Tanie zasilacze z allegro

Data: 2012-07-05 22:05:52
Autor: quasi
Tanie zasilacze z allegro
Witam,
Na allegro można kupić tanie Fortrony w cenie już od 30zł. Niby Fortron to dobra firma, ale zastanawiam się skąd taka niska cena? Czy warto kupić taki zasilacz, do starszego komputera?

Czy taki Fotron np. fsp350-60hhn pociÄ…gnÄ…Ĺ‚by takĹĽe nowy komputer np. na bazie i3 (TPD 65W, tylko grafika zintegrowana, 1 dysk sata)?

Pozdrawiam,

Data: 2012-07-05 20:11:45
Autor: b0ni
Tanie zasilacze z allegro
Dnia 05.07.2012 quasi <spam@spama.spamem.pogania> napisał/a:
[...]

Zasilacze to siÄ™ ocenia po wadze ;)
Jak jest lekki - to jest do niczego ;)
Poważnie mówiąc, jeżeli ci nie zależy na starym kompie, to możesz dać taki zasilacz, w innym wypadku - na prawdę nie warto ryzykować.

Data: 2012-07-06 11:38:11
Autor: Remek
Tanie zasilacze z allegro
Użytkownik "b0ni" napisał:

na prawdę nie warto ryzykować.

NaprawdÄ™?

Remek

Data: 2012-07-06 10:24:44
Autor: b0ni
Tanie zasilacze z allegro
Dnia 06.07.2012 Remek <nospam@gmail.com> napisał/a:
Użytkownik "b0ni" napisał:

na prawdę nie warto ryzykować.

NaprawdÄ™?

Chcesz mieć dobry i tani? Ale po co ci dwa zasilacze? Kup ten dobry.
Z drugiej strony te dobre teĹĽ siÄ™ psujÄ…, kwestia odrobiny pecha.
Ale jednego jestem pewien - jeszcze nigdy wśród najtańszych zasilaczy nie widziałem nic dobrego i nigdy nie miałem ochoty ryzykować.

Data: 2012-07-06 11:52:38
Autor: Chris
Tanie zasilacze z allegro
b0ni nabazgrał(a):

Dnia 05.07.2012 quasi <spam@spama.spamem.pogania> napisał/a:
Witam,
Na allegro można kupić tanie Fortrony w cenie już od 30zł. Niby Fortron
to dobra firma, ale zastanawiam siÄ™ skÄ…d taka niska cena? Czy warto
[...]

Pierdolisz pan :) choć częściow to racja ciężki = dobry ale nie zawsze :)

Ja mam renderfarmę na I5 + vga integra + 1 hdd + 4-8GB ramu i działa to na 4 letnich IBOX-ach 400W :)

www.automo.pl - SprawdĹş VIN, wyposaĹĽenie, przebieg, historiÄ™ wypadkowÄ….

Data: 2012-07-06 10:27:47
Autor: b0ni
Tanie zasilacze z allegro
Dnia 06.07.2012 Chris <spam@spam.net> napisał/a:

Ja mam renderfarmę na I5 + vga integra + 1 hdd + 4-8GB ramu i działa to na 4 letnich IBOX-ach 400W :)

Nie ma reguły. Badziewiaste zasilacze też potrafią się kręcić latami, a teoretycznie lepsze potrafią paść na gwarancji.
Tyle, że przy dobrym zasilaczu zawsze jest większa szansa na brak problemów.

Data: 2012-07-06 12:33:01
Autor: GAD Zombie
Tanie zasilacze z allegro
W dniu 2012-07-06 12:27, b0ni pisze:
Dnia 06.07.2012 Chris <spam@spam.net> napisał/a:

Ja mam renderfarmę na I5 + vga integra + 1 hdd + 4-8GB ramu i działa to na 4
letnich IBOX-ach 400W :)

Nie ma reguły. Badziewiaste zasilacze też potrafi± się kręcić latami, a
teoretycznie lepsze potrafi± pa¶ć na gwarancji.
Tyle, że przy dobrym zasilaczu zawsze jest większa szansa na brak
problemów.

Dochodzi jeszcze jedna kwestia: jak juz padnie, to ile elementow komputera pojdzie razem z nim :)

--
GAD Zombie
http://gad.art.pl/  http://sadist.art.pl/ http://gry-samochodowe.gad.art.pl/

Data: 2012-07-06 12:36:01
Autor: Chris
Tanie zasilacze z allegro
GAD Zombie nabazgrał(a):

[...]

Nic ... zasilacz nie generuje wysokiego napięcia, jak pada to odcina zasilanie i już .. jak masz przepięcie w sieci to może pój¶ć dalej ale w końcu burze nie s± codziennnie i piorunu nie codzień wal± 10m od naszego domu ...

--
www.bezwypadkowy.net - SprawdĽ historię auta i zobacz czy nie było wrakiem.
www.automo.pl - SprawdĽ VIN, wyposażenie, przebieg, historię wypadkow±.

Data: 2012-07-06 10:56:59
Autor: b0ni
Tanie zasilacze z allegro
[...]

problemĂłw.
Dochodzi jeszcze jedna kwestia: jak juz padnie, to ile elementow komputera pojdzie razem z nim :)

Nic ... zasilacz nie generuje wysokiego napięcia, jak pada to odcina zasilanie i już ..

Nieprawda. Praktycznie wszystkie zasilacze budowane są na układach przetwornic. Jak pada sterowanie, to zanim zadziałają zabezpieczenia, napięcia często lecą w kosmos i zanim opadną jest już po wszystkim (czyli leci płyta, dyski i co tam jeszcze w kompie siedzi).

jak masz przepięcie w sieci to może pójść dalej ale w końcu burze nie są codziennnie i piorunu nie codzień walą 10m od naszego domu ...

A odporność na przepięcia, to już zupełnie inna bajka.

Data: 2012-07-06 13:18:43
Autor: Chris
Tanie zasilacze z allegro
b0ni nabazgrał(a):

[...]
zasilanie i juĹĽ ..
[...]

Rozumiem ĹĽe masz z tym doĹ›wiadczenia a nie tylko fora dyskusuyjne  :)  bo jak nie to nie powielaj bredni .. :)

To nie bajka :)

www.automo.pl - SprawdĹş VIN, wyposaĹĽenie, przebieg, historiÄ™ wypadkowÄ….

Data: 2012-07-06 12:27:03
Autor: b0ni
Tanie zasilacze z allegro
[...]

Tak, mam doświadczenie, bo wielokrotnie miałem do czynienia z różnymi zasilaczami, rozbierałem je, naprawiałem i nie raz widziałem zasilacz, który "pogrzebał" resztę komputera.
Poza tym wahania napięć w układach przetwornic z wieloma napięciami wyjściowymi to dosyć powszechny problem. W tych tanich zasilaczach wystarczy trochę "złośliwie" obciążyć sprawny zasilacz, aby zobaczyć jak ładnie pływają napięcia na pozostałych wyprowadzeniach.
Swojego czasu do tanich zasilaczy montowałem transile na wyjściach +5V i +12V. Zazwyczaj pomagało, tzn. w razie "draki" padały tylko te transile, reszta elektroniki przeżywała ;)

A odporność na przepięcia, to już zupełnie inna bajka.

