Data: 2012-03-13 16:49:10 | |
Autor: piecia aka dracorp | |
Tarcza 48z w góralu | |
Witam
Na dniach wymieniam napęd. Wyszło że zakupię serię Deore jeszcze tylko nie wiem czy pozostanę 3x8 czy całość 3x10. Jakby nie patrzeć w serii Deore są 2 przerzutki przednie: FD-M590 i FD-M591. Ta druga obsługuje rozstaw: 48-26 i zacząłem się zastanawiać jak to jest w góralu z taką tarczą? Na razie ciągle mam 42z i czasem wydaje mi się to optymalnie ale w szosie super mi się jeździ z 52z. A jak jest z góralem? Możecie wyrazić swoją opinię? -- piecia aka dracorp pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu |
|
Data: 2012-03-13 13:10:15 | |
Autor: Marek | |
Tarcza 48z w góralu | |
piecia aka dracorp:
A jak jest z góralem? Możecie wyrazić swoj± opinię? Ja wła¶nie przy wiosennej wymianie napędu wróciłem do 44 zębów, a zdj±łem 48. Moja tylna przerzutka teoretycznie nie powinna odsługiwać rozpięto¶ci 48-22 z przodu i 32-11 z tyłu. Ale chyba o tym nie wie, bo obsługuje. Cztery zęby na obwodzie dużej tarczy to mała różnica, lecz na promieniu daje ponad pół centymetra. I to był chyba jedyny problem, bo w terenie tarcza czę¶ciej zostawiała znaki na przejeżdżanych kłodach. Jako turysta nie analizuję powypadowych danych, tylko po prostu jadę, więc nie czułem na szosie jakiej¶ wyraĽnej różnicy między kombinacj± przód-tył 44-11 i 48-11. Nie odczuwałem też różnicy przy zmianie przełożenia ze ¶redniej na duż± tarczę z przodu. Większy wpływ na rozwijan± prędko¶ć i opór na korbach ma według mnie rodzaj bieżnika i ¶rednica opon. Bo tu po zmianie wyczuwam różnicę :). -- Marek |
|
Data: 2012-03-13 17:33:52 | |
Autor: Ignac | |
Tarcza 48z w góralu | |
piecia aka dracorp <imie.nazwisko@wp.eu> napisał(a):
Witam Ja mam korby 48-38-28 a kasetę tak± 11-13-15-17-20-23-26-30. Wylicz sobie przełożenia w góralu z korbami 42-32-22(chyba) a potem ilo¶ć zębów w korbach 48-36-26 podziel przez te przełożenia i będzisz wiedział jakiej kasety (ilo¶c zębów na poszczególnych zębatkach) masz szukać...a ile zębów masz na poszczególnch zębatkach w góralu teraz. Dzięki takiej operacji zachowasz a góralu te same przełożenia po wymianie korb z 42 na 48...o to Ci chodzi W szosówce będzisz miał przełożenia nieco twardsze ale za to przy węższych oponach więc dlatego super się jezdzi. Ignac -- |
|
Data: 2012-03-13 12:12:43 | |
Autor: mat_one | |
Tarcza 48z w góralu | |
W góralu jak mam założone opony przełajowe schwalbe cx pro, to 42x11
wydaje się trochę mało. Na terenowych oponach w ogóle nie mam takich problemów, bo to już nie te prędko¶ci. Góral nie jest do ¶cigania się po asfaltach :) |
|
Data: 2012-03-13 19:48:32 | |
Autor: piecia aka dracorp | |
Tarcza 48z w góralu | |
Dnia Tue, 13 Mar 2012 12:12:43 -0700, mat_one napisał(a):
W góralu jak mam założone opony przełajowe schwalbe cx pro, to 42x11Nie wiem dlaczego ale ostatnio jak jechałem góralem po asfalcie to mało się nie porzygałem. Bardziej mnie ciekawi jak na góralu jeździ z twardymi przełożeniami. U mnie ze znajomych nikt nie ma takiej korby, więc nie ma co przetestować. Z drugiej strony to co napisałeś ma sens bo sam raczej przy szerszych oponach nie wykorzystuję maksimum dotychczasowego przełożenia. Ale mam drugi zestaw opon 1.9" semislick i to zmienia trochę dalsze przemyślenia. Na razie na góralu używam 2.25" z średnio-ostrym profilem. -- piecia aka dracorp pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu |
|
Data: 2012-03-13 20:36:29 | |
Autor: ToMasz | |
Tarcza 48z w gĂłralu | |
W dniu 13.03.2012 17:49, piecia aka dracorp pisze:
Witamjaka jest różnica w cenie za jeden i drugi zestaw? co zyskasz zakładając 3x10? większy zakres? ToMasz |
|
Data: 2012-03-13 19:53:48 | |
Autor: piecia aka dracorp | |
Tarcza 48z w góralu | |
Dnia Tue, 13 Mar 2012 20:36:29 +0100, ToMasz napisał(a):
