Tarcza 48z w góralu

Data: 2012-03-13 20:36:29
Autor: ToMasz
Tarcza 48z w góralu
W dniu 13.03.2012 17:49, piecia aka dracorp pisze:
Witam
Na dniach wymieniam napęd. Wyszło że zakupię serię Deore jeszcze tylko
nie wiem czy pozostanę 3x8 czy całość 3x10.
jaka jest różnica w cenie za jeden i drugi zestaw?
co zyskasz zakładając 3x10? większy zakres?

ToMasz

Data: 2012-03-13 19:53:48
Autor: piecia aka dracorp
Tarcza 48z w góralu
Dnia Tue, 13 Mar 2012 20:36:29 +0100, ToMasz napisał(a):

jaka jest różnica w cenie za jeden i drugi zestaw?
Różnica może być znaczna. Jak zostanę 3x8 to muszę wymienić tylko kasetę, korbę i łańcuch bo zużyte. A przy 3x10 w sumie wszystko, oprócz przedniej manetki. Ale to w teorii.

co zyskasz zakładając 3x10? większy zakres?
Z jednego powodu chcę przejść na 3x10. Drażni mnie przeskok pomiędzy tarczami w kasecie w góralu. O wiele bardziej podoba mi się płynne przejścia w 9rz szosówce, gdzie dopiero 2 ostatnie tarcze różnią się o 2 zęby.
Ale wcale tak nie musi być. W końcu kasetach dla górali nie dają takich małych przeskoków. Teraz nie pamiętam jak wygląda profil kasety 10rz. Zresztą zaraz popatrzę.

--
piecia aka dracorp

Data: 2012-03-13 21:51:11
Autor: ToMasz
Tarcza 48z w góralu
W dniu 13.03.2012 20:53, piecia aka dracorp pisze:
[...]

ja tego nie rozumiem, może Tobie jako pierwszemu uda siÄ™ mi to wytÅ‚umaczyć. Domniemam ze przy przerzucaniu jedna w górÄ™ jedna w dół, 3 zÄ…bki robiÄ… dla Ciebie dużą różnice? czyli dążysz do tego żeby mieć caÅ‚y czas takie samo tempo pracy nóg? JeÅ›li moje zaÅ‚ożenia sÄ… sÅ‚uszne, to masz (macie) cholerny problem, bo mniej wiÄ™cej co chwile co 4 tylne zÄ™batki powinieneÅ› przerzucić przedniÄ…, i teoria 2 (lub 3) zÄ…bków bierze w Å‚eb. ZrobiÅ‚em prosty arkusik w Exelu i mam zadziwiajÄ…ce wyniki. TAk od Å›rodka (3x8(ilość zÄ™bów z postu Ignaca)) jedziesz na Å›rodkach i zmieniasz w jednym kierunku. aby mieć najmniejszy skok (krok) musisz ustawiać takie  przeÅ‚ożenia:
start
6x2 = 1.65
2x1 = 1.69
7x3 = 1.85
5x2 = 1.90
1x1 = 2.00
6x3 = 2.09

(mniejsza o to gdzie jest 1 a gdzie 8 - chodzi o zasadÄ™)

Trudne, niepraktycznie, ale możliwe. Znasz kogoś kto tak jeździ? JA nie, bo nie znam nikogo, kto potrafiłby wejść na rower nie patrząc na przerzutki, pojechać i powiedzieć jakie ma przełożenie. Skoro ja nie wiem, nieznam nikogo kto wie (jakie to przełożenie) to poco jeszcze zwiększać gradacje? Czy nie jest to pogoń za cyferkami? Które jeszcze kosztują fortune?

ToMasz

Data: 2012-03-13 22:02:04
Autor: piecia aka dracorp
Tarcza 48z w góralu
Dnia Tue, 13 Mar 2012 21:51:11 +0100, ToMasz napisał(a):

[ciach]

Weź pożycz od kogoś szosówkę i pojedź w trasę a potem pogadamy.