To nie bajka :)

Nie łap mnie za słowa, przecież nie twierdzę, że to "bajka", tylko inny problem.

Data: 2012-07-06 18:28:27
Autor: Irokez
Tanie zasilacze z allegro
Użytkownik "Chris" <spam@spam.net> napisał w wiadomości news:jt6hik$mel$1inews.gazeta.pl...

[...]

Trzy komputery miałem takie. Zasilacze Codegen 300W
Zostawały sprawne kostki pamięci i stacje FDD, w jednym przypadku nic.
Problem w badziewiastej konstrukcji zasilacza Standby. Wysychał kiepskiej jakości kondensator filtrujący napięcie, przez co rosło napięcie zasilające kontroler. W pewnym momencie kontroler napięcia diabli brali i leciały napięcia na wyjściu w kosmos. Wymiana elementu za 10 groszy w odpowiednim momencie ratowała sprzęt za kilka-naście stówek. Ale trzeba było mieć tą świadomość.

Z Modecom / Feel  jakie miaĹ‚em okazjÄ™ mieć nie byĹ‚o tego problemu. Szary dym szedĹ‚ z za kompa ale widows Ĺ‚adnie startowaĹ‚, widok fajowy :)

--
Irokez

Data: 2012-07-06 20:45:56
Autor: Leon Mazurek (inny)
Tanie zasilacze z allegro
W dniu 2012-07-06 18:28, Irokez pisze:

[...]

Oj, chyba masz na myśli nie kondensator filtrujący, tylko kondensator w układzie sprzężenia zwrotnego.

Pozdrawiam i spadam nad ciepłe morze ;-)
Leo

Data: 2012-07-06 20:06:36
Autor: WiesłaW
Tanie zasilacze z allegro
Dnia 06-07-2012 o 13:18 Chris napisał na pl.comp.pecet:

Z do¶wiadcznia, sprzedali¶my klikaset ty¶ codegenów

Nie jestem sprzedawc± :)

To się chyba nazywa schizofrenia :) Dla ułatwienia dodam, że ci co
sprzedaj± nazywani s± sprzedawcami.

i żaden nie poci±gn±ł ze sob± reszty elementów z własnej winy .. :)

Niebywałe! Monitorujesz po gwarancji latami los kilkuset tys zasilaczy?
:D To ja już dziękuję - na bank większe do¶wiadczenie maj± ci na forach.

(...) powiem tak, kiedy¶ robiło się lepiej ..

Robiło się lepsze Codegeny? Bo tych markowych to co¶ mało się
sprzedawało.

Standard jako¶ci obecnie to dlugo¶ć gwarancji :)

A to jeszcze lepsze... To w końcu te BeQuiety, które uważasz za g.o to
jest standard jako¶ci czy nie jest, bo jako jedne z nielicznych maj±
gwarancję 5 lat.

Jaki¶ taki niezdecydowany jeste¶ :)

b0ni nabazgrał(a):

Dochodzi jeszcze jedna kwestia: jak juz padnie, to ile elementow
komputera  pojdzie razem z nim :)

Nic ... zasilacz nie generuje wysokiego napięcia, jak pada to odcina
zasilanie i już ..

Nieprawda. Praktycznie wszystkie zasilacze budowane s± na układach
przetwornic. Jak pada sterowanie, to zanim zadziałaj± zabezpieczenia,
napięcia często lec± w kosmos i zanim opadn± jest już po wszystkim
(czyli leci płyta, dyski i co tam jeszcze w kompie siedzi).

Rozumiem że masz z tym do¶wiadczenia a nie tylko fora dyskusuyjne  :)   bo jak nie to nie powielaj bredni .. :)

Jeżeli kto¶ tutaj powiela brednie, to wła¶nie Ty. Co Ci odetnie
zasilanie w "Codegenach" jak tam nie było żadnych zabezpieczeń! Nigdy
nie zastanowiło Cię dlaczego lepsze zasilacze maj± nawet kilka
zabezpieczeń, a te gorsze tak mało, albo wcale? Widzisz różnicę między
przepięciem, awari± podzespołu w komputerze, a awari± samego zasilacza?

Znam wiele przypadków spalenia podzespołów przez zasilacz. Mnie osobi¶cie
zasilacz zabrał Barracudę. Od tamtej pory tłumaczę wszystkim, że tani
zasilacz nie opłaca się - choć to trochę głupio brzmi :)

Wiedza jest na wyci±gnięcie ręki, szczególnie jak kto¶ chce kreować się
na eksperta. Mam nadzieję, że do blogów nie masz urazu, ale to tylko
nadzieja :)

http://www.techfanatyk.net/zmien-zasilacz-przezornosc-czy-psychoza/

--
WiesłaW
Opera Mail

Data: 2012-07-06 20:22:25
Autor: JDX
Tanie zasilacze z allegro
On 2012-07-06 20:06, WiesłaW wrote:
[....]
A to jeszcze lepsze... To w końcu te BeQuiety, które uważasz za g.o to
jest standard jako¶ci czy nie jest, bo jako jedne z nielicznych maj±
gwarancję 5 lat.

Jaki¶ taki niezdecydowany jeste¶ :)
No bo jest sprzedawc±, a z punktu widzenia sprzedawcy Codegeny s± super
ponieważ dobrze się sprzedaj± a be quiet-y to szajs ponieważ słabo się
sprzedaj±. :-D

Data: 2012-07-09 14:08:40
Autor: Chris
Tanie zasilacze z allegro
JDX nabazgrał(a):

On 2012-07-06 20:06, WiesłaW wrote:
[....]
[...]

Sam jeste¶ sprzedc± .. hahaha  wielki znawca ...

Data: 2012-07-09 15:21:53
Autor: JDX
Tanie zasilacze z allegro
On 2012-07-09 14:08, Chris wrote:
[.....]
Sam jeste¶ sprzedc± .. hahaha  wielki znawca ...
No wiesz, ja nie opowiadam bajek jakie to Codegeny i podobny szajs s±
¶wietne i niezawodne. Albo nie rozpowszechniam bredni jak to 15,4"
matowy wy¶wietlacz FullHD w notebooku jest ¶wietny do pracy. :-D

Data: 2012-07-09 15:45:31
Autor: Chris
Tanie zasilacze z allegro
JDX nabazgrał(a):

On 2012-07-09 14:08, Chris wrote:
[.....]
Sam jeste¶ sprzedc± .. hahaha  wielki znawca ...
No wiesz, ja nie opowiadam bajek jakie to Codegeny i podobny szajs s±
¶wietne i niezawodne.

Nigdzie tak nie napisałem ..

Albo nie rozpowszechniam bredni jak to 15,4"
matowy wy¶wietlacz FullHD w notebooku jest ¶wietny do pracy. :-D

Tak samo, nigdzie tak nie napisałem.

Data: 2012-07-09 16:01:35
Autor: JDX
Tanie zasilacze z allegro
JDX nabazgrał(a):

On 2012-07-09 14:08, Chris wrote:
[.....]
[...]

