Tapicerka skórzana vs jakakolwiek inna

Data: 2019-02-16 17:17:41
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Tapicerka skórzana vs jakakolwiek inna
W dniu .02.2019 o 17:05 Marek S <precz@spamowi.com> pisze:

Witam Was,

Po raz drugi w życiu posiadam (nie mylić z "eksploatuję") luksusowe  auto. W tym segmencie skórzana tapicerka to norma. Czy ktoś z Was  potrafi przytoczyć pozytywy posiadania skóry w aucie?

Ja nie potrafię, dostrzegam same wady. Oto moje doświadczenia:

- Skóra wymaga ekstremalnej pielęgnacji za pomocą dobrych środków. Aby  skóra nie zamieniła się w pergamin, trzeba ją konserwować dobrym  środkiem regularnie (czynię to co 2 tygodnie bo rzadziej daje skutki  uboczne).

- Jasna skóra to totalna porażka. Założysz jeansy i musisz potem czyścić  siedzisko. A skutek czyszczenia jaki jest? Prawie żaden. Patrz niżej.

- Ponieważ skóra nie zapewnia wentylacji, to musi być perforowana by  zapewnić skuteczność wentylowania foteli wiatrakiem. Jeśli ktoś nie  chodzi na co dzień w białych spodniach, to syf dostaje się w te pory.  Nie sposób potem wyciągnąć zanieczyszczenia z tych porów. W efekcie po  niedługim okresie eksploatacji widzimy iż nasz fotel jest pełen ciemnych  kropek. Wygląda to paskudnie.

- Jest lato czy zima. Siadamy na fotelu i co się dzieje? Dupa nam  przymarza lub parzy. Ogrzewanie/wentylacja działa ze sporym opóźnieniem.  W tapicerce np. welurowej nie ma tego problemu.

- W autach nie wyposażonych w taką wentylację/klimatyzację foteli i  tapicerkę np. welurową, nie ma problemu z przeniem/marznięciem tyłka.  Raz na parę lat można wyczyścić tapicerkę jakimś środkiem do dywanów i  jet super.

- Wrażenia estetyczne. Jako skóra nowa wygląda to może lepiej niż welur.  Ale po pół roku eksploatacji efekty zmieniają się.  Skóra wygląda  paskudnie, delikatnie mówiąc.

Na czym zatem polega bajer tapicerki skórzanej Waszym zdaniem?

Masz marnej jakości skórę i wytaniony układ ogrzewania/wentylacji.
W swoim aucie  nie pielęgnowałem jej niczym od nowości i wygląda jak nowa  (70kkm i 1,5 roku). Ogrzewanie i wentylacja foteli działa natychmiast (po  1 min już jest przyjemnie). Mam jasną skórę (ale nie białą) i nie mam  żadnych efektów o jakich piszesz.
Dla mnie skóra to same zalety.

TG

Data: 2019-02-16 17:56:59
Autor: Cavallino
[...]

A jesteś pewien, że naprawdę masz skórę?
A nie materiał skóropodobny jak obecnie nagminnie stosuję się w samochodach?

Ja mam wstawki perforowanej skóry na boczkach foteli od czerwca i widzę dość duże jej zużycie.
Alcantara która jest na reszcie fotela, wygląda jak nowa, mimo że nie była brana z najwyższej półki.

Data: 2019-02-16 18:20:01
Autor: Tomasz Gorbaczuk
W dniu .02.2019 o 17:56 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> pisze:

[...]

Na pewno mam skórę, w cytrynie miałem takie wstawki jak u Ciebie i  podłokietnik z tej "skóry". Podłokietnik popękał a wstawki na fotelu się  łuszczyły - ale to nie była prawdziwa skóra.

TG

Data: 2019-02-16 22:03:09
Autor: Cavallino
[...]

Na pewno mam skórę

W jakim aucie?

>, w cytrynie miałem takie wstawki jak u Ciebie i
podłokietnik z tej "skóry". Podłokietnik popękał a wstawki na fotelu się łuszczyły - ale to nie była prawdziwa skóra.

Moja jest - bo to robił mi to tapicer na zamówienie.

Data: 2019-02-16 22:22:13
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Tapicerka skórzana vs jakakolwiek inna
W dniu .02.2019 o 22:03 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> pisze:

W jakim aucie?

