Tarcza z tylu i bagaznik - da sie pogodzic?

Data: 2009-05-25 18:18:11
Autor: raviz
Tarcza z tylu i bagaznik - da sie pogodzic?
Witam
Chcialbym zamontowac w moim rowerze hamulce BB7, obawiam sie jednak ze problemem bedzie zamontowanie bagaznika. Obecnie jestem dosc daleko od domu, mam plan aby zamowic hamulce z internetu aby czekaly na mnie gdy wroce, ale chcialbym uniknac sytuacji kiedy musialbym zrezygnowac z bagaznika. Byc moze ktos z Was juz to przerabial i wie jak obejsc ten problem?
Oto fotki:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2872ba3796e75006.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1343c38ce5fcb6e1.html
Pozdrawiam......Rafal

Data: 2009-05-25 18:19:10
Autor: zdyboo
raviz <ravizUSUNTO@vp.pl> wrote:

Byc moze ktos z Was juz to przerabial i wie jak obejsc ten problem?

Ta rama, to jakiś Trek? Bo one tak miały / mają, że rama wymaga dodatkowego adaptera, nie dołączanego do ramy, a przynajmniej do gotowego roweru i dopiero do tego się mocuje zacisk hampla.

Ja przy składaniu trekinga, postanowiłem ułatwić sprawę i kupiłem ramę z mocowaniem hamulca wewnątrz tylnego trójkąta. http://zdyb.nd.e-wro.pl/pictures/temp/_DSC3411.jpg

Jak zamontujesz zacisk lub go przymierzysz, to bedziesz wiedzial na ile gryzie się z mocowaniem bagażnika. Mój mechanik stwierdził, ze zwykle jest możliwe zamontowanie i hamulca i bagaznika, ale kończy się to najczęściej dorabianiem jakiś konstrukcji do montażu bagażnika, aby to mocowanie hamulca jakoś ominąć. Dlatego ja problem postanowiłem obejść u źródła. :)
 --
Pozdrowienia z Wrocka! Tomasz Zych (zdyboo)
[MuShellka] [mXCpz] [GnL] [KZ]

Data: 2009-05-26 09:09:37
Autor: reme.k
> [...]

Ta rama, to jakiś Trek? Bo one tak miały / mają, że rama wymaga dodatkowego adaptera, nie dołączanego do ramy, a przynajmniej do gotowego roweru i dopiero do tego się mocuje zacisk hampla.

Bo ciekawe jest że na ramie są mocowania do przewodu hamulcowego.

Ja przy składaniu trekinga, postanowiłem ułatwić sprawę i kupiłem ramę z mocowaniem hamulca wewnątrz tylnego trójkąta. http://zdyb.nd.e-wro.pl/pictures/temp/_DSC3411.jpg

Fajny to jest patent.
To trzeba reaktywować GNL w wersji Trekking :)
Ten wyjazd w Czechach (chyba ze dwa lata temu) był fajny.

Data: 2009-05-25 19:26:15
Autor: reme.k
[...]

Ale chyba brak miejsca na zamontowanie zacisku hamulca tarczowego?

A taki problem ja obszedłem tak że dałem dystans (oczywiście dłuższa śruba)
między mocowaniem bagażnika a ramą. Użyłem tulei z mostka makrokeszowego roweru,
ten element w który wchodzi śruba mocująca mostek w rurze sterowej.

Data: 2009-05-25 19:48:52
Autor: Akarm
Tarcza z tylu i bagaznik - da sie pogodzic?
raviz napisal(a)
Witam
Chcialbym zamontowac w moim rowerze hamulce BB7, obawiam sie jednak ze problemem bedzie zamontowanie bagaznika.

Nie. Problemem bedzie zamocowanie hamulca tarczowego w tej ramie. Albo inaczej: zamocowanie hamulca tarczowego w tej ramie bedzie praktycznie niemozliwe.

[...]

Zmienic rame - najwygodniej.

Oto fotki:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2872ba3796e75006.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1343c38ce5fcb6e1.html

--
      Akarm
Dialog - na pohybel! OE - wiwat!

Data: 2009-05-25 20:20:18
Autor: Wooyek
> [...]
> sytuacji kiedy musialbym zrezygnowac z bagaznika. Byc moze ktos z
> Was juz to przerabial i wie jak obejsc ten problem?

A sa jakies sprawdzone mocowania bagaznika, w sytuacji gdy hamulec tarczowy juz jest normalnie zamontowany? W ramie, gdzie nie ma otworów do mocowania bagaznika/blotników. Jakies obejmy, adaptery do osi piasty, czy cos?

Data: 2009-05-25 21:13:02
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Tarcza z tylu i bagaznik - da sie pogodzic?
Panie Wooyek, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:gvenh5$2t1$1inews.gazeta.pl> przy ul....

[...]

Tubus ma bagażnik "współpracujący" z tarczami, Fly się chyba nazywa.
Mocowanie jest do osi (ma, oczywiście, odpowiednio dłuższe nogi ten
bagażnik).

Data: 2009-05-25 20:34:59
Autor: Kosu
raviz wrote:
Witam
Chcialbym zamontowac w moim rowerze hamulce BB7, obawiam sie jednak ze
[cut]

Topeak produkuje bagażniki dostosowane do tarczówek. Działa to mniej więcej tak:
http://www.topeak.com/products/Racks/ExplorerTubularRack_dsc_spring

pozdrawiam,
Kosu

Data: 2009-05-26 08:30:52
Autor: Jan Srzednicki
On 2009-05-25, raviz wrote:
Witam
[...]

Da się:

http://wrzask.pl/tmp/tarcza_i_bagaznik.jpg

Tyle, że w przypadku Twojej ramy może być to trudne. U mnie zacisk jest
celowo wewnątrz trójkąta tylnego.

Data: 2009-05-26 11:51:52
Autor: raviz
Tarcza z tylu i bagaznik - da sie pogodzic?
Dzieki za wszystkie odpowiedzi. Pogooglalem troche, zeby znalezc jakis patent pozwalajacy mocowac tarcze do ramy Treka i oto rozwiazanie:
http://www.spokejunkies.com/forum/uploads/1207794682/med_gallery_2403_239_62274.jpg
Po instalacji tego uchwytu montaz bagaznika wydaje sie moliwy bez wiekszych przerobek.
Pozdrawiam

Data: 2009-05-26 12:07:06
Autor: Jan Srzednicki
On 2009-05-26, raviz wrote:
[...]

Ale z BB7 uważaj - są dość mocno wystające, do tego wystające jest
ruchome ramię, które jeśli będzie dociskane przez coś, to będzie
automatycznie jechać po tarczy.

Tarcza z tylu i bagaznik - da sie pogodzic?