Tankujesz LPG na Shell - musisz wysiąść.

Data: 2010-01-25 18:41:38
Autor: teste
Tankujesz LPG na Shell - musisz wysiąść.
Jakież było moje zdziwienie, gdy podjechałem na stację Shell poprosiłem o zatankowanie LPG,a pan z obsługi mówi "Nie zatankuję do chwili gdy wszyscy pasażerowie nie opuszczą samochodu". Tak więc żona i dwuletnie dziecko musieli stać obok samochodu przy -17 stopniach do chwili jak gość nie zakończył tankowania.
Napisałem do Shell-a i taką dostałem odpowiedź:

********************************
"Szanowny Panie

Dziękuję za korespondencję.
Opisana przez Pana sytuacja, dotycząca prośby opuszczenia auta podczas tankowania LPG jest spowodowana wyłącznie troską o bezpieczeństwo wszystkich osób, także pasażerów i wynika ona bezposrednio z regulaminu firmy Shell.W przypadku tankowania LPG muszą być zachowane szczególne środki ostrożności.
W zalaczeniu dokument objasniajacy.

Z poważaniem

Szymon Gronski
Specjalista ds. Obsługi Klientów"
********************************

Dodam, że dokument w załączeniu, to niczym nie poparte jakieś pierdoły.

To było moje ostatnie tankowanie na stacji Shell.

Data: 2010-01-25 17:49:10
Autor: to
teste wrote:

To było moje ostatnie tankowanie na stacji Shell.

Raczej się nie popłaczą, nikt nie lubi klientów składających skargi z błahych powodów i zawracających głowę o bzdury...

--
cokolwiek

Data: 2010-01-25 18:55:59
Autor: teste
to pisze:
teste wrote:

To było moje ostatnie tankowanie na stacji Shell.

Raczej się nie popłaczą, nikt nie lubi klientów składających skargi z błahych powodów i zawracających głowę o bzdury...

Ja też płakał nie będę i uszu po sobie jak dupek składał też nie będę. Jak ktoś jest ciulem, to będzie wyprowadzał rodzinkę w związku z ignoranckim rozporządzeniem pana specjalisty od BHP firmy Shell.

Data: 2010-01-25 19:02:23
Autor: Pan Piskorz
Tankujesz LPG na Shell - mus isz wysiąść.
ignoranckim rozporządzeniem pana specjalisty od BHP firmy Shell.

sam jesteś ignorancki,
myślisz po co są pomarańczowe tablice na cysternach i autach przewożących butle z gazem?
po co są zakazy i proponowane trajektorie dla tego typu aut w miastach?

użytkujesz szmelc to się do tego przyzwyczaj wraz z rodziną
P.

Data: 2010-01-25 19:11:44
Autor: teste
Pan Piskorz pisze:
ignoranckim rozporządzeniem pana specjalisty od BHP firmy Shell.

sam jesteś ignorancki,
myślisz po co są pomarańczowe tablice na cysternach i autach przewożących butle z gazem?
Żebyś nie pchał się z petem do korka wlewu.

po co są zakazy i proponowane trajektorie dla tego typu aut w miastach?
Aby podczas wypadku nie wyp### kilka blokĂłw lub domĂłw w powietrze.

użytkujesz szmelc to się do tego przyzwyczaj wraz z rodziną

Skąd wiesz, że szmelc ?

Data: 2010-01-25 19:44:05
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Mon, 25 Jan 2010 19:02:23 +0100, Pan Piskorz napisał(a):

sam jesteś ignorancki,
myślisz po co są pomarańczowe tablice na cysternach i autach przewożących butle z gazem?
po co są zakazy i proponowane trajektorie dla tego typu aut w miastach?

 Sugerujesz, że jeździ cysterną do przewozu LPG?

użytkujesz szmelc to się do tego przyzwyczaj wraz z rodziną

 Trollujesz czy serio piszesz?

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2010-01-25 22:37:49
Autor: moje_przedmioty

Użytkownik "Pan Piskorz" <piskorz1@buziaczek.pl> napisał w wiadomości news:hjkmbh$9gr$1inews.gazeta.pl...
[...]

A ty myślisz że jak coś pierdolnie a rodzinka będzie stała obok auta to cos z ich punktu widzenia zmieni??
Nie sądzę.

Data: 2010-01-26 08:42:44
Autor: Wojtekk

Użytkownik "moje_przedmioty" <moje_przedmioty@interia.pl> napisał w wiadomości news:hjl3ki$7s9$1nemesis.news.neostrada.pl...

A ty myślisz że jak coś pierdolnie a rodzinka będzie stała obok auta to cos z ich punktu widzenia zmieni??
Nie sądzę.
LPG to nie jest bomba. Najpierw jest ryzyko pożaru nie wybuchu butli. Dopiero nie ugaszony na czas pożar może spowodować wybuch butli i to też nie zawsze. Zapłon oparów w bagażniku lub pod autem może być groźny dla osób będących w aucie, ale kilka metrów od auta już będzie znacznie bezpieczniej.

Pozdrawiam
Wojtek

Data: 2010-01-26 09:11:39
Autor: gosmo
[...]

Mój szmelc ma 30kkm przebiegu i 2 lata za sobą ;) Rozumiem, że na cysternach z benzyną nie ma ostrzeżeń ;)

Data: 2010-01-26 00:53:02
Autor: to
teste wrote:

Ja też płakał nie będę i uszu po sobie jak dupek składał też nie będę.

Właśnie to robisz, zamiast zachować się jak normalny człowiek i pojechać na inną stację, skoro Shell Ci nie odpowiada, to składasz jakieś durne skargi i płaczesz na newsach.