Kia Sorento

TG

Data: 2019-02-17 12:25:56
Autor: Cavallino
Tapicerka skórzana vs jakakolwiek inna
W dniu .02.2019 o 22:03 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> pisze:

W jakim aucie?

Kia Sorento

Twoje szczęście, w Sportage tapicerka skórzana jest ze skóry eco...

TG

Data: 2019-02-17 14:01:43
Autor: Tomasz Gorbaczuk
W dniu .02.2019 o 12:25 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> pisze:

W jakim aucie?
  Kia Sorento

Twoje szczęście, w Sportage tapicerka skórzana jest ze skóry eco...
 TG

Nie "szczęście" tylko świadomy wybór. Tym razem trochę pozwiedzałem  salonów zanim kupiłem auto.
Sorento to auto idealne, kosztuje połowę tego co bezpośrednia konkurencja  a oferuje zdecydowanie więcej. Jedynie "prestiż" słaby - ale dla mnie to  lepiej, mniejsza szansa, że znajdzie nabywcę na wschodzie.

TG

Data: 2019-02-19 20:40:09
Autor: Uzytkownik
W dniu 2019-02-16 o 17:56, Cavallino pisze:
[...]

Tutaj Tomasz ma rację. Wszystko zależy od jakości skóry, a w zasadzie od warstwy skóry.

Prawdziwa skóra jest bardzo gruba i może mieć grubość nawet do 10mm. Skórę taką tnie się na 2 a nawet 3 warstwy. Są to tzw. dwoiny (od rozdwajania). Górna część dwoiny jest najmocniejsza i nazywa się dwoiną licową lub licówką, licą. Posiada ona też najbardziej gładką naturalnie powierzchnię, posiadającą oczywiście fakturę skóry. Wykonane z tej skóry elementy tapicerki są bardzo trwałe i mało podatne na zniszczenia czy nawet zabrudzenia. Ta część skóry jest najcenniejsza. Jest barwiona, a farba wnika w skórę i jest najbardziej trwała.

Dolna część dwoiny nazywana dwoiną mizdrową lub welurową. Ponieważ ta dwoina posiada obie strony szorstkie to pokrywa się jej górną powierzchnię spoiwem z tworzywa sztucznego (folia poliuretanowa), a następnie poddaje się  procesowi tłoczenia, dzięki któremu uzyskuje się powierzchnię gładką oraz fakturę skóry. Faktura skóry jest odciskana przez tłoczenie. Nazywa się to dwoiną tłoczoną. Niestety te skóry są o wiele mniej trwałe od skór licowych. Spoiwa wierzchnie szybko ulegają uszkodzeniu, bardzo łatwo się brudzą i niszczą.

Jeżeli skóra jest dzielona na 3 warstwy to ta najniższa warstwa jest najgorszej jakości.

Data: 2019-02-16 21:00:10
Autor: ToMasz
Tapicerka skórzana vs jakakolwiek inna
zacytowałeś wszystko co napisał MArek,
Dodałes że masz inne zdanie
Dla mnie skóra to same zalety.
Napiszesz jakie?

ToMasz

Data: 2019-02-16 22:17:28
Autor: Tomasz Gorbaczuk
W dniu .02.2019 o 21:00 ToMasz <tomasz@poczta.fm.com.pl> pisze:

zacytowałeś wszystko co napisał MArek,
Dodałes że masz inne zdanie
Dla mnie skóra to same zalety.
Napiszesz jakie?

A chcesz naprawdę się dowiedzieć - czy też chcesz mi do...lić bo masz zły  humor?
Masz kanapy/krzesła  skórzane w domu?

TG

Data: 2019-02-17 12:25:17
Autor: Cavallino
[...]

No ja mam, super fotele Home Cinema...

Nikt z nich nie korzysta, przynajmniej dopóki wolne są inne meble, wykonane z materiału....

Data: 2019-02-17 13:55:40
Autor: Tomasz Gorbaczuk
[...]