--
piecia aka dracorp

Data: 2012-03-14 11:12:28
Autor: piecia aka dracorp
Tarcza 48z w góralu
Małe wyjaśnienie. Lubię odczuwać płyność kadencji przy zmianie przełożeń ale nie chciałbym tego robić kosztem podwójnej zmiany przełożenia czyli zmieniam z przodu i z tyłu. Bardziej mi pasuje zmiana tylko przełożenia z tyłu. Takie małe przyzwyczajenia. Teraz popatrzyłem sobie na kasety 10rz i mam do wyboru:
11-13-15-17-19-21-24-28-32-36 11-13-15-17-19-21-23-26-30-34
czyli na końcówce mam przeskok odpowiednio:
3-4-4-4
2-3-4-4
Niewielka różnica. Natomiast przy obecnym 3x8, nie pamiętam swojego rozstawu(rower trzymam w innym miejscu), frustruje mnie gwałtowny przeskok przy zmianie tarczy w kasecie o jeden. Jak jadę w terenie to tego tak nie odczuwam. A ostatnio jeździmy większość po szosie. U nas niestety ciągle dużo błota ale może się już zmieniło, dawno nie byłem w lesie.
No i pozostaje to co napisałeś ile tak na prawdę zyskam przechodząc na 3x10? Wcale nie muszę użyć wszystkich przełożeń.

Teraz sobie podliczyłem i przy przejściu 3x10 muszę wydać około 1000zł. Pozostając przy 3x8 około 300zł mniej(pozostanie mi tylna przerzutka i manetki). Ale muszę się jeszcze upewnić czy w sklepie którym będę kupował mają korbę Deore która obsłuży napęd 8rz.

Po za tym jak dobrze myślę przy przejściu na 3x10 będę musiał lekko "przeszprychować" koło?

--
piecia aka dracorp

Data: 2012-03-14 11:11:38
Autor: Rowerex
Tarcza 48z w góralu
piecia aka dracorp napisa³(a):
Ma³e wyja¶nienie. Lubiê odczuwaæ p³yno¶æ kadencji przy zmianie prze³o¿eñ
ale nie chcia³bym tego robiæ kosztem podwójnej zmiany prze³o¿enia czyli
zmieniam z przodu i z ty³u.
Bardziej mi pasuje zmiana tylko prze³o¿enia z ty³u. Takie ma³e
przyzwyczajenia.
Teraz popatrzy³em sobie na kasety 10rz i mam do wyboru:
11-13-15-17-19-21-24-28-32-36
11-13-15-17-19-21-23-26-30-34

Przej¶cia 11-13-15 to niemal przepa¶æ i koszmar przy je¼dzie po
szosie, nie ma tu mowy o p³ynno¶ci.

czyli na koñcówce mam przeskok odpowiednio:
3-4-4-4
2-3-4-4
Niewielka ró¿nica.

Nie sugeruj siê sam± ró¿nic± ilo¶ci zêbów - wa¿ny stosunek ró¿nicy
zêbów do konkretnej zêbatki:

przej¶cie 13-11: 2/13*100%=15,38% (przepa¶æ!)
15-13: 13,33% (bardzo upierdliwe na szosie)
17-15: 11,76% (zno¶ne)
19:17: 10,52% (OK)
24-21: 12,5% (zno¶ne)
28-24: 14,28% (bywa upierdliwe np. na ostrym asfaltowym podje¼dzie,
nieco za du¿a ró¿nica)
32-28: 12,5% (zno¶nie)
36-32: 11,11% (jak si³ zabraknie, to mo¿e siê przydaæ)

Natomiast przy obecnym 3x8, nie pamiêtam swojego
rozstawu(rower trzymam w innym miejscu), frustruje mnie gwa³towny
przeskok przy zmianie tarczy w kasecie o jeden. Jak jadê w terenie to
tego tak nie odczuwam.

Nie odczuwasz, bo czê¶ciej u¿ywasz tej czê¶ci kasety, gdzie procentowa
zmiana prze³o¿enia jest najmniejsza.

A ostatnio je¼dzimy wiêkszo¶æ po szosie. U nas
niestety ci±gle du¿o b³ota ale mo¿e siê ju¿ zmieni³o, dawno nie by³em w
lesie.
No i pozostaje to co napisa³e¶ ile tak na prawdê zyskam przechodz±c na
3x10? Wcale nie muszê u¿yæ wszystkich prze³o¿eñ.

Wszystkich prze³o¿eñ, czy wszystkich zêbatek? Jak czêsto u¿ywasz
prze³o¿enia 22/32 lub 22/28?

Po za tym jak dobrze my¶lê przy przej¶ciu na 3x10 bêdê musia³ lekko
"przeszprychowaæ" ko³o?

A po co?

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2012-03-14 18:55:38
Autor: piecia aka dracorp
Tarcza 48z w góralu
Dnia Wed, 14 Mar 2012 11:11:38 -0700, Rowerex napisał(a):

A po co?
Już teraz wiem że kasety są tej samej szerokości, więc zmiana tak będzie niepotrzebna.

