Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   Tarcze 160 a 180mm?

Tarcze 160 a 180mm?

Data: 2009-03-11 18:58:35
Autor: karmi
Tarcze 160 a 180mm?
mumia.leninaWYTNIJTO@onet.eu pisze:
Czy jest odczuwalna różnica?
http://bikeboard.pl/index.php?d=tematy&g=27&art=3029

pozd
karmi

Data: 2009-03-12 08:23:04
Autor: kml
Tarcze 160 a 180mm?


Data: 2009-03-12 10:32:44
Autor: Jan Srzednicki
Tarcze 160 a 180mm?
On 2009-03-12, kml <AflySteX@gaOzeFta.lp> wrote:

Użytkownik "karmi" <gbroda@wnc.katowice.pl> napisał w wiadomości news:gp8u4b$i2p$1inews.gazeta.pl...
mumia.leninaWYTNIJTO@onet.eu pisze:
Czy jest odczuwalna różnica?
http://bikeboard.pl/index.php?d=tematy&g=27&art=3029

Ta, najpierw 160 jest optymalna w warunkach górskich a potem zakładajcie 180. Badziewny tekst, który absolutnie nic nowego nie wnosi a wnioski w nim zawarte są od lat dostępne w sieci.

Bo tak naprawdę, to trudno coś mądrego napisać. Subiektywna wymagana
siła hamowania nie zależy tylko od ciężaru roweru i rowerzysty, ale też
od siły w łapach i od skuteczności konkretnego zestawu
klamka-zacisk-tarcza. Nie ma jednoznacznej odpowiedzi, że w takich a
takich warunkach wystarczy tarcza 160mm. Czasem też może i wystarczy,
ale po półgodzinnym zjeździe będą palce odpadać od ściskania hamulców (a
pomyśleć, że kiedyś za szczyla jeździłem po Gorcach z beznadziejnymi
canti - no, ale trzeba było hamować całą łapą, a teraz przywykłem do
jednego paluszka:).

Niewątpliwym jest, że większa tarcza daje większą siłę hamowania - i ta
informacja w artykule jest całkiem fajna - efektywnie skraca drogę
hamowania o te ileśtam procent.

Raczej się czepiasz.

--
  Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/

Data: 2009-03-12 12:03:02
Autor: artek
Tarcze 160 a 180mm?
Jan Srzednicki wrote:

Niewątpliwym jest, że większa tarcza daje większą siłę hamowania - i
ta informacja w artykule jest całkiem fajna - efektywnie skraca drogę
hamowania o te ileśtam procent.


szkoda tylko, ze nie podano wartości bezwzględnych, bo te 16% przy 2m drodze hamowania to ledwie 30 cm .. być może nie ma w ogóle o co się bić.

--
artek

Data: 2009-03-12 11:06:57
Autor: Jan Srzednicki
Tarcze 160 a 180mm?
On 2009-03-12, artek <bezspamu_artek@usun.wro.vectranet.pl> wrote:
Jan Srzednicki wrote:

Niewątpliwym jest, że większa tarcza daje większą siłę hamowania - i
ta informacja w artykule jest całkiem fajna - efektywnie skraca drogę
hamowania o te ileśtam procent.


szkoda tylko, ze nie podano wartości bezwzględnych, bo te 16% przy 2m drodze hamowania to ledwie 30 cm .. być może nie ma w ogóle o co się bić.

Co to są wartości bezwzględne? Siła hamowania? Co robiłeś na fizyce, że
czegoś tak podstawowego nie potrafisz sobie wydedukować?

--
  Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/

Data: 2009-03-12 12:51:38
Autor: artek
Tarcze 160 a 180mm?
Jan Srzednicki wrote:
Niewątpliwym jest, że większa tarcza daje większą siłę hamowania - i
ta informacja w artykule jest całkiem fajna - efektywnie skraca
drogę hamowania o te ileśtam procent.


szkoda tylko, ze nie podano wartości bezwzględnych, bo te 16% przy
2m drodze hamowania to ledwie 30 cm .. być może nie ma w ogóle o co
się bić.