jaka jest różnica w cenie za jeden i drugi zestaw?Różnica może być znaczna. Jak zostanę 3x8 to muszę wymienić tylko kasetę, korbę i łańcuch bo zużyte. A przy 3x10 w sumie wszystko, oprócz przedniej manetki. Ale to w teorii. co zyskasz zakładając 3x10? większy zakres?Z jednego powodu chcę przejść na 3x10. Drażni mnie przeskok pomiędzy tarczami w kasecie w góralu. O wiele bardziej podoba mi się płynne przejścia w 9rz szosówce, gdzie dopiero 2 ostatnie tarcze różnią się o 2 zęby. Ale wcale tak nie musi być. W końcu kasetach dla górali nie dają takich małych przeskoków. Teraz nie pamiętam jak wygląda profil kasety 10rz. Zresztą zaraz popatrzę. -- piecia aka dracorp pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu |
|
Data: 2012-03-13 21:51:11 | |
Autor: ToMasz | |
Tarcza 48z w gĂłralu | |
W dniu 13.03.2012 20:53, piecia aka dracorp pisze:
Dnia Tue, 13 Mar 2012 20:36:29 +0100, ToMasz napisał(a):ja tego nie rozumiem, może Tobie jako pierwszemu uda się mi to wytłumaczyć. Domniemam ze przy przerzucaniu jedna w górę jedna w dół, 3 ząbki robią dla Ciebie dużą różnice? czyli dążysz do tego żeby mieć cały czas takie samo tempo pracy nóg? Jeśli moje założenia są słuszne, to masz (macie) cholerny problem, bo mniej więcej co chwile co 4 tylne zębatki powinieneś przerzucić przednią, i teoria 2 (lub 3) ząbków bierze w łeb. Zrobiłem prosty arkusik w Exelu i mam zadziwiające wyniki. TAk od środka (3x8(ilość zębów z postu Ignaca)) jedziesz na środkach i zmieniasz w jednym kierunku. aby mieć najmniejszy skok (krok) musisz ustawiać takie przełożenia: start 6x2 = 1.65 2x1 = 1.69 7x3 = 1.85 5x2 = 1.90 1x1 = 2.00 6x3 = 2.09 (mniejsza o to gdzie jest 1 a gdzie 8 - chodzi o zasadę) Trudne, niepraktycznie, ale możliwe. Znasz kogoś kto tak jeździ? JA nie, bo nie znam nikogo, kto potrafiłby wejść na rower nie patrząc na przerzutki, pojechać i powiedzieć jakie ma przełożenie. Skoro ja nie wiem, nieznam nikogo kto wie (jakie to przełożenie) to poco jeszcze zwiększać gradacje? Czy nie jest to pogoń za cyferkami? Które jeszcze kosztują fortune? ToMasz |
|
Data: 2012-03-13 22:02:04 | |
Autor: piecia aka dracorp | |
Tarcza 48z w góralu | |
Dnia Tue, 13 Mar 2012 21:51:11 +0100, ToMasz napisał(a):
[ciach] WeĹş poĹĽycz od kogoĹ› szosĂłwkÄ™ i pojedĹş w trasÄ™ a potem pogadamy. -- piecia aka dracorp pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu |
|
Data: 2012-03-14 11:12:28 | |
Autor: piecia aka dracorp | |
Tarcza 48z w góralu | |
Małe wyjaśnienie. Lubię odczuwać płyność kadencji przy zmianie przełożeń ale nie chciałbym tego robić kosztem podwójnej zmiany przełożenia czyli zmieniam z przodu i z tyłu. Bardziej mi pasuje zmiana tylko przełożenia z tyłu. Takie małe przyzwyczajenia. Teraz popatrzyłem sobie na kasety 10rz i mam do wyboru:
11-13-15-17-19-21-24-28-32-36 11-13-15-17-19-21-23-26-30-34 czyli na końcówce mam przeskok odpowiednio: 3-4-4-4 2-3-4-4 Niewielka różnica. Natomiast przy obecnym 3x8, nie pamiętam swojego rozstawu(rower trzymam w innym miejscu), frustruje mnie gwałtowny przeskok przy zmianie tarczy w kasecie o jeden. Jak jadę w terenie to tego tak nie odczuwam. A ostatnio jeździmy większość po szosie. U nas niestety ciągle dużo błota ale może się już zmieniło, dawno nie byłem w lesie. No i pozostaje to co napisałeś ile tak na prawdę zyskam przechodząc na 3x10? Wcale nie muszę użyć wszystkich przełożeń. Teraz sobie podliczyłem i przy przejściu 3x10 muszę wydać około 1000zł. Pozostając przy 3x8 około 300zł mniej(pozostanie mi tylna przerzutka i manetki). Ale muszę się jeszcze upewnić czy w sklepie którym będę kupował mają korbę Deore która obsłuży napęd 8rz. Po za tym jak dobrze myślę przy przejściu na 3x10 będę musiał lekko "przeszprychować" koło? -- piecia aka dracorp pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu |
|
Data: 2012-03-14 11:11:38 | |
Autor: Rowerex | |
Tarcza 48z w góralu | |
piecia aka dracorp napisał(a):
