, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:

Ja po kilku skradzionych rowerach zabezpieczonych tanimi zapieciami
kupilem solidnego Abus Granit X-Plus
Uzywam do dwoch rowerow.
Przez 15 lat jakos nic sie nie dzieje...

I mechanizm wytrzyma 15 lat, powiadasz :/

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2016-09-03 21:29:38
Autor: Leszek Karlik
Tanie zapięcie rowerowe kontra szlifierka k ątowa
On Fri, 02 Sep 2016 15:52:59 +0200, PeJot <PeJot_slepy_adres@nigdzie.pl>  wrote:

[Abus Granit X-Plus]
Przez 15 lat jakos nic sie nie dzieje...

I mechanizm wytrzyma 15 lat, powiadasz :/

Czemu dobrej jakości zamek miałby nie wytrzymać? Smarujesz
okazjonalnie grafitem i spokojnie wytrzyma i ponad 20 lat.

--
Leszek 'Leslie' Karlik
http://leslie.hell.pl/

Data: 2016-09-07 20:27:13
Autor: PeJot
W dniu 2016-09-03 o 21:29, Leszek Karlik pisze:
On Fri, 02 Sep 2016 15:52:59 +0200, PeJot <PeJot_slepy_adres@nigdzie.pl>
wrote:

[Abus Granit X-Plus]
Przez 15 lat jakos nic sie nie dzieje...

I mechanizm wytrzyma 15 lat, powiadasz :/

Czemu dobrej jakości zamek miałby nie wytrzymać?

Bo to jest zwykły mechanizm i się normalnie zużywa tak jak chociażby mechaniczne zamki w drzwiach z domofonem.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2016-09-07 21:10:47
Autor: Leszek Karlik
Tanie zapięcie rowerowe kontra szlifierka k ątowa
On Wed, 07 Sep 2016 20:27:13 +0200, PeJot <PeJot_slepy_adres@nigdzie.pl>  wrote:

[...]
[...]

I co ile lat wymieniasz zamek w drzwiach mieszkania? :-)

Zamki to dość proste mechanizmy, dobrej jakości zamek i
dobrej jakości klucz spokojnie kilka dekad wytrzymają.

--
Leszek 'Leslie' Karlik
http://leslie.hell.pl/

Data: 2016-09-07 21:19:16
Autor: PeJot
W dniu 2016-09-07 o 21:10, Leszek Karlik pisze:
On Wed, 07 Sep 2016 20:27:13 +0200, PeJot <PeJot_slepy_adres@nigdzie.pl>
wrote:

[...]
[...]

Zupełnie poważnie: co 10 lat, bo tyle *zaleca* producent wkładki.

Zamki to dość proste mechanizmy, dobrej jakości zamek i
dobrej jakości klucz spokojnie kilka dekad wytrzymają.

Ale jak nawalą, to bida. Więc lepiej wymienić co jakiś czas.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2016-09-07 20:23:20
Autor: PeJot
[...]

Miałem okazję być kilka dni w Berlinie i z ciekawości przyglądnąłem się czym tam ludzie zabezpieczają rowery. Oczywiście najwięcej widuje się tanich rowerów, zabezpieczonych byle jak i i byle czym, nawet cieniutką linką na szyfr. Okazjonalnie rower był zabezpieczany wraz ze zdemontowanym  przednim kołem, a faktycznie sporo złomu rdzewieje okradzione z kół. Droższe rowery zabezpieczane były nie żadnymi Abusami czy Kryptonite tylko *kilkoma* tanimi zabezpieczeniami typu linka, łańcuch albo coś podobnego, użytymi *jednocześnie*. To samo z resztą dotyczyło skuterów.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2016-09-02 14:35:40
Autor: Andrzej Ozieblo
W dniu 2016-09-01 o 19:29, PeJot pisze:
[...]

Tyle że prawdopodobieństwo kradzieży całości bardzo maleje. I myślę, że do roweru za ok. 4 stówki (mój kosztował jednak 6 :)) taki np. Trelock za ok. 140 zł pasuje jak ulał.

Data: 2016-09-02 15:56:16
Autor: PeJot
W dniu 2016-09-02 o 14:35, Andrzej Ozieblo pisze:
[...]

Może i maleje, ale w sytuacji gdy *realnie* mam potrzebę zamknąć rower 1xmiesiąc albo i rzadziej, nadal sensu nie widzę.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Tanie zapięcie rowerowe kontra szli fierka kątowa