Tankowanie LPG w dniu wczorajszym ;)

Data: 2010-01-25 15:22:28
Autor: MM
Tankowanie LPG w dniu wczorajszym ;)
Co jakiś czas na grupie słychać jak to silniki Diesla są beee bo w zimie  nie można ich odpalić bo paliwo "zamarzło".

A wczoraj na żadnej stacji na której byłem nie sprzedawali LPG.

Więc wole już diesla dolać miarkę dodatku i mieć pewność że zatankuję  paliwo przy mrozach - ~20 i pojadę dalej.

EOT

Data: 2010-01-25 15:24:00
Autor: elmer radi radisson
On 2010-01-25 15:22, MM wrote:

[...]

To juz z wozow z LPG demontuje sie zbiorniki na benzyne?

--

memento lorem ipsum

Data: 2010-01-25 15:27:36
Autor: MM
Dnia 25-01-2010 o 15:24:00 elmer radi radisson  <radi@spam-spam-spam-eggs-bacon-and.spam.wireland.org> napisał(a):

To juz z wozow z LPG demontuje sie zbiorniki na benzyne?

Nie, ale część auto ma uszkodzoną pompę, albo tak ustawione że ledwo  jeździ na benzynie.

Data: 2010-01-25 06:36:30
Autor: badzio
On 25 Sty, 15:27, MM <kontogr...@gazeta.pl> wrote:
Nie, ale część auto ma uszkodzoną pompę, albo tak ustawione że ledwo
jeździ na benzynie.

ROTFL

Data: 2010-01-25 16:00:57
Autor: elmer radi radisson
On 2010-01-25 15:27, MM wrote:

Nie, ale część auto ma uszkodzoną pompę, albo tak ustawione że ledwo
jeździ na benzynie.

Tja, i jedno kólko bardziej.

--

memento lorem ipsum

Data: 2010-01-27 09:28:25
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2010-01-26, Jakub Witkowski <jwitkows@domena.z.sygnatury> wrote:

To juz z wozow z LPG demontuje sie zbiorniki na benzyne?

Nie, ale część auto ma uszkodzoną pompę,  albo tak ustawione że ledwo
jeździ na benzynie.

W celu...? :)

Leczenia kompleksów.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2010-01-25 15:26:27
Autor: szymo
MM pisze:
Co jakiś czas na grupie słychać jak to silniki Diesla są beee bo w zimie nie można ich odpalić bo paliwo "zamarzło".

A wczoraj na żadnej stacji na której byłem nie sprzedawali LPG.

Co ty chłopie gadasz za bzdury. Gaz LPG sprzedawany na stacjach ma -50 st. C.

Data: 2010-01-25 15:38:49
Autor: MM
Dnia 25-01-2010 o 15:26:27 szymo <szymon.luczak@wp.pl> napisał(a):

Co ty chłopie gadasz za bzdury. Gaz LPG sprzedawany na stacjach ma -50  st. C.

Może i tak, ale dystrybutor już nie.

Data: 2010-01-25 18:12:59
Autor: ksoniek
Tankowanie LPG w dniu wczorajszym ;)
Co ty chłopie gadasz za bzdury. Gaz LPG sprzedawany na stacjach ma -50 st. C.

Może i tak, ale dystrybutor już nie.

to jak LPG nie zatankujesz której ma minusową temp to napewno cieczy która musi mieć temp dodatnią
Myślenie trzeba właczyć

http://powiatowa.info
http://nzozrodzina.org

Data: 2010-01-25 18:28:07
Autor: MadMan
Dnia Mon, 25 Jan 2010 18:12:59 +0100, ksoniek napisał(a):

to jak LPG nie zatankujesz której ma minusową temp to napewno cieczy która musi mieć temp dodatnią

Możesz podkręcić jasność wypowiedzi? Jaka ciecz musi mieć temperaturę
dodatnią?
LPG to ciecz, podobnie benzyna, a jakoś nie chcą zamarzać przy ujemnej
temperaturze. --
Pozdrawiam,
ICQ: 398539334, Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-01-25 21:44:24
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
ksoniek pisze:
[...]

Tankujesz wodę? Pochwal się rozwiązaniem - my też chcemy mieć koszt przejazdu 100km na poziomie grosza. No chyba, że to na Staropolance 2000 jeździ. Wtedy 2zł z groszami za 1,5L wyjdzie.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
[WRC] GG:291246/skype:kenickie_PL | "Motocykl czy samochód powinien być

Data: 2010-01-25 20:25:54
Autor: Hektor
Tankowanie LPG w dniu wczorajszym ;)
Użytkownik "szymo" <szymon.luczak@wp.pl> napisał

Co ty chłopie gadasz za bzdury. Gaz LPG sprzedawany na stacjach ma -50 st. C.

A cóż to za cudowna mieszanka, skoro propan wrze (wrzy?) w temperaturze -42 st.C.?

