Data: 2009-04-28 23:08:40 | |
Autor: Alti | |
Tarcze hamulcowe - o co kaman? | |
Dlaczego tarcze hamulcowe do motocykli mają popierdolone ceny?
Klocki do motoru sa w podobnej cenie do klocków samochodowych. Tymczasem tarcze to jakiś kosmos. Tak sobie looknąłem do intermotors po ile tarcze lucasa do hondy hornet. No i MSW243 kosztuje w detali 1186pln/szt. Kurwa kto tu na głowę upadł? Tak dla porównania przednia tarcza hamulcowa do mojego samochodu - większa niż przeciętnie moc i masa więc tarcza jest spora to koszt rzedu 200pln. ATE kosztuje 300. O co chodzi że do motocyklowa tarcza kosztuje tyle co 5 tarcz samochodowych? To są jakieś specjalne "laskerobiące" stopy metali czy co? Wojtek |
|
Data: 2009-04-28 23:21:17 | |
Autor: Kuczu | |
Tarcze hamulcowe - o co kaman? | |
Alti pisze:
O co chodzi że do motocyklowa tarcza kosztuje tyle co 5 tarcz samochodowych? Bo firma produkuje i sprzedaje 1000x wiecej samochodowych i motocyklowych. Bo technologia wykonania (zwlaszcza tarcz plywajacych) jest duzo bardziej skomplikowana. Bo wymiary wymagaja dokladniejszej obrobki Bo tak -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C 666 Edition /soon/ |
|
Data: 2009-04-28 23:22:42 | |
Autor: Kuczu | |
Tarcze hamulcowe - o co kaman? | |
Kuczu pisze:
samochodowych i motocyklowych. Errata: samochodowych NIZ motocyklowych -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C 666 Edition /soon/ |
|
Data: 2009-04-28 23:40:34 | |
Autor: Alti | |
Tarcze hamulcowe - o co kaman? | |
Użytkownik "Kuczu" <p.kuczynski@jim-satnet.pl> napisał w wiadomości news:gt7s0r$t4v$1news.wp.pl... Alti pisze: No ale klocki są w podobnych cenach.... Bo technologia wykonania (zwlaszcza tarcz plywajacych) jest duzo bardziej skomplikowana. Możesz coś przybliżyć? Wojtek |
|
Data: 2009-04-29 09:54:06 | |
Autor: Magic | |
Tarcze hamulcowe - o co kaman? | |
Alti pisze:
Bo technologia wykonania (zwlaszcza tarcz plywajacych) jest duzo bardziej skomplikowana. W tarczach pływających masz sporo elementów które trzeba połączyć w całość, gdy tarcze samochodowe są z zasady jednoelemntowe - kawał odlanego i przetoczonego mela i koniec. Poza tym motocyklowe są znacznie cieńsze więc wymagaja specjalnej obróbki bo i przegrzać je łatwo, i wszelkie odchyłki od zadanych wymiarów natychmiast skutkują wibracjami. BTW sprawdź www.dwa-kola.pl . Ja komplet tarcz ORAZ klocków na przód do VFR kupiłem w cenie ciut wyższej niż jedna tarcza w ASO. -- Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/600rr/vfr800. FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj |
|
Data: 2009-04-29 15:28:44 | |
Autor: Tadek / Motostore | |
Tarcze hamulcowe - o co kaman? | |
Kuczu wrote:
[-- -] Bo tak i jeszcze... .... bo sa wykone z innych (lepszych?) materialow. Tarcze samochodowe sa duzo grubsze i podejrzewam ze mozna je zrobic z tanszej stali (bo zeliwnych to chyba juz nie ma?). -- Pzdr, Tadek / Motostore. |
|
Data: 2009-04-29 01:13:40 | |
Autor: James | |
Tarcze hamulcowe - o co kaman? | |
"Alti" wrote...
