Tarcza do korby XTR

Data: 2009-09-21 07:16:01
Autor: Stefandora
Tarcza do korby XTR
Witajcie,

muszę wymienić ¶rodkow± tarczę w korbie, bo sobie zęby wyostrzyła i
zaraz gryĽć zacznie :) W każdym razie, znalazłam w centrumrowerowe.pl
tarczę do korby FC-M970.
http://tnij.org/fcm970_cr

Sprawdziłam też w chainreactioncycles.com i tam znalazłam:
http://tnij.org/fcm960_crc
http://tnij.org/fcm970_crc

FC-M960 ma w opisie "replacement", więc wnioskuję, że to zamiennik, a
"genuine XTR" FC-M970 to oryginalny produkt Shimano. Potwierdzeniem
dla tej teorii byłaby dla mnie różnica w cenie - "genuine" jest o
połowę droższy. Nie zgadza mi się tylko numeracja. To wygl±da tak, jak
gdyby "replacement" FC-M960 był do niższego/starszego modelu niż
"genuine" FC-M970. Moj± korbę nabyłam z używanym rowerem z 2005r., ale
nie wiem jaki to model. O co chodzi i co w takim razie wybrać?

--
Dorota,
Szprota.

Data: 2009-09-21 14:39:40
Autor: Jan Srzednicki
Tarcza do korby XTR
On 2009-09-21, Stefandora wrote:
Witajcie,

muszę wymienić środkową tarczę w korbie, bo sobie zęby wyostrzyła i
zaraz gryźć zacznie :) W każdym razie, znalazłam w centrumrowerowe.pl
tarczÄ™ do korby FC-M970.
http://tnij.org/fcm970_cr

FC-M960 ma swój własny standard rozstawu śrub, który nie jest z niczym
innym kompatybilny (146/102/64), jedynie najmniejsza zębatka jest
standardowa. FC-M970 ma już standardowy czterośrub 104/64.

FC-M960 ma w opisie "replacement", więc wnioskuję, że to zamiennik, a
"genuine XTR" FC-M970 to oryginalny produkt Shimano. Potwierdzeniem
dla tej teorii byłaby dla mnie różnica w cenie - "genuine" jest o
połowę droższy. Nie zgadza mi się tylko numeracja. To wygląda tak, jak
gdyby "replacement" FC-M960 był do niższego/starszego modelu niż
"genuine" FC-M970. Moją korbę nabyłam z używanym rowerem z 2005r., ale
nie wiem jaki to model. O co chodzi i co w takim razie wybrać?

Generalnie, poka korbę. Z tego, co pamiętam, to miałas FC-M960, ale
pewien nie jestem.

Data: 2009-09-21 16:36:43
Autor: dziki
Tarcza do korby XTR
Użytkownik "Stefandora" <stefandora@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:878f50b7-4d59-4d7d-8e66-046a99e5d3c3h30g2000vbr.googlegroups.com...

"genuine" FC-M970. Moj± korbę nabyłam z używanym rowerem z 2005r., ale
nie wiem jaki to model. O co chodzi i co w takim razie wybrać?

na ramionach korby od wewn strony powininen byc wybity model.

pozdrawiam,
dziki.

Data: 2009-09-21 07:57:48
Autor: Stefandora
Tarcza do korby XTR
On 2009-09-21, Jan Srzednicki wrote:
Generalnie, poka korbę.

On 21 Wrz, 16:36, "dziki" <ten.ad...@jest.nieprawdziwy> wrote:
na ramionach korby od wewn strony powininen byc wybity model.

Dobra, obejrzę korbę, a jak nie będzie nic widać, to wrzucę fotkę.

--
Dorota,
Szprota.

Data: 2009-09-21 20:04:51
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Tarcza do korby XTR
Dnia 21.09.2009 16:16 użytkownik Stefandora napisał :
[...]

Masz korbę FC-M960.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-09-21 22:24:21
Autor: stefandora
Tarcza do korby XTR
Mikołaj "Miki" Menke wrote:
Masz korbę FC-M960.

Prorok?! :)
Faktycznie, jest nawet całkiem wyraĽnie napisane... Nie zależy mi by ta tarcza była xtr, więc pewnie wezmę tańszy zamiennik. Jak już będę zamawiać, to dam znać dla innych zainteresowanych.

--
Dorota,
Szprota.

Data: 2009-09-21 23:59:41
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Tarcza do korby XTR
Dnia 21.09.2009 22:24 użytkownik stefandora napisał :
Mikołaj "Miki" Menke wrote:
Masz korbę FC-M960.

Prorok?! :)

A jak wolisz? :-)

Faktycznie, jest nawet całkiem wyraĽnie napisane... Nie zależy mi by
ta tarcza była xtr, więc pewnie wezmę tańszy zamiennik.

Mnie by nawet zależało, żeby tarcza nie była XTR.

Jak już będę zamawiać, to dam znać dla innych zainteresowanych.

Jakby co to ja też być może będę chciał co¶ z CRC.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-09-22 00:10:14
Autor: stefandora
Tarcza do korby XTR
Mikołaj "Miki" Menke wrote:
Dnia 21.09.2009 22:24 użytkownik stefandora napisał :
Mikołaj "Miki" Menke wrote:
Masz korbę FC-M960.