Co to są wartości bezwzględne? Siła hamowania? Co robiłeś na fizyce,
że czegoś tak podstawowego nie potrafisz sobie wydedukować?

jak kurwa chcesz rozmawiać w ten sposób to sobie kurwa zadzwoń na zegarynkę! przemądrzały palant!

czy w ogóle czytałeś artykuł do którego się odniosimy? śmiem wątpić!! gdybys czytał, bys wiedział o czym mowa - test wykazał, że droga hamowania (...) jest o 16% krótsza (...) itd
rozumiesz pojęcie "droga hamowania"?

dupek ...

--
artek

Data: 2009-03-12 12:17:47
Autor: Jan Srzednicki
Tarcze 160 a 180mm?
On 2009-03-12, artek <bezspamu_artek@usun.wro.vectranet.pl> wrote:
Jan Srzednicki wrote:
Niewątpliwym jest, że większa tarcza daje większą siłę hamowania - i
ta informacja w artykule jest całkiem fajna - efektywnie skraca
drogę hamowania o te ileśtam procent.


szkoda tylko, ze nie podano wartości bezwzględnych, bo te 16% przy
2m drodze hamowania to ledwie 30 cm .. być może nie ma w ogóle o co
się bić.

Co to są wartości bezwzględne? Siła hamowania? Co robiłeś na fizyce,
że czegoś tak podstawowego nie potrafisz sobie wydedukować?

jak kurwa chcesz rozmawiać w ten sposób to sobie kurwa zadzwoń na zegarynkę! przemądrzały palant!

Wyjdź na powietrze się przewietrzyć może.

czy w ogóle czytałeś artykuł do którego się odniosimy? śmiem wątpić!! gdybys czytał, bys wiedział o czym mowa - test wykazał, że droga hamowania (...) jest o 16% krótsza (...) itd
rozumiesz pojęcie "droga hamowania"?

W ogóle zauważyłeś, że odpowiadałeś wcześniej na mojego posta, w którym
odnoszę się do tego konkretnie artykułu? "Śmiem wątpić!!!1 ROTFLMAO!!!!111oneoneeleven"

Podali, że porównywali drogę hamowania dla 20 i 30 km/h. Konkretne
"wartości bezwzględne" wyniki nie miałyby żadnego sensu, bo byłyby
ściśle zależne od konkretnego zestawu rowerzysta-sprzęt. O tym też
pisałem, czytałeś?
"Śmiem wątpić!!!1 ROTFLMAO!!!!111oneoneeleven"

... założyłem więc, że chodzi ci o wartości siły hamowania, które każdy
może sobie wyliczyć.

--
  Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/

Data: 2009-03-12 13:22:30
Autor: artek
Tarcze 160 a 180mm?
Jan Srzednicki wrote:
.. założyłem więc, że chodzi ci o wartości siły hamowania, które każdy
może sobie wyliczyć.

zakładać to sobie możesz ... ale lepiej czytaj ze zrozumieniem to co się m.in. do ciebie pisze! ja wystarczająco wyraźnie napisałem o drodze hamowania.

co za kurwa preclowa maniera, mieszanie rozmówcy z błotem ... dupki!

--
artek

Data: 2009-03-12 13:29:26
Autor: kml
Tarcze 160 a 180mm?

Użytkownik "artek" <bezspamu_artek@usun.wro.vectranet.pl> napisał w wiadomości news:49b8fef3$1news.home.net.pl...
Jan Srzednicki wrote:
.. założyłem więc, że chodzi ci o wartości siły hamowania, które każdy
może sobie wyliczyć.

zakładać to sobie możesz ... ale lepiej czytaj ze zrozumieniem to co się m.in. do ciebie pisze! ja wystarczająco wyraźnie napisałem o drodze hamowania.

co za kurwa preclowa maniera, mieszanie rozmówcy z błotem ... dupki!