--
piecia aka dracorp

Data: 2012-03-14 19:59:22
Autor: Ignac
Tarcza 48z w góralu
Rowerex <rowerex@op.pl> napisa³(a):   Wszystkich prze³o¿eñ, czy wszystkich zêbatek? Jak czêsto u¿ywasz
prze³o¿enia 22/32 lub 22/28?

  ...no w³a¶nie rzadko u¿ywane bo tylko przy podjazdach a ze wzglêdu na
  to ¿e mog³yby du¿o przeje¼dziæ to po p³askim u¿ywam ich z tarcz±
  48 znacznie czê¶ciej (bo moje zêbatki to odpowiednio 30 i 26) i w ten
  sposób pozbywam siê ich niedoje¿dzenia zwiêkszaj±c jednocze¶nie ca³y
  przebieg kasety.

 Ignac

Data: 2012-03-14 12:25:14
Autor: zino
Tarcza 48z w góralu
On Wed, 14 Mar 2012 11:12:28 +0000, piecia aka dracorp wrote:

[...]
przeskok przy zmianie tarczy w kasecie o jeden. Jak jadÄ™ w terenie to
tego tak nie odczuwam. A ostatnio jeździmy większość po szosie. U nas
niestety ciągle dużo błota ale może się już zmieniło, dawno nie byłem w
lesie.

A jeździsz po lesie czy po górach?
Jak po lesie to możesz spokojnie używać 9-ki HG-50 z szosy.

Pozdr,

Andrzej

--
There are two ways you can get exercise out of a bicycle: you can
"overhaul" it, or you can ride it. (...) The mistake some people

Data: 2012-03-14 12:26:17
Autor: zino
Tarcza 48z w góralu
On Wed, 14 Mar 2012 12:25:14 +0000, zino wrote:

[...]

A właściwie w Twoim przypadku 8-ki.

Data: 2012-03-14 12:43:20
Autor: piecia aka dracorp
Tarcza 48z w góralu
Dnia Wed, 14 Mar 2012 12:26:17 +0000, zino napisał(a):

A jeździsz po lesie czy po górach?
Szosa, teren leśny, moreny, rzadko góry.

Jak po lesie to możesz spokojnie używać 9-ki HG-50 z szosy.

A właściwie w Twoim przypadku 8-ki.

No właśnie chyba z tego powodu zostanę jednak przy 3x8, jedynie korbę wezmę 44z. A zaoszczędzone pieniądze pójdą na nowe piasty.

--
piecia aka dracorp

Data: 2012-03-14 12:54:42
Autor: Ignac
Tarcza 48z w góralu
piecia aka dracorp <imie.nazwisko@wp.eu> napisa³(a): Ma³e wyja¶nienie. Lubiê odczuwaæ p³yno¶æ kadencji przy zmianie prze³o¿eñ ale nie chcia³bym tego robiæ kosztem podwójnej zmiany prze³o¿enia czyli zmieniam z przodu i z ty³u. Bardziej mi pasuje zmiana tylko prze³o¿enia z ty³u. Takie ma³e przyzwyczajenia.   no to "wyje¿dzasz" sobie jedn± z tarcz,a co z pozosta³ymi.
  U siebie mam tak ¿e jak z najwiêkszej tarczy korb zejdê na ¶rodkow±(1 klik)
  to ¿eby mieæ w dalszym ci±gu to samo prze³o¿enie na kasecie muszê
  klikn±æ a¿ dwa razy...a jak ze ¶rodkowej tarczy korb zejdê na najmniejsz±
  (1 klik) to znowu ¿eby mieæ to samo prze³o¿enie muszê na kasecie klikn±æ
  a¿ dwa razy...ale jaka w tym moim szaleñstwie jest metoda ano taka ¿e napêd
  jako ca³o¶c zu¿ywa mi siê "równiutko",anie klikam manetkami jako¶ zawziêcie
  No taka jest cecha wielostopniowch przek³adni ³añcuchowych.

[...]
Niewielka ró¿nica. Natomiast przy obecnym 3x8, nie pamiêtam swojego rozstawu(rower trzymam w innym miejscu), frustruje mnie gwa³towny przeskok przy zmianie tarczy w kasecie o jeden. Jak jadê w terenie to tego tak nie odczuwam. A ostatnio je¼dzimy wiêkszo¶æ po szosie. U nas niestety ci±gle du¿o b³ota ale mo¿e siê ju¿ zmieni³o, dawno nie by³em w lesie.
No i pozostaje to co napisa³e¶ ile tak na prawdê zyskam przechodz±c na 3x10? Wcale nie muszê u¿yæ wszystkich prze³o¿eñ.

  po co wiêc wchodziæ w 3x10 skoro kaseta tak czy tak bêdzie
  niedoje¿dzona na zêbatkach najwiêkszych np:1 i 2 i najmniejszych 10 i 9
  jak s±dzê o ró¿nicy w cenie nie wspomnê.
  U siebie niedoje¿dza³em zêbatki kasety 32 i nastêpna kasetê wzio³em z 30.
  Najwa¿niejsze jest takie zestopniowanie napêdu aby w danych warunkach
  jakich siê je¼dzi do nastêpnej wymiany po prostu go wyje¼dziæ,
  nie wa¿ne w jakich warunkach siê je¼dzi,im ciê¿sze s± warunki jazdy to
  proces wyje¿dzenia przebiega szybciej-ale to jest kwestia naszego   ¶wiadomego wyboru i to nie podlega dyskusji.
    Teraz sobie podliczy³em i przy przej¶ciu 3x10 muszê wydaæ oko³o 1000z³. Pozostaj±c przy 3x8 oko³o 300z³ mniej(pozostanie mi tylna przerzutka i manetki). Ale muszê siê jeszcze upewniæ czy w sklepie którym bêdê kupowa³ maj± korbê Deore która obs³u¿y napêd 8rz.

  przecie¿ mo¿na kupiæ tam gdzie maj± korby Ci odpowiadaj±ce

  Ignac

Data: 2012-03-15 08:37:22
Autor: piecia aka dracorp
Tarcza 48z w góralu
Dnia Wed, 14 Mar 2012 12:54:42 +0000,  Ignac napisaÅ‚(a):

  przecież można kupić tam gdzie majÄ… korby Ci odpowiadajÄ…ce
No właśnie ogólnie jest problem jakbym chciał wszystko skompletować w jednym miejscu. Optymalnie było by jakbym przychodził do sklepu a tam maja wszystko co potrzebuję. No ale niestety jest inaczej.
Przy okazji patrzę na stronę http://cycle.shimano-eu.com/ i dla górali na dzień dzisiejszy tylko Alivio oferuje pełny zestaw 3x8 dla górala. A chciałem trochę zainwestować w lepszy osprzęt.
Używanego nie chcę kupować.

Pytanie czy aktualne korby Deore: FC-M590-10 (mtb-10rzędowa) lub FC-M590 (trekking-9rzędowa) będzie bez problemu działać za napędem 8rzędowym?
W pdfie jest tylko wzmianka o kompatybilności z łańcuchem 9 lub 10 rzędowym.

--
piecia aka dracorp

Data: 2012-03-15 13:45:46
Autor: Ignac
Tarcza 48z w góralu
piecia aka dracorp <imie.nazwisko@wp.eu> napisa³(a):
  przecie¿ mo¿na kupiæ tam gdzie maj± korby Ci odpowiadaj±ce
No w³a¶nie ogólnie jest problem jakbym chcia³ wszystko skompletowaæ w jednym miejscu. Optymalnie by³o by jakbym przychodzi³ do sklepu a tam maja wszystko co potrzebujê. No ale niestety jest inaczej.

  ...a nie mo¿na w tym sklepie zamówiæ tego co chcesz,
  chyba ¿e czas jest tu istotny Przy okazji patrzê na stronê cycle.shimano-eu.com/ i dla górali na dzieñ dzisiejszy tylko Alivio oferuje pe³ny zestaw 3x8 dla górala. A chcia³em trochê zainwestowaæ w lepszy osprzêt.
U¿ywanego nie chcê kupowaæ.

Pytanie czy aktualne korby Deore: FC-M590-10 (mtb-10rzêdowa) lub FC-M590 (trekking-9rzêdowa) bêdzie bez problemu dzia³aæ za napêdem 8rzêdowym?
W pdfie jest tylko wzmianka o kompatybilno¶ci z ³añcuchem 9 lub 10 rzêdowym.

 ..kiedy¶ koledzy nasi prowadzili dyskusje na ten temat i chyba bêd± pasowaæ,
 ja nie wiem nic na ten temat...ja wiêcej ni¿ 8 rzêdów napêdu nie kupiê
 ba mam problemy z wyje¿dzeniem  kasety 8 do nastêpnej wymiany ³añcucha.
 Je¿eli masz zaufanie do wê¿szych tarcz korby niektóre aluminiowe do
 zintegrowanej osi suportu do wê¿szych zêbatek kasety i ³añcucha i  uzyskiwane przebiegi Ciê satysfakcjonuj± no to Twój inwestuj.
 Ja bym Ci zaleca³ 8x3 i trzyma³bym siê kompatybilno¶ci polecanej przez Shim.
 ¿eby napêd nie wa¿ne jaki chodzi³ jak szwajcarski zegarek...ale rozumiem  Twoje rozterki...od rana mia³em problemy z po³±czeniem siê preclem,
 wy¶wietla³ mi siê komunikat o braku po³±czenia z serwerem...acha i pamiêtaj
 o jednym ¿e najlepsze czê¶ci to te które maj± najwy¿sz± mar¿ê.

 Ignac

Data: 2012-03-15 13:55:49
Autor: piecia aka dracorp
Tarcza 48z w góralu
Dnia Thu, 15 Mar 2012 13:45:46 +0000,  Ignac napisaÅ‚(a):

  ...a nie można w tym sklepie zamówić tego co chcesz,
  chyba że czas jest tu istotny
Aktualnie tak.

--
piecia aka dracorp

Data: 2012-03-15 14:40:43
Autor: piecia aka dracorp
Tarcza 48z w góralu
No właśnie wróciłem ze sklepu. Towaru ni ma. Więc niepotrzebnie czekałem. Po za tym jak to sprzedawca stwierdził sami nie wiedzą co im przyślą.
Więc jakiekolwiek dalsze czekanie w moim przypadku jest bez sensu. Może w poniedziałek/wtorek będę miał nowy sprzęt ze sklepu internetowego.

--
piecia aka dracorp

Data: 2012-03-16 08:38:38
Autor: Fabian
Tarcza 48z w góralu
On 15.03.2012 15:40, piecia aka dracorp wrote:
[...]

A później niektórzy się dziwią, że w stacjonarnych sklepach nie chcą ludzie kupować.

Fabian.

Data: 2012-03-16 07:57:22
Autor: piecia aka dracorp
Tarcza 48z w góralu
Dnia Fri, 16 Mar 2012 08:38:38 +0100, Fabian napisał(a):

A później niektórzy się dziwią, że w stacjonarnych sklepach nie chcą
ludzie kupować.

Ja bym chciał, bardzo bym chciał. Ale:
1) nie ma tego co chcę 2) zazwyczaj jest dużo drożej
3) można zamówić ale trzeba czekać na ogólne zamówienie ze sklepu

--
piecia aka dracorp

Data: 2012-03-16 14:57:17
Autor: Krzysztof Magosa
Tarcza 48z w góralu
W dniu 16.03.2012 08:57, piecia aka dracorp pisze:
Dnia Fri, 16 Mar 2012 08:38:38 +0100, Fabian napisał(a):

A później niektórzy się dziwią, że w stacjonarnych sklepach nie chcą
ludzie kupować.

Ja bym chciał, bardzo bym chciał. Ale:
1) nie ma tego co chcÄ™
2) zazwyczaj jest dużo drożej
3) można zamówić ale trzeba czekać na ogólne zamówienie ze sklepu

Czyli de facto wychodzi na to, że oni robią za takiego "Pana Józka", który siedzi na allegro i zamawia dla Ciebie, i dodatkowo dowala 50% marży.

Do dupy z takimi sklepami.

Data: 2012-03-16 17:40:54
Autor: Ignac
Tarcza 48z w góralu
Krzysztof Magosa <krzysztof@magosa.pl> napisa³(a):
Do dupy z takimi sklepami.

  Jak dla przyk³adu najbardziej jestem przywi±zany do najni¿szej ceny   i kupujê podzespo³y pasuj±ce mi bez przymierzania i poza tzw.sezonem.
  I jestem zdania ¿e rower powinien byæ jak najmniej obs³ugowy.
  Je¿eli mi jaki¶ podzespó³ odpowiada (a czasem a¿ siê dziwiê ¿e tyle
  km wytrzyma³) to nie ma bata ¿ebym za innym zatêskni³,a wykorzystuj±c
  najzwyczajniejsz± konkurencjê na rynku kupujê tam gdzie dany podzespó³
  jest najtañszy...ja i mój rower jeste¶my szczê¶liwi z tego powodu.
  W necie ofert sprzeda¿y jest przecie¿ od groma.

  Ignac

Data: 2012-03-16 15:21:59
Autor: Tomasz Minkiewicz
Tarcza 48z w góralu
On Fri, 16 Mar 2012 07:57:22 +0000 (UTC)
piecia aka dracorp <imie.nazwisko@wp.eu> wrote:

> [...]

1) nie ma tego co chcę 2) zazwyczaj jest dużo drożej
3) można zamówić ale trzeba czekać na ogólne zamówienie ze sklepu

Dodałbym jeszcze, że dotąd się nie spotkałem z możliwością ściągnięcia
czegoś po to, żeby klient mógł to obejrzeć, przymierzyć się i dopiero
zdecydować, czy mu odpowiada. Jak zamawiam, to muszę kupić. No to ja
się pytam, jaka dla mnie korzyść ze stacjonarności tego sklepu?
Wszystkie wady kupowania przez Internet, a dodatkowo: mniejszy wybór,
wyższe ceny i – co już zupełnie absurdalne – zwykle większe problemy
przy reklamacji czy wymianie.

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2012-03-16 09:03:21
Autor: Wilk
Tarcza 48z w góralu
On 16 Mar, 15:21, Tomasz Minkiewicz <tomm...@gmail.com> wrote:

Doda³bym jeszcze, ¿e dot±d siê nie spotka³em z mo¿liwo¶ci± ¶ci±gniêcia
czego¶ po to, ¿eby klient móg³ to obejrzeæ, przymierzyæ siê i dopiero
zdecydowaæ, czy mu odpowiada. Jak zamawiam, to muszê kupiæ. No to ja
siê pytam, jaka dla mnie korzy¶æ ze stacjonarno¶ci tego sklepu?
Wszystkie wady kupowania przez Internet, a dodatkowo: mniejszy wybór,
wy¿sze ceny i - co ju¿ zupe³nie absurdalne - zwykle wiêksze problemy
przy reklamacji czy wymianie.

Nie przesadzaj, takie zastrze¿enia - to dotycz± g³ównie ma³ych
sklepików. W Warszawie w du¿ych sklepach rowerowych jest spory wybór
asortymentu, mo¿na wiele rzeczy przymierzyæ. Dro¿ej oczywi¶cie jest -
ale to ju¿ oczywiste, sklepy internetowe maja sporo mniejsze koszta
dzia³alno¶ci.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2012-03-16 23:44:50
Autor: Rowerex
Tarcza 48z w góralu
On 16 Mar, 17:03, Wilk <m-wo...@wp.pl> wrote:
> [...]

> przy reklamacji czy wymianie.

Nie przesadzaj, takie zastrze¿enia - to dotycz± g³ównie ma³ych

W Warszawie to, w Warszawie tamto... bla, bla, bla ;-)

Pojed¼ sobie na pierwsze lepsze zadupie zwane "miastem" w odleg³o¶ci
kilkuset km od "default-city", które znajduje siê w odleg³o¶ci
przynajmniej 50km od dowolnego innego wiêkszego "miasta", a w wiêkszym
sklepie za¿±daj± od Ciebie zaliczki przynajmniej 50z³ za ¶ci±gniêcie
towaru wartego 200z³... - to i tak luksus, bo w podobnej wielko¶ci
sklepie powiedz± "nie ma, nie da siê, nie mo¿na" lub bêd± wciskaæ
pancerz przerzutkowy jako hamulcowy i do tego udowadniaæ "jak ³adnie
pracuje w nim linka hamulca"... :-)

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2012-03-18 01:58:10
Autor: Krzysztof Magosa
Tarcza 48z w góralu
W dniu 17.03.2012 07:44, Rowerex pisze:
sklepie powiedz± "nie ma, nie da siê, nie mo¿na" lub bêd± wciskaæ
pancerz przerzutkowy jako hamulcowy i do tego udowadniaæ "jak ³adnie
pracuje w nim linka hamulca"... :-)

Sk±d ja to znam... w Zabrzu te¿ próbuj± tak wciskaæ.

Data: 2012-03-14 13:56:10
Autor: margol
Tarcza 48z w góralu
W dniu 2012-03-14 12:12, piecia aka dracorp pisze:
[...]

Jeżdżę głównie po mieście (płaskim) i też mi to przeszkadzało, bo z zasadzie używałem z tyłu 3 zębatek i często brakowało mi czegoś pomiędzy. Zmieniłem na szosową kasetę ze stopniowaniem w większości co 1 i jak dla mnie jest bajka. W lekkim terenie też się to sprawdza.
Tyle, że ja mam crossa i z przodu 48-38-28 a z tyłu chyba 12-21.

mg

Tarcza 48z w góralu