Na podstawie w/w wypowiedzi można odnie¶ć wrażenie, że Codegeny s± tak
niezawodne, że możnaby je wysyłać w kosmos. :-D

A cytatu o wygodzie pracy na notebookowym wy¶wietlaczu nie chce mi się
szukać ponieważ to w innym w±tku było.

Data: 2012-07-10 08:14:41
Autor: Chris
Tanie zasilacze z allegro
JDX nabazgrał(a):

[...]

My¶leć to sobie możesz co chcesz ..dla mnie ważne s± fakty ..

A cytatu o wygodzie pracy na notebookowym wy¶wietlaczu nie chce mi się
szukać ponieważ to w innym w±tku było.

Tak i dalej to podtrzymuję, oczywi¶cie je¶łi nie będziesz sklejał zdania z kilku postów to zrozumiesz dla czego ...

Data: 2012-07-10 10:11:28
Autor: JDX
Tanie zasilacze z allegro
On 2012-07-10 08:14, Chris wrote:
JDX nabazgrał(a):

[...]

Aha, czyli to nie jest żaden fakt i po prostu zmy¶lałe¶ pisz±c, że
sprzedali¶cie kilkaset tysięcy zasilaczy marki Codegen i nie zdarzył się
ani jeden który uszkadzaj±c się (z własnej winy) poci±gn±ł za sob± inne
podzespoły komputera? :-D

Data: 2012-07-10 10:23:32
Autor: Chris
Tanie zasilacze z allegro
JDX nabazgrał(a):

"Z do¶wiadcznia, sprzedali¶my klikaset ty¶ codegenów i żaden nie
[...]

Ty wiesz co piszesz  ?? czy tylko tak klikasz po klawiaturze ??

Data: 2012-07-10 10:51:22
Autor: JDX
Tanie zasilacze z allegro
On 2012-07-10 10:23, Chris wrote:
[.....]
Ty wiesz co piszesz  ?? czy tylko tak klikasz po klawiaturze ??
Tak, wiem bardzo dobrze. Ty natomiast najwidoczniej nie wiesz. A tak
przy okazji, to może jednak ustosunkujesz się do podanego przeze mnie
cytatu? :-D

Data: 2012-07-10 11:41:15
Autor: Chris
Tanie zasilacze z allegro
JDX nabazgrał(a):

On 2012-07-10 10:23, Chris wrote:
[.....]
[...]

A co chcesz wiedzieć dokładnie ?? z informacji jakie posiadam żaden zasilacz nie poci±gn±ł za sob± sprzętu z własnej woli.

Data: 2012-07-10 12:29:26
Autor: JDX
Tanie zasilacze z allegro
On 2012-07-10 11:41, Chris wrote:
[.....]
A co chcesz wiedzieć dokładnie ?? z informacji jakie posiadam żaden
zasilacz nie poci±gn±ł za sob± sprzętu z własnej woli.
Ja w zasadzie nic nie chcę wiedzieć. Próbuję jedynie powiedzieć, że ta
informacja, że na kilkuset ty¶. sprzedanych Codegenów przy padzie żaden
nie poci±gn±ł za sob± reszty sprzętu to bajka ponieważ zdecydowanie nie
pokrywa się ona z moim osobistym do¶wiadczeniem i, co w tym kontek¶cie
ważniejsze, także z do¶wiadczeniem innych uczestników tej i innych grup
dyskusyjnych czy też for typu Elektroda.

Data: 2012-07-10 12:36:28
Autor: Chris
Tanie zasilacze z allegro
JDX nabazgrał(a):

On 2012-07-10 11:41, Chris wrote:
[.....]
[...]

Prtzepiecie z sieci też trakowane jest przez wadę zasilacza :)

Wczoraj miałem w rękach Sony PSP z rozbitym wy¶wietlaczem i człowiek chce nowy bo wy¶wietlacz nie działa :)

ps. Proponuję  EOT na temat zasilaczy :) rozejdzmy się w pokoju :)

Data: 2012-07-10 13:05:22
Autor: JDX
Tanie zasilacze z allegro
On 2012-07-10 12:36, Chris wrote:
[.....]
Prtzepiecie z sieci też trakowane jest przez wadę zasilacza :)
W II połowie lat 90 ubiegłego wieku byłem autoryzowanym naprawiaczem
UPS-ów APC i przy okazji robiłem też w zasilaczach. No i kiedy trafił w
moje ręce serwer IBM-a po uderzeniu pioruna gdzie¶ w pobliżu jego
lokalizacji. Tak przynajmniej twierdził zleceniodawca. Po rozkręceniu
zasilacza wysypałem z niego (dosłownie!) węgielki. :-D Po prostu cała
strona pierwotna była kompletnie spalona. Ale najciekawsze jest to, że
po zamówieniu u IBM-a nowego zasilacza i wstawieniu go serwer ruszył bez
problemu. Wniosek z tego taki, że można zrobić dobry zasilacz który
wytrzyma stosunkowo duże przepięcia i nawet je¶li sam padnie, to nie
poci±gnie za sob± reszty systemu. Ale to oczywi¶cie kosztuje...

ps. Proponuję  EOT na temat zasilaczy :) rozejdzmy się w pokoju :)
OK

Data: 2012-07-10 13:38:31
Autor: Chris
Tanie zasilacze z allegro
JDX nabazgrał(a):

On 2012-07-10 12:36, Chris wrote:
[.....]
[...]

Mi parę dobrych markowych zasilaczy też już padło i na szczę¶cie żaden nie poci±gn±ł reszty za sob±.
I co o dziwo do dej pory nie padł żadnej ibox ... aż dziw :)

Tak patrz±c na rynek to ci mali robi± coraz lepszy sprzęt a ci markowi coraz gorszy, zasilacze chiefteca padaj± jak muchy ... gorzej pada już chyba tylko modecom i total no-name np. zasilacze inter-es ///

Data: 2012-07-10 16:08:35
Autor: kamil
Tanie zasilacze z allegro
JDX nabazgrał(a):

On 2012-07-10 11:41, Chris wrote:
[.....]
[...]

Czekaj, ale gdzie ty w końcu pracujesz Chris? Jednego dnia sprzedajesz 2000 serwerów dla CERN, drugiego dnia setki tysięcy zasilczy, trzeciego dnia przychodz± do ciebie ludzie z rozbitym wy¶wietlaczem w PSP.

Widzę trzy opcje:

- jeste¶ handlowcem i tak naprawdę nie wiesz, co wraca do serwisu, bo to nie twoja praca.
- jeste¶ wdrożeniowcem, tylko który wdrożeniowiec zajmuje się konsolami dla dzieci i serwerami dla CERN jednocze¶nie?
- jeste¶ serwisantem i twój kontakt ze sprzętem ogranicza się do poskładania tego co w zamówieniu i sporo rzeczy nawet do Ciebie nie trafi, bo choćby obejmuje je gwarancja producenta.

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-07-10 16:13:45
Autor: kamil
Tanie zasilacze z allegro
On 10/07/2012 16:08, kamil wrote:

[...]

No, jest jeszcze opcja 4 - jeste¶ po prostu mitomanem. ;)

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-07-11 08:19:20
Autor: Vituniu
Tanie zasilacze z allegro
No, jest jeszcze opcja 4 - jeste¶ po prostu mitomanem. ;)

Opcja 5: konsole przyniosla sasiadka, bo "pan to podobno
sie na tych calych komputrach i laptokach to zna..." ;)

pozdrawiam,
Vituniu.