Jak ktoś jest ciulem, to będzie wyprowadzał rodzinkę w związku z
ignoranckim rozporządzeniem pana specjalisty od BHP firmy Shell.

Bardzo prawdopodobne, że ten wymóg jest skutkiem działalności innego pieniacza, który w odwecie za wyimaginowane krzywdy zasypał Shella skargami czy pozwami przeciwnymi do Twoich.

--
cokolwiek

Data: 2010-01-25 20:36:04
Autor: ToM

Użytkownik "to"  napisał w wiadomości
Raczej się nie popłaczą, nikt nie lubi klientów składających skargi z
błahych powodów i zawracających głowę o bzdury...

co do traktowania klientów to bym się nie zgodził..

zgłosiłem na bp idiotyzm z montowaniem fotokomórki reagującej na ruch i zapalającej światło w toalecie, które w połowie .. gasło. Ot oszczędność wymyślili.
po jednym zgłoszeniu zdemontowali :)
więc nadal tam tankuję.
tom

Data: 2010-01-26 13:24:38
Autor: kamil

"ToM" <glurb@tnijpoczta.onet.pl> wrote in message news:hjkrr8$pvp$1news.onet.pl...

[...]

Bo do toalety na stacjach wpada sie na pol minuty, a nie czyta dziela zebrane Lenina..

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-01-26 20:02:46
Autor: to
Tankujesz LPG na Shell - musisz wysiąść.
ToM wrote:

zgÂłosiÂłem na bp idiotyzm z montowaniem fotokomĂłrki reagujÂącej na ruch i
zapalaj¹cej œwiat³o w toalecie, które w po³owie .. gas³o. Ot oszczêdnoœÌ
wymyÂślili.
po jednym zgÂłoszeniu zdemontowali :) wiĂŞc nadal tam tankujĂŞ.

Bo to była racjonalna uwaga zgłoszona we właściwe miejsce.

--
cokolwiek

Data: 2010-01-26 13:22:49
Autor: kamil

"to" <to@abc.xyz> wrote in message news:4b5dd996$1news.home.net.pl...
teste wrote:

To było moje ostatnie tankowanie na stacji Shell.

Raczej się nie popłaczą, nikt nie lubi klientów składających skargi z
błahych powodów i zawracających głowę o bzdury...

Co ciekawe, poza polska na stacjach Shella mozna samemu LPG tankowac i nikt wtedy nie zawraca kierowcy glowy jakimis bzdurnymi regulaminami.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-01-26 20:02:19
Autor: to
kamil wrote:

[...]

Może u nas są inne przepisy?

--
cokolwiek

Data: 2010-01-25 18:56:58
Autor: Pan Piskorz
Tankujesz LPG na Shell - musisz wysiąść.
Dodam, że dokument w załączeniu, to niczym nie poparte jakieś pierdoły.

To było moje ostatnie tankowanie na stacji Shell.

A czy poruszony bezpieczeństwem swoich najbliższych nie mogłeś zatankoać benzyny?

A ktoś cię zmusza do tankowania tam?
Swoją drogą koleś miał rację,
bardzo często auta z lpg śmierdzą gazem same z siebie.

LPG to akceptacja samochodowego dziadostwa,
być może jest to oszczędność,
ale okupiona konieczności akceptacji szeregi problemów,
w tym śmierci silnika.

P.

Data: 2010-01-25 18:39:35
Autor: go!

"Pan Piskorz" <piskorz1@buziaczek.pl> wrote in message news:hjkm1d$8cc$1inews.gazeta.pl...

A ktoś cię zmusza do tankowania tam?
Swoją drogą koleś miał rację,

Koles nie mial racji.
Jakby teste chcialo cos wybuchnac w aucie, albo w instalacjach stacji paliw (o tym jakos nikt nie wspomnial), to nic by go nie uratowala odleglosc 0.5 m od tankowanego samomochodu. Ani jego, ani rodziny, ani madrego pana w kombinezonie ze znajomoscia Shellowego BHP.
Przepis jest tak samo debilny jak zakaz tankowania gazu samodzielnie przez kupujacych. W Holandii nikomu z powodu braku podobnych debilizmow sie krzywda nie dzieje... no ale tam moze nie musza walczyc z bezrobociem i stwarzac sztucznych miejsc pracy, ktore sa kolejnym czynnikiem podnoszacym cene polskich, nie tanich paliw

Data: 2010-01-25 12:45:47
Autor: PJ
[...]

nie ta bajka, Holendrzy to mięczaki, prawdziwy twardziel tankuje LPG z
komora w ręce i petem w ustach :-)

P.

Data: 2010-01-25 19:04:27
Autor: J.S
[...]

Ale to Twoje zdanie czy może czymś poparte bo moje zdanie jest zupełnie inne.....

Data: 2010-01-25 19:20:36
Autor: teste
Pan Piskorz pisze:

Swoją drogą koleś miał rację,
bardzo często auta z lpg śmierdzą gazem same z siebie.
Bardzo często ? Masz jakieś statystyki ?
"Parkinsony" bardzo często śmierdzą ropą. Silniki bardzo często śmierdzą olejem. Benzyniaki bardzo często śmierdzą benzyną.

LPG to akceptacja samochodowego dziadostwa,
Pierwsze larum w taki sposób podnosi biedota, której nie stać na instalację i przemawia w ich zdaniach zazdrość, zawiść, że muszą i tak bulić za paliwo.

w tym śmierci silnika.
Boże !  Wystarczy spojrzeć nawet do wiki aby się dowiedzieć, że jest to bzdura. Nie wspomnę, żeby sprawdzić opracowania naukowe. Ale nieuk podpowie nieukowi, a nieuk nie sprawdzi, bo po co i tak klepie dalej w łańcuszku ciemnoty.