O takim samym kształcie? - pokrycie to jedno, ergonomia i wygoda to co  innego.
Ja bardzo lubię swoje skórzane kanapy. Mam też komplet mebli ogrodowych (2  kanapy i dwa fotele) pokryte bardzo jasną skórą. Są co prawda pod dachem  ale nieszczelnym (wiata). Przed każdym sezonem robię im pranie za pomocą  myjki ciśnieniowej, wszelkie ślady z grilowych imprez znikają po 5 min  mycia tym sposobem. Nic poza tym z nimi nie robię - trzymają się świetnie  i są mega wygodne.

TG

Data: 2019-02-18 18:06:36
Autor: Cavallino
[...]

Gorszym.
Home Cinema to wygodny fotel.
https://meblewkoszyku.pl/media/products/87a47322138c9aeba848645ba1e7880d/images/thumbnail/big_Xaranz5_small.jpg?lm=1549732902

[...]

Skóra myta karcherem?
Nie bardzo chce mi się w to wierzyć.....

Data: 2019-02-18 18:45:23
Autor: Tomasz Gorbaczuk
W dniu .02.2019 o 18:06 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> pisze:

Gorszym.
Home Cinema to wygodny fotel.
https://meblewkoszyku.pl/media/products/87a47322138c9aeba848645ba1e7880d/images/thumbnail/big_Xaranz5_small.jpg?lm=1549732902

i nie siadaja na niego bo jest skórzany?
Może goście "bardziej oficialni" i odstrasza ich ta pół leżąca pozycja?

Skóra myta karcherem?
Nie bardzo chce mi się w to wierzyć.....

Przecież nie używam K7 z odległości 3 cm.
Myjka to sprytny wynalazek, jak jeszcze jest możłiwość podpięcia  ciepłej/letniej wody to myje wszytsko bdb nawet bez detegrentów.

TG

Data: 2019-02-18 22:32:19
Autor: Cavallino
[...]

Dokładnie.
Zimą zimno, latem się kleisz, a podkładnie koca za każdym razem jest nieco uciążliwe.
W dotyku to samo - welur i plusz są zdecydowanie milsze i bardziej miękkie.

Może goście "bardziej oficialni" i odstrasza ich ta pół leżąca pozycja?

Jak znowu półleżąca?
Nie ma obowiązku rozłożenia fotela i użycia funkcji komfort.
W trybie złożonym też działa. ;-)
https://meblewkoszyku.pl/fotel-home-cinema.html

[...]

Myć to myje, ale skóra traktowana wodą robi się sztywna, sucha, z wyglądu paskudna i pęka.

Data: 2019-02-18 12:18:03
Autor: robot
[...]

Ja mam w domu włoski "narożnik" ze skóry.
Kosztował 5000 mniej niż Palio Weekend.
Ale świadomie skórę wybrałem po prostu dlatego, bo jest najbardziej odporna na wszystko.
Oprócz tego same wady. Ale w samochodzie to zupełnie co innego, więc nie porównuję.

Data: 2019-02-17 10:59:52
Autor: Budzik
Tapicerka skórzana vs jakakolwiek inna
Użytkownik Tomasz Gorbaczuk gorbi@adres.pl ...

Dla mnie skóra to same zalety.

A mozesz podac te zalety? :)

--
Pozdrawia... Budzik
"Moi ludzie pracują na okrągło! Czasem nawet po 2, 3 godziny na dobę!!!"

Data: 2019-02-17 13:50:36
Autor: Tomasz Gorbaczuk
W dniu .02.2019 o 11:59 Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>  pisze:

Użytkownik Tomasz Gorbaczuk gorbi@adres.pl ...

Dla mnie skóra to same zalety.

A mozesz podac te zalety? :)

Łatwość w utrzymaniu czystości, higiena, miły dotyk, wygoda.
Lubię jasną tapicerkę w aucie i tylko skóra zapewnia taki sam wygląd po  kilku latach użytkowania.
Jak widać skóra skórze nierówna i to co napisałem nie zawsze się osiągalne.
W domu też wolę siedzieć/leżeć na skórzanej kanapie niż materiałowej.

TG

Data: 2019-02-19 11:08:34
Autor: robot
[...]

Czyli to kwestia gustu. Bo ja na przykład zdecydowanie wolę na materiałowej.
Skóra w lecie się lepi, a w zimie jest zimna.

Tapicerka skórzana vs jakakolwiek inna