PS:
Dajcie juz spokoj... ;)

Data: 2012-07-11 09:09:47
Autor: Chris
Tanie zasilacze z allegro
kamil nabazgrał(a):

ps. Proponuję EOT na temat zasilaczy :) rozejdzmy się w pokoju :)
Czekaj, ale gdzie ty w końcu pracujesz Chris?

Poszukaj sobie to nie tajemnica :)
Powiem więcej, sprzedajemy też szczoteczki do zębów, sprzęt AGD, zabawki, kosmetyki i więcej pierdół :)

Data: 2012-07-11 11:23:46
Autor: kamil
Tanie zasilacze z allegro
On 11/07/2012 08:09, Chris wrote:
kamil nabazgrał(a):

[...]

Jednym słowem ekspert z Media Marktu? ;)

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-07-11 13:00:22
Autor: Chris
Tanie zasilacze z allegro
kamil nabazgrał(a):

[...]

To MediaMarkt  od nas kupuje :)

Data: 2012-07-10 21:03:16
Autor: WiesłaW
Tanie zasilacze z allegro
Dnia 10-07-2012 o 12:36 Chris napisał na pl.comp.pecet:

Prtzepiecie z sieci też trakowane jest przez wadę zasilacza :)

Widzę, że co¶ zaczynasz się j±kać :)

--
WiesłaW
Opera Mail

Data: 2012-07-09 15:48:13
Autor: Chris
Tanie zasilacze z allegro
JDX nabazgrał(a):

On 2012-07-09 14:08, Chris wrote:
[.....]
Sam jeste¶ sprzedc± .. hahaha  wielki znawca ...
No wiesz, ja nie opowiadam bajek jakie to Codegeny i podobny szajs s±
¶wietne i niezawodne.

Dopiszę panie o¶wiecony i wszystko wiedz±cy :

"Mieli lepsze i gorsze dni :) szczytem były zasilacze 350W a małymi literkami
max 90W :) albo za¶ 250W + pakiet naklejek 350W-400W do samodzielnego
montazu :) ale to było z 10 lat temu :)"

Raczej nie jest to stwierdzenia "¶wietne i niezawodne" ..

Data: 2012-07-06 22:07:27
Autor: qwerty
Tanie zasilacze z allegro
Użytkownik "WiesłaW"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:op.wg1dxasc35rodc@naw-pc.home...
Znam wiele przypadków spalenia podzespołów przez zasilacz. Mnie osobi¶cie
zasilacz zabrał Barracudę. Od tamtej pory tłumaczę wszystkim, że tani
zasilacz nie opłaca się - choć to trochę głupio brzmi :)

Mi padł zaraz po gwarancji topower (miał 5 lat gwarancji), ale sam sobie jestem winny - zmieniałem wentylatory i dodatkowo dodawałem oporniki. W końcu się zagotował... ale nic nie poci±gn±ł ze sob±.

Data: 2012-07-06 13:54:17
Autor: Vituniu
Tanie zasilacze z allegro
Nic ... zasilacz nie generuje wysokiego napięcia,
jak pada to odcina zasilanie i już ..

Nie zgadzam sie.

Co prawda od dluzszego czasu nie trafil do mnie zaden
sprzet z uwalonym zasilaczem, ale sprzed lat pamietam
jakies 5-6 przypadkow usmazonych zasilaczy.

2 sztuki Codegenow - w jednym wypadku poleciala
sama plyta glowna, w drugim plyta, karta muzyczna
i wszystkie napedy

Ze dwa albo trzy Feel'e - tu sprzet ocalal, ale nauczylem
sie juz, ze po dwoch latach sie Feel'a wywala (wszystkie
jak jeden mialy spuchniete elektrolity)

Jeden Fortron (modelu nie pamietam) ten, w odroznienu
od powyzszych, skonal w wyniku wyladowan
atmosferycznych. Elektrolity rozerwalo na tyle glosno,
zeby sciagnac ludzi z calego biura a sciana za kompem
nadawala sie do odmalowania ;) Uwaga - reszta bebechow
ocalala.

Bylo jeszcze pare megabajtow czy tracerow, ale tu statystyk
nie pamietam...

W kazdym razie te dwa Codegeny padly "same z siebie"
i pociagnely za soba sprzet. Dlaczego? Nie wiem... moze
oporniki w chinach sa duzo tansze od zenerow... ;)

pozdrawiam,
Vituniu.

PS:
Moj Chieftec 360-302 DF nadal ma sie swietnie, tylko
wymaga coraz wiekszej ilosci przejsciowek... No i wiatraki
juz jakby nie sa takie ciche jak niegdys... ;)

Data: 2012-07-06 14:16:09
Autor: Chris
Tanie zasilacze z allegro
Vituniu nabazgrał(a):

W kazdym razie te dwa Codegeny padly "same z siebie"
i pociagnely za soba sprzet. Dlaczego? Nie wiem... moze
oporniki w chinach sa duzo tansze od zenerow... ;)

Z do¶wiadcznia, sprzedali¶my klikaset ty¶ codegenów i żaden nie poci±gn±ł ze sob± reszty elementów z własnej winy .. :)

Moj Chieftec 360-302 DF nadal ma sie swietnie, tylko
wymaga coraz wiekszej ilosci przejsciowek... No i wiatraki
juz jakby nie sa takie ciche jak niegdys... ;)

Jsa bardzo długo ci±gn±łem na Chieftecu 250W i mimo mocnej maszyny + 4HDD spisywał się bez problemu, powiem tak, kiedy¶ robiło się lepiej .. choć standardem jest padaj±cy Tagan albo BeQueiet po 2-3 latach ... mamy już tego parę setek sztuk ma zlom ...

Data: 2012-07-06 14:40:35
Autor: Vituniu
Tanie zasilacze z allegro
Z do¶wiadcznia, sprzedali¶my klikaset ty¶ codegenów i żaden
nie poci±gn±ł ze sob± reszty elementów z własnej winy .. :)

Z doswiadczenia - wszyscy sprzedwcy tak twierdza,
inaczej klientowi moglyby przyjsc do glowy jakies glupoty... ;P

W kazdym razie po jednym z tych Codegenow zostal mi
w spadku PIII 450 Katmai... Do tego Asus p3b-f...
Fajna to wtedy byla maszynka... :)

(...) powiem tak, kiedy¶ robiło się lepiej ..

Planned obsolescence... pawdziwe w kazdej dziedzinie, niestety...

pozdrawiam,
Vituniu.

Data: 2012-07-06 14:54:25
Autor: Chris
Tanie zasilacze z allegro
[...]

Powiem tak sporo się zmieniło je¶li chodzi o IBOXA bo większo¶c towaru zanim trafi na nasz rynek jest sprawdzana u nas w polsce czy to s± szroty czy jednak wytrzymaj± parę lat, ma to znaczenie dla przetargów gdzie  sprzedaje się po 50-100ty¶ komputerów .. jak by zaczeły padać masopwo to następne przetargi były by już w±tpliwe :)

Data: 2012-07-08 22:24:12
Autor: Remek
Tanie zasilacze z allegro
Użytkownik "Vituniu" napisał:

[...]