Data: 2010-01-25 19:46:47
Autor: mirek

Użytkownik "teste" <teste@XSAPMX.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hjkndp$dbq$1inews.gazeta.pl...
Pan Piskorz pisze:

[...]

hahah nie stać na instalacje...dobre!

a na paliwo w takim razie ich stac?

filozof z Ciebie

Data: 2010-01-25 20:13:46
Autor: P_ablo
Użytkownik "mirek" <antySpam@Spam.com> napisał w wiadomości news:hjkouc$1cam$1news2.ipartners.pl...

a na paliwo w takim razie ich stac?

nawet na 2 x wiecej....

Picasso

Data: 2010-01-25 20:25:41
Autor: teste
Pan Piskorz pisze:

[...]

Za 9 klocków, to niejeden fan PB plujący na LPG kupuje samochód.

Data: 2010-01-27 09:26:03
Autor: Massai
teste wrote:

mirek pisze:
>Użytkownik "teste" <teste@XSAPMX.gazeta.pl> napisał w wiadomości

Za 9 klocków, to niejeden fan PB plujący na LPG kupuje samochód.

Łał, niesamowite, za 9 klocków.

Nono, krezus się nam objawił.

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-01-26 11:58:46
Autor: Shadowchaser
On 1/25/2010 7:20 PM, teste wrote:
Pan Piskorz pisze:
w tym śmierci silnika.
Boże ! Wystarczy spojrzeć nawet do wiki aby się dowiedzieć, że jest to
bzdura.

Tia, wiki to jest bardzo dobre zrodlo wiedzy, gdzie tylko prawdziwi eksperci moga zamiescic informacje;) Co do tematu, to nie bede komentowal, bo to nie ma sensu (milosnicy gazu w Polsce musza byc, bo to jednak biedny kraj). Sam mialem dwa samochody z instalacja gazowa, raczej nie odczulem, zeby cos sie zlego dzialo z silnikiem. Ale teraz jak stac mnie na jazdze na beznynie juz nigdy nie chce tego wynalazku, jedyny plus to "nizsze" koszty eksploatacji, co przy dluzszym jezdzeniu nie zawsze jest prawda.

Data: 2010-01-25 19:37:08
Autor: j
Tankujesz LPG na Shell - musisz wysiąść.
LPG to akceptacja samochodowego dziadostwa,
być może jest to oszczędność,
ale okupiona konieczności akceptacji szeregi problemów,
w tym śmierci silnika.

Brałeś już dziś swoje lakarstwa ?

--
yaro

Data: 2010-01-26 09:22:56
Autor: Lukasz W.
[...]

po tych dwóch wczorajszych postach widać że nie :)
ale umilkł więć już chyba wziął i troll mu się wyłączył

L.W.

Data: 2010-01-25 19:45:36
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Mon, 25 Jan 2010 18:56:58 +0100, Pan Piskorz napisał(a):

A czy poruszony bezpieczeństwem swoich najbliższych nie mogłeś zatankoać benzyny?

 Ach te wybuchające auta z LPG... Tylko gdzie one są?

bardzo często auta z lpg śmierdzą gazem same z siebie.

 Tzn konkretnie jak często?

ale okupiona konieczności akceptacji szeregi problemów,
w tym śmierci silnika.

 Ale wiesz, że jeżdżenie na benzynie też prowadzi do śmierci silnika?

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2010-01-26 15:13:22
Autor: Jakub Witkowski
Borys Pogoreło pisze:

ale okupiona konieczności akceptacji szeregi problemów,
w tym śmierci silnika.

 Ale wiesz, że jeżdżenie na benzynie też prowadzi do śmierci silnika?

Ależ koledzy! Apeluję: popierajcie w całej rozciągłości te piskorzowe
opinie o LPG. Zwłaszcza w okresie deficytów gazu.

Data: 2010-01-25 20:12:39
Autor: P_ablo
Użytkownik "Pan Piskorz" <piskorz1@buziaczek.pl> napisał w wiadomości news:hjkm1d$8cc$1inews.gazeta.pl...
[...]

Trolujesz czy naprawde jestes "gupi" ?

Picasso

Data: 2010-01-25 19:10:06
Autor: Leszek Kowalski

Użytkownik "teste" <teste@XSAPMX.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hjkl4m$5a8$1inews.gazeta.pl...
[...]

Być może wynika to z jakiegoś rozporządzenia. Na BP też jest informacja iż podczas tankowania samochodu, w pojeździe może znajdować się tylko kierowca. Pewnie względy bezpieczeństwa. Tak samo tankujący gaz może sprawdzić czy butla ma ważną legalizację.

Zazwyczaj tego się nie stosuje. Widocznie pan Cię obsługujący miał gorszy dzień. Jednak w przypadku gdyby coś się stało (uszkodzenie wielozarowu, wyciek gazu do kabiny) miałbyś pewnie pretensje do Shella - dlaczego pozwolili zostać pasażerom w pojeździe. I tak źle i tak niedobrze...

Leszek Kowalski

Data: 2010-01-25 19:24:43
Autor: teste
Leszek Kowalski pisze:

Pewnie względy bezpieczeństwa. Tak samo tankujący gaz może sprawdzić czy butla ma ważną legalizację.
Oj, to by było i jest dla mnie zrozumiałe.

[...]

Coś w tym co piszesz jest. Nie mniej z takim podejściem powinno się wysiadać przy tankowaniu np. PB. Większość pojazdów bak ma umieszczony pod siedzeniem tylnym, a na nim dostępny z kabiny dekiel z przewodami paliwowymi. Co się stanie jak będzie nie szczelny ? A pewno widziałeś jak ta część baku nieraz wygląda.