PLONK.


--
pozdrawiam
kml
http://endurorider.pl Beskidy 2007 Last update 01/02/2009
Przerwa w działaniu strony od 05/03 do 15/03.

Data: 2009-03-12 13:30:58
Autor: kml
Tarcze 160 a 180mm?

Użytkownik "Jan Srzednicki" <w_at_wrzask_dot_pl@nowhere.invalid> napisał w wiadomości news:slrngrhp6c.7d2.w_at_wrzask_dot_ploak.pl...
On 2009-03-12, kml <AflySteX@gaOzeFta.lp> wrote:

Niewątpliwym jest, że większa tarcza daje większą siłę hamowania - i ta
informacja w artykule jest całkiem fajna - efektywnie skraca drogę
hamowania o te ileśtam procent.

Raczej się czepiasz.

Mi się nie podoba brak konsekwecji oraz "a teraz sprawdzimy czy to prawda" - wiadomo, że to prawda! W moim odczuciu to takie wyciskane na siłę totalnie bez polotu. Nie podobał mi sie ten tekst i tyle.


--
pozdrawiam
kml
http://endurorider.pl Beskidy 2007 Last update 01/02/2009
Przerwa w działaniu strony od 05/03 do 15/03.

Data: 2009-03-12 13:30:56
Autor: mumia.lenina
Tarcze 160 a 180mm?

http://bikeboard.pl/index.php?d=tematy&g=27&art=3029

?????
Jakieś dziwne - średnica tarczy wpływa na DROGĘ????
Jeżeli przy krótkim hamowaniu średnica może mieć jakikolwiek wpływ na drogę to raczej odwrotny (większa średnica -> większa masa -> dłuższa droga).
A może to takie g.... hamulce? Ja na swoich MX4 blokuję koło bez problemu;))))

Wujek

--


Data: 2009-03-12 06:16:30
Autor: player
Tarcze 160 a 180mm?
On 12 Mar, 13:30, mumia.len...@onet.eu wrote:

A może to takie g.... hamulce? Ja na swoich MX4 blokuję koło bez problemu;))))


1. palcem z 50km/ h ? ;)

--
jay

Data: 2009-03-12 16:07:16
Autor: mumia.lenina
Tarcze 160 a 180mm?
Ja na swoich MX4 blokuję koło bez problemu;))))
>

1. palcem z 50km/ h ? ;)

No przyznaję, przy 50/h nie próbowałem. W zasadzie tylko raz udało mi się złapać uślizg przedniego koła na suchym asfalcie i to przy 20-25.
Czy w teście była mowa o 1 palcu (nie zauważyłem)?

Wujek

--


Data: 2009-03-12 08:42:22
Autor: player
Tarcze 160 a 180mm?
On 12 Mar, 16:07, mumia.len...@onet.eu wrote:

No przyznaję, przy 50/h nie próbowałem. W zasadzie tylko raz udało mi się
złapać uślizg przedniego koła na suchym asfalcie i to przy 20-25.
Czy w teście była mowa o 1 palcu (nie zauważyłem)?

Może i nie, ale tak jest najwygodniej, zresztą co komu potrzeba.

--
jay

Data: 2009-03-12 12:34:35
Autor: Jan Srzednicki
Tarcze 160 a 180mm?
On 2009-03-12, mumia.lenina@onet.eu <mumia.lenina@onet.eu> wrote:

http://bikeboard.pl/index.php?d=tematy&g=27&art=3029

?????
Jakieś dziwne - średnica tarczy wpływa na DROGĘ????

Khem.
Większa tarcza daje większą siłę hamowania. Reszta to magia i
promieniowanie kosmiczne.