W szkole też tak fantazjowałe¶ dzieciaku?

Remek

Data: 2012-07-06 12:34:06
Autor: Chris
Tanie zasilacze z allegro
b0ni nabazgrał(a):

[...]

Oczywiście ...

Tyle, że przy dobrym zasilaczu zawsze jest większa szansa na brak
problemĂłw.

Z doĹ›wiadczenia najtaĹ„sze gĂłwno no-name pada jak mucha na masce auta .. coĹ› co ma juĹĽ nazwÄ™ dziaĹ‚a losowo  z reguĹ‚y o dziwo czÄ™sto dobrze (zaleĹĽy chyba od partii), coĹ› co ma markÄ™ dziaĹ‚a albo dobrze albo mimo marki to gĂłwna np. bequeiet , tagan, tracens, w sumie losowo chieftec.  ....

www.automo.pl - SprawdĹş VIN, wyposaĹĽenie, przebieg, historiÄ™ wypadkowÄ….

Data: 2012-07-08 19:10:37
Autor: tryton
Tanie zasilacze z allegro
W dniu 2012-07-05 22:11, b0ni pisze:
[...]

ale bzdury wypisujesz, tak było kiedyś, obecnie zasilacze są lekkie bo nie mają ciężkich radiatorów (bo wysoka sprawność) i pasywnego PFC (ciężki dławik)

Data: 2012-07-08 20:23:00
Autor: WiesłaW
Tanie zasilacze z allegro
Dnia 08-07-2012 o 19:10 tryton napisał na pl.comp.pecet:

Zasilacze to się ocenia po wadze ;)
Jak jest lekki - to jest do niczego ;)
Poważnie mówi±c, jeżeli ci nie zależy na starym kompie, to możesz dać
taki zasilacz, w innym wypadku - na prawdę nie warto ryzykować.

ale bzdury wypisujesz, tak było kiedy¶, obecnie zasilacze s± lekkie bo  nie maj± ciężkich radiatorów (bo wysoka sprawno¶ć) i pasywnego PFC  (ciężki dławik)

Oczywi¶cie masz rację, ale dlaczego zaraz bzdury. Przecież mowa jest o
starszych modelach z (za przeproszeniem) Allegro :)

--
WiesłaW
Opera Mail

Data: 2012-07-08 20:42:33
Autor: tryton
Tanie zasilacze z allegro
W dniu 2012-07-08 20:23, WiesłaW pisze:
[...]

no tak, ale bOni nie napisał że "Starsze zasilacze to się ocenia po wadze"

z drugiej strony 10 letni codegen był leciutki :)

Data: 2012-07-09 09:36:47
Autor: b0ni
Tanie zasilacze z allegro
Dnia 08.07.2012 tryton <devo@onet.pl> napisał/a:
[...]

Oczywiście masz rację, ale dlaczego zaraz bzdury. Przecież mowa jest o
starszych modelach z (za przeproszeniem) Allegro :)

no tak, ale bOni nie napisał że "Starsze zasilacze to się ocenia po wadze"

Nie zgadzam się, że tylko "starsze zasilacze". Oczywiście nie ma reguły, ale zazwyczaj lekki zasilacz nie jest wiele wart.

Data: 2012-07-08 21:49:42
Autor: JoteR
Tanie zasilacze z allegro
"WiesłaW" napisał:

Przecież mowa jest o starszych modelach z (za przeproszeniem) Allegro :)

No no, tylko mi tu bez (za przeproszeniem) plagiatów proszę.

JoteR

Data: 2012-07-09 21:31:37
Autor: WiesłaW
Tanie zasilacze z allegro
Dnia 08-07-2012 o 21:49 JoteR napisał na pl.comp.pecet:

"WiesłaW" napisał:

Przecież mowa jest o starszych modelach z (za przeproszeniem) Allegro :)

No no, tylko mi tu bez (za przeproszeniem) plagiatów proszę.

No tak. Umknęło mojej uwadze, że jest to przecież przejaw Twojej
działalno¶ci twórczej o indywidualnym charakterze :)

--
WiesłaW
Opera Mail

Data: 2012-07-08 22:29:41
Autor: Remek
Tanie zasilacze z allegro
Użytkownik "tryton" napisał:

nie mają ciężkich radiatorów

Aluminiowe są i były lekkie. Chyba, że za Twoich czasów stosowano ołów, albo
ĹĽeliwo.

(bo wysoka sprawność) i pasywnego PFC

To znaczy jaka? I jak uzyskiwana?

(ciężki dławik)

Dławik jest wymagany przepisami o kompatybilności elektromagnetycznej.
Inaczej trudno uzyskać skuteczny filtr. A dobry dławik jest ciężki niestety.

Remek

Data: 2012-07-09 09:34:10
Autor: b0ni
Tanie zasilacze z allegro
[...]

Tanie zasilacze są lekkie, bo nie mają radiatorów, które są drogie (metale kolorowe). Zdecydowanie tańsze są plastikowe wentylatory. Problem w tym, że kiedy wentylator zawodzi, chłodzenia praktycznie nie ma i całość pada.
A jakoś nie zauważyłem, żeby obecnie sprawność zasilaczy była znacząco większa niż parę lat wstecz. Dobre zasilacze nadal są wyposażane w radiatory, co znacząco podnosi ich niezawodność.

Data: 2012-07-09 13:30:01
Autor: chochlik_drukarski
Tanie zasilacze z allegro

Użytkownik "tryton" <devo@onet.pl> napisał w wiadomości news:jtceud$94$1inews.gazeta.pl...
[...]

A można wiedzieć jaka to sprawność i kiedy dokonała się taka rewolucja ?

Data: 2012-07-09 15:29:34
Autor: tryton
Tanie zasilacze z allegro

A można wiedzieć jaka to sprawność i kiedy dokonała się taka rewolucja ?

jak policzysz sobie to różnica między 70 a 90% przekłada się na sporą ilość energii która idzie w straty a którą trzeba rozproszyć

Data: 2012-07-09 18:10:43
Autor: b0ni
Tanie zasilacze z allegro
Dnia 09.07.2012 tryton <devo@onet.pl> napisał/a:

A można wiedzieć jaka to sprawność i kiedy dokonała się taka rewolucja ?

jak policzysz sobie to różnica między 70 a 90% przekłada się na sporą ilość energii która idzie w straty a którą trzeba rozproszyć

Z tymi 90% to bym nie przesadzał. Abstrachuję od tego, co producenci wypisują na etykietach.
Poza tym zapotrzebowanie na energię nowoczesnych (multimedialnych) komputerów znacznie wzrosło, wzrosły także moce zasilaczy, więc potencjalny zysk z większej sprawności raczej niewielki.
Suma sumarum - o rewolucji nadal trudno mówić.

Data: 2012-07-09 22:32:09
Autor: WiesłaW
Tanie zasilacze z allegro
Dnia 09-07-2012 o 20:10 b0ni napisał na pl.comp.pecet:

Dnia 09.07.2012 tryton <devo@onet.pl> napisał/a:

A można wiedzieć jaka to sprawno¶ć i kiedy dokonała się taka rewolucja  ?

jak policzysz sobie to różnica między 70 a 90% przekłada się na spor±
ilo¶ć energii która idzie w straty a któr± trzeba rozproszyć

Z tymi 90% to bym nie przesadzał. Abstrachuję od tego, co producenci
wypisuj± na etykietach.