Data: 2010-01-25 20:04:54
Autor: Leszek Kowalski

Użytkownik "teste" <teste@XSAPMX.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hjknlf$e1j$1inews.gazeta.pl...
Leszek Kowalski pisze:

[...]

W baku panuje ciśnienie atomoseryczne, a w zbiorkniku LPG kilka dobrych atmosfer. Teoretycznie okolice wielozaru powinny być odizolowane od kabiny i w razie "W" (czyli rozszczelnienia wielozarowu) cały gaz powinien iść pod auto - ale to tylko teoria, bo już wiele instalek LPG trzymających się na słowo honoru widziałem. Między noPb a LPG jest ta różnica iż w przypadku pierwszwgo zawsze mamy fabryczna instalację, a przypadku drugiego wszelke druciarsto jest dozwolone. Już przecież była akcja, jak pan sobie na stacji tankował gaz i okazało się że butli nie ma w samochodzie. 30 litrów gazu poszło do bagażnika - nie muszę chyba mówic jakie skutki może to mieć dla osób przebywających w kabinie samochodu.

Wybuchające butle gazowe to mit, przepisy też nie są do końca logiczne. Z jednej strony kładziemy duży nacisk na bezpieczeństwo (poduszki powietrzne, testy Euro NCAP,etc), ale jak coś co może nam uratować zdrowie lub życie, ale wymaga poświęceń (vide wyjście z tankowanego auta) to już wielki problem jest.

Nie podoba Ci się Shell i jego procedury to nie tankuj tam. Na stacji "U Zdzisia" pewnie nie ma takich problemów - ale w razie sytuacji niebezpiezpiecznej autor wątku może mieć wtedy pretensje tylko do samego siebie.

Leszek Kowalski

Data: 2010-01-25 22:29:47
Autor: Adam 'Adak' Kępiński
Tankujesz LPG na Shell - musisz wysiąść.
Tak samo
tankujący gaz może sprawdzić czy butla ma ważną legalizację.

Tzn. przepraszam jak to robi?
Z tego co wiem, to homologacja i data jest na DODATKOWYM dokumencie, którego właściciel nie ma obowiązku wozić ze sobą, a tenże przydaje się raz do roku, gdy auto ma przejść badanie techniczne.
Więc?
Nie wezmę ze sobą, to nie zatankuję?

--
Adam 'Adak' Kępiński    adak61@tlen.pl    GG: 1004327

Data: 2010-01-26 08:54:50
Autor: Wojtekk

Użytkownik "Adam 'Adak' Kępiński" <adak@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hjl2gf$fq5$1news.onet.pl...
[...]

Ta data jest również nabita na butli.
Na badaniu technicznym diagnosta może sprawdzić czy ta data z dokumentu zgadza się z tą z butli.

Pozdrawiam
Wojtek

Data: 2010-01-26 19:57:54
Autor: Leszek Kowalski
[...]

Jak już wspomniano w dyskusji, "data ważności jest nabita na butli" (wraz z jej pojemnościa, dopuszczalnym stopniem napełnenia i nazwą producenta). Każdy kij ma dwa końce - jeżeli na CPN-ie nalano by Ci gazu do "nieważnej" butli i w coś by się stało; to pewnie po lekturze internetu zrobiłbyś dym na stacji w stylu "dlaczego nikt nie sprawdził czy z moją butlą jest wszystko OK". Polak potrafi kombinować i akceptować tylko te przepisy które są dla niego korzystne.

Leszek Kowalski

Data: 2010-01-26 15:20:04
Autor: Jakub Witkowski
Leszek Kowalski pisze:

> [...]

> Widocznie pan Cię obsługujący miał gorszy

Zwyczajnie mu się nie chciało nalewać, mróz przecież że ho..ho.
Patrzy: w środku auta kobieta z dzieckiem, więc kalkuluje, że po
tekście jak wyżej na bank trzasną tylko drzwiami i sobie pojadą.

A tu zonk: mąż każe jednak rodzince wysiadać...!

Data: 2010-01-25 20:15:15
Autor: DoQ
teste pisze:

Dodam, że dokument w załączeniu, to niczym nie poparte jakieś pierdoły.

Jak ci zabronia parkowac w garazu podziemnym to tez zaprotestujesz?

To było moje ostatnie tankowanie na stacji Shell.

Tylko czekac az Shell oglosi upadlosc...

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-01-25 20:31:05
Autor: teste
DoQ pisze:
teste pisze:

Dodam, że dokument w załączeniu, to niczym nie poparte jakieś pierdoły.

Jak ci zabronia parkowac w garazu podziemnym to tez zaprotestujesz?

Parkuję, bo przepisy mówią o _używaniu_ instalacji gazowych w pomieszczeniach. Prawo budowlane :) W garażach używa się instalacji PB.
No i niektórzy strażacy twierdzący, że chodzi o bezpieczeństwo, bo LPG jest cięższy od powietrza i zbiera się na dole. A benzyna pewno leci do nieba :)

Data: 2010-01-25 22:30:21
Autor: Adam 'Adak' Kępiński
Tankujesz LPG na Shell - musisz wysiąść.
A benzyna
pewno leci do nieba :)

Tak się składa, że opary właśnie tak robią...

--
Adam 'Adak' Kępiński    adak61@tlen.pl    GG: 1004327

Data: 2010-01-26 09:02:15
Autor: Wojtekk

Użytkownik "Adam 'Adak' Kępiński" <adak@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hjl2hg$fut$1news.onet.pl...
A benzyna
pewno leci do nieba :)

Tak się składa, że opary właśnie tak robią...

