Tanie zapięcie rowerowe kontra szlifierka kątowa

Data: 2016-08-25 19:48:34
Autor: PeJot
Tanie zapięcie rowerowe kontra szlifierka kątowa
Czołem. Kierując się zasadą, że zapięcie rowerowe do roweru miejskiego powinno kosztować 1/10 jego wartości, w pewnym niemieckim sklepie na literę L zakupiłem tak ze 2 lata temu na wyprzedaży taki oto zamek:

http://fanlidla.pl/gazetka/2015.03.12.rower/21253,Skladane,zapiecie

Największą zaletą okazała się być kompaktowa budowa i parkowanie w uchwycie, największą wadą długość, która ledwo pozwalała na objęcie ramy, tylnego koła i czegoś stabilnego. Zapięcia używałem dosyć sporadycznie, jako że rower w pracy trzymam w biurze. Dziś spotkała mnie przykra niespodzianka: rower przypięty do drzewa, a zamek odmówił kolaboracji. Po półgodzinie walki kluczem zamek jakimś cudem puścił i oswobodził rower, ale po zamknięciu nie dał się już otworzyć. Synowi udało się podstawowymi narzędziami ślusarskimi rozbebeszyć sam bębenek, ja z ciekawości postanowiłem się poznęcać nad owym zapięciem.

I tak:
- cięcie piłką do metalu ogniw - nieefektywne, brzeszczot szybko tępi się;
- wyłamywanie sworzni: jedno ogniwo w imadle, drugie ukręcane kluczem nastawnym - b. szybka i skuteczna metoda, wydaje się możliwe zrobienie tego dwoma kluczami nastawnymi, z ryzykiem uszkodzenia ramy;
- cięcie sztabek szlifierką kątową: jakieś 3 sekundy. Stali jest tam 4x19 mm.

No cóż. Trzeba szukać nowego zapięcia maksymalnie za 5 dych :>

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2016-08-25 22:04:21
Autor: Titus Atomicus
Tanie zapięcie rowerowe kontra szli fierka kątowa
In article <npnb1g$oja$1@node2.news.atman.pl>,
 PeJot <PeJot_slepy_adres@nigdzie.pl> wrote:

Czołem. Kierując się zasadą, że zapięcie rowerowe do roweru miejskiego powinno kosztować 1/10 jego wartości,

Imho to kretynska zasada.
--
TA

Data: 2016-08-26 16:44:01
Autor: PeJot
W dniu 2016-08-25 o 22:04, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
[...]

A ile powinno być ?

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2016-08-26 16:53:51
Autor: Piotr \"Charvel\" Majka
W dniu 26.08.2016 o 16:44, PeJot pisze:
[...]

Sensowny u-lock to około 150-200pln, sensowny łańcuch to kwota około 200pln

Data: 2016-08-26 20:53:03
Autor: PeJot
W dniu 2016-08-26 o 16:53, Piotr "Charvel" Majka pisze:
[...]

I tym zabezpiecza się rower za kilka stówek ?

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2016-08-26 20:11:09
Autor: 2late
On 26/08/2016 07:53, PeJot wrote:
[...]

Ja kupilem zapiecie o wartosci 25% roweru ale to akurat  z powodu wygody. :)
Poza tym przekonalem sie ze mozna zmienic 3 x rower i wciaz miec do samo zamkniecie wiec nie jest to jakas wielka strata.

Data: 2016-08-26 20:02:03
Autor: ąćęłńóśźż
Tanie zapięcie rowerowe kontra szlifierka kątowa
1,5-2 kg

-- -- -
A ile powinno być ?

Data: 2016-08-31 19:05:13
Autor: Titus Atomicus
Tanie zapięcie rowerowe kontra szli fierka kątowa
In article <nppkjd$vq2$1@node2.news.atman.pl>,
 PeJot <PeJot_slepy_adres@nigdzie.pl> wrote:

W dniu 2016-08-25 o 22:04, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:

> Imho to kretynska zasada.

A ile powinno być ?

Tyle, zeby zapiecie bylo w miare odporne.
Np. Abus Granit X-Plus kosztuje 300-400 niezaleznie od wartosci roweru, ktory ma ochraniac.
--
TA

Data: 2016-08-31 21:14:15
Autor: 2late
On 31/08/2016 06:05, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world wrote:
[...]