Od tego wła¶nie jest certyfikat 80+. Gold ma nie mniej niż 88%, a jest
jeszcze platinum i titanium. Zawsze można zobaczyć wykres.

Poza tym zapotrzebowanie na energię nowoczesnych (multimedialnych)
komputerów znacznie wzrosło, wzrosły także moce zasilaczy, więc
potencjalny zysk z większej sprawno¶ci raczej niewielki.
Suma sumarum - o rewolucji nadal trudno mówić.

Dlaczego uważasz, że nie ma zysku sprawno¶ci z zasilacza o większej mocy?
Wprost przeciwnie, im większa moc wykorzystana tym zysk większy.

--
WiesłaW
Opera Mail

Data: 2012-07-10 06:16:08
Autor: b0ni
Tanie zasilacze z allegro
Dnia 09.07.2012 WiesłaW <nawu@usun.poczta.onet.pl> napisał/a:
Dnia 09-07-2012 o 20:10 b0ni napisał na pl.comp.pecet:

Dnia 09.07.2012 tryton <devo@onet.pl> napisał/a:

A moĹĽna wiedzieć jaka to sprawność i kiedy dokonaĹ‚a siÄ™ taka rewolucja  ?

jak policzysz sobie to różnica między 70 a 90% przekłada się na sporą
ilość energii która idzie w straty a którą trzeba rozproszyć

Z tymi 90% to bym nie przesadzał. Abstrachuję od tego, co producenci
wypisujÄ… na etykietach.

Od tego właśnie jest certyfikat 80+. Gold ma nie mniej niż 88%, a jest
jeszcze platinum i titanium. Zawsze można zobaczyć wykres.

Heh, to obejrzyj dobrze ten "wykres".
To sÄ… osiÄ…gi w optymalnym punkcie pracy, co praktycznie nigdy siÄ™ nie zdarza przy "normalnym" obciÄ…ĹĽeniu.

Poza tym zapotrzebowanie na energiÄ™ nowoczesnych (multimedialnych)
komputerów znacznie wzrosło, wzrosły także moce zasilaczy, więc
potencjalny zysk z większej sprawności raczej niewielki.
Suma sumarum - o rewolucji nadal trudno mówić.

Dlaczego uważasz, że nie ma zysku sprawności z zasilacza o większej mocy?
Wprost przeciwnie, im większa moc wykorzystana tym zysk większy.

Bo iloczyn start i mocy pobieranej jest zbliżony. Jeżeli straty zmalały, ale zapotrzebowanie na energię wzrosło, to ten iloczyn nie zmienił się znacząco.

Data: 2012-07-10 16:38:16
Autor: WiesłaW
Tanie zasilacze z allegro
Dnia 10-07-2012 o 08:16 b0ni napisał na pl.comp.pecet:

Heh, to obejrzyj dobrze ten "wykres".
To s± osi±gi w optymalnym punkcie pracy, co praktycznie nigdy się
nie zdarza przy "normalnym" obci±żeniu.

A ileż można patrzeć na te wykresy :) To jest krzywa od 20 przez 50 do
100%. Nie widzę tam punktów i nie wiem co to jest "normalne obci±żenie".
Chyba nie chcesz powiedzieć, że to nie jest krzywa?

[...]

zmienił się znacz±co.

Ciekawe podej¶cie. Przecież gdyby nie lepsza sprawno¶ć to straty byłyby
jeszcze większe i to dużo, bo procentowo. Pretensje co do zapotrzebowania
na energię to można mieć tylko do ludzi, a raczej ich mentalno¶ci.
Gdyby był powszechny nacisk na energooszczędne urz±dzenia to producenci
byliby zmuszeni takowe produkować.
Jak zagl±dam do starego komputera i widzę tylko jeden wentylator w
zasilaczu, to mam wrażenie, że ten postęp technologiczny gdzie¶ min±ł się
z rozumem.

--
WiesłaW
Opera Mail

Data: 2012-07-10 20:43:03
Autor: b0ni
Tanie zasilacze z allegro
Dnia 10.07.2012 WiesłaW <nawu@usun.poczta.onet.pl> napisał/a:
[...]

100%. Nie widzÄ™ tam punktĂłw i nie wiem co to jest "normalne obciÄ…ĹĽenie".
Chyba nie chcesz powiedzieć, że to nie jest krzywa?

Nie wiem na jaki wykres patrzysz, ale idę o zakad, że ten optymalny punkt jest w okolicach mocy znamionowej zasilacza. Czyli mówiąc wprost - podczas normalnej pracy komputera raczej rzadko osiąganej, bo zasilacze dobierane są głównie pod kątem przewidywanej mocy maksymalnej.
Elektronika komputera jest dla zasilacza dosyć trudnym obciążeniem, bo dużo jest gwałtownych zmian obciążenia, ale podczas normalnej pracy (np. praca z edytorem tekstu) obciążenie jest stosunkowo niewielkie.
No chyba, że ktoś jest nałogowym graczem i daje niezły wycisk komputerowi praktycznie non-stop, kiedy grafika stanowi główne obciążenie. Wtedy być może wykorzystuje dobrą sprawność zasilacza.

[...]

Dlaczego uwaĹĽasz, ĹĽe nie ma zysku sprawnoĹ›ci z zasilacza o wiÄ™kszej  mocy?
Wprost przeciwnie, im większa moc wykorzystana tym zysk większy.

Bo iloczyn start i mocy pobieranej jest zbliĹĽony. JeĹĽeli straty
zmalały, ale zapotrzebowanie na energię wzrosło, to ten iloczyn nie
zmienił się znacząco.

Ciekawe podejście. Przecież gdyby nie lepsza sprawność to straty byłyby
jeszcze większe i to dużo, bo procentowo.

Chyba się nie rozumiemy. Napisałem to w skrócie. Jeszcze raz - jeżeli w starszych konstrukcjach zasilacze miały gorsze sprawności, ale za to sam komputer pobierał mniej energii, a teraz w nowym kompie jest sprawniejszy zasilacz, ale za to sam komputer pobiera jej znacznie więcej, to iloczyn procentu strat przez pobieraną moc (czyli moc strat) jest zbliżona. A ja bym nawet zaryzykował twierdzenie (sądząc po cieple wyrzucanym z nowych komputerów podczas intensywnej pracy), że moc strat wcale nie zmalała, a wręcz wzrosła w porównaniu ze starymi komputerami.

Pretensje co do zapotrzebowania
na energię to można mieć tylko do ludzi, a raczej ich mentalności.
Gdyby był powszechny nacisk na energooszczędne urządzenia to producenci
byliby zmuszeni takowe produkować.

To chyba nie tak. Ludzi specjalnie nie obchodzi energooszczędność, bo to bardzo względne pojęcie i mało odczuwalne. Natomiast bardzo zauważalna jest wydajność (głównie jej brak), dlatego tak drastycznie wzrosła ilość energi konsumowanej przez układy graficzne.