Małe wyja¶nienie. Lubię odczuwać płyno¶ć kadencji przy zmianie przełożeń Przej¶cia 11-13-15 to niemal przepa¶ć i koszmar przy jeĽdzie po szosie, nie ma tu mowy o płynno¶ci. czyli na końcówce mam przeskok odpowiednio: Nie sugeruj się sam± różnic± ilo¶ci zębów - ważny stosunek różnicy zębów do konkretnej zębatki: przej¶cie 13-11: 2/13*100%=15,38% (przepa¶ć!) 15-13: 13,33% (bardzo upierdliwe na szosie) 17-15: 11,76% (zno¶ne) 19:17: 10,52% (OK) ..... 24-21: 12,5% (zno¶ne) 28-24: 14,28% (bywa upierdliwe np. na ostrym asfaltowym podjeĽdzie, nieco za duża różnica) 32-28: 12,5% (zno¶nie) 36-32: 11,11% (jak sił zabraknie, to może się przydać) Natomiast przy obecnym 3x8, nie pamiętam swojego Nie odczuwasz, bo czę¶ciej używasz tej czę¶ci kasety, gdzie procentowa zmiana przełożenia jest najmniejsza. A ostatnio jeĽdzimy większo¶ć po szosie. U nas Wszystkich przełożeń, czy wszystkich zębatek? Jak często używasz przełożenia 22/32 lub 22/28? Po za tym jak dobrze my¶lę przy przej¶ciu na 3x10 będę musiał lekko A po co? Pozdr- -Rowerex |
|
Data: 2012-03-14 18:55:38 | |
Autor: piecia aka dracorp | |
Tarcza 48z w góralu | |
Dnia Wed, 14 Mar 2012 11:11:38 -0700, Rowerex napisał(a):
A po co?Już teraz wiem że kasety są tej samej szerokości, więc zmiana tak będzie niepotrzebna. -- piecia aka dracorp pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu |
|
Data: 2012-03-14 19:59:22 | |
Autor: Ignac | |
Tarcza 48z w góralu | |
Rowerex <rowerex@op.pl> napisał(a): Wszystkich przełożeń, czy wszystkich zębatek? Jak często używasz
przełożenia 22/32 lub 22/28? ...no wła¶nie rzadko używane bo tylko przy podjazdach a ze względu na to że mogłyby dużo przejeĽdzić to po płaskim używam ich z tarcz± 48 znacznie czę¶ciej (bo moje zębatki to odpowiednio 30 i 26) i w ten sposób pozbywam się ich niedojeżdzenia zwiększaj±c jednocze¶nie cały przebieg kasety. Ignac -- |
|
Data: 2012-03-14 12:25:14 | |
Autor: zino | |
Tarcza 48z w góralu | |
On Wed, 14 Mar 2012 11:12:28 +0000, piecia aka dracorp wrote:
Małe wyjaśnienie. Lubię odczuwać płyność kadencji przy zmianie przełożeń A jeździsz po lesie czy po górach? Jak po lesie to możesz spokojnie używać 9-ki HG-50 z szosy. Pozdr, Andrzej -- There are two ways you can get exercise out of a bicycle: you can "overhaul" it, or you can ride it. (...) The mistake some people make is in thinking they can get both forms of sport out of the same machine. This is impossible; no machine will stand the double strain. You must make up your mind whether you are going to be an "overhauler" or a rider. |
|
Data: 2012-03-14 12:26:17 | |
Autor: zino | |
Tarcza 48z w góralu | |
On Wed, 14 Mar 2012 12:25:14 +0000, zino wrote:
On Wed, 14 Mar 2012 11:12:28 +0000, piecia aka dracorp wrote: A właściwie w Twoim przypadku 8-ki. -- There are two ways you can get exercise out of a bicycle: you can "overhaul" it, or you can ride it. (...) The mistake some people make is in thinking they can get both forms of sport out of the same machine. This is impossible; no machine will stand the double strain. You must make up your mind whether you are going to be an "overhauler" or a rider. |
|
Data: 2012-03-14 12:43:20 | |
Autor: piecia aka dracorp | |
Tarcza 48z w góralu | |
Dnia Wed, 14 Mar 2012 12:26:17 +0000, zino napisał(a):
Szosa, teren leśny, moreny, rzadko góry.A jeździsz po lesie czy po górach? Jak po lesie to możesz spokojnie używać 9-ki HG-50 z szosy. No właśnie chyba z tego powodu zostanę jednak przy 3x8, jedynie korbę wezmę 44z. A zaoszczędzone pieniądze pójdą na nowe piasty. -- piecia aka dracorp pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu |
|
Data: 2012-03-14 12:54:42 | |
Autor: Ignac | |
Tarcza 48z w góralu | |
piecia aka dracorp <imie.nazwisko@wp.eu> napisał(a): Małe wyja¶nienie. Lubię odczuwać płyno¶ć kadencji przy zmianie przełożeń ale nie chciałbym tego robić kosztem podwójnej zmiany przełożenia czyli zmieniam z przodu i z tyłu. Bardziej mi pasuje zmiana tylko przełożenia z tyłu. Takie małe przyzwyczajenia. no to "wyjeżdzasz" sobie jedn± z tarcz,a co z pozostałymi.