Do tego można jeszcze dołożyć fakt, że benzyna paruje na tyle wolno w porównaniu z wydajnością nawet słabej wentylacji, że raczej są minimalne szanse na powstanie mieszanki wybuchowej. LPG jest w butli pod ciśnieniem, może się szybko wydobywać, gromadzi się przy podłożu co utrudnia odprowadzanie go przez wentylację.

Pozdrawiam
Wojtek

Data: 2010-01-27 00:13:44
Autor: J.F.
Tankujesz LPG na Shell - musisz wysišœć.
On Tue, 26 Jan 2010 09:02:15 +0100,  Wojtekk wrote:
Użytkownik "Adam 'Adak' Kępiński" <adak@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
A benzyna pewno leci do nieba :)
Tak się składa, że opary właśnie tak robią...

Opary benzyny ?
Do tego można jeszcze dołożyć fakt, że benzyna paruje na tyle wolno w porównaniu z wydajnością nawet słabej wentylacji, że raczej są minimalne szanse na powstanie mieszanki wybuchowej.

Benzyna wcale tak wolno nie paruje.
Mam tylko watpliwosci co do wybuchowych wlasciwosci - byc moze wybuch
bedzie slaby. W koncu cylindry i tloki wytrzymuja.

J.

Data: 2010-01-27 11:27:05
Autor: Wojtekk
Tankujesz LPG na Shell - musisz wysiš?ć.

On Tue, 26 Jan 2010 09:02:15 +0100,  Wojtekk wrote:

Benzyna wcale tak wolno nie paruje.
No tak, ale mimo wszystko wolniej niż LPG.

Mam tylko watpliwosci co do wybuchowych wlasciwosci - byc moze wybuch
bedzie slaby. W koncu cylindry i tloki wytrzymuja.
W cylindrach jest mała dawka i detonacja jest ograniczona przez LO.
W otwartej przestrzeni to raczej będzie spalanie. Wybuch jest związany z dużym ciśnieniem.

Pozdrawiam
Wojtek

Data: 2010-01-25 20:30:09
Autor: bartekkr
Tankujesz LPG na Shell - musisz wysiąść.
Użytkownik "teste" <teste@XSAPMX.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hjkl4m$5a8$1inews.gazeta.pl...
To było moje ostatnie tankowanie na stacji Shell.

Polecam Tesco. Podjezdzasz, otwierasz okno, mowisz - do pelna, podjezdzasz do kasy - placisz. W ogole nie trzeba wysiadac z auta, wszystko przez okno sie robi, Ameryka normalnie :)

Data: 2010-01-25 20:55:06
Autor: P_ablo
Użytkownik "bartekkr" <krabar@gmail.com> napisał w wiadomości news:hjkrk7$pc6$1news.onet.pl...

podjezdzasz  do kasy - placisz. W ogole nie trzeba wysiadac z auta,
wszystko przez okno  sie robi, Ameryka normalnie :)

Na Auchan to samo - i to wlasnie uwielbiam w LPG, szczegolnie przy temperatuarach grubo ponizej zera :)

Picasso

Data: 2010-01-25 20:37:06
Autor: Marcin Stankiewicz
Tankujesz LPG na Shell - musisz wysiąść.
Dnia Mon, 25 Jan 2010 18:41:38 +0100, teste na pl.misc.samochody
napisał(a):

Tak więc żona i dwuletnie dziecko musieli stać obok samochodu przy -17 stopniach do chwili jak gość nie zakończył tankowania.

Że się tak zapytam - bierzesz przykład z Weroniki i rodzina pilnuje Ci samochodu ;-) ?

Nie było tam przypadkiem jakiegoś budynku z kasami, kawą, małym sklepem ? Zdecydowanie przyjemniej i cieplej ;-)

Ja nigdy nie czekam przy samochodzie, tylko parkuję pod dystrybutorem,
wchodzę do środka, grzecznie się witam i proszę o zatankowanie - przy
okazji przejrzę sobie pierwsze strony gazet/czasopism, czasem coś nawet
kupię. --
"Najbardziej wyślizgany jest pierwszy szczebel kariery."

Data: 2010-01-25 21:37:36
Autor: boropi
[...]

Ech ci emeryci, mnóstwo wolnego czasu i kieszonkowe co miesiąc ;)

boropi

Data: 2010-01-25 21:57:27
Autor: Marcin Stankiewicz
Tankujesz LPG na Shell - musisz wysiąść.
Dnia Mon, 25 Jan 2010 21:37:36 +0100, boropi na pl.misc.samochody
napisał(a):

Ech ci emeryci, mnóstwo wolnego czasu i kieszonkowe co miesiąc ;)

Że niby ja ;-) ? Do emerytury mam jeszcze jakieś 32 lata ...

I wcale to dłużej nie trwa. Używanie dzwonka do przywołania powoduje, że czasami mają lekką zwłokę - jak wejdę i poproszę to zaraz wychodzą.
Do środka i tak muszę wejść - żeby zapłacić - a w trakcie tankowania
poprzeglądam sobie co nieco. Dodatkowo, jak jest kolejka do kasy, to od razu w niej staję - dzięki temu, zaraz po zatankowaniu, jestem już przy samej kasie, płacę i wychodzę. A tak to musiałbym odstać swoje.  --
"Jedynym sposobem pozbycia się pokusy jest uleganie jej. Oscar Wilde (1856
- 1900)"

Data: 2010-01-26 13:27:53
Autor: kamil

napisał(a):

[...]