Jak zaglÄ…dam do starego komputera i widzÄ™ tylko jeden wentylator w
zasilaczu, to mam wrażenie, że ten postęp technologiczny gdzieś minął się
z rozumem.

Dzisiaj ten "jeden wentylator" też jest możliwy, ale trudniejszy do uzyskania. Zwłaszcza w tzw. kompie dla gracza. W biurowych konstrukcjach, zwłaszcza dobrych markowych, to nie jest taka rzadkość.

Data: 2012-07-12 12:39:25
Autor: WiesłaW
Tanie zasilacze z allegro
Dnia 10-07-2012 o 22:43 b0ni napisał na pl.comp.pecet:

Nie wiem na jaki wykres patrzysz, ale idę o zakad, że ten optymalny
punkt jest w okolicach mocy znamionowej zasilacza. Czyli mówi±c wprost
- podczas normalnej pracy komputera raczej rzadko osi±ganej, bo
zasilacze dobierane s± głównie pod k±tem przewidywanej mocy maksymalnej.
Elektronika komputera jest dla zasilacza dosyć trudnym obci±żeniem, bo
dużo jest gwałtownych zmian obci±żenia, ale podczas normalnej pracy
(np. praca z edytorem tekstu) obci±żenie jest stosunkowo niewielkie.
No chyba, że kto¶ jest nałogowym graczem i daje niezły wycisk
komputerowi praktycznie non-stop, kiedy grafika stanowi główne
obci±żenie. Wtedy być może wykorzystuje dobr± sprawno¶ć zasilacza.

Tu nie ma się co zakładać. Zreszt± przegrałby¶ :) Optymalny punkt jest
przeważnie gdzie¶ w okolicach połowy mocy znamionowej zasilacza.
Ja raczej mam w±tpliwo¶ci co do metodologii pomiaru i tego co dzieje się
poniżej tych 20% mocy znamionowej, ale nawet jeżeli sprawno¶ć spadnie do
70% to w tych gorszych zasilaczach spadnie odpowiednio niżej. Podejrzewam,
że może to być nawet 40%.
Dane s± na stronie organu certyfikuj±cego.
http://kut.as/07hm

Poza tym, jeżeli kto¶ używa tylko edytorów tekstu to powinien stosować
zasilacz o odpowiednio mniejszej mocy.

Chyba się nie rozumiemy. Napisałem to w skrócie. Jeszcze raz - jeżeli w
starszych konstrukcjach zasilacze miały gorsze sprawno¶ci, ale za to
sam komputer pobierał mniej energii, a teraz w nowym kompie jest
sprawniejszy zasilacz, ale za to sam komputer pobiera jej znacznie
więcej, to iloczyn procentu strat przez pobieran± moc (czyli moc strat)
jest zbliżona. A ja bym nawet zaryzykował twierdzenie (s±dz±c po cieple
wyrzucanym z nowych komputerów podczas intensywnej pracy), że moc strat
wcale nie zmalała, a wręcz wzrosła w porównaniu ze starymi komputerami.

Wydaje mi się, że zrozumiałem - dlatego napisałem to co poniżej.
No bo niby czyja to jest wina, że sprzęt potrzebuje więcej energii?
Przecież nie zasilacza i nie jego producenta. Po prostu jest
zapotrzebowanie na takie wła¶nie konstrukcje. A gdyby nie ta sprawno¶ć to
płaciliby¶my jeszcze więcej za energię.

Pretensje co do zapotrzebowania
na energię to można mieć tylko do ludzi, a raczej ich mentalno¶ci.
Gdyby był powszechny nacisk na energooszczędne urz±dzenia to producenci
byliby zmuszeni takowe produkować.

To chyba nie tak. Ludzi specjalnie nie obchodzi energooszczędno¶ć, bo
to bardzo względne pojęcie i mało odczuwalne. Natomiast bardzo
zauważalna jest wydajno¶ć (głównie jej brak), dlatego tak drastycznie
wzrosła ilo¶ć energi konsumowanej przez układy graficzne.

No i wła¶nie tak jest. Taki producent zdaje sobie sprawę, że użytkownik
nie będzie patrzył na waty, tylko na osi±gi i technologia poszła w tym
wła¶nie kierunku. A to według mnie niedobrze.

--
WiesłaW
Opera Mail

Data: 2012-07-13 14:47:11
Autor: Przemysław Ryk
Tanie zasilacze z allegro
Dnia Thu, 12 Jul 2012 12:39:25 +0200, WiesłaW napisał(a):

(ciach…)
[...]

No i właśnie tak jest. Taki producent zdaje sobie sprawę, że użytkownik
nie będzie patrzył na waty, tylko na osiągi i technologia poszła w tym
właśnie kierunku. A to według mnie niedobrze.

I dlatego w procesory wbudowane sÄ… mechanizmy obniĹĽajÄ…ce taktowanie,
wyłączające nieobciążone rdzenie czy inne bloki funkcjonalne? Te same
mechanizmy zresztą są już od pewnego czasu również w układach graficznych
(takĹĽe tych wydajnych).

--
[ PrzemysĹ‚aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Hunt: No, she's got no training for this kind of thing. Swanbeck: What,  ]

Data: 2012-07-14 12:43:01
Autor: WiesłaW
Tanie zasilacze z allegro
Dnia 13-07-2012 o 14:47 Przemysław Ryk napisał na pl.comp.pecet:

[...]

Mnie chodziło raczej o układy, które wydzielają mało ciepła, a nie o
mechanizmy. Takie układy oszczędzające energię w pewnych warunkach mogą
powodować problemy. Nie umożliwią mi również pozbycia się wentylatorów i
wymiany zasilacza na taki o mniejszej mocy. No ale masz racjÄ™ - dobre i to.

--
WiesłaW
Opera Mail

Data: 2012-07-05 22:10:35
Autor: Leszek K.
Tanie zasilacze z allegro
Dnia Thu, 05 Jul 2012 22:05:52 +0200, quasi napisał(a):

 ...Niby Fortron to dobra firma..

???

Data: 2012-07-05 22:11:31
Autor: Piter
Tanie zasilacze z allegro
W dniu 2012-07-05 22:05, quasi pisze:
[...]

30zl to wysoka cena jak wezmiesz 1000szt to sprzedam ci po 10zl sztuka.

Data: 2012-07-06 14:27:52
Autor: Leon Mazurek (inny)
Tanie zasilacze z allegro
W dniu 2012-07-05 22:11, Piter pisze:

30zl to wysoka cena jak wezmiesz 1000szt to sprzedam ci po 10zl sztuka.

Daj jakÄ…Ĺ› specyfikacjÄ™ - powaĹĽnie proszÄ™.

Leo

Data: 2012-07-23 11:25:26
Autor: Jacek W.
Tanie zasilacze z allegro
Użytkownik "Piter" <niepisztu@spam.com> napisał w wiadomości

30zl to wysoka cena jak wezmiesz 1000szt to sprzedam ci po 10zl sztuka.

To ja jestem zainteresowany.
Napisz co to jest, jakie ma wyjścia itp.

Jacek W.