Mam to. Rewelacja w codziennym uzytkowaniu.

Data: 2016-09-02 13:06:38
Autor: rzymo
W dniu środa, 31 sierpnia 2016 22:15:47 UTC+2 użytkownik 2late napisał:
On 31/08/2016 06:05, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world wrote:
(...)
Mam to. Rewelacja w codziennym uzytkowaniu.

Mnie boli to, że nie mogę mieć 'codziennego' roweru opartego na lepszych komponentach, bo ukradną, jak nie cały, to kawałek - a nawet to boli finansowo.

Swego czasu woziłem rowery na haku, po stracie blisko 1000zł (dwie sztyce + dwie lampki zamocowane na stałe do sztyc + dwa siodła, nie wiem kiedy straciłem), wożę wszystko w środku samochodu, nawet jeśli jest to mocno niewygodne...

Data: 2016-09-01 19:29:11
Autor: PeJot
W dniu 2016-08-31 o 19:05, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:

[...]

Imho to kretyńska zasada. Po kradzieży roweru za 4 stówki mam 8 stówek strat.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2016-09-01 22:05:46
Autor: Titus Atomicus
Tanie zapięcie rowerowe kontra szli fierka kątowa
In article <nq9oh4$arf$1@node2.news.atman.pl>,
> [...]

> ktory ma ochraniac.

Imho to kretyńska zasada. Po kradzieży roweru za 4 stówki mam 8 stówek strat.

Ja licze inaczej.
Kupujesz 'solidna linke' za 40zl. Po kradziezy roweru z 4 stowki tracisz 440. Nastepnym razem kupujesz jeszcze solidniejsza linke za 100.
Po kradziezy roweru tracisz 500.
Razem - 940. Itd

Ja po kilku skradzionych rowerach zabezpieczonych tanimi zapieciami kupilem solidnego Abus Granit X-Plus
Uzywam do dwoch rowerow. Przez 15 lat jakos nic sie nie dzieje...
Jak zmienie rower to bus i tak zostanie (a ty bedziesz kupowal kolejne zapiecie zgodnie z regula 1/10).
--
TA

Data: 2016-09-01 22:17:20
Autor: ąćęłńóśźż
Tanie zapięcie rowerowe kontra szlifierka kątowa
I kto tu jest idiotą?

-- -- -
po kilku skradzionych rowerach

Data: 2016-09-02 09:35:45
Autor: cytawa
Tanie zapięcie rowerowe kontra szlifierka kątowa
ąćęłńóśźż pisze:

I kto tu jest idiotą?

Dlaczego?

Data: 2016-09-02 13:32:58
Autor: Titus Atomicus
Tanie zapięcie rowerowe kontra szli fierka kątowa
In article <57c92bd3$0$652$65785112@news.neostrada.pl>,
 cytawa <cytawa@hektor.umcs.lublin.pl> wrote:

ąćęłńóśźż pisze:

> I kto tu jest idiotą?

Dlaczego?

Ja odpowiem - ąćęłńóśźż jest idiota. Bo nie potrafi przyjac do wiadomosci prostych regul.
I do tego aroganckim upierdliwym trollem.
Uprasza sie nie karmic.
--
TA

Data: 2016-09-02 16:22:05
Autor: Akarm
W dniu 2016-09-02 o 13:32, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
Ja odpowiem - ąćęłńóśźż jest idiota. Bo nie potrafi przyjac do
wiadomosci prostych regul.
I do tego aroganckim upierdliwym trollem.
Uprasza sie nie karmic.

Nie zgadzam się z tym stwierdzeniem, on nie jest idiotą. On tylko jest przez idiotów karmiony.
To jest zwykły prostak, inaczej mówiąc cham pospolity. On tutaj już dawno stwierdził, że ma w dupie zarówno reguły, jak i dyskutantów, których uważa za zwykłą hołotę. I trzeba przyznać, że w tym przypadku ma rację, niestety. Każdy, w miarę inteligentny człowiek, takiego śmiecia ignoruje. A tylko wyjątkowe matoły próbują z nim dyskutować, i nic dziwnego, że on nimi gardzi.
--
           Akarm
http://www.bykomstop.avx.pl

Data: 2016-09-02 21:53:18
Autor: re
Tanie zapięcie rowerowe kontra szlifierka kątowa

Użytkownik "Akarm"

-- -
Skąd taka szczegółowa diagnoza ?