U siebie mam tak że jak z największej tarczy korb zejdę na ¶rodkow±(1 klik) to żeby mieć w dalszym ci±gu to samo przełożenie na kasecie muszę klikn±ć aż dwa razy...a jak ze ¶rodkowej tarczy korb zejdę na najmniejsz± (1 klik) to znowu żeby mieć to samo przełożenie muszę na kasecie klikn±ć aż dwa razy...ale jaka w tym moim szaleństwie jest metoda ano taka że napęd jako cało¶c zużywa mi się "równiutko",anie klikam manetkami jako¶ zawzięcie No taka jest cecha wielostopniowch przekładni łańcuchowych. Teraz popatrzyłem sobie na kasety 10rz i mam do wyboru: 11-13-15-17-19-21-24-28-32-36 11-13-15-17-19-21-23-26-30-34 czyli na końcówce mam przeskok odpowiednio: 3-4-4-4 2-3-4-4 Niewielka różnica. Natomiast przy obecnym 3x8, nie pamiętam swojego rozstawu(rower trzymam w innym miejscu), frustruje mnie gwałtowny przeskok przy zmianie tarczy w kasecie o jeden. Jak jadę w terenie to tego tak nie odczuwam. A ostatnio jeĽdzimy większo¶ć po szosie. U nas niestety ci±gle dużo błota ale może się już zmieniło, dawno nie byłem w lesie. No i pozostaje to co napisałe¶ ile tak na prawdę zyskam przechodz±c na 3x10? Wcale nie muszę użyć wszystkich przełożeń. po co więc wchodzić w 3x10 skoro kaseta tak czy tak będzie niedojeżdzona na zębatkach największych np:1 i 2 i najmniejszych 10 i 9 jak s±dzę o różnicy w cenie nie wspomnę. U siebie niedojeżdzałem zębatki kasety 32 i następna kasetę wziołem z 30. Najważniejsze jest takie zestopniowanie napędu aby w danych warunkach jakich się jeĽdzi do następnej wymiany po prostu go wyjeĽdzić, nie ważne w jakich warunkach się jeĽdzi,im cięższe s± warunki jazdy to proces wyjeżdzenia przebiega szybciej-ale to jest kwestia naszego ¶wiadomego wyboru i to nie podlega dyskusji. Teraz sobie podliczyłem i przy przej¶ciu 3x10 muszę wydać około 1000zł. Pozostaj±c przy 3x8 około 300zł mniej(pozostanie mi tylna przerzutka i manetki). Ale muszę się jeszcze upewnić czy w sklepie którym będę kupował maj± korbę Deore która obsłuży napęd 8rz. przecież można kupić tam gdzie maj± korby Ci odpowiadaj±ce Ignac -- |
|
Data: 2012-03-15 08:37:22 | |
Autor: piecia aka dracorp | |
Tarcza 48z w góralu | |
Dnia Wed, 14 Mar 2012 12:54:42 +0000, Ignac napisał(a):
przecież można kupić tam gdzie mają korby Ci odpowiadająceNo właśnie ogólnie jest problem jakbym chciał wszystko skompletować w jednym miejscu. Optymalnie było by jakbym przychodził do sklepu a tam maja wszystko co potrzebuję. No ale niestety jest inaczej. Przy okazji patrzę na stronę http://cycle.shimano-eu.com/ i dla górali na dzień dzisiejszy tylko Alivio oferuje pełny zestaw 3x8 dla górala. A chciałem trochę zainwestować w lepszy osprzęt. Używanego nie chcę kupować. Pytanie czy aktualne korby Deore: FC-M590-10 (mtb-10rzędowa) lub FC-M590 (trekking-9rzędowa) będzie bez problemu działać za napędem 8rzędowym? W pdfie jest tylko wzmianka o kompatybilności z łańcuchem 9 lub 10 rzędowym. -- piecia aka dracorp pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu |
|
Data: 2012-03-15 13:45:46 | |
Autor: Ignac | |
Tarcza 48z w góralu | |
piecia aka dracorp <imie.nazwisko@wp.eu> napisał(a):
przecież można kupić tam gdzie maj± korby Ci odpowiadaj±ceNo wła¶nie ogólnie jest problem jakbym chciał wszystko skompletować w jednym miejscu. Optymalnie było by jakbym przychodził do sklepu a tam maja wszystko co potrzebuję. No ale niestety jest inaczej. ...a nie można w tym sklepie zamówić tego co chcesz, chyba że czas jest tu istotny Przy okazji patrzę na stronę cycle.shimano-eu.com/ i dla górali na dzień dzisiejszy tylko Alivio oferuje pełny zestaw 3x8 dla górala. A chciałem trochę zainwestować w lepszy osprzęt. Używanego nie chcę kupować. Pytanie czy aktualne korby Deore: FC-M590-10 (mtb-10rzędowa) lub FC-M590 (trekking-9rzędowa) będzie bez problemu działać za napędem 8rzędowym? W pdfie jest tylko wzmianka o kompatybilno¶ci z łańcuchem 9 lub 10 rzędowym. ..kiedy¶ koledzy nasi prowadzili dyskusje na ten temat i chyba będ± pasować, ja nie wiem nic na ten temat...ja więcej niż 8 rzędów napędu nie kupię ba mam problemy z wyjeżdzeniem kasety 8 do następnej wymiany łańcucha. Jeżeli masz zaufanie do węższych tarcz korby niektóre aluminiowe do zintegrowanej osi suportu do węższych zębatek kasety i łańcucha i uzyskiwane przebiegi Cię satysfakcjonuj± no to Twój inwestuj. Ja bym Ci zalecał 8x3 i trzymałbym się kompatybilno¶ci polecanej przez Shim. żeby napęd nie ważne jaki chodził jak szwajcarski zegarek...ale rozumiem Twoje rozterki...od rana miałem problemy z poł±czeniem się preclem, wy¶wietlał mi się komunikat o braku poł±czenia z serwerem...acha i pamiętaj o jednym że najlepsze czę¶ci to te które maj± najwyższ± marżę. Ignac -- |
|
Data: 2012-03-15 13:55:49 | |
Autor: piecia aka dracorp | |
Tarcza 48z w góralu | |
Dnia Thu, 15 Mar 2012 13:45:46 +0000, Ignac napisał(a):
...a nie można w tym sklepie zamówić tego co chcesz,Aktualnie tak. -- piecia aka dracorp pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu |
|
Data: 2012-03-15 14:40:43 | |
Autor: piecia aka dracorp | |
Tarcza 48z w góralu | |
No właśnie wróciłem ze sklepu. Towaru ni ma. Więc niepotrzebnie czekałem. Po za tym jak to sprzedawca stwierdził sami nie wiedzą co im przyślą.
Więc jakiekolwiek dalsze czekanie w moim przypadku jest bez sensu. Może w poniedziałek/wtorek będę miał nowy sprzęt ze sklepu internetowego. -- piecia aka dracorp pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu |
|
Data: 2012-03-16 08:38:38 | |
Autor: Fabian | |
Tarcza 48z w gĂłralu | |
On 15.03.2012 15:40, piecia aka dracorp wrote:
No właśnie wróciłem ze sklepu. Towaru ni ma. Więc niepotrzebnie czekałem. A później niektórzy się dziwią, że w stacjonarnych sklepach nie chcą ludzie kupować. Fabian. |
|
Data: 2012-03-16 07:57:22 | |
Autor: piecia aka dracorp | |
Tarcza 48z w góralu | |
Dnia Fri, 16 Mar 2012 08:38:38 +0100, Fabian napisał(a):
A później niektórzy się dziwią, że w stacjonarnych sklepach nie chcą Ja bym chciał, bardzo bym chciał. Ale: 1) nie ma tego co chcę 2) zazwyczaj jest dużo drożej 3) można zamówić ale trzeba czekać na ogólne zamówienie ze sklepu -- piecia aka dracorp pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu |
|
Data: 2012-03-16 14:57:17 | |
Autor: Krzysztof Magosa | |
Tarcza 48z w gĂłralu | |
W dniu 16.03.2012 08:57, piecia aka dracorp pisze:
Dnia Fri, 16 Mar 2012 08:38:38 +0100, Fabian napisał(a): Czyli de facto wychodzi na to, że oni robią za takiego "Pana Józka", który siedzi na allegro i zamawia dla Ciebie, i dodatkowo dowala 50% marży. Do dupy z takimi sklepami. |
|
Data: 2012-03-16 17:40:54 | |
Autor: Ignac | |
Tarcza 48z w góralu | |
Krzysztof Magosa <krzysztof@magosa.pl> napisał(a):
Do dupy z takimi sklepami. Jak dla przykładu najbardziej jestem przywi±zany do najniższej ceny i kupuję podzespoły pasuj±ce mi bez przymierzania i poza tzw.sezonem. I jestem zdania że rower powinien być jak najmniej obsługowy. Jeżeli mi jaki¶ podzespół odpowiada (a czasem aż się dziwię że tyle km wytrzymał) to nie ma bata żebym za innym zatęsknił,a wykorzystuj±c najzwyczajniejsz± konkurencję na rynku kupuję tam gdzie dany podzespół jest najtańszy...ja i mój rower jeste¶my szczę¶liwi z tego powodu. W necie ofert sprzedaży jest przecież od groma. Ignac -- |
|
Data: 2012-03-16 15:21:59 | |
Autor: Tomasz Minkiewicz | |
Tarcza 48z w gĂłralu | |
On Fri, 16 Mar 2012 07:57:22 +0000 (UTC)