Data: 2012-07-06 01:38:23
Autor: JDX
Tanie zasilacze z allegro
On 2012-07-05 22:05, quasi wrote:
Witam,
Na allegro można kupić tanie Fortrony w cenie już od 30zł. Niby Fortron
to dobra firma, ale zastanawiam siÄ™ skÄ…d taka niska cena? Czy warto
kupić taki zasilacz, do starszego komputera?
Te po 30zł to są z demobilu (sprawdź w opisach aukcji) a tutaj
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1199271.html piszÄ…, ĹĽe tylko nowe
Fortrony są OK. Jeśli ten komputer nie jest podstawową maszyną i nie
będziesz robił na nim nic istotnego to można zaryzykować. :-)

Data: 2012-07-08 19:42:10
Autor: tryton
Tanie zasilacze z allegro
[...]

fortronów na allegro jest dużo ale tylko kilka typów jest warte uwagi, sam kupuje zawsze fortrony jak składam komuś komputer i nigdy nie było z nimi problemów.

Warto brać fortrony HHN HLN GLN HLC i inne o wysokiej sprawności >80

nie warto brać MDN HEn PFN i innych starszych bo są właśnie ciężkie, konstrukcyjnie przestarzałe, po prostu będą głośnie

Co do twojego pytania to ja mam core I3 z grafiką HD 5670 8GB ram, 1x HDD i wszystko chodzi na fortronie 250W HEN (którego jednak nie polecam ze względu na hałas)

przy pomiarze poboru prądu z gniazdka dobrej klasy miernikiem w maksymalnym z możliwych obciążeń mój zestaw pobiera 120W :)

Właśnie będę zamawiał 350W HHN bo już go kiegdyś kupowałem i jest cichy
jak chcesz mogę podesłać zdjęcia jak wygląda w środku, każdy kto się zna oceni oceni co to warte

Data: 2012-07-08 21:19:51
Autor: qwerty
Tanie zasilacze z allegro
UĹĽytkownik "tryton"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:jtcgpj$h60$1@inews.gazeta.pl...
nie warto brać MDN HEn PFN i innych starszych bo są właśnie ciężkie, konstrukcyjnie przestarzałe, po prostu będą głośnie

Nie warto też brać CHIEFTEC 400W GPS-400-AA-101A. Beznadziejna konstrukcja.

Data: 2012-07-08 21:59:46
Autor: btn
Tanie zasilacze z allegro
W dniu 2012-07-08 19:42, tryton pisze:
W dniu 2012-07-05 22:05, quasi pisze:

nie warto brać MDN HEn PFN i innych starszych bo są właśnie ciężkie,
konstrukcyjnie przestarzałe, po prostu będą głośnie

I tu się nie zgodzę, bo od 2006 r. posiadam model MDN, który to jest bardzo cichy w przeciwieństwie do chłodzenia mojego procesora czy karty graficznej..

Data: 2012-07-09 13:35:59
Autor: chochlik_drukarski
Tanie zasilacze z allegro

Użytkownik "btn" <wole@bez.pl> napisał w wiadomości news:jtcorc$m40$1inews.gazeta.pl...
[...]

Nie wiem jakie teraz są standardy ale jak kupiłem takiego mdn to był praktycznie
bezgłośny w porównaniu do wszystkiego z czym miałem do czynienia w domu,
pracy i u znajomych. Ale teraz to chciałbym jakiś chłodzony pasywnie.

Data: 2012-07-08 22:32:16
Autor: Remek
Tanie zasilacze z allegro
Użytkownik "tryton" napisał:

nie warto brać MDN HEn PFN i innych starszych bo są właśnie ciężkie,
konstrukcyjnie przestarzałe, po prostu będą głośnie

Co mianowicie powoduje tę głośność? Ciężkie dławiki, czy transormatory?
Fachowcy od siedmiu boleści. Przestańcie wreszcie bredzić.

Remek

Data: 2012-07-09 15:41:47
Autor: tryton
Tanie zasilacze z allegro
W dniu 2012-07-08 22:32, Remek pisze:
Użytkownik "tryton" napisał:

[...]

zaślepiony swoją fachowością nie jesteś w stanie pojąć że to grupa o pc a nie forum elektroda i nikt nie będzie tracić czasu na rozpisywanie elaboratów o przyczynach i skutkach tego czy owego tylko wypowiada swoją opinię i kropka

Data: 2012-07-23 11:40:08
Autor: BartekK
Tanie zasilacze z allegro
Użytkownik "tryton" napisał:
[...]
Wzajemnie. Nie znasz się, czy umiesz czytać ze zrozumieniem, że
MDN i pozostałe są trochę przestarzałymi konstrukcjami (z epoki codegena, ale oczywiście dużo lepiej wykonanymi). Chcesz szczegółów - proszę bardzo - pasywne PFC z dużymi stratami w dużym dławiku (przy większym obciążeniu), inne diody prostownicze (wolniejsze, większe straty w ciepło), inne tranzystory (wolniejsze, większe straty), niższe taktowanie (bo reszta nie wyrabia) = większy transformator i większe straty w nim (gorszy rdzeń), większe straty w dławikach filtrujących to na wyjściu. Słabsze kondensatory na wyjściu (bo nie super-low-esr, bo nie potrzeba do niższego taktowania). Większe upakowanie tego wszystkiego - gorszy przepływ powietrza więc i mocniejszy wentylator by to schłodzić i większy szum z przepływu powietrza. (na szczęście z regulatorem obrotów, dzięki temu chodzi na początku przyzwoicie cicho, gdy nie jest obciążony/rozgrzany). Na końcu - słaba przetwornica standby na 1 tranzystorze kluczującym, działająca cały czas, i wydzielająca prawie 15W w ciepło sama z siebie.

Data: 2012-07-08 23:54:08
Autor: quasi
Tanie zasilacze z allegro
W dniu 2012-07-08 19:42, tryton pisze:

Warto brać fortrony HHN HLN GLN HLC i inne o wysokiej sprawności >80

Co do twojego pytania to ja mam core I3 z grafikÄ… HD 5670 8GB ram, 1x
HDD i wszystko chodzi na fortronie 250W HEN (ktĂłrego jednak nie polecam
ze względu na hałas)

przy pomiarze poboru prÄ…du z gniazdka dobrej klasy miernikiem w
[...]

Ja właśnie też myślałem o HHN. Jeżeli nie sprawiłoby Tobie problemu to zdjęcia by się przydały. Ja nie widziałem zbyt wielu zasilaczy w środku, ale gdybyś wrzucił na jakiś imageshack i dał linka to pewnie lepiej zorientowane osoby by się mogły wypowiedzieć.

Myślałem żeby zasilić tym archaiczny P4 Northwood, bo obecny noname chyba się kończy i w środku nawet coś się przyjarało (temat na pl.misc.elektronika).

Można wiedzieć czym mierzysz zużycie energii (firma i model miernika)?

Data: 2012-07-09 15:58:02
Autor: tryton
Tanie zasilacze z allegro

[...]

http://ego.comxa.com/galeria/hhn/
http://ego.comxa.com/galeria/hln/

Można wiedzieć czym mierzysz zużycie energii (firma i model miernika)?

zwykły miernik dobrej klasy:
http://tiny.pl/hlt7c

Tanie zasilacze z allegro