I za kazdym razem wypinasz spiace 2-letnie dziecko, ubierasz i wleczesz na podwojne espresso. Na newsach tez piszesz czekajac, az pan zatankuje? Bo ja pewnie nie zdazylbym telefonu poszukac przez ten czas.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-01-26 15:00:24
Autor: Marcin Stankiewicz
Tankujesz LPG na Shell - musisz wysiąść.
Dnia Tue, 26 Jan 2010 13:27:53 -0000, kamil na pl.misc.samochody
napisał(a):

I za kazdym razem wypinasz spiace 2-letnie dziecko, ubierasz i wleczesz na podwojne espresso.

Primo : jeśli jest to trasa, to traktuję to jako zaplanowany postój i nie
widzę nic dziwnego w tym, że wychodzimy z samochodu.

Secundo : jeśli mówimy o typowej jeździe po mieście, to na stację trafiam
sam :)

Na newsach tez piszesz czekajac, az pan zatankuje?

A skąd Ci to przyszło do głowy ? Czyżby stąd, że nie masz nic innego do
napisania ?

Bo ja pewnie nie zdazylbym telefonu poszukac przez ten czas.

Strasznie małą butlę musisz mieć skoro jej zatankowanie trwa 5 sek. - bo
tyle trwa zlokalizowanie telefonu. Tankowanie butli 40l. od stanu min. do pełna to jakieś 2-3 min. ?
Zdecydowanie wystarczająca ilość czasu na to co przeważnie robię :)

"Nic nie jest prawdą, wszystko wolno. Frederich Nietzsche (1844 - 1900)"

Data: 2010-01-26 14:42:04
Autor: kamil
napisał(a):

[...]

Mam prosbe - przestan dorabiac ideologie do tak prostej czynnosci, jak zatankowanie pojazdu.
Tankowanie butli 40l. od stanu min. do pełna to jakieś 2-3 min. ?
Zdecydowanie wystarczająca ilość czasu na to co przeważnie robię :)

55l benzyny to tez jakies 2-3 minuty. Jakies 10 razy wiecej zajmie mi uspokojenie trzylatki po przymusowym budzeniu i wyciaganiu na mroz. Ja niestety nie planuje wizyt na stacji z tygodniowym wyprzedzeniem, czasem bywa ze zajezdzam tam nawet po calodniowej wycieczce z rodzina (wiem, moja wina, powinienem byl zrobic przerwe na lurowata kawe i hot-doga, albo jechac sam). Nie widze potrzeby wstepowania do kawiarni i poogladania kolorowych pisemek za kazdym razem.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-01-26 16:09:39
Autor: Marcin Stankiewicz
Tankujesz LPG na Shell - musisz wysiąść.
Dnia Tue, 26 Jan 2010 14:42:04 -0000, kamil na pl.misc.samochody
napisał(a):

Mam prosbe - przestan dorabiac ideologie do tak prostej czynnosci, jak zatankowanie pojazdu.

Ale to dla Ciebie jest na tyle skomplikowana, że musisz o tym powiadamiać mailowo centralę firmy na stacji której tankowałeś.

Dla mnie jest to prosta i nie wymagająca zbytniego angażowania
emocjonalnego ani umysłowego sytuacja. Mam gdzieś czy obsługa stacji będzie miała zły czy dobry humor, będzie miła czy nie. Jeśli mi się coś nie spodoba, to najwyżej nie będę już tej stacji odwiedzał.
55l benzyny to tez jakies 2-3 minuty.

To jak w końcu - tankowałeś LPG czy NoPb ?

Jakies 10 razy wiecej zajmie mi uspokojenie trzylatki po przymusowym budzeniu i wyciaganiu na mroz.

Zdecyduj się - 2 lata czy 3 ? Jeśli masz problem z uspokojeniem 3latka po obudzeniu go, to może wypadałoby zmienić metody wychowawcze ?
Ja niestety nie planuje wizyt na stacji z tygodniowym wyprzedzeniem, czasem bywa ze zajezdzam tam nawet po calodniowej wycieczce z rodzina

Ja też nie :) Ograniczam się do spoglądania od czasu do czasu na wskaźnik poziomu.

Skoro całodniowa wycieczka przy -20 nie jest dla Ciebie problemem, to przecież 2 min. postój podczas tankowania nie powinien być tym bardziej. Bo przecież całego tego czasu nie spędziłeś w samochodzie ? A jeśli tak, to gratuluję :)

(wiem, moja wina, powinienem byl zrobic przerwe na lurowata kawe i hot-doga, albo jechac sam).

Dramatyzujesz :) Ale cóż, jak nie ma co się napisać, to pisze sie byle co.

Nie widze potrzeby wstepowania do kawiarni i poogladania kolorowych pisemek za kazdym razem.

I za każdym razem nie widzisz potrzeby płacenia - i tak musisz tam wejść, i tak - to tak abstrahując od tego co ja napisałem, a czego Ty nie zrozumiałeś - nic o "wstempowaniu" ani oglądaniu kolorowych pisemek nie pisałem. Wspomniałem o wstępowaniu do budynku, gdzie kawa *też* jest ( może ktoś ma ochotę ), i przejrzeniu *pierwszych* stron - może akurat będzie tam coś, co mnie zainteresuje.

Dorabianie ideologii i przejaskrawianie faktów jest naturalną cechą ludzi nie umiejących skupić się na temacie oraz takich, którzy to za
wszelką cenę muszą mieć rację. Ponieważ dostatecznie wykazałeś swoje umiejętności i zapędy w tym zakresie, to pozwolisz, że na następnego Twojego posta pozwolę sobie nie odpisać - czyli : jak dla mnie to EOT.

"Są ludzie, którzy tak bardzo wychwalają swój kraj, jak gdyby chcieli go
sprzedać."