piecia aka dracorp <imie.nazwisko@wp.eu> wrote: Dnia Fri, 16 Mar 2012 08:38:38 +0100, Fabian napisał(a): Dodałbym jeszcze, że dotąd się nie spotkałem z możliwością ściągnięcia czegoś po to, żeby klient mógł to obejrzeć, przymierzyć się i dopiero zdecydować, czy mu odpowiada. Jak zamawiam, to muszę kupić. No to ja się pytam, jaka dla mnie korzyść ze stacjonarności tego sklepu? Wszystkie wady kupowania przez Internet, a dodatkowo: mniejszy wybór, wyższe ceny i – co już zupełnie absurdalne – zwykle większe problemy przy reklamacji czy wymianie. -- Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> |
|
Data: 2012-03-16 09:03:21 | |
Autor: Wilk | |
Tarcza 48z w góralu | |
On 16 Mar, 15:21, Tomasz Minkiewicz <tomm...@gmail.com> wrote:
Dodałbym jeszcze, że dot±d się nie spotkałem z możliwo¶ci± ¶ci±gnięcia Nie przesadzaj, takie zastrzeżenia - to dotycz± głównie małych sklepików. W Warszawie w dużych sklepach rowerowych jest spory wybór asortymentu, można wiele rzeczy przymierzyć. Drożej oczywi¶cie jest - ale to już oczywiste, sklepy internetowe maja sporo mniejsze koszta działalno¶ci. -- http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl |
|
Data: 2012-03-16 23:44:50 | |
Autor: Rowerex | |
Tarcza 48z w góralu | |
On 16 Mar, 17:03, Wilk <m-wo...@wp.pl> wrote:
On 16 Mar, 15:21, Tomasz Minkiewicz <tomm...@gmail.com> wrote: W Warszawie to, w Warszawie tamto... bla, bla, bla ;-) PojedĽ sobie na pierwsze lepsze zadupie zwane "miastem" w odległo¶ci kilkuset km od "default-city", które znajduje się w odległo¶ci przynajmniej 50km od dowolnego innego większego "miasta", a w większym sklepie zaż±daj± od Ciebie zaliczki przynajmniej 50zł za ¶ci±gnięcie towaru wartego 200zł... - to i tak luksus, bo w podobnej wielko¶ci sklepie powiedz± "nie ma, nie da się, nie można" lub będ± wciskać pancerz przerzutkowy jako hamulcowy i do tego udowadniać "jak ładnie pracuje w nim linka hamulca"... :-) Pozdr- -Rowerex |
|
Data: 2012-03-18 01:58:10 | |
Autor: Krzysztof Magosa | |
Tarcza 48z w góralu | |
W dniu 17.03.2012 07:44, Rowerex pisze:
sklepie powiedz± "nie ma, nie da się, nie można" lub będ± wciskać Sk±d ja to znam... w Zabrzu też próbuj± tak wciskać. |
|
Data: 2012-03-14 13:56:10 | |
Autor: margol | |
Tarcza 48z w gĂłralu | |
W dniu 2012-03-14 12:12, piecia aka dracorp pisze:
Niewielka różnica. Natomiast przy obecnym 3x8, nie pamiętam swojego Jeżdżę głównie po mieście (płaskim) i też mi to przeszkadzało, bo z zasadzie używałem z tyłu 3 zębatek i często brakowało mi czegoś pomiędzy. Zmieniłem na szosową kasetę ze stopniowaniem w większości co 1 i jak dla mnie jest bajka. W lekkim terenie też się to sprawdza. Tyle, że ja mam crossa i z przodu 48-38-28 a z tyłu chyba 12-21. mg |
|
Data: 2012-03-14 01:05:51 | |
Autor: Marek 'marcus075' Karweta | |
Tarcza 48z w góralu | |
piecia aka dracorp, Tue, 13 Mar 2012 16:49:10 +0000 (UTC), pl.rec.rowery:
Ta druga obsługuje rozstaw: 48-26 i zacz±łem się zastanawiać jak to jest w góralu z tak± tarcz±? Wiem, że trekking to nie góral, ale dla mnie tarcza 48t była w trekkingu (używanym na górskich szosach) była za duża. Pozwolę sobie na offtopic: moim marzeniem jest korba 48-36-22. -- Pozdrowienia, Marek 'marcus075' Karweta | Dwa kieliszki wystarcz±. GG:3585538 | JID: m_karweta@jabster.pl | Najpierw jeden Tuwima c(z)ytuję z przyjemno¶ci± | A potem kilkana¶cie drugich. |
|
Data: 2012-03-14 15:17:52 | |
Autor: Ignac | |
Tarcza 48z w góralu | |
Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-spamu@gmail.com> napisał(a):
moim marzeniem jest korba 48-36-22. a jakie zestopniowanie kasety do tego? Ignac -- |
|
Data: 2012-03-14 19:58:00 | |
Autor: Marek 'marcus075' Karweta | |
Tarcza 48z w góralu | |
Ignac, Wed, 14 Mar 2012 15:17:52 +0000 (UTC), pl.rec.rowery:
Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-spamu@gmail.com> napisał(a): 9-rzędowe 11-30. -- Pozdrowienia, Marek 'marcus075' Karweta | Dwa kieliszki wystarcz±. GG:3585538 | JID: m_karweta@jabster.pl | Najpierw jeden Tuwima c(z)ytuję z przyjemno¶ci± | A potem kilkana¶cie drugich. |
|
Data: 2012-03-16 05:08:38 | |
Autor: Wilk | |
Tarcza 48z w góralu | |
On 14 Mar, 01:05, Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-
sp...@gmail.com> wrote: Pozwolę sobie na offtopic: Ale mi marzenie ;) Wszystko co trzeba zrobić - to wymienić mał± zębatkę 26T na 22T (obie s± na 4 ¶ruby i ten sam rozstaw BCD, nie 5 jak szosowe), przerzutka to obsłuży; tak jeĽdzi paru moich znajomych. A w temacie - korba 26-36-48 to nie jest korba MTB, tylko tzw. korba trekingowa; po¶rednia pomiędzy MTB a szosow±. A jest w grupie MTB - dlatego, że przecież osprzęt z grup MTB montuje się w trekingach niemal tak samo często jak w rowerach MTB. W typowym góralu - taka korba nie ma sensu, bo się nie używa takich ciężkich przełożeń; podobnie jak i dokładno¶ć przełożenia nie ma tu takiego znaczenia jak w szosie, dlatego 10s w grupach MTB to przede wszystkim chwyt marketingowy służ±cy temu by od ludzi wyci±gać kasę. Wkrótce trzeba będzie na ten system przej¶ć - ale nie dlatego że jest taki fajny, tylko dlatego że 9s zejdzie tylko do najniższych grup. Większa korba jest cięższa i ponadto jest większa, co oznacza, że łatwiej ni± uderzyć o przeszkodę na drodze (a to wbrew pozorom nie tak rzadko spotykana sytuacja). IMO - bez sensu jest przerabianie górala na trekinga; albo jedno, albo drugie; chyba że mamy na celu tworzenie takich hybryd - ale taki rower nie jest już góralem, tylko jest trekingiem na kołach 26. Jechałem na góralu niemałe odcinki asfaltowe - i wielkiej różnicy mniejsza tarcza nie robiła, te parę z±bków więcej to się wykorzystuje tylko na zjazdach, na zwykł± jazdę takie przełożenia jak 44-11 starczaj± z wielkim zapasem. -- http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl |
|
Data: 2012-03-17 00:07:13 | |
Autor: Rowerex | |
Tarcza 48z w góralu | |
On 16 Mar, 13:08, Wilk <m-wo...@wp.pl> wrote:
On 14 Mar, 01:05, Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi- Dlatego warto pomy¶leć o 2x9 lub 2x10. Korba 44/30 i dwie kasety lub jedna z kilkoma dodatkowymi koronkami na zmianę. Ideałem za¶ jest posiadanie dwóch kompletów kół, jednego z kaset± typowo terenow± (u mnie to 13-30 lub 13-32 zależno¶ci jak sobie j± poskładam) i jednego pod asfalt (u mnie 11-23 lub 11-28 na tereny z bardzo stromymi odjazdami asfaltowymi) W praktyce zawsze mi wychodziło, że nie bardzo udaje się stworzenie kasety uniwersalnej, nie posiadaj±cej "dziur w przełożeniach" na równym asfalcie i w trudnym terenie le¶no-piaszczysto-pagórkowatym. Dwa komplety kół mi ten problem rozwi±zały. W dodatku nie muszę babrać się ze zmian± opon. Jedyna upierdliwo¶ć, to hamulce tarczowe i konieczno¶ć ich ustawiania przy każdej zmianie. Ale akurat Avidy dobrze się ustawia, o ile regularnie przegl±da się podkładki CPS - w tych "wklęsłych" robi± się zadziory i trzeba je co jaki¶ czas przeszlifować okr±głym pilnikiem rotacyjnym aby te "wypukłe" swobodnie mogły się w nich układać w dowolnym położeniu - po takim zabiegu ustawianie hamulców znacznie się upraszcza. W typowym góralu - taka korba nie ma sensu, bo się nie używa takich Tu bym się nie do końca zgodził. 10 rzędów rozwi±zało nieco problem "dziury" w przej¶ciu 18-21 (16,6% i 14,3% procentowej różnicy w te i we wte). Niestety pozostała "dziura" 12-14 dla której procentowa różnica jest identyczna oraz zupełnie bezsensowne 11-13. Problemem kaset 10rz. mtb jest zbyt mała ilo¶ć konfiguracji stopniowania. Już lepiej pomy¶leć o zakupie kasety 10rz 11-28, wywalić 11, dołożyć 32 (nawet z 9-tki) i powstanie całkiem fajna i niemal uniwersalna 12, 13, 14, 15, 17, 19, 21, 24, 28, 32. (szosowe s± chyba węższe o 1mm, ale w praktyce to nie powinno mieć znaczenia.). Jak przejdę kiedy¶ na 10-rz to tak± kasetę sobie zrobię. Pozdr- -Rowerex |