Data: 2016-09-02 15:52:59
Autor: PeJot
W dniu 2016-09-01 o 22:05, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:

Ja po kilku skradzionych rowerach zabezpieczonych tanimi zapieciami
kupilem solidnego Abus Granit X-Plus
Uzywam do dwoch rowerow.
Przez 15 lat jakos nic sie nie dzieje...

I mechanizm wytrzyma 15 lat, powiadasz :/

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2016-09-03 21:29:38
Autor: Leszek Karlik
Tanie zapięcie rowerowe kontra szlifierka k ątowa
On Fri, 02 Sep 2016 15:52:59 +0200, PeJot <PeJot_slepy_adres@nigdzie.pl>  wrote:

[Abus Granit X-Plus]
Przez 15 lat jakos nic sie nie dzieje...

I mechanizm wytrzyma 15 lat, powiadasz :/

Czemu dobrej jakości zamek miałby nie wytrzymać? Smarujesz
okazjonalnie grafitem i spokojnie wytrzyma i ponad 20 lat.

--
Leszek 'Leslie' Karlik
http://leslie.hell.pl/

Data: 2016-09-07 20:27:13
Autor: PeJot
W dniu 2016-09-03 o 21:29, Leszek Karlik pisze:
On Fri, 02 Sep 2016 15:52:59 +0200, PeJot <PeJot_slepy_adres@nigdzie.pl>
wrote:

[Abus Granit X-Plus]
Przez 15 lat jakos nic sie nie dzieje...

I mechanizm wytrzyma 15 lat, powiadasz :/

Czemu dobrej jakości zamek miałby nie wytrzymać?

Bo to jest zwykły mechanizm i się normalnie zużywa tak jak chociażby mechaniczne zamki w drzwiach z domofonem.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2016-09-07 21:10:47
Autor: Leszek Karlik
Tanie zapięcie rowerowe kontra szlifierka k ątowa
On Wed, 07 Sep 2016 20:27:13 +0200, PeJot <PeJot_slepy_adres@nigdzie.pl>  wrote:

[...]
[...]

I co ile lat wymieniasz zamek w drzwiach mieszkania? :-)

Zamki to dość proste mechanizmy, dobrej jakości zamek i
dobrej jakości klucz spokojnie kilka dekad wytrzymają.

--
Leszek 'Leslie' Karlik
http://leslie.hell.pl/

Data: 2016-09-07 21:19:16
Autor: PeJot
W dniu 2016-09-07 o 21:10, Leszek Karlik pisze:
On Wed, 07 Sep 2016 20:27:13 +0200, PeJot <PeJot_slepy_adres@nigdzie.pl>
wrote:

[...]
[...]

Zupełnie poważnie: co 10 lat, bo tyle *zaleca* producent wkładki.

Zamki to dość proste mechanizmy, dobrej jakości zamek i
dobrej jakości klucz spokojnie kilka dekad wytrzymają.

Ale jak nawalą, to bida. Więc lepiej wymienić co jakiś czas.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2016-09-07 20:23:20
Autor: PeJot
[...]

Miałem okazję być kilka dni w Berlinie i z ciekawości przyglądnąłem się czym tam ludzie zabezpieczają rowery. Oczywiście najwięcej widuje się tanich rowerów, zabezpieczonych byle jak i i byle czym, nawet cieniutką linką na szyfr. Okazjonalnie rower był zabezpieczany wraz ze zdemontowanym  przednim kołem, a faktycznie sporo złomu rdzewieje okradzione z kół. Droższe rowery zabezpieczane były nie żadnymi Abusami czy Kryptonite tylko *kilkoma* tanimi zabezpieczeniami typu linka, łańcuch albo coś podobnego, użytymi *jednocześnie*. To samo z resztą dotyczyło skuterów.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2016-09-02 14:35:40
Autor: Andrzej Ozieblo
W dniu 2016-09-01 o 19:29, PeJot pisze:
[...]