Data: 2010-01-26 15:34:13
Autor: kamil
"Marcin Stankiewicz" <e-mail@w.sigu.invalid> wrote in message news:1nl0uiy8jznbq.17ew6ho7zmo2i$.dlg40tude.net...

To jak w końcu - tankowałeś LPG czy NoPb ?

Nie tankuje LPG, ale mnie tez dziwia idiotyczne przepisy obowiazujace jedynie w Polsce (i to nawet nie na wszystkich stacjach, jak widac) dyktowane ponoc bezpieczenstwem.

Zdecyduj się - 2 lata czy 3 ? Jeśli masz problem z uspokojeniem 3latka
po obudzeniu go, to może wypadałoby zmienić metody wychowawcze ?

Jesli masz problem ze zrozumieniem prostych tekstow, moze nalezalo by dolaczyc do jakiejs grupy 3-latkow i uczyc sie rozpoznawania liter od nowa?

[...]

Mnie moze zainteresuje, ale dlaczego mialo by interesowac czyjas rodzine zmuszana do opuszczenia samochodu w imie (uwaga, skup sie, bo nie bede trzeci raz powtarzac) wyimaginowanego bezpieczenstwa dotyczacego jedynie jednej sieci stacji i tylko w polsce?

[...]

Otoz to - swietnie to ujales moj drogi kolego. Dorabiasz ideologie o marnowaniu czasu na kawie i przegladaniu pisemek przez cala rodzine, ktora mogla by w tym czasie spokojnie czekac w samochodzie, az zaplacisz i pojedziecie dalej.

Z mojej stony EOT.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-01-26 17:40:55
Autor: Marcin Stankiewicz
Tankujesz LPG na Shell - musisz wysiąść.
Dnia Tue, 26 Jan 2010 15:34:13 -0000, kamil na pl.misc.samochody
napisał(a):

Miałem nie odpisywać, ale :

Nie tankuje LPG,

To nie wypowiadaj się na temat czegoś, czego nie doświadczasz.

ale mnie tez dziwia idiotyczne przepisy

pl.pregierz

obowiazujace jedynie w Polsce (i to nawet nie na wszystkich stacjach, jak widac)

Obowiązują na wszystkich - a, że nie wszystkie podchodzą do nich tak jak winni, to już inna sprawa.

Jesli masz problem ze zrozumieniem prostych tekstow, moze nalezalo
by dolaczyc do jakiejs grupy 3-latkow i uczyc sie rozpoznawania liter od nowa?

<cite> I za kazdym razem wypinasz spiace 2-letnie dziecko
</cite>

<cite> Jakies 10 razy wiecej zajmie mi uspokojenie trzylatki
</cite>

Zdecyduj się. I tak poza tym - OP nie pisał nic o budzeniu - to już Twoja inwencja. Jeśli zareagowanie inaczej niż histerycznie
na taką sytację* przerasta Cię, to nie pakuj się nigdy w LPG.

Do reszty się nie odnoszę, bo nie ma sensu :)

*w dodatku raczej bardzo nietypowej, a na pewno nie występującej często.

"Kobieto ! puchu marny ! ty wietrzna istoto ! Adam Mickiewicz"

Data: 2010-01-26 17:23:39
Autor: kamil
napisał(a):

Miałem nie odpisywać, ale :

Nie tankuje LPG,

To nie wypowiadaj się na temat czegoś, czego nie doświadczasz.

To jest Usenet, tu sie teoretyzuje i ciagnie glupie dyskusje przez tydzien. Co zreszta sam robisz, mimo deklaracji ignorowania moich dalszych wypowiedzi, proponuje wiec temat zakonczyc i jesli ktos lubi stac na mrozie - jego sprawa, a jesli ktos nie widzi powodu dla idiotycznych przepisow - niech jedzie na inna stacje.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-01-26 15:23:35
Autor: Jakub Witkowski
napisał(a):

[...]

Zaplanowany postój na stacji benzynowej? Chyba tak sobie racjonalizujesz... :)

Data: 2010-01-26 15:41:02
Autor: Marcin Stankiewicz
Tankujesz LPG na Shell - musisz wysiąść .
Dnia Tue, 26 Jan 2010 15:23:35 +0100, Jakub Witkowski na pl.misc.samochody
napisał(a):

Zaplanowany postój na stacji benzynowej? Chyba tak sobie racjonalizujesz... :)

Rozumiem, że dla Ciebie wizyta na stacji benzynowej jest zaskoczeniem :) ?

Jak jadę gdzieś dalej, *z rodziną*, to postój raz na 3-4h to samo dobro -
zresztą, kiedyś już był o tym wątek i nawet coś tam pisałem. Nie wiem na
jakich Ty stacjach tankujesz, ale tam gdzie ja trafiam, to otoczenie jest
raczej przyjemne - zresztą na takie krótkie postoje po 5-10 min. nie
potrzeba wiele, ot toaleta z której można skorzystać ... jakiś stolik przy
którym można usiąść, napić się herbaty/kawy/soku/whatever, może nawet coś
zjeść ( nie wiem czy zauważyłeś, ale przy sporej ilości stacji benzynowych
istnieją różnego rodzaju jadłodajnie - jedne lepsze, drugie gorsze, ale w
sumie nie trzeba nigdzie indziej się zatrzymywać w razie czego* )

* mam na myśli niesprzyjające warunki pogodowe, czyli śnieg, deszcz, mróz.

"Miłość pozwala widzieć to, czego inni nie widzą. Quoist Michel"

Data: 2010-01-27 10:53:03
Autor: Jakub Witkowski
napisał(a):

[...]