Prorok?! :)

A jak wolisz? :-)

[...]

Ot, to. Pewnie na weekend się zbiorę do zamawiania.

--
Dorota,
Szprota.

Data: 2009-09-22 08:09:02
Autor: Dominik Mirowski
Tarcza do korby XTR
stefandora wyklepał(a) :

Ot, to. Pewnie na weekend się zbiorę do zamawiania.

Ewentualnie zadzwoń do Poręby - maj± Stronglighta do XTR'05/'06 ¶rednia zębatka będzie w bardzo podobnej cenie jak od angoli.
http://www.poreba.carrer.pl/index.php?do=prod&id=833
--
Dominik Mirowski
e-mail NA

Data: 2009-09-21 20:33:56
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Tarcza do korby XTR
[...]

BTW nie ¶wiruj i nie kupuj blatu XTR, kup ten:
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=7095
Jest dwa razy tańszy, a XTR przy nim to kawał ordynarnego złomu. W ogóle je¶li chodzi o korby i blaty to Shimano cienko wypada.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-09-21 19:21:48
Autor: Jan Srzednicki
Tarcza do korby XTR
On 2009-09-21, Mikołaj "Miki" Menke wrote:
[...]

BTW nie świruj i nie kupuj blatu XTR, kup ten:
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=7095
Jest dwa razy tańszy, a XTR przy nim to kawał ordynarnego złomu. W ogóle jeśli chodzi o korby i blaty to Shimano cienko wypada.

Albo ten:

http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=17311

Na allegro jest koleĹ›, ktĂłry handluje Blackspire, nie ma tego modelu
wystawionego, ale może ma szanse ściągnąć. Jakbyś jednak zdecydowała się
na ściąganie z .uk, to daj znać. ;)

Data: 2009-09-22 02:53:57
Autor: Stefandora
Tarcza do korby XTR
On 2009-09-21, Mikołaj "Miki" Menke wrote:
> BTW nie ¶wiruj i nie kupuj blatu XTR, kup ten:
> http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=7095

On Sep 21, 9:21 pm, Jan Srzednicki
<w_at_wrzask_dot...@nowhere.invalid> wrote:
Albo ten:
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=17311

Czytam opisy tych tarcz i tak się zastanawiam... jedna ma ceramiczn±
powłokę i jest niby bardziej trwała, ale za to druga jest specjalnie
wyprofilowana, dzięki czemu lepiej łańcuch "chodzi". Sheldon co¶ tam
pisał, że wła¶nie profilowanie np. zębatek w kasecie ma istotny wpływ
na jako¶ć przerzucania biegów....

--
Dorota,
Szprota.

Data: 2009-09-22 09:59:17
Autor: Jan Srzednicki
Tarcza do korby XTR
On 2009-09-22, Stefandora wrote:
On 2009-09-21, Mikołaj "Miki" Menke wrote:
> BTW nie świruj i nie kupuj blatu XTR, kup ten:
> [...]

Czytam opisy tych tarcz i tak siÄ™ zastanawiam... jedna ma ceramicznÄ…
powłokę i jest niby bardziej trwała, ale za to druga jest specjalnie
wyprofilowana, dzięki czemu lepiej łańcuch "chodzi". Sheldon coś tam
pisał, że właśnie profilowanie np. zębatek w kasecie ma istotny wpływ
na jakość przerzucania biegów....

Zarówno Blackspire, jak i Middleburn robią rampowane zębatki w wersjach
z ceramiczną powłoką (Middleburn nazywa to "slick shift"), co znacząco
poprawia przerzucanie biegĂłw. Takie bierz:

http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=17311

lub:

http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=7095

Data: 2009-09-22 09:35:04
Autor: Wojtek Paszkowski
Tarcza do korby XTR
"Jan Srzednicki" <w_at_wrzask_dot_pl@nowhere.invalid> wrote in message news:slrnhbfkic.d5p.w_at_wrzask_dot_ploak.pl...

Albo ten:
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=17311

ojej, chyba majÄ… teĹĽ alublat 42-zÄ™bny za  dwucyfrowÄ… (w zĹ‚otĂłwkach) cenÄ™. Chyba se na wiosnÄ™ zafundujÄ™. Ciekawe, ile waĹĽy.

Tak przy okazji, czy mi się wydaje, czy Shimano znowu zaczyna bawić się w niekompatybilność zębatek? O ile do SLX wrzuciłem bezproblemowo zębatkę STX, to chyba w drugą stronę to już nie zadziała, środkowa tarcza plastikowo-stalowa do starszych korb wygląda tak, jakby nie do końca podpasowała do starszych korb - ktoś sprawdzał?

pozdr

Data: 2009-09-22 07:38:12
Autor: Jan Srzednicki
Tarcza do korby XTR
On 2009-09-22, Wojtek Paszkowski wrote:
[...]

Dokładnie tyle samo, ile 44T od SLX-a. ;)

[...]

Nie pasuje, bo ma dłuższe "nóżki". ;)

Tarcza do korby XTR