Tyle że prawdopodobieństwo kradzieży całości bardzo maleje. I myślę, że do roweru za ok. 4 stówki (mój kosztował jednak 6 :)) taki np. Trelock za ok. 140 zł pasuje jak ulał.

Data: 2016-09-02 15:56:16
Autor: PeJot
W dniu 2016-09-02 o 14:35, Andrzej Ozieblo pisze:
[...]

Może i maleje, ale w sytuacji gdy *realnie* mam potrzebę zamknąć rower 1xmiesiąc albo i rzadziej, nadal sensu nie widzę.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2016-08-26 08:22:06
Autor: ąćęłńóśźż
Tanie zapięcie rowerowe kontra szlifierka kątowa
76 mm2
Przeliczyć na przekrój (średnicę) u-locka.

-- -- -
4x19 mm

Data: 2016-08-26 12:58:43
Autor: andrzej.ozieblo
W dniu czwartek, 25 sierpnia 2016 19:48:34 UTC+2 użytkownik PeJot napisał:
Czołem. Kierując się zasadą, że zapięcie rowerowe do roweru miejskiego powinno kosztować 1/10 jego wartości, w pewnym niemieckim sklepie na literę L zakupiłem tak ze 2 lata temu na wyprzedaży taki oto zamek:

Trochę przypomina Trelock f3, który kupiłem jakiś czas temu i nigdy go nie użyłem. Ale myślę, że ten mój trelock tak łatwo by się nie poddał.

Do zapinania lepszych rowerów stosuję dość porządny Kryptonite (taki z kluczykiem baryłkowym otwieranym wkładem do długopisu :)), a do miejskiego - grubszą linkę. Porządne rowery staram się nie zostawiać na długo, a składak mało atrakcyjny. Póki co działa, tzn. żadnego mi nie ukradli. Jak ukradną składaka, to kupię drugiego i będę zapinał trelockiem. Ok. 140 zł.

Data: 2016-08-27 08:51:56
Autor: PeJot
W dniu 2016-08-26 o 21:58, andrzej.ozieblo@gmail.com pisze:
[...]

Lepszych rowerów z definicji nigdy nie używam jeżeli jest potrzeba zapinania. Rower miejski wygląda antyzłodziejsko i ma wartość znikomą. Do tego zapinam go relatywnie rzadko, stąd zakup drogiego zamka jest bezsensowny.

Póki co działa, tzn. żadnego mi nie ukradli.

Mnie już ukradziono 2 rowery.

Tak na dobrą sprawę, cała ta gadanina o wartości zabezpieczeń wydaje się bezsensowna, w momencie pojawienia się na rynku tanich narzędzi tego rodzaju:

http://produktyzmarketu.pl/akumulatorowa-szlifierka-katowa-lidla-18-07/

Nawet jeżeli nie da się pociąć zabezpieczenia, można pociąć ramę roweru i sprzedać go na części.

BTW: zrobiłem jeszcze jeden test mojego zamka. Wiertarka akumulatorowa z ostrym wiertłem całkiem żwawo radzi sobie ze sworzniami łączącymi ogniwa.

Pytanie o to co kupić nadal otwarte. Chyba kupię albo zrobię coś takiego:

https://www.centrumrowerowe.pl/akcesoria/zamki-i-zapiecia-rowerowe/linki/p,linka-kryptoflex-1004-10mm-120cm-kryptonite,4014.html

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2016-08-27 10:21:04
Autor: cyklista
PeJot pisze:

Pytanie o to co kupić nadal otwarte. Chyba kupię albo zrobię coś takiego:

https://www.centrumrowerowe.pl/akcesoria/zamki-i-zapiecia-rowerowe/linki/p,linka-kryptoflex-1004-10mm-120cm-kryptonite,4014.html

Powiedzcie mi dlaczego nie podają w opisach takich zapięć konkretów dotyczących np. gatunku/twardości stali?

W byle pierdołowatym narzędziu podają rodzaj stali i wiadomo jaka to twardość, tutaj tylko super hiper extra utwardzana stal i sobie możesz wierzyć na słowo producentowi albo szukać testów gdzie ktoś próbował to przeciąć.