Dlaczego tarcze hamulcowe do motocykli mają popierdolone ceny? Klocki hamulcowe w obu przypadkach wykonywane sa tak samo, ta sama metoda i z tych samych materialow... tylko ksztalt inny. Tarcze wykonywane sa z innych materialow. Samochodowe to sezonowane zeliwo odpowiednio wytoczone i tarcza gotowa. Motocyklowe sa wykonane ze stopow nierdzewnych, a dodatkowo czesto skladaja sie z kilku elementow - wnetrze tarczy, sama tarcza i plywajace laczenie pomiedzy nimi. Tarcze samochodowe produkuje czesto kilka roznych firm dzieki czemu cena spada, motocyklowe zazwyczaj robi tylko jedna - brak konkurencji=wyzsza cena. Dodatkowo samochodowe sa robione tak, zeby byly mocne i czasem mialy chlodzenie. Motocyklowe musza miec bardzo dobre chlodzenie, a dodatkowo musza byc lekkie. Caly uklad kola (masa nieamortyzowana) wazy znacznie mniej, wiec tarcza stanowi wiekszy procent tej masy. -- pozdro James |
|
Data: 2009-04-29 07:51:09 | |
Autor: Rafał Tomaszewski | |
Tarcze hamulcowe - o co kaman? | |
Użytkownik "James" <no@ddress.for.spam> napisał w wiadomości news:gt82lm$h2o$1news.onet.pl... Klocki hamulcowe w obu przypadkach wykonywane sa tak samo, ta sama metoda i z tych samych materialow... tylko ksztalt inny. no nie do końca za dwa klocki wielkości paczki po zapałkach na tył do mojego kata płace 100zł , a za pudło textarów gdzie jest 8 klocków wielkości paczki po fajkach każdy z czujnikami do mojego audi S6 na przód płace 120zł co prawda przyrabacone ale do KTM też rabat dają więć gdzie tu podobieństwo? pozdrawiam rafał 450exc |
|
Data: 2009-04-29 09:31:38 | |
Autor: Kuczu | |
Tarcze hamulcowe - o co kaman? | |
James pisze:
Tarcze wykonywane sa z innych materialow. Samochodowe to sezonowane zeliwo odpowiednio wytoczone i tarcza gotowa. Czesto odlew zeliwny lub stalowy odpowiednio przetoczony i szlifowany . Motocyklowe sa wykonane ze stopow nierdzewnych, Ktore ? Dodaj slowo "czasami" a bedzie to prawda. Czasami stosuje sie tez szare zeliwo. Dodatkowo samochodowe sa robione tak, zeby byly mocne i czasem mialy chlodzenie. Motocyklowe musza miec bardzo dobre chlodzenie Pokaz mi wentylowane tarcze do motocykla. Tak, pamietam o starych Yamaszach, ale pokaz mi cos wspolczesnego. -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C 666 Edition /soon/ |
|
Data: 2009-04-29 09:56:47 | |
Autor: Magic | |
Tarcze hamulcowe - o co kaman? | |
Kuczu pisze:
Dodatkowo samochodowe sa robione tak, zeby byly mocne i czasem mialy chlodzenie. Motocyklowe musza miec bardzo dobre chlodzenie Akurat wentylowane w przypadku tarcz motocyklowych nie musi oznaczać tego samego co w autach. Chyba nieprzypadkowo tarcze w nowych sportach mają kształt a'la piła tarczowa ? -- Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/600rr/vfr800. FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj |
|
Data: 2009-04-29 11:03:33 | |
Autor: de Fresz | |
Tarcze hamulcowe - o co kaman? | |
On 2009-04-29 09:56:47 +0200, Magic <maciejsajeckiCIACHO@wp.pl> said:
Chyba nieprzypadkowo tarcze w nowych sportach mają kształt a'la piła tarczowa ? Właśnie - w offroadzie szlaczki mają poprawiać w oczyszczaniu z błota, a w sportach? Wentylacja? Zdjęcie jeszcze paru gramów? Lansik? -- Pozdrawiam Sebastian Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco |
|
Data: 2009-04-29 11:13:17 | |
Autor: Kuczu | |
Tarcze hamulcowe - o co kaman? | |
Magic pisze:
Akurat wentylowane w przypadku tarcz motocyklowych nie musi oznaczać tego samego co w autach. Wentylowana to wentylowana czyli srodkiem przeplywa powietrze Chyba nieprzypadkowo tarcze w nowych sportach mają kształt a'la piła tarczowa ? doczytasz w innym poscie -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C 666 Edition /soon/ |
|
Data: 2009-04-29 11:24:50 | |
Autor: Leszek Karlik | |
Tarcze hamulcowe - o co kaman? | |
On Wed, 29 Apr 2009 09:56:47 +0200, Magic <maciejsajeckiCIACHO@wp.pl> wrote:
[...] Akurat wentylowane w przypadku tarcz motocyklowych nie musi oznaczać tego samego co w autach. Chyba nieprzypadkowo tarcze w nowych sportach mają kształt a'la piła tarczowa ? Z tego co kojarzę to takie pofalowane i zębate kształty mają na celu ochronę przed zmianą kształtu przy zmianie temperatury, jak się tarcza nagrzewa to się rozszerza i gdyby była po prostu okrągła to by się bardziej krzywiła niż jak jest taka zębata. Leslie -- Leszek 'Leslie' Karlik NTV 650 |
|
Data: 2009-04-29 10:51:54 | |
Autor: doomin13 | |
Tarcze hamulcowe - o co kaman? | |
Użytkownik "Kuczu" <p.kuczynski@jim-satnet.pl> napisał w wiadomości news:gt8vor$i9h$1news.wp.pl...