--
  Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/

Data: 2009-03-12 13:51:26
Autor: dobrov
Tarcze 160 a 180mm?
Jan Srzednicki pisze:
On 2009-03-12, mumia.lenina@onet.eu <mumia.lenina@onet.eu> wrote:
http://bikeboard.pl/index.php?d=tematy&g=27&art=3029

?????
Jakieś dziwne - średnica tarczy wpływa na DROGĘ????

Khem.
Większa tarcza daje większą siłę hamowania. Reszta to magia i
promieniowanie kosmiczne.

Z tym, że nawet z tą najmniejszą bez problemu blokujesz koło.
Zachodzę zatem w głowę skąd to skrócenie drogi hamowania
dla większej. Kwestia temperatury?, wibracji?, innego rozkładu
naprężeń?
Ha! a może chodzi tylko o czas? Dla mniejszej tarczy trzeba mocniej
docisnąć klamę, czyli czas reakcji całego układu jest nieco dłuższy.

Data: 2009-03-12 12:58:05
Autor: Jan Srzednicki
Tarcze 160 a 180mm?
On 2009-03-12, dobrov <dobrov0@interia.pl> wrote:
Jan Srzednicki pisze:
On 2009-03-12, mumia.lenina@onet.eu <mumia.lenina@onet.eu> wrote:
http://bikeboard.pl/index.php?d=tematy&g=27&art=3029

?????
Jakieś dziwne - średnica tarczy wpływa na DROGĘ????

Khem.
Większa tarcza daje większą siłę hamowania. Reszta to magia i
promieniowanie kosmiczne.

Z tym, że nawet z tą najmniejszą bez problemu blokujesz koło.
Zachodzę zatem w głowę skąd to skrócenie drogi hamowania
dla większej. Kwestia temperatury?, wibracji?, innego rozkładu
naprężeń?
Ha! a może chodzi tylko o czas? Dla mniejszej tarczy trzeba mocniej
docisnąć klamę, czyli czas reakcji całego układu jest nieco dłuższy.

Raczej ten test był po prostu przeprowadzony dla takiego samego
dociśnięcia klamki. Jednym palcem już nie tak łatwo zblokujesz koło przy
mniejszej tarczy, chociażby - a ten sposób jest zdecydowanie optymalnym
sposobem hamowania.

--
  Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/

Data: 2009-03-12 14:06:44
Autor: dobrov
Tarcze 160 a 180mm?
Jan Srzednicki pisze:

Raczej ten test był po prostu przeprowadzony dla takiego samego
dociśnięcia klamki. Jednym palcem już nie tak łatwo zblokujesz koło przy
mniejszej tarczy, chociażby - a ten sposób jest zdecydowanie optymalnym
sposobem hamowania.

Jeżeli test był dla takiego samego dociśnięcia klamki, to jest nic nie wart,
bo niby jak to zmierzyli? Sprawa jest silnie subiektywna.

A jeżeli nawet test był przeprowadzony poprawnie i takim sposobem jak twierdzisz, to nie wykazał wbrew pozorom, że większa tarcza skraca drogę hamowania tylko, że przy mniejszej trzeba nieco mocniej docisnąć :)

Oczywiście nie neguję faktu, że duża tarcza mniej się grzeje co ma zalety
w długich zjazdach, ale to całkiem inna historia.

Data: 2009-03-12 16:54:40
Autor: kml
Tarcze 160 a 180mm?

Użytkownik "dobrov" <dobrov0@interia.pl> napisał w wiadomości news:gpavl6$lt8$1news.interia.pl...

Z tym, że nawet z tą najmniejszą bez problemu blokujesz koło.

Nie u mnie.


--
pozdrawiam
kml
http://endurorider.pl Beskidy 2007 Last update 01/02/2009
Przerwa w działaniu strony od 05/03 do 15/03.

Data: 2009-03-12 19:39:52
Autor: karmi
Tarcze 160 a 180mm?


Tarcze 160 a 180mm?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona