Data: 2012-03-13 20:36:29 | |
Autor: ToMasz | |
Tarcza 48z w góralu | |
W dniu 13.03.2012 17:49, piecia aka dracorp pisze:
Witamjaka jest różnica w cenie za jeden i drugi zestaw? co zyskasz zakładając 3x10? większy zakres? ToMasz |
|
Data: 2012-03-13 19:53:48 | |
Autor: piecia aka dracorp | |
Tarcza 48z w góralu | |
Dnia Tue, 13 Mar 2012 20:36:29 +0100, ToMasz napisał(a):
jaka jest różnica w cenie za jeden i drugi zestaw?Różnica może być znaczna. Jak zostanę 3x8 to muszę wymienić tylko kasetę, korbę i łańcuch bo zużyte. A przy 3x10 w sumie wszystko, oprócz przedniej manetki. Ale to w teorii. co zyskasz zakładając 3x10? większy zakres?Z jednego powodu chcę przejść na 3x10. Drażni mnie przeskok pomiędzy tarczami w kasecie w góralu. O wiele bardziej podoba mi się płynne przejścia w 9rz szosówce, gdzie dopiero 2 ostatnie tarcze różnią się o 2 zęby. Ale wcale tak nie musi być. W końcu kasetach dla górali nie dają takich małych przeskoków. Teraz nie pamiętam jak wygląda profil kasety 10rz. Zresztą zaraz popatrzę. -- piecia aka dracorp pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu |
|
Data: 2012-03-13 21:51:11 | |
Autor: ToMasz | |
Tarcza 48z w góralu | |
W dniu 13.03.2012 20:53, piecia aka dracorp pisze:
Dnia Tue, 13 Mar 2012 20:36:29 +0100, ToMasz napisał(a):ja tego nie rozumiem, może Tobie jako pierwszemu uda się mi to wytłumaczyć. Domniemam ze przy przerzucaniu jedna w górę jedna w dół, 3 ząbki robią dla Ciebie dużą różnice? czyli dążysz do tego żeby mieć cały czas takie samo tempo pracy nóg? Jeśli moje założenia są słuszne, to masz (macie) cholerny problem, bo mniej więcej co chwile co 4 tylne zębatki powinieneś przerzucić przednią, i teoria 2 (lub 3) ząbków bierze w łeb. Zrobiłem prosty arkusik w Exelu i mam zadziwiające wyniki. TAk od środka (3x8(ilość zębów z postu Ignaca)) jedziesz na środkach i zmieniasz w jednym kierunku. aby mieć najmniejszy skok (krok) musisz ustawiać takie przełożenia: start 6x2 = 1.65 2x1 = 1.69 7x3 = 1.85 5x2 = 1.90 1x1 = 2.00 6x3 = 2.09 (mniejsza o to gdzie jest 1 a gdzie 8 - chodzi o zasadę) Trudne, niepraktycznie, ale możliwe. Znasz kogoś kto tak jeździ? JA nie, bo nie znam nikogo, kto potrafiłby wejść na rower nie patrząc na przerzutki, pojechać i powiedzieć jakie ma przełożenie. Skoro ja nie wiem, nieznam nikogo kto wie (jakie to przełożenie) to poco jeszcze zwiększać gradacje? Czy nie jest to pogoń za cyferkami? Które jeszcze kosztują fortune? ToMasz |
|
Data: 2012-03-13 22:02:04 | |
Autor: piecia aka dracorp | |
Tarcza 48z w góralu | |
Dnia Tue, 13 Mar 2012 21:51:11 +0100, ToMasz napisał(a):
[ciach] Weź pożycz od kogoś szosówkę i pojedź w trasę a potem pogadamy. -- piecia aka dracorp pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu |
|
Data: 2012-03-14 11:12:28 | |
Autor: piecia aka dracorp | |
Tarcza 48z w góralu | |
Małe wyjaśnienie. Lubię odczuwać płyność kadencji przy zmianie przełożeń ale nie chciałbym tego robić kosztem podwójnej zmiany przełożenia czyli zmieniam z przodu i z tyłu. Bardziej mi pasuje zmiana tylko przełożenia z tyłu. Takie małe przyzwyczajenia. Teraz popatrzyłem sobie na kasety 10rz i mam do wyboru:
11-13-15-17-19-21-24-28-32-36 11-13-15-17-19-21-23-26-30-34 czyli na końcówce mam przeskok odpowiednio: 3-4-4-4 2-3-4-4 Niewielka różnica. Natomiast przy obecnym 3x8, nie pamiętam swojego rozstawu(rower trzymam w innym miejscu), frustruje mnie gwałtowny przeskok przy zmianie tarczy w kasecie o jeden. Jak jadę w terenie to tego tak nie odczuwam. A ostatnio jeździmy większość po szosie. U nas niestety ciągle dużo błota ale może się już zmieniło, dawno nie byłem w lesie. No i pozostaje to co napisałeś ile tak na prawdę zyskam przechodząc na 3x10? Wcale nie muszę użyć wszystkich przełożeń. Teraz sobie podliczyłem i przy przejściu 3x10 muszę wydać około 1000zł. Pozostając przy 3x8 około 300zł mniej(pozostanie mi tylna przerzutka i manetki). Ale muszę się jeszcze upewnić czy w sklepie którym będę kupował mają korbę Deore która obsłuży napęd 8rz. Po za tym jak dobrze myślę przy przejściu na 3x10 będę musiał lekko "przeszprychować" koło? -- piecia aka dracorp pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu |
|
Data: 2012-03-14 11:11:38 | |
Autor: Rowerex | |
Tarcza 48z w góralu | |
piecia aka dracorp napisa³(a):
Ma³e wyja¶nienie. Lubiê odczuwaæ p³yno¶æ kadencji przy zmianie prze³o¿eñ Przej¶cia 11-13-15 to niemal przepa¶æ i koszmar przy je¼dzie po szosie, nie ma tu mowy o p³ynno¶ci. czyli na koñcówce mam przeskok odpowiednio: Nie sugeruj siê sam± ró¿nic± ilo¶ci zêbów - wa¿ny stosunek ró¿nicy zêbów do konkretnej zêbatki: przej¶cie 13-11: 2/13*100%=15,38% (przepa¶æ!) 15-13: 13,33% (bardzo upierdliwe na szosie) 17-15: 11,76% (zno¶ne) 19:17: 10,52% (OK) ..... 24-21: 12,5% (zno¶ne) 28-24: 14,28% (bywa upierdliwe np. na ostrym asfaltowym podje¼dzie, nieco za du¿a ró¿nica) 32-28: 12,5% (zno¶nie) 36-32: 11,11% (jak si³ zabraknie, to mo¿e siê przydaæ) Natomiast przy obecnym 3x8, nie pamiêtam swojego Nie odczuwasz, bo czê¶ciej u¿ywasz tej czê¶ci kasety, gdzie procentowa zmiana prze³o¿enia jest najmniejsza. A ostatnio je¼dzimy wiêkszo¶æ po szosie. U nas Wszystkich prze³o¿eñ, czy wszystkich zêbatek? Jak czêsto u¿ywasz prze³o¿enia 22/32 lub 22/28? Po za tym jak dobrze my¶lê przy przej¶ciu na 3x10 bêdê musia³ lekko A po co? Pozdr- -Rowerex |
|
Data: 2012-03-14 18:55:38 | |
Autor: piecia aka dracorp | |
Tarcza 48z w góralu | |
Dnia Wed, 14 Mar 2012 11:11:38 -0700, Rowerex napisał(a):
A po co?Już teraz wiem że kasety są tej samej szerokości, więc zmiana tak będzie niepotrzebna. -- piecia aka dracorp pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu |
|
Data: 2012-03-14 19:59:22 | |
Autor: Ignac | |
Tarcza 48z w góralu | |
Rowerex <rowerex@op.pl> napisa³(a): Wszystkich prze³o¿eñ, czy wszystkich zêbatek? Jak czêsto u¿ywasz
prze³o¿enia 22/32 lub 22/28? ...no w³a¶nie rzadko u¿ywane bo tylko przy podjazdach a ze wzglêdu na to ¿e mog³yby du¿o przeje¼dziæ to po p³askim u¿ywam ich z tarcz± 48 znacznie czê¶ciej (bo moje zêbatki to odpowiednio 30 i 26) i w ten sposób pozbywam siê ich niedoje¿dzenia zwiêkszaj±c jednocze¶nie ca³y przebieg kasety. Ignac -- |
|
Data: 2012-03-14 12:25:14 | |
Autor: zino | |
Tarcza 48z w góralu | |
On Wed, 14 Mar 2012 11:12:28 +0000, piecia aka dracorp wrote:
Małe wyjaśnienie. Lubię odczuwać płyność kadencji przy zmianie przełożeń A jeździsz po lesie czy po górach? Jak po lesie to możesz spokojnie używać 9-ki HG-50 z szosy. Pozdr, Andrzej -- There are two ways you can get exercise out of a bicycle: you can "overhaul" it, or you can ride it. (...) The mistake some people make is in thinking they can get both forms of sport out of the same machine. This is impossible; no machine will stand the double strain. You must make up your mind whether you are going to be an "overhauler" or a rider. |
|
Data: 2012-03-14 12:26:17 | |
Autor: zino | |
Tarcza 48z w góralu | |
On Wed, 14 Mar 2012 12:25:14 +0000, zino wrote:
On Wed, 14 Mar 2012 11:12:28 +0000, piecia aka dracorp wrote: A właściwie w Twoim przypadku 8-ki. -- There are two ways you can get exercise out of a bicycle: you can "overhaul" it, or you can ride it. (...) The mistake some people make is in thinking they can get both forms of sport out of the same machine. This is impossible; no machine will stand the double strain. You must make up your mind whether you are going to be an "overhauler" or a rider. |
|
Data: 2012-03-14 12:43:20 | |
Autor: piecia aka dracorp | |
Tarcza 48z w góralu | |
Dnia Wed, 14 Mar 2012 12:26:17 +0000, zino napisał(a):
Szosa, teren leśny, moreny, rzadko góry.A jeździsz po lesie czy po górach? Jak po lesie to możesz spokojnie używać 9-ki HG-50 z szosy. No właśnie chyba z tego powodu zostanę jednak przy 3x8, jedynie korbę wezmę 44z. A zaoszczędzone pieniądze pójdą na nowe piasty. -- piecia aka dracorp pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu |
|
Data: 2012-03-14 12:54:42 | |
Autor: Ignac | |
Tarcza 48z w góralu | |
piecia aka dracorp <imie.nazwisko@wp.eu> napisa³(a): Ma³e wyja¶nienie. Lubiê odczuwaæ p³yno¶æ kadencji przy zmianie prze³o¿eñ ale nie chcia³bym tego robiæ kosztem podwójnej zmiany prze³o¿enia czyli zmieniam z przodu i z ty³u. Bardziej mi pasuje zmiana tylko prze³o¿enia z ty³u. Takie ma³e przyzwyczajenia. no to "wyje¿dzasz" sobie jedn± z tarcz,a co z pozosta³ymi.
U siebie mam tak ¿e jak z najwiêkszej tarczy korb zejdê na ¶rodkow±(1 klik) to ¿eby mieæ w dalszym ci±gu to samo prze³o¿enie na kasecie muszê klikn±æ a¿ dwa razy...a jak ze ¶rodkowej tarczy korb zejdê na najmniejsz± (1 klik) to znowu ¿eby mieæ to samo prze³o¿enie muszê na kasecie klikn±æ a¿ dwa razy...ale jaka w tym moim szaleñstwie jest metoda ano taka ¿e napêd jako ca³o¶c zu¿ywa mi siê "równiutko",anie klikam manetkami jako¶ zawziêcie No taka jest cecha wielostopniowch przek³adni ³añcuchowych. Teraz popatrzy³em sobie na kasety 10rz i mam do wyboru: 11-13-15-17-19-21-24-28-32-36 11-13-15-17-19-21-23-26-30-34 czyli na koñcówce mam przeskok odpowiednio: 3-4-4-4 2-3-4-4 Niewielka ró¿nica. Natomiast przy obecnym 3x8, nie pamiêtam swojego rozstawu(rower trzymam w innym miejscu), frustruje mnie gwa³towny przeskok przy zmianie tarczy w kasecie o jeden. Jak jadê w terenie to tego tak nie odczuwam. A ostatnio je¼dzimy wiêkszo¶æ po szosie. U nas niestety ci±gle du¿o b³ota ale mo¿e siê ju¿ zmieni³o, dawno nie by³em w lesie. No i pozostaje to co napisa³e¶ ile tak na prawdê zyskam przechodz±c na 3x10? Wcale nie muszê u¿yæ wszystkich prze³o¿eñ. po co wiêc wchodziæ w 3x10 skoro kaseta tak czy tak bêdzie niedoje¿dzona na zêbatkach najwiêkszych np:1 i 2 i najmniejszych 10 i 9 jak s±dzê o ró¿nicy w cenie nie wspomnê. U siebie niedoje¿dza³em zêbatki kasety 32 i nastêpna kasetê wzio³em z 30. Najwa¿niejsze jest takie zestopniowanie napêdu aby w danych warunkach jakich siê je¼dzi do nastêpnej wymiany po prostu go wyje¼dziæ, nie wa¿ne w jakich warunkach siê je¼dzi,im ciê¿sze s± warunki jazdy to proces wyje¿dzenia przebiega szybciej-ale to jest kwestia naszego ¶wiadomego wyboru i to nie podlega dyskusji. Teraz sobie podliczy³em i przy przej¶ciu 3x10 muszê wydaæ oko³o 1000z³. Pozostaj±c przy 3x8 oko³o 300z³ mniej(pozostanie mi tylna przerzutka i manetki). Ale muszê siê jeszcze upewniæ czy w sklepie którym bêdê kupowa³ maj± korbê Deore która obs³u¿y napêd 8rz. przecie¿ mo¿na kupiæ tam gdzie maj± korby Ci odpowiadaj±ce Ignac -- |
|
Data: 2012-03-15 08:37:22 | |
Autor: piecia aka dracorp | |
Tarcza 48z w góralu | |
Dnia Wed, 14 Mar 2012 12:54:42 +0000, Ignac napisał(a):
przecież można kupić tam gdzie mają korby Ci odpowiadająceNo właśnie ogólnie jest problem jakbym chciał wszystko skompletować w jednym miejscu. Optymalnie było by jakbym przychodził do sklepu a tam maja wszystko co potrzebuję. No ale niestety jest inaczej. Przy okazji patrzę na stronę http://cycle.shimano-eu.com/ i dla górali na dzień dzisiejszy tylko Alivio oferuje pełny zestaw 3x8 dla górala. A chciałem trochę zainwestować w lepszy osprzęt. Używanego nie chcę kupować. Pytanie czy aktualne korby Deore: FC-M590-10 (mtb-10rzędowa) lub FC-M590 (trekking-9rzędowa) będzie bez problemu działać za napędem 8rzędowym? W pdfie jest tylko wzmianka o kompatybilności z łańcuchem 9 lub 10 rzędowym. -- piecia aka dracorp pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu |
|
Data: 2012-03-15 13:45:46 | |
Autor: Ignac | |
Tarcza 48z w góralu | |
piecia aka dracorp <imie.nazwisko@wp.eu> napisa³(a):
przecie¿ mo¿na kupiæ tam gdzie maj± korby Ci odpowiadaj±ceNo w³a¶nie ogólnie jest problem jakbym chcia³ wszystko skompletowaæ w jednym miejscu. Optymalnie by³o by jakbym przychodzi³ do sklepu a tam maja wszystko co potrzebujê. No ale niestety jest inaczej. ...a nie mo¿na w tym sklepie zamówiæ tego co chcesz, chyba ¿e czas jest tu istotny Przy okazji patrzê na stronê cycle.shimano-eu.com/ i dla górali na dzieñ dzisiejszy tylko Alivio oferuje pe³ny zestaw 3x8 dla górala. A chcia³em trochê zainwestowaæ w lepszy osprzêt. U¿ywanego nie chcê kupowaæ. Pytanie czy aktualne korby Deore: FC-M590-10 (mtb-10rzêdowa) lub FC-M590 (trekking-9rzêdowa) bêdzie bez problemu dzia³aæ za napêdem 8rzêdowym? W pdfie jest tylko wzmianka o kompatybilno¶ci z ³añcuchem 9 lub 10 rzêdowym. ..kiedy¶ koledzy nasi prowadzili dyskusje na ten temat i chyba bêd± pasowaæ, ja nie wiem nic na ten temat...ja wiêcej ni¿ 8 rzêdów napêdu nie kupiê ba mam problemy z wyje¿dzeniem kasety 8 do nastêpnej wymiany ³añcucha. Je¿eli masz zaufanie do wê¿szych tarcz korby niektóre aluminiowe do zintegrowanej osi suportu do wê¿szych zêbatek kasety i ³añcucha i uzyskiwane przebiegi Ciê satysfakcjonuj± no to Twój inwestuj. Ja bym Ci zaleca³ 8x3 i trzyma³bym siê kompatybilno¶ci polecanej przez Shim. ¿eby napêd nie wa¿ne jaki chodzi³ jak szwajcarski zegarek...ale rozumiem Twoje rozterki...od rana mia³em problemy z po³±czeniem siê preclem, wy¶wietla³ mi siê komunikat o braku po³±czenia z serwerem...acha i pamiêtaj o jednym ¿e najlepsze czê¶ci to te które maj± najwy¿sz± mar¿ê. Ignac -- |
|
Data: 2012-03-15 13:55:49 | |
Autor: piecia aka dracorp | |
Tarcza 48z w góralu | |
Dnia Thu, 15 Mar 2012 13:45:46 +0000, Ignac napisał(a):
...a nie można w tym sklepie zamówić tego co chcesz,Aktualnie tak. -- piecia aka dracorp pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu |
|
Data: 2012-03-15 14:40:43 | |
Autor: piecia aka dracorp | |
Tarcza 48z w góralu | |
No właśnie wróciłem ze sklepu. Towaru ni ma. Więc niepotrzebnie czekałem. Po za tym jak to sprzedawca stwierdził sami nie wiedzą co im przyślą.
Więc jakiekolwiek dalsze czekanie w moim przypadku jest bez sensu. Może w poniedziałek/wtorek będę miał nowy sprzęt ze sklepu internetowego. -- piecia aka dracorp pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu |
|
Data: 2012-03-16 08:38:38 | |
Autor: Fabian | |
Tarcza 48z w góralu | |
On 15.03.2012 15:40, piecia aka dracorp wrote:
No właśnie wróciłem ze sklepu. Towaru ni ma. Więc niepotrzebnie czekałem. A później niektórzy się dziwią, że w stacjonarnych sklepach nie chcą ludzie kupować. Fabian. |
|
Data: 2012-03-16 07:57:22 | |
Autor: piecia aka dracorp | |
Tarcza 48z w góralu | |
Dnia Fri, 16 Mar 2012 08:38:38 +0100, Fabian napisał(a):
A później niektórzy się dziwią, że w stacjonarnych sklepach nie chcą Ja bym chciał, bardzo bym chciał. Ale: 1) nie ma tego co chcę 2) zazwyczaj jest dużo drożej 3) można zamówić ale trzeba czekać na ogólne zamówienie ze sklepu -- piecia aka dracorp pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu |
|
Data: 2012-03-16 14:57:17 | |
Autor: Krzysztof Magosa | |
Tarcza 48z w góralu | |
W dniu 16.03.2012 08:57, piecia aka dracorp pisze:
Dnia Fri, 16 Mar 2012 08:38:38 +0100, Fabian napisał(a): Czyli de facto wychodzi na to, że oni robią za takiego "Pana Józka", który siedzi na allegro i zamawia dla Ciebie, i dodatkowo dowala 50% marży. Do dupy z takimi sklepami. |
|
Data: 2012-03-16 17:40:54 | |
Autor: Ignac | |
Tarcza 48z w góralu | |
Krzysztof Magosa <krzysztof@magosa.pl> napisa³(a):
Do dupy z takimi sklepami. Jak dla przyk³adu najbardziej jestem przywi±zany do najni¿szej ceny i kupujê podzespo³y pasuj±ce mi bez przymierzania i poza tzw.sezonem. I jestem zdania ¿e rower powinien byæ jak najmniej obs³ugowy. Je¿eli mi jaki¶ podzespó³ odpowiada (a czasem a¿ siê dziwiê ¿e tyle km wytrzyma³) to nie ma bata ¿ebym za innym zatêskni³,a wykorzystuj±c najzwyczajniejsz± konkurencjê na rynku kupujê tam gdzie dany podzespó³ jest najtañszy...ja i mój rower jeste¶my szczê¶liwi z tego powodu. W necie ofert sprzeda¿y jest przecie¿ od groma. Ignac -- |