Data: 2016-08-27 09:33:16
Autor: 2late
On 27/08/2016 09:21, cyklista wrote:
PeJot pisze:

[...]

Bo taka linka jest nic nie warta. Tu nie ma co pisac.
Sam takiej uzywam jako dodatkowy oplot na kolo, kiedy zostawiam niespecjalnie drogi rower na miescie, w zatloczonym miejscu, gdzie nikt chyba nie jest tak bezczelny zeby ciac linki.

Data: 2016-08-27 14:12:18
Autor: PeJot
W dniu 2016-08-27 o 10:21, cyklista pisze:

Powiedzcie mi dlaczego nie podają w opisach takich zapięć konkretów
dotyczących np. gatunku/twardości stali?

Bo nawet zaawansowany rowerowy onanista sprzętowy niekoniecznie rozróżnia gatunki stali, chyba że z racji wykonywanego zawodu.

W byle pierdołowatym narzędziu podają rodzaj stali i wiadomo jaka to
twardość,

Na papierze :)

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2016-08-27 14:30:40
Autor: Akarm
Tanie zapięcie rowerowe kontra szlifierka k ątowa
W dniu 2016-08-27 o 10:21, cyklista pisze:
Powiedzcie mi dlaczego nie podają w opisach takich zapięć konkretów
dotyczących np. gatunku/twardości stali?

W zabezpieczeniach antykradzieżowych podają niezbędne detale. Głównie chodzi o klasę zabezpieczenia.

[...]

Producentowi możesz wierzyć.
W tym konkretnym przypadku producent określa linkę mianem gadżetu, dodatku do zabezpieczenia.

Data: 2016-08-27 18:04:40
Autor: Piotr aka dracorp
Dnia Sat, 27 Aug 2016 14:30:40 +0200, Akarm napisał(a):

Producentowi możesz wierzyć.
Nie do końca. Co z tego że linka lub inny element będzie super skoro zamek będzie beznadziejny.

--
piecia aka dracorp
pisz na: piotr.r.public at gmail dot com

Data: 2016-08-27 23:43:01
Autor: m4rkiz
On 2016-08-27 20:04, Piotr aka dracorp wrote:
Producentowi możesz wierzyć.
Nie do końca. Co z tego że linka lub inny element będzie super skoro
zamek będzie beznadziejny.

bardzo watpie zeby ktokolwiek probowal otwierac zamek kiedy dowolna linka to 3 sekundy z nozycami a zadne zabezpieczenie rowerowe nie przetrwa kilku-kilkunastu sekund ze szlifirka akumulatorowa

bylejaki zamek to kilkadziesiat sekund z wytrychem - w przeciwienstwie do zamka w drzwiach trzeba miec trzecia reke lub calosc umocowac zeby go obskoczyc w mniej - a bawienie sie z zamkiem jest o wiele bardziej podejrzane niz szybkie ciecie nozycami ukrytymi w plecaku czy innej reklamowce

Data: 2016-08-28 09:26:17
Autor: Piotr aka dracorp
Dnia Sat, 27 Aug 2016 23:43:01 +0200, m4rkiz napisał(a):

[...]

Bardziej mi chodziło o to że zamknięcie może być super pancerne ale zamek lichy. A jak było z ulockiem i długopisem?

Data: 2016-08-28 16:38:21
Autor: m4rkiz
On 2016-08-28 11:26, Piotr aka dracorp wrote:
Bardziej mi chodziło o to że zamknięcie może być super pancerne ale zamek
lichy. A jak było z ulockiem i długopisem?

no to juz nie jest kategoria 'lichy' tylko 'odpustowy' ;)

Data: 2016-08-29 13:32:23
Autor: cyklista
Akarm pisze:
[...]

Jak się ma ta klasa producenta do jakiegokolwiek parametru fizycznego?
(jakoś twardość materiału dla mnie jest najlepszym - specem materiałowym nie jestem i może jest tak że jakiś twardszy materiał jest łatwiej przeciąć?).

Czy te podawane klasy są określane przez jakieś niezależne organizacje?