Pokaz mi wentylowane tarcze do motocykla. Tak, pamietam o starych Yamaszach, ale pokaz mi cos wspolczesnego. dziurkowanie tarcz to glownie po to, wiec aktualnie - wszystkie :) doomin13 smc660 |
|
Data: 2009-04-29 11:06:57 | |
Autor: Kuczu | |
Tarcze hamulcowe - o co kaman? | |
doomin13 pisze:
dziurkowanie tarcz to glownie po to, wiec aktualnie - wszystkie :) Akurat dziurkowanie nie jest glownie po to :) -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C 666 Edition /soon/ |
|
Data: 2009-04-29 12:19:12 | |
Autor: doomin13 | |
Tarcze hamulcowe - o co kaman? | |
Użytkownik "Kuczu" <p.kuczynski@jim-satnet.pl> napisał w wiadomości news:gt95bh$m7r$1news.wp.pl... doomin13 pisze: masz napewno jakis artykul czy cos na ten fakt nie? ze jest to tylko uboczny dodatek do odprowadzania wody, pylu i niwelowaniu poduszki powietrznej? i pewnie dlatego rzadko wystepuja dziurkowane tarcze w samochodach? a moze tam poduszka powietrzna sie nie tworzy? pozdro, doomin13 smc660 |
|
Data: 2009-04-29 12:27:22 | |
Autor: Kuczu | |
Tarcze hamulcowe - o co kaman? | |
doomin13 pisze:
masz napewno jakis artykul czy cos na ten fakt nie? Nie chce mi sie szukac. ze jest to tylko uboczny dodatek do odprowadzania wody, pylu i niwelowaniu poduszki powietrznej? i pewnie dlatego rzadko wystepuja dziurkowane tarcze w samochodach? a moze tam poduszka powietrzna sie nie tworzy? Tworzy sie ale samochod ma wspomaganie hamulcow. Motocykl tego nie ma. W samochodzie sa duzo grubsze tarcze i wiercenie ich jest trudniejsze i znacznie podraza proces produkcji. Aczkolwiek w autach drogich i wyczynowych manewr ten sie stosuje czasami. Na poczatku, gdy motocykle rozwijaly predkosci rzedu 150 kmh problem nie byl az tak widoczny i pelne tarcze spokojnie dawaly rade. Przy wyzszych predkosciach jednak problem zaczal byc powazny. Poczatkowo zaczeto tarcze nacinac lub wiercic. Jednak wraz z odchudzaniem tarcz nacinanie stalo sie problematyczne i trudne technologicznie. Na polu boju pozostaly wiec tylko dziurki. I naprawde w samochodzie wentylowanie tarcz ma znaczenie. Raz ze masy sa wielokrotnie wieksze, a co za tym idzie tarcze sa mocniej obciazone termicznie, dwa ze wewnatrz kola samochodowego jest bardzo ograniczony przeplyw zimnego powietrza (zauwaz ze tarcze samochodowe znajduja sie na ogol wewnatrz felgi). W motocyklu tarcze sa na wierzchu i nic nie ogranicza preplywu powietrza wokol nich. -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C 666 Edition /soon/ |
|
Data: 2009-04-29 13:30:27 | |
Autor: doomin13 | |
Tarcze hamulcowe - o co kaman? | |
Użytkownik "Kuczu" <p.kuczynski@jim-satnet.pl> napisał w wiadomości news:gt9a2a$o4e$3news.wp.pl... Tworzy sie ale samochod ma wspomaganie hamulcow. Motocykl tego nie ma... wspomaganie ma dlatego ze potrzebna jest wieksza sila bo w samochodzie tarcze sa bardziej obciazone - wieksza masa i nie wystepuja podwojne tarcze na jedno kolo I naprawde w samochodzie wentylowanie tarcz ma znaczenie... z tym nie dyskutuje to jest niepodwazalne ja tam zostaje przy swoim ze dziurki sa glownie by zwiekszyc powierzchnie omywana przez chlodzace powietrze :) a przy okazji spelnia pare innych rol ale moze rozklad zadan jest zblizony do polowy :) pozdro, doomin13 smc660 |
|
Data: 2009-04-29 15:36:15 | |
Autor: Robert Rędziak | |