Ja po prostu robię postoje najczęściej w miejscach, które dobrze znam,
gdzie wiem, że można dobrze zjeść, w miłym otoczeniu, skorzystać z toalet
mających nienaganne warunki sanitarne itd.
Natomiast na stacjach - tankuję.
Zatem jeśli uda się nie wysiadać z auta, nie stać w kolejce (nie wspominam
nawet o wyjmowaniu na mrozie dziecka z auta!) i załatwić wszystko przez
uchyloną szybę w 3 minuty, to jest poważna zaleta. Te warunki spełniają
wyłącznie małe stacje LPG.

Data: 2010-02-01 11:47:11
Autor: Gotfryd Smolik news
Tankujesz LPG na Shell - musisz wysiąść.

Data: 2010-01-25 21:31:06
Autor: Michal
[...]

a mi kiedys na shelu opdmowili zatankowania lpg w czasie deszczu
(wg. obslugi to byla burza) ze niby wyladowania atmosferyczne itd.
ale na orelnie kawalek dalej juz nie odmowili :-)

M __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 4805 (20100125) __________

Data: 2010-01-25 20:32:44
Autor: Waldek Godel
Dnia Mon, 25 Jan 2010 21:31:06 +0100, Michal napisał(a):

__________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 4805 (20100125) __________

a mógłbyś proszę coś zrobić z tym spamem reklamowym?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-01-26 20:05:49
Autor: Leszek Kowalski

Użytkownik "Michal" <bruneros_no_spam@o2.pl> napisał w wiadomości news:hjkuv2$4ab$1node1.news.atman.pl...

a mi kiedys na shelu opdmowili zatankowania lpg w czasie deszczu
(wg. obslugi to byla burza) ze niby wyladowania atmosferyczne itd.
ale na orelnie kawalek dalej juz nie odmowili :-)

Też jest przepis (nie wiem z czego wynikający) zakazu tankowania podczas burzy. Pamiętam jak raz pod Poznaniem szwędała się burza, a mi się akurat gaz skończył. Zajeżdzam na BP, podłączam się i tankuje, gdy doleciało już prawie do końca - wybiegł pan zza kasy i mówił że gazu nie zatankujemy. Ja mu na to "dobra dobra" i poszedłem zapłacić :-)

Na dobrą sprawę to najlepiej nauczyć się samemu gaz tankować. Nie jest to trudne i łatwo dojść do wprawy. Nikt wtedy nie będzie nam kazał z auta rodziny wyrzucać, czy zakazywać tankowania podczas złej pogody - no chyba że dystrybutor zablokują.

Leszek Kowalski

Data: 2010-01-26 17:15:14
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Mon, 25 Jan 2010 18:41:38 +0100, teste napisał(a):

Dodam, że dokument w załączeniu, to niczym nie poparte jakieś pierdoły.

To było moje ostatnie tankowanie na stacji Shell.

Znaczy dlatego, że przestrzegają przepisów?

--
     ___________ (R)

Data: 2010-01-26 19:37:37
Autor: go!

"Adam Płaszczyca" <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> wrote in message news:16fth5gi44zd8.dlgoldfield.org.pl...

To było moje ostatnie tankowanie na stacji Shell.

Znaczy dlatego, że przestrzegają przepisów?

Na Bialorusi tez przestrzegaja przepisow.. Czy to znaczy ze ludziom tam sie zyje lepiej? Latwiej? Wygodniej?

Data: 2010-01-27 00:22:55
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Tue, 26 Jan 2010 19:37:37 -0000, go! napisał(a):

Znaczy dlatego, że przestrzegają przepisów?

Na Bialorusi tez przestrzegaja przepisow.. Czy to znaczy ze ludziom tam sie zyje lepiej? Latwiej? Wygodniej?

Wybacz, ale jakoś dziwi mnie fakt, że ktoś drze japę dlatego, że pracownik stacji sumiennie podchodzi do swojej pracy. Chciałbyś, żeby domy tez były budowane z olewanie prawa budowlanego?

--
     ___________ (R)

Data: 2010-01-27 11:18:14
Autor: Jakub Witkowski
Adam Płaszczyca pisze:
[...]

Nie - dlatego że gdzie indziej jest wygodniej, to chyba oczywiste.

Niespecjalnie mnie interesuje, z czego wynikają różnice: regulaminów, widzimisię itd...

Data: 2010-02-02 00:48:26
Autor: BQB
Tankujesz LPG na Shell - musisz wysiąść .
stebi pisze:
Musiałeś podpaść czymś Panu z obsługi (może np. dwa razy nadusiłeś na dzwonek i go tym zdenerwowałeś?) :)
A tak na poważnie, to takie są przepisy (nie tylko na Shellu) i tego nie zmienisz. Jest to przepis martwy, ale jest i zawsze obsługa Cię może o to poprosić. Z tego co wiem, to nie jest to wymysł Shella, tylko jest to jakoś nakazane odgórnie.

Na Shelu tak mogą reagować, gdyż w Elblągu w tamtym roku pewna pani zapomniała, że tankowane jest auto i odjechała z rurą wyrwaną z dystrybutora. Zanim pracownik nacisnął wyłącznik główny (przy dystrybutorze się zniszczył) to było pełno gazu wszędzie i przez pół dnia sparaliżowana część miasta wraz z ewakuacją mieszkańców przez straż pożarną. Teraz mają taki pachołek drogowy na kółkach ze znakiem STOP, aby kierowca widział. Więc pewnie dlatego takie rygorystyczne podejście do przepisów. Może na tej stacji coś takiego zdarzyło się niedawno i wszyscy chodzą jak na szpilkach po pełnym wrażeń dniu.

Tankujesz LPG na Shell - musisz wysiąść.