|
Data: 2012-03-17 08:10:50 | |
Autor: Ignac | |
Tarcza 48z w góralu | |
Rowerex <rowerex@op.pl> napisał(a): Problemem kaset 10rz. mtb jest zbyt mała ilo¶ć konfiguracji
stopniowania. Już lepiej pomy¶leć o zakupie kasety 10rz 11-28, wywalić 11, dołożyć 32 (nawet z 9-tki) i powstanie całkiem fajna i niemal uniwersalna 12, 13, 14, 15, 17, 19, 21, 24, 28, 32. (szosowe s± chyba węższe o 1mm, ale w praktyce to nie powinno mieć znaczenia.). Jak przejdę kiedy¶ na 10-rz to tak± kasetę sobie zrobię. No dobrze,ale co z trwało¶ci± czytaj z osi±ganymi przebiegami napędu... wszystkie elementy s± w±skie a ze względu na zużycie żeby to nie był sprzęt dla celebrytów lub "for one race only"...żeby nie było tak jak F1 no super "wózki" tylko góra na 2 wy¶cigi. A problemem niewyjeżdzenia kasety no można sobie poradzić nie jeĽdzij Ignacu na jednym łańcuchu tylko ale na trzech...przymykam oko na ten problem ale co z powyższym. Dla nas problem ogólny jest taki żeby te sprzęty na których jeĽdzimy miały jak±¶ przyzwoit± trwało¶ć, dla zawodnika który może mieć na każdy wy¶cig nowy rower najlepiej waż±cy 2 kg to montuj± mu czę¶ci z plastiku no ewentualnie z aluminium licz± się ponadto jeszcze walory trakcyjne sprzętu o których mówisz i st±d pewnie te napędy 10x czy wyżej. Koszty w takim przypadku s± nie istotne ważny jest cel do osi±gnięcia... a ja się pytam co w tej sytuacji z nami mamy i¶ć za tryndem jednorazowo¶ci "producenty" już się ciesz± z oczywistych powodów. Ignac -- |
|
Data: 2012-03-17 03:27:48 | |
Autor: Rowerex | |
Tarcza 48z w góralu | |
On 17 Mar, 09:10, " Ignac" <ignac88.SKA...@gazeta.pl> wrote:
No dobrze,ale co z trwało¶ci± czytaj z osi±ganymi przebiegami napędu... Trzeba zastosować "potrójny dyfuzor" ;-) http://tinyurl.com/portojny-dyfuzor Używam tego od trzech lat. To białe co wisi na dole (chlapacz) kiedy¶ było z plastiku, ale było zbyt sztywne więc zastosowałem co¶ najprostszego czyli kilka warstw srebrnej ta¶my montażowej (tylko kolczaste krzaki s± dla niej groĽne robi±c w niej małe dziurki). Górne ł±czenie (pomarańczowy zawijas nad przerzutk±) pękł i w zasadzie dobrze zrobił, bo w niczym to nie przeszkodziło (to białe poziome nad łańcuchem jest mocowane do rury podsidłowej) , zakleiłem pęknięcie t± sam± ta¶m± która teraz zwisa jako chlapacz. W ci±gu trzech lat raz wymieniłem pomarańczow± "miskę", a to dlatego, że zachciało mi się skakać przez bardzo wysoki krawężnik no i pękła (mam jeszcze dwie miski w zapasie tym razem w¶ciekle seledynowe :-). Do tego osłona na tylne koło, kiedy¶ wygl±daj±ca tak: http://tinyurl.com/blotnik-z-opakowania Po krótkim czasie zast±piłem to przeĽroczystym tworzywem zgiętym w literę U - akurat u mnie w pracy robiono porz±dki i do ¶mieci miał trafić mały rulon tworzywa używanego na opakowania typu "blister", poprosiłem by mi to dali do utylizacji i mam z tego ¶wietn± osłonę chroni±c± przed rzucaniem syfu przez tylne koło na rurę podsiodłow±... Cało¶ć zatrzymuje 90% lub więcej wszystkiego co wyrzucaj± koła - 4 miesi±ce zimowe przejeżdżam bez żadnego smarowania napędu - napęd nie widzi ¶niegu ani wychlapywanej brei, a w zimie nie ma kurzu, więc smaru nic nie wypłucze... Pozdr- -Rowerex |
|
Data: 2012-03-17 12:42:18 | |
Autor: Ignac | |
Tarcza 48z w góralu | |
Rowerex <rowerex@op.pl> To je Panie wiborne...nareszcie jaki¶ konkret!
Pażywiom uwidim. Ignac -- |
|