|
Data: 2012-03-16 15:21:59 | |
Autor: Tomasz Minkiewicz | |
Tarcza 48z w góralu | |
On Fri, 16 Mar 2012 07:57:22 +0000 (UTC)
piecia aka dracorp <imie.nazwisko@wp.eu> wrote: Dnia Fri, 16 Mar 2012 08:38:38 +0100, Fabian napisał(a): Dodałbym jeszcze, że dotąd się nie spotkałem z możliwością ściągnięcia czegoś po to, żeby klient mógł to obejrzeć, przymierzyć się i dopiero zdecydować, czy mu odpowiada. Jak zamawiam, to muszę kupić. No to ja się pytam, jaka dla mnie korzyść ze stacjonarności tego sklepu? Wszystkie wady kupowania przez Internet, a dodatkowo: mniejszy wybór, wyższe ceny i – co już zupełnie absurdalne – zwykle większe problemy przy reklamacji czy wymianie. -- Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> |
|
Data: 2012-03-16 09:03:21 | |
Autor: Wilk | |
Tarcza 48z w góralu | |
On 16 Mar, 15:21, Tomasz Minkiewicz <tomm...@gmail.com> wrote:
Doda³bym jeszcze, ¿e dot±d siê nie spotka³em z mo¿liwo¶ci± ¶ci±gniêcia Nie przesadzaj, takie zastrze¿enia - to dotycz± g³ównie ma³ych sklepików. W Warszawie w du¿ych sklepach rowerowych jest spory wybór asortymentu, mo¿na wiele rzeczy przymierzyæ. Dro¿ej oczywi¶cie jest - ale to ju¿ oczywiste, sklepy internetowe maja sporo mniejsze koszta dzia³alno¶ci. -- http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl |
|
Data: 2012-03-16 23:44:50 | |
Autor: Rowerex | |
Tarcza 48z w góralu | |
On 16 Mar, 17:03, Wilk <m-wo...@wp.pl> wrote:
On 16 Mar, 15:21, Tomasz Minkiewicz <tomm...@gmail.com> wrote: W Warszawie to, w Warszawie tamto... bla, bla, bla ;-) Pojed¼ sobie na pierwsze lepsze zadupie zwane "miastem" w odleg³o¶ci kilkuset km od "default-city", które znajduje siê w odleg³o¶ci przynajmniej 50km od dowolnego innego wiêkszego "miasta", a w wiêkszym sklepie za¿±daj± od Ciebie zaliczki przynajmniej 50z³ za ¶ci±gniêcie towaru wartego 200z³... - to i tak luksus, bo w podobnej wielko¶ci sklepie powiedz± "nie ma, nie da siê, nie mo¿na" lub bêd± wciskaæ pancerz przerzutkowy jako hamulcowy i do tego udowadniaæ "jak ³adnie pracuje w nim linka hamulca"... :-) Pozdr- -Rowerex |
|
Data: 2012-03-18 01:58:10 | |
Autor: Krzysztof Magosa | |
Tarcza 48z w góralu | |
W dniu 17.03.2012 07:44, Rowerex pisze:
sklepie powiedz± "nie ma, nie da siê, nie mo¿na" lub bêd± wciskaæ Sk±d ja to znam... w Zabrzu te¿ próbuj± tak wciskaæ. |
|
Data: 2012-03-14 13:56:10 | |
Autor: margol | |
Tarcza 48z w góralu | |
W dniu 2012-03-14 12:12, piecia aka dracorp pisze:
Niewielka różnica. Natomiast przy obecnym 3x8, nie pamiętam swojego Jeżdżę głównie po mieście (płaskim) i też mi to przeszkadzało, bo z zasadzie używałem z tyłu 3 zębatek i często brakowało mi czegoś pomiędzy. Zmieniłem na szosową kasetę ze stopniowaniem w większości co 1 i jak dla mnie jest bajka. W lekkim terenie też się to sprawdza. Tyle, że ja mam crossa i z przodu 48-38-28 a z tyłu chyba 12-21. mg |