Tarcze hamulcowe - o co kaman? | |
On Wed, 29 Apr 2009 12:27:22 +0200, Kuczu
<p.kuczynski@jim-satnet.pl> wrote: Tworzy sie ale samochod ma wspomaganie hamulcow. Motocykl tego nie ma. Przede wszystkim tam, gdzie ażurowe tarcze nie są dla lansu, to wspomagania raczej nie ma, za to są dwie pompy na orczyku o innym przełożeniu i tarcze jak pizza. W samochodzie sa duzo grubsze tarcze i wiercenie ich jest trudniejsze i znacznie podraza proces produkcji. Aczkolwiek w autach drogich i wyczynowych manewr ten sie stosuje czasami. Przy czym w dobrych tarczach tych otworów się nie wierci, a wykonuje w inny sposób (podejrzewam, że tak się je odlewa), bo wiercone tarcze lubią sobie pękać. A w ogóle, z racji tego, że współczesne klocki już tak nie gazują jak kiedyś, raczej odchodzi się od wiercenia na wylot, na rzecz rowkowania/nawiercania. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2009-04-29 21:10:21 | |
Autor: zbigi | |
Tarcze hamulcowe - o co kaman? | |
Kuczu napisał(a):
A ten... Yamaha GTS1000 nie miala przypadkiem wentylowanej pojedynczej tarczy z przodu? Ukrytej wlasnie w obreczy kola? -- pozdrrrrowienia i... do zobaczenia na szlaku :) zbigi [@:zbiegusek na wirtualnej polsce w domenie pl] Bestyja, Sikorka, Jasiek w worku, Dudek na strychu i inne ;) Nowy Janów - jeszcze blizej najwiekszej dziury w Europie ;) |
|
Data: 2009-04-29 21:55:30 | |
Autor: Kuczu | |
Tarcze hamulcowe - o co kaman? | |
zbigi pisze:
A ten... Yamaha GTS1000 nie miala przypadkiem wentylowanej pojedynczej tarczy z przodu? Ukrytej wlasnie w obreczy kola? No Jamasza to akurat lubila stosowac wentylowane tarcze. Stare XJ900, V-Max i GTS to tylko niektore przypadki. -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C 666 Edition /soon/ |
|
Data: 2009-04-29 10:52:02 | |
Autor: James | |
Tarcze hamulcowe - o co kaman? | |
"Kuczu" wrote...
James pisze: Myslisz, ze jak napiszesz to samo, tylko innymi slowami to robi sie wazniejsze? ;) Motocyklowe sa wykonane ze stopow nierdzewnych,Ktore ? Dodaj slowo "czasami" a bedzie to prawda. Czasami stosuje sie tez szare zeliwo. OK, czasami. Autor podal konkretny przyklad - Honda Hornet, która ma nierdzewne. Moja Honda tez ma nierdzewne. Ja wiem, ze Hog moze miec szare zeliwo, ale to nie jest przeciez motocykl ;) Zeby nie bylo... Pulp Fiction: Whos motorcycle is this? It's not a motorcycle baby. Nie mowie o wentylowanych, mowie o nawiertach (cross drilling) i kontrukcji tarczy, ktora bardzo skutecznie odprowadza cieplo. Tarcza wentylowana nie byla by w zgodzie z moim nastepnym punktem, gdzie wspomnialem o masie nieamotryzowanej - jest ciezsza.Dodatkowo samochodowe sa robione tak, zeby byly mocne i czasem mialy chlodzenie. Motocyklowe musza miec bardzo dobre chlodzeniePokaz mi wentylowane tarcze do motocykla. Tak, pamietam o starych Yamaszach, ale pokaz mi cos wspolczesnego. -- pozdro James |
|
Data: 2009-04-29 11:12:19 | |
Autor: Kuczu | |
Tarcze hamulcowe - o co kaman? | |
James pisze:
Myslisz, ze jak napiszesz to samo, tylko innymi slowami to robi sie wazniejsze? ;) A nie. Napisales o sezonowaniu ale o odlewach piaskowych juz nie. No i o szlifowaniu zapomniales a to bardzo wazna czynnosc w ich produkcji. OK, czasami. Autor podal konkretny przyklad - Honda Hornet, która ma nierdzewne. Moja Honda tez ma nierdzewne. No to jednak nie jest standard Ja wiem, ze Hog moze miec szare zeliwo, ale to nie jest przeciez motocykl ;) Z szarego zeliwa, moj drogi, robi sie wyczynowe sportowe tarcze. Sa stabilniejsze termicznie, maja wieksze tarcie ale sa duzo drozsze i bardziej kruche. Zeby nie bylo... Pulp Fiction: Ale gdzie tu jest o tarczach ? Nie mowie o wentylowanych, mowie o nawiertach (cross drilling) i kontrukcji tarczy, ktora bardzo skutecznie odprowadza cieplo. Nawierty nie sa glownie do wentylacji. Odsloniete wirujace tarcze sa wystarczajaco chlodzone wiatrem. Wierci sie po to aby pomiedzy klockami i tarcza nie robila sie poduszka powietrzna przy hamowaniu i aby odprowadzic z jej powierzchni pyl z klockow i inny syf typu woda. Wiercenie powoduje TEZ iz tarcza ma wieksza powierzchnie styku z powietrzem czyli wiecej ciepla moze oddac. Ale to wtorna korzysc. -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C 666 Edition /soon/ |
|
Data: 2009-04-29 13:44:57 | |
Autor: OGONek~ | |
Tarcze hamulcowe - o co kaman? | |
Użytkownik "Kuczu" <p.kuczynski@jim-satnet.pl> napisał w wiadomości news:gt95lj$m7r$2news.wp.pl...
Nawierty nie sa glownie do wentylacji. Odsloniete wirujace tarcze sa wystarczajaco chlodzone wiatrem. Wierci sie po to aby pomiedzy klockami i tarcza nie robila sie poduszka powietrzna przy hamowaniu i aby odprowadzic z jej powierzchni pyl z klockow i inny syf typu woda. Wiercenie powoduje TEZ iz tarcza ma wieksza powierzchnie styku z powietrzem czyli wiecej ciepla moze oddac. Ale to wtorna korzysc. Zawsze mnie zastanawiało o ile ta powierzcnia jest wieksza po nawierceniu? Ktos to moze policzył? Własnie sie za to wziąłem - bo jakos mi sie wydaje ze zmiana pola powierzchni bedzie minimalna. Moze ktos podac wymiary jakiejs przykladowej tarczy bo nie mam pod ręką? -- OGONek~ |
|
Data: 2009-04-29 14:23:17 | |
Autor: OGONek~ | |
Tarcze hamulcowe - o co kaman? | |
Użytkownik "OGONek~" <spamerzy@wszystkich.krajow.p#^&*@.sie> napisał w wiadomości news:gt9ejp$ggf$1pippin.nask.net.pl...
Powierzchnia tarczy o zewnetrznej srednicy 30cm i wewnetrznej 20 i 80 otworach fi=0,6 cm i grubosci tarczy 0,6 cm wzrośnie o okolo 1%. Więc powierzchnia drastycznie nie wzrośnie. Bardziej bym stawial na inny opływ powietrza niż klasyczna powierzchnie. -- OGONek~ |
|
Data: 2009-04-29 17:06:35 | |
Autor: James | |
Tarcze hamulcowe - o co kaman? | |
"OGONek~" wrote...
Powierzchnia tarczy o zewnetrznej srednicy 30cm i wewnetrznej 20 i 80 otworach fi=0,6 cm i grubosci tarczy 0,6 cm wzrośnie o okolo 1%. Z Twojego przykladu widac, ze nie o to chodzi. Jak piszesz, ulatwia to przeplyw powietrza. Dodatkowo (tak sobie wymyslam), ze moze to zabezpieczyc tarcze przed odksztalceniami spowodowanymi rozszezalnoscia termiczna. Czy czasem nie jest tak, ze pelna tarcza po dobrym rozgrzaniu latwiej sie pofaluje niz taka nawiercana? -- pozdro James |
|
Data: 2009-04-29 15:24:41 | |
Autor: Robert Rędziak | |
Tarcze hamulcowe - o co kaman? | |
On Wed, 29 Apr 2009 17:06:35 +0200, James <no@ddress.for.spam>
wrote: Czy czasem nie jest tak, ze pelna tarcza po dobrym rozgrzaniu latwiej sie pofaluje niz taka nawiercana? Taka nawiercana chętniej pęka: http://images4.fotosik.pl/274/cf34d856439b5130.jpg (gdyby ktoś pytał, Zimmermann). r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|