Zbigniew Kordan

Data: 2010-01-25 21:58:56
Autor: Shrek
Hektor pisze:

A cóż to za cudowna mieszanka, skoro propan wrze (wrzy?)

wre;)

Shrek.

Data: 2010-01-26 10:05:23
Autor: szymo
Tankowanie LPG w dniu wczorajszym ;)

A cóż to za cudowna mieszanka, skoro propan wrze (wrzy?) w temperaturze -42 st.C.?

Propan tak ale propanu jest około 40 do 48 % w mieszaninie LPG reszta to butan i syf (bo to gaz techniczny)

Data: 2010-01-26 21:30:43
Autor: Hektor
[...]

Butan ma temperaturę wrzenia w okolicach -2 st.C. Rany, Mistrzu co miałeś z fizyki?

Zbigniew Kordan

Data: 2010-01-26 09:58:00
Autor: paranoix
W dniu 2010-01-25 15:26, szymo pisze:
MM pisze:
[...]

Na Lukoilu w Radomiu wczoraj w nocy nalewacz mówił, że poniżej -20 nie tankują. Ustaliliśmy więc zgodnie, że jest -18 i paliwo zostało zatankowane :)

Data: 2010-01-26 10:03:51
Autor: szymo
Tankowanie LPG w dniu wczorajszym ;)
Na Lukoilu w Radomiu wczoraj w nocy nalewacz mówił, że poniżej -20 nie tankują. Ustaliliśmy więc zgodnie, że jest -18 i paliwo zostało zatankowane :)

A do IMGW nie dzwoniliście ? :P  bo ja zawsze z nalewaczem dzwonię tak na wszelki wypadek :) aby uzgodnić zeznania :)

To jakaś paranoja z tym -20 ..... Co tym ludziom do łba "szczela" to nie wiem

Data: 2010-01-25 15:40:51
Autor: Lewis
Użytkownik "MM" <kontogrupz@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:op.u63d7qk8pq3u2rmobilekone...
[...]

Tankowane wczoraj przy -24 i dziś przy -18, najmniejszego problemu. Jak rozgrzeje się na benzynie do 30C, na gazie śmiga bez problemu.

Lewis
Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW
dB Race: 145,5 dB ;)

Data: 2010-01-25 16:07:41
Autor: KJ Siła Słów
Lewis pisze:

[...]

nie wiem, nie znam sie, nie mam LPG w żadnym aucie, ale taksówkarz w sobotę wieczorem sie skarżył, że na 3 kolejnych stacjach nie mógł zatankować gazu.

Ale na cenę usługi to nie wpłynęło.
:-)

KJ

Data: 2010-01-25 18:17:43
Autor: Lewis
Użytkownik "KJ Siła Słów" <KJ@noway.com> napisał w wiadomości news:hjkcp0$lls$1nemesis.news.neostrada.pl...

[...]

A jeszcze z ciekawostek kilka dni wstecz tankowałem na orlenie w Zaściankach (Białystok) vis a vis wulkanu, było circa -20 godzina 9:00 rano ale kolesie co stali na parkingu tirami mówili ze około 5 rano było -30, żadnych problemów z zatankowaniem....

Lewis
Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW
dB Race: 145,5 dB ;)

Data: 2010-01-27 00:06:41
Autor: J.F.
On Mon, 25 Jan 2010 16:07:41 +0100,  KJ Siła Słów wrote:
nie wiem, nie znam sie, nie mam LPG w żadnym aucie, ale taksówkarz w sobotę wieczorem sie skarżył, że na 3 kolejnych stacjach nie mógł zatankować gazu.

Ale o co chodzi - zabraklo, atestu nie maja czy co ? na LPG i w wieksze mrozy jezdzilem, tylko wtedy odpalanie na benzynie
obowiazkowe.

J.

Data: 2010-01-25 15:49:23
Autor: bratPit[pr]
[...]

oho... następny z kompleksami,
brat

Data: 2010-01-25 18:15:35
Autor: ksoniek
Tankowanie LPG w dniu wczorajszym ;)
Tankowany gaz:
piątek, sobota, niedziela, poniedziałek
Wrocław
temperatury do -25.
odpalam na benzynie potem normalnie gaz

Data: 2010-01-25 22:35:56
Autor: Adam 'Adak' Kępiński
Tankowanie LPG w dniu wczorajszym ;)
temperatury do -25.
odpalam na benzynie potem normalnie gaz

Pewnie - dziś u mnie -22, i robię tak samo.

Kwestia tego, że czytałem iż ludzie odpalali na LPG przy -20 / -25 (!!!) - ciekaw jestem czy im reduktor zamrazał w sekundę czy w dwie ;-)

--
Adam 'Adak' Kępiński    adak61@tlen.pl    GG: 1004327

Data: 2010-01-27 00:07:39
Autor: J.F.
On Mon, 25 Jan 2010 22:35:56 +0100,  Adam 'Adak' Kępiński wrote:
[...]

Kilkadziesiat sekund / ~300m..

J.