Data: 2016-08-29 14:02:07
Autor: ąćęłńóśźż
Tanie zapięcie rowerowe kontra szlifierka kątowa
W niektórych krajach tak, ale wtedy nie porównasz produktu nie występujacego na tamtejszym rynku.
IMHO jest zbyt wiele sposobów usunięcia zabezpieczenia dla wydumania jakiegoś jednego uniwersalnego parametru (a i tak za chwilę ktoś napisze, że mu ukradli rower semtexem).
Kup sobie OnGuard Brute Mini 8112 klasa 97/100 wg OnGuard) i będziesz zadowolony.

-- -- -
Czy te podawane klasy są określane przez jakieś niezależne organizacje?

Data: 2016-08-29 17:42:55
Autor: cyklista
  ąćęłńóśźż pisze:
Kup sobie OnGuard Brute Mini 8112 klasa 97/100 wg OnGuard) i będziesz zadowolony.

przymuszam wtedy ze zapięcie ukradną a rower zostawią :(

Data: 2016-08-29 19:00:23
Autor: cyklista
  ąćęłńóśźż pisze:
Kup sobie OnGuard Brute Mini 8112 klasa 97/100 wg OnGuard) i będzieszzadowolony.

przypuszczam wtedy ze zapięcie ukradną a rower zostawią :(

Data: 2016-08-29 08:09:06
Autor: mmateusz
Tanie zapięcie rowerowe kontra szlifierka kątowa
W dniu czwartek, 25 sierpnia 2016 19:48:34 UTC+2 użytkownik PeJot napisał:
- cięcie sztabek szlifierką kątową: jakieś 3 sekundy. Stali jest tam 4x19 mm.

oj, 3 sekundy i tyle w temacie :/

co do ulocków to znalazlem takie testy:
topowy u-lock (400zł)- prawie 5 minut:
http://www.bikeradar.com/gear/category/accessories/locks/product/review-abus-abus-granit-x-plus-54-300-39850/
Podobne czasy (5minut) miały topowe Kryptonite (New York cośtam - też do kupienia za 400zł).

W innym teście te same ulocki miały jakieś 2.5 minuty - pewnie zależy od użytej szlifierki i zacięcia tnącego. Pewnie też (w myśl zasady "dajcie mi punkt podparcia a poruszę ziemię") zależy to od umocowania ulocka - jak tnący nie ma  o co zaprzeć ulocka, to ciecie zajmie dluzej. Tansze ulocki widzę, ze cieli w 30-100sekund. i tak lepiej niz linka.

ale i tak najlepszym zabezpieczeniem jest fakt, że obok stoi ładniejszy rower z gorszym zapieciem niż twoj rower. niestety.
mk

Data: 2016-08-29 20:17:49
Autor: PeJot
W dniu 2016-08-29 o 17:09, mmateusz pisze:

ale i tak najlepszym zabezpieczeniem jest fakt, że obok stoi ładniejszy rower z gorszym zapieciem niż twoj rower. niestety.

Dlaczego *niestety* ?

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2016-09-04 14:27:57
Autor: m4rkiz
On 2016-08-29 17:09, mmateusz wrote:
[...]

5 minut to delikatnie mowiac bzdury:
https://www.youtube.com/watch?v=4XTYEcQAurs

[...]

jezeli nawet nie da sie go zakontrowac wygodnie druga reka to wystarczy zapiac sobie go w dogodny sposob na rowerze trytrytka

nie wierze ze da sie kupic za mniej niz 1k pln ulocka ktory oprze sie *fachowcowi* z akumulatorowa katowka dluzej niz 10 sekund (ew. 2x 10 jezeli faktycznie trzeba ciac z obu stron)

owszem pewnie sa ludzie ktorym przeciecie tego zajmie 5 i wiecej minut, ale oni zazwyczaj nie chodza po miescie ze szlifierkami krasc rowery

Data: 2016-09-04 14:58:35
Autor: PeJot
W dniu 2016-09-04 o 14:27, m4rkiz pisze:

owszem pewnie sa ludzie ktorym przeciecie tego zajmie 5 i wiecej minut,
ale oni zazwyczaj nie chodza po miescie ze szlifierkami krasc rowery

Na co szamotać się z u-lockiem, jak można łatwo pociąć ramę i sprzedać rower na części.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Tanie zapięcie rowerowe kontra szlifierka kątowa