Tanie zasilacze z allegro

Data: 2012-07-08 19:42:10
Autor: tryton
Tanie zasilacze z allegro
W dniu 2012-07-05 22:05, quasi pisze:
Witam,
Na allegro można kupić tanie Fortrony w cenie już od 30zł. Niby Fortron
to dobra firma, ale zastanawiam siÄ™ skÄ…d taka niska cena? Czy warto
kupić taki zasilacz, do starszego komputera?

Czy taki Fotron np. fsp350-60hhn pociągnąłby także nowy komputer np. na
bazie i3 (TPD 65W, tylko grafika zintegrowana, 1 dysk sata)?

Pozdrawiam,

fortronów na allegro jest dużo ale tylko kilka typów jest warte uwagi, sam kupuje zawsze fortrony jak składam komuś komputer i nigdy nie było z nimi problemów.

Warto brać fortrony HHN HLN GLN HLC i inne o wysokiej sprawności >80

nie warto brać MDN HEn PFN i innych starszych bo są właśnie ciężkie, konstrukcyjnie przestarzałe, po prostu będą głośnie

Co do twojego pytania to ja mam core I3 z grafiką HD 5670 8GB ram, 1x HDD i wszystko chodzi na fortronie 250W HEN (którego jednak nie polecam ze względu na hałas)

przy pomiarze poboru prądu z gniazdka dobrej klasy miernikiem w maksymalnym z możliwych obciążeń mój zestaw pobiera 120W :)

Właśnie będę zamawiał 350W HHN bo już go kiegdyś kupowałem i jest cichy
jak chcesz mogę podesłać zdjęcia jak wygląda w środku, każdy kto się zna oceni oceni co to warte

Data: 2012-07-08 21:19:51
Autor: qwerty
Tanie zasilacze z allegro
Użytkownik "tryton"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:jtcgpj$h60$1@inews.gazeta.pl...
nie warto brać MDN HEn PFN i innych starszych bo są właśnie ciężkie, konstrukcyjnie przestarzałe, po prostu będą głośnie

Nie warto też brać CHIEFTEC 400W GPS-400-AA-101A. Beznadziejna konstrukcja.

Data: 2012-07-08 21:59:46
Autor: btn
Tanie zasilacze z allegro
W dniu 2012-07-08 19:42, tryton pisze:
W dniu 2012-07-05 22:05, quasi pisze:

nie warto brać MDN HEn PFN i innych starszych bo są właśnie ciężkie,
konstrukcyjnie przestarzałe, po prostu będą głośnie

I tu się nie zgodzę, bo od 2006 r. posiadam model MDN, który to jest bardzo cichy w przeciwieństwie do chłodzenia mojego procesora czy karty graficznej..

Data: 2012-07-09 13:35:59
Autor: chochlik_drukarski
Tanie zasilacze z allegro

Użytkownik "btn" <wole@bez.pl> napisał w wiadomości news:jtcorc$m40$1inews.gazeta.pl...
[...]

Nie wiem jakie teraz są standardy ale jak kupiłem takiego mdn to był praktycznie
bezgłośny w porównaniu do wszystkiego z czym miałem do czynienia w domu,
pracy i u znajomych. Ale teraz to chciałbym jakiś chłodzony pasywnie.

Data: 2012-07-08 22:32:16
Autor: Remek
Tanie zasilacze z allegro
Użytkownik "tryton" napisał:

nie warto brać MDN HEn PFN i innych starszych bo są właśnie ciężkie,
konstrukcyjnie przestarzałe, po prostu będą głośnie

Co mianowicie powoduje tę głośność? Ciężkie dławiki, czy transormatory?
Fachowcy od siedmiu boleści. Przestańcie wreszcie bredzić.

Remek

Data: 2012-07-09 15:41:47
Autor: tryton
Tanie zasilacze z allegro
W dniu 2012-07-08 22:32, Remek pisze:
Użytkownik "tryton" napisał:

[...]

zaślepiony swoją fachowością nie jesteś w stanie pojąć że to grupa o pc a nie forum elektroda i nikt nie będzie tracić czasu na rozpisywanie elaboratów o przyczynach i skutkach tego czy owego tylko wypowiada swoją opinię i kropka

Data: 2012-07-23 11:40:08
Autor: BartekK
Tanie zasilacze z allegro
Użytkownik "tryton" napisał:
[...]
Wzajemnie. Nie znasz się, czy umiesz czytać ze zrozumieniem, że
MDN i pozostałe są trochę przestarzałymi konstrukcjami (z epoki codegena, ale oczywiście dużo lepiej wykonanymi). Chcesz szczegółów - proszę bardzo - pasywne PFC z dużymi stratami w dużym dławiku (przy większym obciążeniu), inne diody prostownicze (wolniejsze, większe straty w ciepło), inne tranzystory (wolniejsze, większe straty), niższe taktowanie (bo reszta nie wyrabia) = większy transformator i większe straty w nim (gorszy rdzeń), większe straty w dławikach filtrujących to na wyjściu. Słabsze kondensatory na wyjściu (bo nie super-low-esr, bo nie potrzeba do niższego taktowania). Większe upakowanie tego wszystkiego - gorszy przepływ powietrza więc i mocniejszy wentylator by to schłodzić i większy szum z przepływu powietrza. (na szczęście z regulatorem obrotów, dzięki temu chodzi na początku przyzwoicie cicho, gdy nie jest obciążony/rozgrzany). Na końcu - słaba przetwornica standby na 1 tranzystorze kluczującym, działająca cały czas, i wydzielająca prawie 15W w ciepło sama z siebie.

Data: 2012-07-08 23:54:08
Autor: quasi
Tanie zasilacze z allegro
W dniu 2012-07-08 19:42, tryton pisze:

Warto brać fortrony HHN HLN GLN HLC i inne o wysokiej sprawności >80

Co do twojego pytania to ja mam core I3 z grafikÄ… HD 5670 8GB ram, 1x
HDD i wszystko chodzi na fortronie 250W HEN (którego jednak nie polecam
ze względu na hałas)

przy pomiarze poboru prÄ…du z gniazdka dobrej klasy miernikiem w
[...]

Ja właśnie też myślałem o HHN. Jeżeli nie sprawiłoby Tobie problemu to zdjęcia by się przydały. Ja nie widziałem zbyt wielu zasilaczy w środku, ale gdybyś wrzucił na jakiś imageshack i dał linka to pewnie lepiej zorientowane osoby by się mogły wypowiedzieć.

Myślałem żeby zasilić tym archaiczny P4 Northwood, bo obecny noname chyba się kończy i w środku nawet coś się przyjarało (temat na pl.misc.elektronika).

Można wiedzieć czym mierzysz zużycie energii (firma i model miernika)?

Data: 2012-07-09 15:58:02
Autor: tryton
Tanie zasilacze z allegro

[...]

http://ego.comxa.com/galeria/hhn/
http://ego.comxa.com/galeria/hln/

Można wiedzieć czym mierzysz zużycie energii (firma i model miernika)?

zwykły miernik dobrej klasy:
http://tiny.pl/hlt7c

Tanie zasilacze z allegro