Data: 2010-01-27 00:46:52
Autor: kaszpir
Tankowanie LPG w dniu wczorajszym ;)
>Kwestia tego, �e czyta�em i� ludzie odpalali na LPG przy -20 / -25 (!!!) -
>ciekaw jestem czy im reduktor zamrazaďż˝ w sekundďż˝ czy w dwie ;-)

Nie zamarzał ...

Sam przez pewien czas na BLOSie odpalałem od razu na LPG i nawet w
największe mrozy problemu nie było.
Samochód odpalał mi lepiej na LPG niż na benzynie (Nubira).

Ustawianie wysokiej temperatury przełączania na gaz jest spowodowane
bardzo czułymi na niskie temperatury wtryskami oraz "ochroną"
reduktora przez zbyt szybkim zużyciem ...

Tyle że przy cenach reduktorów (od 120zł) , taniej wyjdzie co kilka
lat wymieniać reduktor niż bez sensu spalać na ogrzanie benzynę ...

Data: 2010-01-26 03:54:09
Autor: kaszpir
Tankowanie LPG w dniu wczorajszym ;)
A wczoraj na �adnej stacji na kt�rej by�em nie sprzedawali LPG.

Tyle że to wynika z LENISTWA obsługujących dystrybutory ..
W przypadku benzyny i ropy klient sam się obsługuje i marznie ...

W przypadku LPG to pracownik stacji musi zatankować , a przy takim
mrozie często nie ma chętnego do tankowania ..

Wtedy robi się "awarię" , "brak LPG" , aby tylko się odczepili ...

Lepiej jest na małych stacyjkach , gdzie sprzedawcy zależy na ...
sprzedaży paliwa , a nie na sprzedazy hot-dogów , gazetek i itd a do
obsługi dystrybutora nie ma chętnego ...

Nie ma żadnego problemu z tankowaniem na takim mrozie ...

Chodzi tylko i wyłącznie o lenistwo obsługujących ...

Data: 2010-01-27 09:58:33
Autor: MM
Dnia 26-01-2010 o 12:54:09 kaszpir <kaszpir@tlen.pl> napisał(a):

A wczoraj na �adnej stacji na kt�rej by�em nie sprzedawali LPG.

Tyle że to wynika z LENISTWA obsługujących dystrybutory ..
W przypadku benzyny i ropy klient sam się obsługuje i marznie ...

Nie z lenistwa tylko z parametrów technicznych dystrybutora.

A wy się rozpisujecie że przy -30 jeździ się na gazie.

A mi chodzi o samą możliwość zatankowania tego paliwo.

Data: 2010-01-27 02:41:07
Autor: kaszpir
Tankowanie LPG w dniu wczorajszym ;)
Nie z lenistwa tylko z parametr�w technicznych dystrybutora.

Koło mojego miejsca zamieszkania są dwie stacje "krzaki" z LPG ;)

W poniedziałek (czy też wtorek) było u mnie temperatura -28 stopni i
widziałem samochody które tankowały LPG na tamtych stacjach ...

Stacje były normalnie otwarte , tyle że to malutkie stacyjki z tylko 1
pracownikiem i tam zawsze można LPG kupić ...

Tam nie ma "dziwnych" wywieszek "awaria" , "nieczynne" ...

Jedynie gazu się nie sprzedaje jak przyjeżdża cysterna ...

Data: 2010-01-26 16:04:27
Autor: Lagod
W dniu 2010-01-25 15:22, MM pisze:
[...]

A powiedzcie, jak to jest, czy koncerty sprzedające LPG zmieniają skład mieszanki w zależności od sezonu? Bo latem to oczywiście odpalisz na samym butanie, ale regulując udział proporcji propan/butan możemy uzyskać temperaturę wrzenia mieszanki powiedzmy -20 która to jest graniczną i może nie być prawnie przystosowana do handlu w zadanych warunkach. (można zapalić jednego papierosa, ale nie można sprzedawać po jednym papierosie ;-) )
Bogatszej mieszanki (więcej propanu który jest kaloryczniejszy i wrze w niższej temperaturze) dużym koncernom może się nie opłacać wprowadzać do produkować i dystrybuować dla kilku(nastu) dni w roku.
Czysto teoretycznie rozważam, bo nie dotyczy mnie problem.
--
____________________________________________________________MAT_______

Data: 2010-01-29 17:16:20
Autor: Plumpi
Tankowanie LPG w dniu wczorajszym ;)
Użytkownik "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hjuetd$33d$1news.onet.pl...

kiedy jest mocniejszy, w zimie czy lecie?

W zimie.

Potwierdzam.

Data: 2010-01-29 17:29:12
Autor: Lagod
Tankowanie LPG w dniu wczorajszym ;)
kiedy jest mocniejszy, w zimie czy lecie?
W zimie.
Potwierdzam.

Cieszę się że teoria się okazała zbieżna z praktyką.

--

Tankowanie LPG w dniu wczorajszym ;)